Бъдещи първокласници в Русе

  • 58 405
  • 420
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 090
chibi, не знаех, че адашчето ни е в Дойчето  Hug
Mimeto78, благодаря за информацията.  bouquet

# 31
  • Мнения: 17
Привет и от мен. И аз се колебая между Европейските и Отец Паисий. Доколкото разбрах, в английската паралелка на Европейските приемат деца само от околните блокове, а ние се водим на Алеите. Мисля си, че ако не приемат дъщеря ми там, е по-добре да я запиша в Отец Паисий... И аз започнах да следя резултатите от състезанията - за мен са много показателни... Дано се включат майки на четвъртокласници, за да споделят впечатления за преподавателите, които ще поемат първолачетата.

Аз съм майка на четвъртокласник, немска паралелка в европейските. Първо и единствено желание. Дадох го там, защото трябва да научи чужд език. Това в нашия град е възможно от 1 ви клас само там и в дойче шуле. Всички останали само си попълват часовете по английски...Синът ми има две приятелчета от входа и те са 4 клас, едното в Отец паисий, другото Възраждане. Моят знае повече английски от тях, без да е учил някога. И двете майки съжаляват за избора си за училище, но децата са много напреднали с езика и е трудно да ги местят в нашето. Вярно е, че ги товарят повече при нас, учат падежите в момента и доста думи. Като цяло има и повече домашни. Всяко училище учи по различни учебници, по останалите предмети не намирам особенна разлика в натовареността с възраждане и отец паисий.
Аз съм учила 12 години в европейските, имам претенции за перфектен немски научен там. Смятам, че немския е много труден език, и щом научи него,  да научи друг ще му е много по-лесно. Пък и мнного хора вече знаят английски. Но в общи линии езикът е голямо богатство, независимо какъв е. Ако това не е приоритет за вас, а нещо друго тогава изборът на училище може да е друг
Предимства на училището: Европейските имат униформи, другите две нямат.
Има камери във всички стаи, по коридорите също. Малките са предупредени, че директорката ги гледа и ако се бият, дърпат и обиждат ще ги наказват.
Големите ученици също имат респект към преподавателите. Имам приятел учител на моята възраст, който преподава на най-големите. Лично ми е разказвал много положителни неща. Познавам половината преподаватели и знам че са прекрасни хора, класната и госпожата по немски също. Директорката е много сериозна жена и сама инициира среща с нашия клас преди 3 години за да обясни за поведението на едно дете, което стъпва по чина и слага играчки по главата на учителите. Детето беше изключено и отиде във Възраждане ..и до днес е там. Като цяло всичките му съученици са много добри деца, родителите им също са свестни хора.
Малките от 1 и 2 ри клас са в стаите на първи етаж, до десния вход.Влизат и излизат само оттам-цел: да не ги блъсне някой ог големите
Недостатък на училището е единствено занималнята. Просто нямат свободно място, дори столовата от едно време е направена на стаи. 5 паралелки са и с предимство са децата полусираци, живеещи в много отдалечен район, и тн. така че ако нямате алтернатива и детето трябва да стои само, ще трябва да се мисли вариант. Това може да не е удобно за родителите, но това е положението-според ръководството на училището -приоритет в него е изучаването на чужди езици, а не гледане на децата за да не са сами. И с това съм съгласна. Втори клас са само втора смяна, защото ползват една стая с първи клас, които пък са по малки и за да може те да са сутрин

Изборът на училище е много важно решение, което родителя трябва да вземе. Аз не съм се колебала изобщо. Но ако трябваше -щях да избирам по впечатления на вече учащи, база, близост до дома  Peace
Извинявам се че стана дълго ама... не се сдържах да не разкажа за любимото си училище.  Heart Eyes
Нищо че няма нужда от реклама
Успех в избора ви  Hug

# 32
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Здравейте, като чета Калояна, чак ми се приплака  Rolling Eyes. как пък го е изключила това дете директорката - ние до детска педагогическа стая стигнахме след цял срок и нещо тормоз и тя пак не взе мерки, даже не пожела да срещне с нас. А как прекрасния второкласник я наричаше пред нея ме е срам да кажа. Незнам за немския, но учителките по английски в началния курс хич ги няма, особено едната. Дъщеря ми беше там до 4клас. Едва дочаках да я махна, макар да беше при най-добрия учител там. Записах я само заради него. Кандидатства МГ и я приеха.
Сега малко от моя опит: не търсете училището, а класния. в нейния випуск от Отец Паисий - единия клас беше на невероятно ниво - 5деца приети МГ в 5клас - това само по себе си е показателно, следваха нашите 4 деца (само от нашия клас). Учебниците и помагалата са отвратителни навсякъде - децата нищо не разбират, ако учителя не обясни добре или трябва да учите в къщи, което отново е задължително. Самия първи клас не е толкова страшно, но послееее. Така че моят съвет е търсете учител, разпитайте къде, кой поема първи клас и се спрете на най-добрите, подайте документи на няколко места и си изберете, това в което са ви приели при избрания от вас учител.

