Математически турнири - 19

  • 84 787
  • 750
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: X
Ако става дума за International Mathematics Assessments for Schools (IMAS), ето какво намерих.

Скрит текст:
Mathematics Assessments for Schools (IMAS) is a world class mathematics assessment test for both upper primary and lower junior secondary students.  The test is organized by IMAS Executive Council.

IMAS consists of 2 rounds of contest:

1. IMAS Round 1 (open to all students) (25 problems, max 100 points, 75mins)
         Problem 1-10 (EASY category: Multiple Choice, 3 points each)
         Problem 11-20 (AVERAGE category: Multiple Choice, 4 points each)
         Problem 21-25 (CHALLENGE category: Integer Answer between 0-999, 6 points each)
  Notes:
§
There is no penalty for incorrect answers.
§
No calculators, slide rules, log tables, math stencils, mobile phones, or other calculating aids are permitted.
§
Scribbling paper, graph paper, ruler, and compasses are permitted but not essential.
§
Diagrams are NOT drawn to scale. They are intended only as aids.

Awards (certificate) (per grade per country):
· High Distinction - (Top 5%)
· Distinction - (Top 6%-15%)
· Credit - (Top 16%-50%)
· Participation - the rest

2. IMAS Round 2 (for students who scored in the top 5-10% overall in IMAS Rd 1) (15 problems, max 100 points)
         Problem 1-5 (Multiple Choice, 4 points each)
         Problem 6-13  (Short Answer, 5 points each)
         Problem 14-15  (Detailed Solutions, 20 points each, partial credit possible)

      Awards (per country):
· Gold Medal - (Top 5%)
· Silver Medal - (Top 6% - 15%)
· Bronze Medal - (Top 16% - 30%)

Източник: http://www.mathedge.org/imc2012.html

КМС - резултати Смолян

Последна редакция: вт, 11 дек 2012, 08:12 от Анонимен

# 76
  • Мнения: 1 782
Ако става дума за International Mathematics Assessments for Schools (IMAS), ето какво намерих.

Така де, и аз това съм гледал.
Според него, във втори рунд отиват само деца с 90+ точки, а не 5-те процента с максимални точки за страната.
Тоест, от 6-ти клас при получените резултати никой не отива на втори кръг.

Най-ясно се вижда на линка от резултатите за 8-ми клас.
Първият е с 91 точки и отива на 2-ри кръг, вторият и третият са с по 84 точки и не отиват...

Голяма цедка, още след него писах, че както беше проведено, изненадващо, без никаква подготовка ще е изключително странно ако някой от 5-7-ми клас се класира за втори кръг при този сложен формат от много задачи за малко време и изискване от 90% успеваемост.

# 77
  • Мнения: X
В таблицата с резултатите и наградените има една графа top 10% Required Score. За lower division e 86 точки, а за upper division - 88 точки. Това е под 90 точки. В седми клас първенците са с 88 точки и продължават на следващ кръг.

# 78
  • Мнения: 1 782
В таблицата с резултатите и наградените има една графа top 10% Required Score. За lower division e 86 точки, а за upper division - 88 точки. Това е под 90 точки. В седми клас първенците са с 88 точки и продължават на следващ кръг.

Аха, сега се загледах, права си.
Но пак не разбирам какво е топ 10% и как се формира 86  за малките и 88 за големите... Топ 10 от какво?

# 79
  • Мнения: 51 082
Основен принцип при подобни състезания е елиминирането на фактора "невъзможно трудни задачи". Затова под 5% обикновено се разбира 5% от участниците с най-високи резултати. Това със сигурност е така за наградите. Виж за участието на втори кръг може и да има и някакво минимално ниво и да не пуснат всичките 5%. Т.е. може критерият да е смесен от типа "първите 5%, но с не по-малко от Х точки".  Слагането на чиста бариера от минимум Х% обаче може да изиграе лоша шега, ако задачите са много трудни. 

# 80
  • Мнения: X
Но пак не разбирам какво е топ 10% и как се формира 86  за малките и 88 за големите... Топ 10 от какво?
Май ключът е в това: Per division, the overall top 10% students will be invited to take the IMAS Round 2, т. е. процентите не са по класове.
В горната дивизия са се явили 32 участници. Десет процента от общия брой участници са 3, 2. Продължават четиримата с най-висок резултат от цялата дивизия (7,8 и 9 клас) - съответно с 91, 90, 88 и 88 точки и там теглят чертата.
В долната дивизия са се явили 71 участника. Десет процента от общия брой участници са 7, 1. Продължават първите осем с най-висок резултат в дивизията (2-6 клас).

# 81
  • Мнения: 1 782
Май ключът е в това: Per division, the overall top 10% students will be invited to take the IMAS Round 2, т. е. процентите не са по класове.
В горната дивизия са се явили 32 участници. Десет процента от общия брой участници са 3, 2. Продължават четиримата с най-висок резултат от цялата дивизия (7,8 и 9 клас) - съответно с 91, 90, 88 и 88 точки и там теглят чертата.
В долната дивизия са се явили 71 участника. Десет процента от общия брой участници са 7, 1. Продължават първите осем с най-висок резултат в дивизията (2-6 клас).

Така излизат сметките като че ли, да.
Черна станция, награждаването е ясно, продължаването в следващия кръг се опитвам да изясня, защото там е по-друг регламента, последното предположение на Дидева е логично. Просто се гледа дивизията, а не отделния клас.
Странно, елитарно състезание. Ако се явят 5000 деца, значи трябва да продължат 500 по регламент - ето затова няма желание за допускане на масово участие, а явно има някакви договорени квоти.

