Математически турнири - 19

  • 84 883
  • 750
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 4 877
Черна станция, благодаря за мнението! Децата ни обаче не са в 1 клас и сме наясно с тези фактори и ги отчитаме.

# 541
  • Мнения: 107

Виновни обаче наистина има и това са съставителите на задачите. Никой няма полза от твърде лесни задачи и това се вижда и тук. Тази основна грешка води до все по-усложнени последствия - девалвация на отличията, разочаровани деца и майки и прочее. Не в следствията трябва да се гледа, а в първопричината.

Логично възниква въпроса как съставителите на задачи могат да предположат каква е извънкласната подготовка на учениците та задачите да им се видят трудни , като е ясно, че само с учебния материал максимален брой точки не могат да се изкарат?

# 542
  • София
  • Мнения: 7 673

Виновни обаче наистина има и това са съставителите на задачите. Никой няма полза от твърде лесни задачи и това се вижда и тук. Тази основна грешка води до все по-усложнени последствия - девалвация на отличията, разочаровани деца и майки и прочее. Не в следствията трябва да се гледа, а в първопричината.

Логично възниква въпроса как съставителите на задачи могат да предположат каква е извънкласната подготовка на учениците та задачите да им се видят трудни , като е ясно, че само с учебния материал максимален брой точки не могат да се изкарат?
Би трябвало да могат. Все пак това им е работата, а и имат опит.

# 543
  • Мнения: 107
Би трябвало да могат. Все пак това им е работата, а и имат опит.

Не е толкова лесно, аз например въпреки, че всеки ден детето ми е пред очите не мога да преценя винаги с коя задача ще се справи и с коя не. В началото на учебната година му дадах една задача, с която бях сигурна, че няма да се справи. Той ме попита какво щял да получи, ако я реши и има ли значение начина на решение, аз му казах, че няма значение начина  важно е да е верен отговора и при верен отговор получава 50 лева. И познай какво стана. Олекнах с 50 лева, защото бях убедена, че няма да намери всичките решения, а ще намери едно и ще приключи, а той се изтерикатил и си направил програма за решаването и  приключил за към 40 минути, а баща му се бори с тази задача  2 дена с лист и химикал математически.

Ето даже си записал и кода на видео.  

http://www.youtube.com/watch?v=g6Mta7vf2Vk

Скоро пак беше решавал подобна задача, ама този път безплатно.

http://www.youtube.com/watch?v=vqaBfRoCpbo

# 544
  • София
  • Мнения: 7 673
Ти не си те. Те се занимават с това с години и са професионалисти. И тук не става дума за една задача и за едно дете, а за комплексна трудност за един набор.

# 545
  • Мнения: 264

Виновни обаче наистина има и това са съставителите на задачите. Никой няма полза от твърде лесни задачи и това се вижда и тук. Тази основна грешка води до все по-усложнени последствия - девалвация на отличията, разочаровани деца и майки и прочее. Не в следствията трябва да се гледа, а в първопричината.

Логично възниква въпроса как съставителите на задачи могат да предположат каква е извънкласната подготовка на учениците та задачите да им се видят трудни , като е ясно, че само с учебния материал максимален брой точки не могат да се изкарат?

Логично възниква въпроса след като са се издънили - какво правим?
т.е. как решават ,че едни са по-малко първи от други първи ? /визирам децата с максималния брой точки/
 И защо да не могат да раздат 70 медала, щом така се е получило ?
Дали няма да "олекне" състезанието от нераздаването на медали? Фактът си е факт - голям брой първенци ?
И това ли е решението - орязваме несправедливо децата, за да пазим имиджа на състезанието ? Ми тая теория меко казано издиша. 

Пак ще се опитам да обясня проблема явно за неразбралите - ако съм дете-участник едната година не решавам само 1 задача и получавам сребърен медал, а на другата година пак не решавам една задача и не получавам сребърен медал - ЗАЩО ?
Защото мен ме интересува обяснението от гледна точка  на децата, а не на организаторите - нали тия състезания се правят за децата, да покажат колко са научили, да премерят сили с връстниците си ... - а на "организаторите" това им е работата и трябва да се покажат на ниво, за да се радват на многобройно участие.