# 33
  • Мнения: 17
elan, съжалявам за това което разказваш. Аз не бих махнала детето заради някакво очевидно проблемно дете. Трябвало е да бъдете по-настоятелни може би. Това нашето беше по-скоро тип " зевзек". Не е било агресивно спрямо другите деца, по скоро към учителите...
Ако все пак трябва да избирам м/у възраждане и О. Паисий с две ръце съм за второто. Най-добрата учителка, която е имал и изобщо ще има някога е госпожата от това училище, при която беше на предучилища. Наясно е, че на такава едва ли ще попадне още един път през живота си и е длъжен да преживява някак и да изтърпява, който и да му се падне. Няма как всичките да му харесват и всички да харесват него..
Но за първокласниците си е стрес голям цялото приключение, за това е важна началната учителка. Въпреки това гаранция пак няма. Наши приятели отидоха във Възраждане именно заради госпожата сега в трети клас. Същата е дисциплинарно уволнена в момента, със съдебно разпореждане да не доближава училището до незнам си колко метра. сега и те искат да го местят, защото нямат класна
Проблемни деца има във всяко училище, лоши педагози също. Математическата също е много хубаво училище, но както ви споделих, на мен приоритета ми е друг. А моя син е зле с математиката, не я обича и да го дам там за него ще е равносилно да го пратя във военно училище

Какъвто и да е избора ви, късмет !

# 34
  • Мнения: 1 523

Предимства на училището: Европейските имат униформи, другите две нямат.


И "Отец Паисий", и "Възраждане" имат униформи! Peace

# 35
  • Мнения: 1 070
В Йордан Йовков има една учителка, казва се Бойка Радославова. Предава от първи до трети или четвърти клас. Ако избирате учителя в тази връзка се сещам за нея - Човек, Учител, със страхотен подход, грижи се за децата като за свои. Знае колко строга да бъде, знае как да предизвика интерес във децата, страхотна е! Съжалявам, че само една година преподава на дъщеря ми и че си загубихме времето във Възраждане първите три години с една класна, която и беше там - Цецка Димитрова. Споменавам името, дано не попадате на нея. Това е жена, която отива на работа само за да вземе заплатата си, пишеше оценки на някои ученици само защото родителите я заплашваха, а гаменчетата в класа си правеха каквото искаха и нито тя, нито директора успяха да се справят с тях. Колко пъти тогава са ме измъквали от работа да ходя до училището, защото едно от децата беше потенциално опасно, и трябваше буквално да спасявам дъщеря ми. Изобщо се чудя как може един учителски екип да не справя с такива деца, едно време най-малкото беше изключване. Имаха и една ненормална учителка във Възраждане, забравих и името,с черна коса, слаба. С две думи - там свестни учители няма. Възраждане не е това, което беше. Сега ги къткат децата, че видиш ли да имали бройка. Рядко вече има Учители в истинския смисъл и съм много ЗА да се избира учителя, а не училището. Затова пиша направо имена.

# 36
  • Русе
  • Мнения: 2 209
ако някой желае може да прегледа тази тема http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=280796.60 там има някои споделени учители и от русенски родители. вярно е че състезанията могат да дадат добра насока. наистина прегледах състезанията на сегашните четвъртокласници има доста добри резултати на И. Вазов, но трябва да се види на кой учител са децата. наистина нямам поглед върху учители които сега ще поемат първи клас и не мога да кажа имена за съжаление. 

# 37
  • Мнения: 21
До 4 клас не е важно училището, а учителят на децата и самите деца.А колкото до състезанията по математика, тия деца посещават цутнт и понеже Любен Каравелов, Хр. Ботев, Иван Вазов и Отец паисий са най- близо до тях, най много ученици от тези училища го посещават. Ако разчитате на математиката само от училището няма да се получи.Някои родители предпочитат Отец Паисий и Иван Вазов, защото са малки училища, децата в класовете са малко и се работи спокойно. Но пак казвам най-важен е учителят и  децата в класа. Защото колкото и да е добър един учител, детето като няма заложби няма как да се получи.

# 38
  • Мнения: 2 732
До 4 клас не е важно училището, а учителят на децата и самите деца.А колкото до състезанията по математика, тия деца посещават цутнт и понеже Любен Каравелов, Хр. Ботев, Иван Вазов и Отец паисий са най- близо до тях, най много ученици от тези училища го посещават. Ако разчитате на математиката само от училището няма да се получи.
Peace.И аз съм на това мнение, на състезанията задачите нямат нищо общо с това което се учи в у-ще .Или се ходи в ЦУТНТ или трябва индивидуално да се занимавате с детето.