Отборът на янките от линка е изключително впечатляващ. Едни орлови осанки, горди американски черти... не си е работа. Тези деца ако не ги облекат в екипи с националното знаме по време на състезанието и организаторите не могат да ги разпознаят от коя държава са Simple Smile

Последна редакция: вт, 11 дек 2012, 09:50 от kodbg

# 82
  • София и Морето от време на време
  • Мнения: 562
Здравейте и благодаря за интересната и полезна тема.

Имам двама сина - 5 и 1 клас и както изглежда и двамата имат изявени интереси към математиката и големия вече ходи по състезания. (Предните 2г ходеше на състезанията на СБНУ, а от тази тръгва на математическите засега, иначе изявява желание и за олимпиади по други предмети.)
Беше на КМС във 2 СОУ в София.

Тъй като сега тръгваме по състезания и за нищо не съм наясно ще задам въпроси, които на някой може да се сторят и тъпи, но ще съм благодарна, ако някой ми отговори, без коментари относно уместността им.
1 - Къде да търся резултатите? В сайта на у-щето или другаде. Сайта на секция Изток не се отваря ...
2 - Класиранията как са? В смисъл - по градове, по училища или общонационално. Объркана съм, защото виждам изнесени вече класирания, но са някак "локални" да кажем и затова питам.

Засега това са въпросите ми, вероятно с времето ще има и още. Благодаря предварително за отговорите.

# 83
  • Мнения: 980
Ако това е наистина IMAS, според регламента на втори кръг отиват децата, чийто резултат е в рамките на първите 5% за дадената държава.

ПС - Нямаш ли спомен от миналата година - имало ли е подобно състезание?

Миналата година, нямаше подобно състезание. Единствената по-смислена информация, която черпя е тази от линка, който Дидева е посочила. Освен това все още никой не е казал (полу)официално, че това е кръг на IMAS, просто на мен ми звучи вероятно да е така.

Това състезание явно е обвито в някаква дълбока тайнственост. Когато изпращахме децата за Пекин, на летището питах учителката на сина ми по математика, но нейната информация също беше оскъдна: ново азиатско състезание, очаква се втория кръг да бъде през март.

Специално в 6-ти клас децата не бяха предупредени предварително за провеждането му, нито за формата. Те имат школа в петък от 10.30 до 12.30, на школата са ги питали, кой иска да се яви и след школата са се явили.

Нямам представа дали състезанието се е провело и в други традиционно силни математически училища, МГ Варна, МГ Бургас (които тази година са съорганизатори на IMC), МГ Русе и т.н. или е само в СМГ и 125-то в София.

# 84
  • София
  • Мнения: 2 814
влизам с кратко въпросче-къде може да се види работата на дете участвало в СМТ?

# 85
  • Мнения: 1 782

Специално в 6-ти клас децата не бяха предупредени предварително за провеждането му, нито за формата. Те имат школа в петък от 10.30 до 12.30, на школата са ги питали, кой иска да се яви и след школата са се явили.

И при по-малките беше така. Май миналия ден ги бяха питали дали някой иска да ходи на някакво състезание. Аз бях на косъм да му кажа по-добре да не ходи, защото му съвпада с програмирането.

# 86
  • Мнения: 25
Имам нужда от малко информация за третокласниците.

Какви състезания остават до края на учебната година - зная за Великденското (явно ще е около 5 май), за Еврика (което май е само за и в 107), други има ли?
Въпросът ми е за София само.

Благодаря на знаещите!  Wink

# 87
  • Мнения: 7 277
Какви състезания остават до края на учебната година - зная за Великденското (явно ще е около 5 май), за Еврика (което май е само за и в 107), други има ли?
Въпросът ми е за София само.

КАЛЕНДАРЕН ПЛАН:

http://www.math.bas.bg/infos/files/2012-10-10-KalendarenPlan_2013_4.pdf

Между другото, информацията се намира в ПЪРВИ ПОСТ на Дидева от тази тема.

# 88
  • София
  • Мнения: 143
Малко помощ?

http://math-bg.com/wp-content/uploads/2012/01/61_NOM_Burgas_5_kl_U.pdf

Задача 3 - елементарна, решава се за минута и b е абсолютно непотребно.
Решава се само с 55, 100 и променливото a.
Намира се лицето на големия триъгълник - 100х55/2, от него се вади празното пространство - 100х30 или 20 / 2.
Умножава се по 2 заради огледалността и се прибавя правоъгълника - 100 х 25 или 35

Като се прибави доставката на първата оферта става 260 към 252.


А b и аз забелязах да трябва.
Ок, за мен задачата е решена.
А не съм използвал b????

Задачата е лесна, но има някой уловки, които не съм сигурна дали ще ги забележат децата:
1. От фигурата не става ясно, че вътрешните триъгълници са празни и там няма материал т.е че трябва да извадят тези лица.
2. Лица на триъгълници, учили ли са вече? Аз мисля, че не още. newsm78
3. При едната оферта е дадена цена за изработка и отделно за доставка и монтаж, а при другата цената е обща, което трябва да го съобразят.
3. Учили ли са дименсии при площи и как ще се сетят, че 1 m2 = 10 000 cm2

Като цяло излизаме извън взетия до момента материал и ще трябва да се обяснява  newsm78

# 89
  • Мнения: 1 782
Някой от СМГ дали ще ходи утре на награждаването от СМТ да го помоля да вземе един сертификат?

Общи условия

Активация на акаунт