И накрая ще си позволява да ви припомня за гаусовото разпределение - съвсем нормално е след като за 300 хилядна Варна има 10ина първенци, за  1,5 милионна София да са 5 пъти повече. Така, че причината трябва много добре да се разбира,  а последствията да се оправят  Peace

Последна редакция: чт, 03 яну 2013, 09:56 от Shumi

# 546
  • Мнения: 51 109
И защо да не могат да раздат 70 медала, щом така се е получило ?
Дали няма да "олекне" състезанието от нераздаването на медали? Фактът си е факт - голям брой първенци ?
И това ли е решението - орязваме несправедливо децата, за да пазим имиджа на състезанието ? Ми тая теория меко казано издиша. 

70 медала се получават, ако се раздадат златни, сребърни и бронзови. Но след като има 30 златни, нормално е да не се дават сребърни и бронзови.

Пак ще се опитам да обясня проблема явно за неразбралите - ако съм дете-участник едната година не решавам само 1 задача и получавам сребърен медал, а на другата година пак не решавам една задача и не получавам сребърен медал - ЗАЩО ?
Случвало се е не веднъж. По принцип строгото правило за разпределяне на медали е според броя на състезателите с максимален резултат. Например:
Две деца с максимален резултат и едно дете с втори резултат - дават се два златни и един бронзов медал. Три, пет или десет деца с максимален резултат - дават се само златни медали на всички тях и никакви други. Да, толкова строго оценяване не се прави почти никога, но не е забранено. Във всяко състезание има квота за медали.


И накрая ще си позволява да ви припомня за гаусовото разпределение - съвсем нормално е след като за 300 хилядна Варна има 10ина първенци, за  1,5 милионна София да са 5 пъти повече. Така, че причината трябва много добре да се разбира,  а последствията да се оправят  Peace

Трябва на първо място да има по 1-2 деца, а не десетки. И това е вината на организаторите - непремерена трудност.

# 547
  • Мнения: 4 877
Випускът на 6-класниците е изключително силен и не виждам причина защо организаторите точно на това силно състезание ги наказват така.

За София:

От една страна има изключително, изключително силни СМГ-ейци и те не са 1-2-3 деца, а направо цяла "агитка", както се шегувам често. Евала на децата!

От друга страна - има няколко училища също с много силни математици - 125-то, 104, 107, ПЧМГ и Света София. Някои от тези ученици не са кандидатствали в СМГ, други, доколкото съм запозната, се отказаха.
Така в този випуск се оформи и един многополюсен модел - пак доминира СМГ, но вече има силни първенци и от други училища (виждам, че и при 5 клас май ще бъде нещо подобно - СМГ, ЕСПА, Света София, ПЧМГ...).

Например,  при 6 клас 125-то може спокойно да си направи силен отбор и да ходи по престижни състезания.
104-то си има изключителен състезател.
ПЧМГ е може би с първия си супер силен випуск, където се открояват вече доста имена.
Света София, където също се учи доста математика, също е с първия си випуск, в който има силни състезатели.
А и математическото 107-мо също имат изключително силни деца от този випуск.

И именно тези деца са като наказани и орязани.

А ако им се погледнат класиранията от други състезания, това не са случайни резултати, а традиционно се представят добре.

Разбирам логиката на организаторите, но е супер неприятно да се реже по този начин един много-много силен випуск!

# 548
  • Мнения: 51 109
Колкото и да е силен един випуск целта на състезанията не е да се мери средното ниво на випуска, а да се намерят най-добрите от най-добрите. Т.е. не бива да се прави уравниловка и да се изсипват кошове медали. Все пак това е състезание, а не изпит за покриване на ниво. Затова и трябва да има малко победители. Защото десетките златни медали дефакто ощетяват тези 3-4 деца, които все пак са на още по-високо ниво. Като се дават лесни задачи тези най-добри се губят в масата. И как да се реши после кой да ходи на международните състезания? Там не може да пратиш 30 деца.