# 39
  • Русе
  • Мнения: 656
Peace.И аз съм на това мнение, на състезанията задачите нямат нищо общо с това което се учи в у-ще .Или се ходи в ЦУТНТ или трябва индивидуално да се занимавате с детето.
Определено е така, е-e, и какво?
 Ако състезателите по бягане можеха да бягат колкото нас, всички щяхме да сме шампиони, т.е. никой нямаше да е шампион Laughing

# 40
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Абсолютно сте прави, с един малък момент, в който учителя поощрява децата, обръща им внимание кога, къде има състезания - не само по математика, но и "Знам и мога" и по езици. Насочва родителите на деца, които вижда, че имат потенциал в някаква насока. Масов пример е, че децата изобщо не знаят, че има състезания и ако родителите незнаят (по различни причини), това дете няма никога да отиде. Никой не оспорва ЦУТНТ, а и както казах по-горе работата в къщи е задължителна. Моят опит - в четвърти клас дъщеря ми почти не е ходила на училище (в рамките на приетото) - не виждах никакъв смисъл - готвихме се в къщи и в ЦУТНТ, но основно в къщи по всички предмети. Вярно е, че в това ежедневие родителите нямат толкова време, но истината е че никой не го е грижа за децата ни освен нас самите.

# 41
  • Мнения: 2 732
Peace.И аз съм на това мнение, на състезанията задачите нямат нищо общо с това което се учи в у-ще .Или се ходи в ЦУТНТ или трябва индивидуално да се занимавате с детето.
Определено е така, е-e, и какво?
 
Ами нищо -просто казвам ,че не зависи от училището това .Даже май ти го изтъкна по-напред .

# 42
  • Русе
  • Мнения: 656
Peace.И аз съм на това мнение, на състезанията задачите нямат нищо общо с това което се учи в у-ще .Или се ходи в ЦУТНТ или трябва индивидуално да се занимавате с детето.
Определено е така, е-e, и какво?
 
Ами нищо -просто казвам ,че не зависи от училището това .Даже май ти го изтъкна по-напред .
С това не съм съгласен въобще. Нивото и начина на работа в училище, въобще средата е много важна. Ако децата са събрани любопитни, търсещи знания (това пък зависи доста и от родителите)  самото ниво се вдига, вдига се "летвата". Не е все едно и също дали имат 6-ца от МГ, Електрото (по мое време, сега не зная...) или от някое училище, дето стандарта е нисък, просто на едното място се искат повече знания и труд за една и съща оценка. Това важи дори за първокласниците. Има училища дето български не знаят до 5-ти клас, какво остава да четат  Grinning. Всъщност децата привикват с натоварването, не им е лесно, но свикват. Да не мислите, че в други училища "дето по принцип не се учи" им е лесно? пак им е трудно, защото самото учене е насилствен процес- осъзнат или неосъзнат, това е насилие над мързела. Няма как да е само приятно и лесно, това е труд. Просто в един момент трябва да се осъзнае че е полезно, тогава става и приятно, но това става много след 1-ви клас, понякога - никога  Grinning!



Peace

Последна редакция: нд, 20 яну 2013, 17:58 от ramlim

# 43
  • Мнения: 21
Разбира се, че средата е определяща. Трябва да има конкуренция между децата. Няма да си дадете децата в Алеко Константинов разбира се. Тук говорим за няколко училища, в които има както добри така и неставащи учители. До четвъррти клас изберете госпожата, а от 5 клас изберете училището. Когато децата попаднат в прогимназията нещата се размиват, ясно е, че ще има учители по предмети които са супер, и такива, които няма да стават. Колкото са по натоварени, толкова е по добре. След 7 клас съвсем пък се размиват нещата. Тряба да имат поне основа. Колкото за ЦУТНТ, ако можете запишете децата в колкото се може повече кръжоци, за да видите какви са му заложбите, после детето лесно ще си покаже дали е за европейските, за МГ или друго училище. Няма как в едно училище да има само добри учители, а в друго само лоши.За всички от училищата за, които  говорим,съм чувала както добри така и лоши отзиви, но за различни учители.

# 44
  • Мнения: 1 317
Да побутна темичката Simple Smile
Смених адресната регистрация преди година, защото в нашия район е само Алеко Константинов.
Сега главоблъсканицата ми е между Ботев и Музикалното. Всички майки на по-големи деца ми казват, че трябва да търся учител, ама как се проучват тези учители?

Общи условия

Активация на акаунт