Математически турнири - 20

  • 88 008
  • 799
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 51 018
Аз мисля, че в крайна сметка министерството ще вземе нещата в свои ръце. Ще постави някаква долна граница на точки , с които можеш да се явиш на национален кръг. Да  вземем примера с Русе в 5 клас- първото дете е с 145 точки, а второто със 130. Какво значи това- разликата между двете деца е повече от 5 точки, но колко деца в България ще имат 130 точки резултат, като гледам миналогодишните резултати не повече от 20. Означава ли , че това дете няма да бъде предложено за националния кръг!!!!!! А от Ловеч първенецът е със 110 точки в същата възрастова група, е за какво говорим......

Както казах вече, явно всичко ще си е като преди. Има си норматив колко деца трябва да се допуснат и от там нататък ще се нагласят точките за да се докара търсената бройка. За примера с Русе наистина е много вероятно да бъде допуснато само първото дете.

# 706
  • София
  • Мнения: 1 659
...
Но внимателен прочит на "второ четене" ме накара да се хвана за думата "предлагат" (За националния кръг се предлагат учениците ,  които...). В комбинация с цитата по-горе това означава, че нещата са си пак същите като преди и няма опасност да на националния кръг да се явят деца с по стотина точки, защото в крайна сметка решава Националната комисия. ...

Да, права си, най-вероятно точно така ще стане; вместо предварително да се посочи граница, както досега, първо ще предлагат първенците по райони, а накрая Нац. комисия ще дръпне чертата (което се случваше и в предишните години, просто тогава имаше някаква процентна граница).
Първата ми реакция беше, че популистките настроения на Дамянова за децата от Ардино са
се отразили и на регламента на ЕК, но май не е така (слава богу).

# 707
  • Мнения: X
Както казах вече, явно всичко ще си е като преди. Има си норматив колко деца трябва да се допуснат и от там нататък ще се нагласят точките за да се докара търсената бройка. За примера с Русе наистина е много вероятно да бъде допуснато само първото дете.
Още от миналата година не е, " както преди". Виж бройката допуснати до национален през 2012 и този през предходните години.

# 708
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
Както казах вече, явно всичко ще си е като преди. Има си норматив колко деца трябва да се допуснат и от там нататък ще се нагласят точките за да се докара търсената бройка. За примера с Русе наистина е много вероятно да бъде допуснато само първото дете.
Още от миналата година не е, " както преди". Виж бройката допуснати до национален през 2012 и този през предходните години.
Да обаче се знаеше долната граница и всички деца с даден резултат независимо от кой град са отиваха на национален кръг, ако го бяха постигнали. Намирисва ми на Ардино.....

# 709
  • Мнения: 69
Моля за верните отговори на лични за 5-6 клас.
Предварително благодаря.

# 710
  • Мнения: X
Комисията винаги е имала последната дума. Ако правилото бъде приложено към окончателния списък с номинираните, няма как дете със 120 точки да измести такова със 130.

# 711
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
Комисията винаги е имала последната дума. Ако правилото бъде приложено към окончателния списък с номинираните, няма как дете със 120 точки да измести такова със 130.
Да, но ако се спазва това изискване може да не бъде предложено, а при предишния регламент нямаше как да не бъде предложено...

# 712
  • София
  • Мнения: 7 673
Имам важен въпрос към майките на децата 3-4 клас.
Вчера обсъждах с майките на Михаела и Ели, а и те са писали в темата, за 20-та задача /със зарчето/.
И двете са получили 6 плочки. Синът ми също.
Днес му казах, че няма как да подреди 6, понеже има 4 цифри по 3 пъти, и 2 по веднъж и са възможни само 4 връзки. Той тогава ми каза - ще ти покажа черновата. И там, зарчето с 6 в единия край, в другия е с 1, не с 2.
Та въпросът ми е - възможно ли е да е печатна грешка и на част от листата да е имало 6 и 2, на други - 6 и 1?
Колкото повече деца попитаме, толкова по-ясно ще стане.  Peace

# 713
  • софия
  • Мнения: 244
Вече е банално,но ако може някой да ми изпрати задачите за 3 клас.Благодаря.На ЛС.

Последна редакция: нд, 24 мар 2013, 18:48 от galant

# 714
  • Мнения: 51 018
И там, зарчето с 6 в единия край, в другия е с 1, не с 2.
Та въпросът ми е - възможно ли е да е печатна грешка и на част от листата да е имало 6 и 2, на други - 6 и 1?
Колкото повече деца попитаме, толкова по-ясно ще стане.  Peace

Не знам за задачите, но "теорията" на заровете казва, че сборът на цифрите на две срещуположни страни винаги е 7. Т.е. срещу шестица винаги има единица, срещу петица двойка и срещу четворка тройка. Картинка, на която срещу 6 стои 2 е грешна поначало.

# 715
  • София
  • Мнения: 7 673
И там, зарчето с 6 в единия край, в другия е с 1, не с 2.
Та въпросът ми е - възможно ли е да е печатна грешка и на част от листата да е имало 6 и 2, на други - 6 и 1?
Колкото повече деца попитаме, толкова по-ясно ще стане.  Peace

Не знам за задачите, но "теорията" на заровете казва, че сборът на цифрите на две срещуположни страни винаги е 7. Т.е. срещу шестица винаги има единица, срещу петица двойка и срещу четворка тройка. Картинка, на която срещу 6 стои 2 е грешна поначало.
Грешката е моя.  Embarassed Става дума за домино. Но въпросът остава.

# 716
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Не е зарче, а домино. И да, срещу 6 стои 2.
1, 2, 3 и 4 се срещат по 3 пъти, а 5 и 6 само по веднъж => са възможни само 4 връзки.

# 717
  • в мечтите си
  • Мнения: 128
Ще бъда изключително благодарна ако може някой да ми изпрати задачите за 3-4 клас.Учениците ми за жалост не си спомнят задачите..
mixi_milena@abv.bg
Благодаря!

# 718
  • София
  • Мнения: 7 673
Не е зарче, а домино. И да, срещу 6 стои 2.
1, 2, 3 и 4 се срещат по 3 пъти, а 5 и 6 само по веднъж => са възможни само 4 връзки.
Да, това и аз го виждам. Но синът ми е записал на черновата 6 и 1. Естествено, възможно е да е объркал при "преписването" на плочката, но не е невъзможно и другото. Затова питам.  Peace

# 719
  • Мнения: 107
И там, зарчето с 6 в единия край, в другия е с 1, не с 2.
Та въпросът ми е - възможно ли е да е печатна грешка и на част от листата да е имало 6 и 2, на други - 6 и 1?
Колкото повече деца попитаме, толкова по-ясно ще стане.  Peace

Не знам за задачите, но "теорията" на заровете казва, че сборът на цифрите на две срещуположни страни винаги е 7. Т.е. срещу шестица винаги има единица, срещу петица двойка и срещу четворка тройка. Картинка, на която срещу 6 стои 2 е грешна поначало.
Грешката е моя.  Embarassed Става дума за домино. Но въпросът остава.

Аз виждам 6 и 2.
Сега му погледнах в черновата и е нарисувал 6 и 2. Значи е било добре отпечатано при него. А това че при доминото е като при зарчетата за първи път го чувам пък и домино мразя  да играя, така че не съм се и заглеждала за да ми направи впечатление.

Последна редакция: нд, 24 мар 2013, 18:53 от M8M8

Общи условия

Активация на акаунт