# 549
  • Мнения: 240
Честита Нова Година на всички. Нека донесе много успехи и хубави емоции на нашите деца.

Погледнах дискусията по горе и наистина всички имат право - не е хубаво да се лишават деца с по една грешка от медал, не е хубаво и да се девалвира стойността му.

Съгласна съм,  че организаторите е трябвало по-добре да преценят задачите- по добре е да са по- тудни, така се хваща разликата между децата. Ние се сме 4 ти клас,  сега видях, че са сложили детето с 57 точки при двете деца със златен медал, при което ние ставам със сребърен, а децата с 51 точки - с бронзов. По този начим са наградени 25 деца, коети изглежда е cut-off за организаторите. А в 3-ти клас видях, че освен 1-во, 2-ро и 3-то място, са дали и грамота, за да достигнат бройката, която изглежда е водещия  критерий.

# 550
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
Фактически ощетени са 6 клас, при останалите класове според мен нещата са съвсем нормални.  Което  означава, че наистина  в 6 клас има изключителни математици и нивото е много високо и може би за догодина задачите за този випуск трябва да бъдат малко по-трудни , за да се отсеят наистина най-добрите. Аз мисля какво ще стане след още 2-3 години, когато тези деца ще ни представят на световните Олимпиади. Конкуренцията ще е огромна, просто не завиждам на никого-нито на преподаватели, нито на родители, за децата да не говорим. Явна дядо Господ е решил през 2000 год. да сипе много ум по нашата земя Hug ooooh!  bouquet

# 551
  • Мнения: 4 877
При випуска на 6-класниците няма абсолютно никакви изненади при класирането на Салабашев. Погледнете рейтинга на Код (да ни е жив и здрав), който показва ситуацията в София, а в страната също има още толкова силни математици.
Просто са много силен и много амбициозен випуск.
Тъжно е, че точно заради тези им качества, са като наказани.

# 552
  • Мнения: 51 109
При випуска на 6-класниците няма абсолютно никакви изненади при класирането на Салабашев. Погледнете рейтинга на Код (да ни е жив и здрав), който показва ситуацията в София, а в страната също има още толкова силни математици.
Просто са много силен и много амбициозен випуск.
Тъжно е, че точно заради тези им качества, са като наказани.

Добре де, всички ли са еднакво силни или все пак има няколко деца, които се открояват като най-силни? И ако има, няма ли да е нечестно спрямо тях да има медали за всички?

# 553
  • Мнения: 7
Брей, брей как се дъвче едно и също нещо без логика.
София не е България, проумейте го Simple Smile
Какво ще стане като се "вдигне"  трудността на задачите ? Ще изпъкнат най-сетне 3-4-5 семегейци и толкоз. Това състезание за тях ли е?
То подборен кръг за определяне на българския национален отбор ли е ? Или е национално състезание по математика? Що не разгледате малко резултатите по другите градове да видите какво е положението? Децата по провинцята доматите с колчета да ядат, медал да не видят...

# 554
  • Мнения: 51 109
Брей, брей как се дъвче едно и също нещо без логика.
София не е България, проумейте го Simple Smile
Какво ще стане като се "вдигне"  трудността на задачите ? Ще изпъкнат най-сетне 3-4-5 семегейци и толкоз. Това състезание за тях ли е?
То подборен кръг за определяне на българския национален отбор ли е ? Или е национално състезание по математика? Що не разгледате малко резултатите по другите градове да видите какво е положението? Децата по провинцята доматите с колчета да ядат, медал да не видят...

O, извинявай, не знаех, че медалите се дават като форма на благотворителност Shocked
Нито пък знаех, че децата извън София са тъпи и не могат да се конкурират със софиянци.
Май трябва да си взема поука. Но тогава трябва да се помисли и за децата от разни квартални и селски училища. Нищо, че не могат да смятат и не са и помисляли да ходят на състезание. Да им се изпратят медали по пощата. Twisted Evil


Това, че става дума за национално състезание не значи, че не трябва да има победители.  И ЕК е национално, пък има по 1-2 деца с максимален брой точки.

Общи условия

Активация на акаунт