Математически турнири - 19

  • 80 293
  • 750
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 776
Малко помощ?

http://math-bg.com/wp-content/uploads/2012/01/61_NOM_Burgas_5_kl_U.pdf

Задача 3 - елементарна, решава се за минута и b е абсолютно непотребно.
Решава се само с 55, 100 и променливото a.
Намира се лицето на големия триъгълник - 100х55/2, от него се вади празното пространство - 100х30 или 20 / 2.
Умножава се по 2 заради огледалността и се прибавя правоъгълника - 100 х 25 или 35

Като се прибави доставката на първата оферта става 260 към 252.

Ок, за мен задачата е решена.
А не съм използвал b????

# 61
  • Мнения: 240
Някой има ли резултатите от Салабашев в 107?

Ще поизчакам за отговор докато малкото спи и после ще отида. Ако някой се интересува да пиша, за да проверя и за други дечица докато съм там.

LiaDi, погледни, моля те колко е макс. резултат за 4 кл. Мерси предварително.

Резултати в 107 ОУ от Салабешев:
За 4ти клас имаше питане, видях макс 60 точки на До, следва Рая с 48, Георги с 45

За 7клас, от явилите се деца там, макс е Николай с 39т, следва Михаил с 36 и дДве деца с 27 т.

LiaDi, мерси много. Браво на това дете (До), много е стабилен.

# 62
  • Мнения: 240
А някои знае ли какво е положението в Бургас- май няма резултати от Салабашев?

# 63
  • Мнения: 19
Задачата наистина може да се реши както е написал kodbg, но разбира се, може и по по-дългия. Аз знам, че всяко вярно решение различно от даденото се зачита . Миналата година моята беше решила една от задачите(не както бяха дали решението) но си получи 7-те точки за нея.

# 64
  • Мнения: X
Аз знам, че всяко вярно решение различно от даденото се зачита .
Да, ама не навсякъде е така, въпреки че може изрично да е упоменато в критериите. Има места, на които проверяващите не се отклоняват и на милиметър от тях, за съжаление.

# 65
  • Мнения: 41 749
Аз знам, че всяко вярно решение различно от даденото се зачита .
Да, ама не навсякъде е така, въпреки че може изрично да е упоменато в критериите. Има места, на които проверяващите не се отклоняват и на милиметър от тях, за съжаление.

Случва се. Но не е заради догматизъм, а защото ги мързи да вникват в разнообразни логики. На сериозните състезания (изброени по-горе) редовно се подават контестации и също така редовно се преизчисляват оценки след разглеждане на контестациите. Значи може. Но на масовите май няма време и каквото такова. Но пак не вреди да се възразява, може пък да мине.

# 66
  • Мнения: X

Случва се. Но не е заради догматизъм, а защото ги мързи да вникват в разнообразни логики. На сериозните състезания (изброени по-горе) редовно се подават контестации и също така редовно се преизчисляват оценки след разглеждане на контестациите. Значи може. Но на масовите май няма време и каквото такова. Но пак не вреди да се възразява, може пък да мине.
На национално състезание никога не сме имали проблеми.  Peace

# 67
  • Мнения: 19
На националния кръг на олимпиадата контестации също се подават, ама на областния и на общинския не съм чувала.
"Веднага след обявяване на резултатите
всеки участник има право да подаде контестация до проверителите за всяка от задачите.
Контестации се приемат само когато участник смята, че е допусната груба грешка при
оценяването на някоя от задачите му. Контестации се подават от ръководителя на
съответния ученик."
Това е от регламента миналата година за провеждане на олимпиадата.

# 68
  • Мнения: 41 749

Контестации се приемат само когато участник смята, че е допусната груба грешка при
оценяването на някоя от задачите му. Контестации се подават от ръководителя на
съответния ученик."


Точно затова е важно да има ръководител на място. Не някой заспал и незаинтересован.

# 69
  • Мнения: 927
На националния кръг на олимпиадата контестации също се подават, ама на областния и на общинския не съм чувала.

Миналата година на областния кръг на олимпиадата за 5-ти клас в София, на 3-та задача, подусловие б), синът ми беше тръгнал по абсолютно противоположен път, спрямо авторското решение.

Въпреки, че беше получил крайния резултат и беше доказал, че той е единствено възможен, проверяващият му беше присъдил 0 точки на това подусловие, защото неговото решение нямаше нищо общо с официално обявените критерии за оценка.

След това се обадихме по телефона на една от инспекторките по математика в РИО София, дамата провери задачата и ни потвърди, че решението е абсолютно вярно, но също така каза, че тя лично не може да направи нищо и трябва да бъде свикана комисия.

В крайна сметка комисията му призна пълния брой точки на 3-та задача и най-важното от всичко беше, че нещата се решиха с едно телефонно обаждане.

В случая въпросът беше принципен, областния кръг на олимпиадата за 5-ти клас няма абсолютно никакво значение (за нещо последващо), но сина ми си настояваше, че е прав, а проверяващите "криви".

# 70
  • Варна
  • Мнения: 125
Моля за съдействие за една задача за 7 клас...

Ако a2 + b2 + 2(a+b) + 2 = 0, то  a5 + b5 = ?

a) 0
б) 2
в) -2
г) не може да се определи


Има отговор и той е: в) -2

# 71
  • Мнения: 927
Днес, в 6-ти клас / СМГ, са съобщили на децата резултатите от „азиатското” състезание – предполагаемия  първи кръг на IMAS / Upper Primary.

В 6-ти клас / СМГ резултатите са:
- 1-ви резултат  (1 дете) – 87 точки;
- 2-ри резултат (1 дете – синът) – 85 точки;
- 3-ти резултат (2 деца) – 82 точки.
(Максималния възможен брой точки е 100).

Ако това е наистина IMAS, според регламента на втори кръг отиват децата, чийто резултат е в рамките на първите 5% за дадената държава.

Единствената информация за момента относно това състезание е, че се е провело в СМГ и в 125-то.

Ако някой има повече информация относно други училища и други резултати, бих бил благодарен, ако ги сподели.

П.С. Синът ми ми каза, че в неговия клас има 7 деца с 60 точки от КМС, така че предполагам, че в 6-ти клас / СМГ би трябвало да има около 25 (+/-) деца с максималния брой точки от това състезание.

Последна редакция: пн, 10 дек 2012, 22:41 от Ant12

# 72
  • Мнения: 927
a2 + b2 + 2(a+b) + 2 = a2 +2a +1 + b2 +2b + 1 = (a + 1)2 + (b + 1)2 = 0 → (a + 1)2 = 0 и (b + 1)2 = 0 → a = -1 и b = -1 → a5 + b5 = (-1)5 + (-1)5 = -1 -1 = -2

# 73
  • Мнения: 1 776
Ако това е наистина IMAS, според регламента на втори кръг отиват децата, чийто резултат е в рамките на първите 5% за дадената държава.

Хм, доколкото четох след състезанието, на втори кръг отиват децата, които са изкарали 90+% от максималния брой точки?
Без значение има ли изкарали повече от тях или няма? Затова тогава ми се стори, че от това състезание... поне при малките класове просто няма да продължи никой...
Според твоята информация какво точно значи първите 5%? Да кажем, от набор са се явили по 60 деца - без значение от резултатите, на втори кръг отиват 3?
Или че от 60-те явили се, да кажем има едно дете със 100 точки, следващото е с 90 и понеже разликата спрямо първия е над 5% отива само първия?

ПС - Нямаш ли спомен от миналата година - имало ли е подобно състезание?

Последна редакция: вт, 11 дек 2012, 05:29 от kodbg

# 74
  • Варна
  • Мнения: 125
a2 + b2 + 2(a+b) + 2 = a2 +2a +1 + b2 +2b + 1 = (a + 1)2 + (b + 1)2 = 0 → (a + 1)2 = 0 и (b + 1)2 = 0 → a = -1 и b = -1 → a5 + b5 = (-1)5 + (-1)5 = -1 -1 = -2

Много благодаря!   bouquet

Общи условия

Активация на акаунт