Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21

  • 60 216
  • 745
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 212
Може би за някои от вас ще е любопитно...
Учени показват, че мозъчните нива на серотонин, "хормона на щастието" се провокира от количеството на бактериите в червата в първите години на живота. Тяхното изследване е публикувано във водещото международно списание Молекулярна психиатрия.
Това изследване има няколко последици за здравето, тъй като показва, че манипулации на микрофлората (например от антибиотици, диета или инфекция) може да има дълбоки вторични ефекти върху функциите на мозъка.
http://neurosciencenews.com/gut-bacteria-regulate-happiness-hipp … campus-serotonin/

# 31
  • Мнения: 2 165
Здравейте,аз също искам моето дете да посещава заниманията с плуване,но от пролетта,като се затопли.
Сега ли да подам данните или след месец два? Rolling Eyes

Най-добре попитай по e-maila, който е посочен. Peace

# 32
  • Мнения: 271
Здравейте,аз също искам моето дете да посещава заниманията с плуване,но от пролетта,като се затопли.
Сега ли да подам данните или след месец два? Rolling Eyes

Най-добре попитай по e-maila, който е посочен. Peace

Благодаря ти.Аз им писах.Ще чакам да видя какво ще ми отговорят Blush

# 33
  • Мнения: 1 738
Има един подход за обучение, който се казва video modelling. На първия линк ще видите възможностите за използване на този подход при хората от аутистичния спектър, а на следващите - няколко клипчета от един интересен сайт, посветен на този подход. Повечето от децата, чиито майки четат темата, са вероятно на доста по-високо ниво на речта, но мисля, че всички можем да почерпим някаква полза от тези клипчета. На въпросния сайт те са общо 41. Simple Smile

http://www.socialskillbuilder.com/articles/video-modeling-research.html
http://tech-in-sped.ning.com/video/kids-love-to-see-themselves
http://tech-in-sped.ning.com/video/vocalization-more-and-mama
http://tech-in-sped.ning.com/video/jaad-says-his-name-nov07
http://tech-in-sped.ning.com/video/tooth-brushing-time-to-brush

# 34
# 35
  • Мнения: 3
Еднакака. Очният контакт е много важен наистина, но ти по себе си съдиш, че детето силно се натоварва гледайки в очите и затова го избягва. Въпреки това за да може да те види, забележи и чуе е необходимо да се опитваш да го накараш да те види и от там и чуе. Но толкова, колкото може и нека не е насила.
Правилата за проговаряне и обучение на аутисти са много менящи се. Зависят силно от нивото на разбиране на детето. Първоначално се започва с едни конкретни правила, впоследствие те се променят на 180 градуса и се прави точно обратното нещо на това, което е било доскоро. На този етап ти е важно да знаеш, че е много важно, когато се опитваш да го обучаваш да застанеш така, че очите ви да бъдат на едно и също ниво. Тоест клякаш до него или сядате заедно на пода или масичка.

Скрит текст:
когато слагаш предмет играчка на нивото на очите си - целта е следната:Децата спонтанно следят предмет с очи по лесно отколкото да направят очен контакт.И когато гледайки дадената играчка близо до лицето ти - ти казваш името на играчката и детето неволно вижда и артикулацията на устата ти.По този начин детето свързва образа на играчката с наименованието на играчката, като същевременно вижда и движението на устата при произнасяне на наименованието ти.
:
Здравейте,ще споделя моят опит относно очния контакт.Синът ми е на 5,диагностицираха го на 2г.и 3 месеца.Разбира се,уплаших се,стреснах се..На 2 години нямаше никаква реч.Дори и срички.Нямаше интереса на другите деца,който на тази възраст е към всичко Simple Smile Имаше интерес към определени играчки (няколко вагончета,които обичаше да пързаля по масата до безкрай) и се разтройваше ако дори едно от тях липсва (те са 8 на брой). Хареса ми това,което казвате за правилата.Когато му кажех "Погледни ме в очите и ще ти дам вагончето", можеше и 5 секунди да си задържи погледа.Сега май сме на иЗходна позиция,защото пак трудно и рядко го прави,но важното е ,че знаем,че може и ще работим в тази насока. И сте права,стимулът,който се дава трябва да е на едно ниво на очите на детето!Иначе ги привлича всичко около това Simple Smile

Последна редакция: пт, 15 фев 2013, 21:46 от stanislava_adelinova

# 36
  • София
  • Мнения: 2 352
olia това не го бях чувала - благодаря   bouquet



Тези клипчета са брррррррррр  #Crazy. Дето се вика не правете това вкъщи - оставете го на професионалистите.  Не видях нито едно клипче, което би могло да се използва като обучително. А оня дето си миеше зъбите направо ме изплаши  Shocked .

stanislava_adelinova нещо не ви разбрах  Embarassed .

# 37
  • Мнения: 549
За клипчетата ... и аз не ги харесах. Нямат нищо общо с образователните , които трябва да бъдат модел за правилно поведение и говор. При моят син започнах да му показвам кадри с него като участник на много по-късен етап, защото беше склонен да имитира собственото си поведение-жестове, крясъци и т.н . По скоро , когато разбираше достатъчно съм го снимала как се сърди, крещи.. защото отричаше , че прави такива неща. Наистина децата обичат да се гледат. Дори всъщност идеята да снимам ми дойде, когато случайно преглеждах запис от далечната Коледа 2005- та и двамата скачаха на леглото. Много се изненадах , че нещо толкова елементарно може да привлече вниманието му. И тогава започнах целенасочено да снимам сестра му. Например , когато тя се облича и показва отделните дрехи, произнася ги ясно и ги облича... Около три месеца той се обличаше по следния начин. Взимаше якето от закачалката, показваше го демонстративно , казваше "кияке" и го обличаше. ... С ботушите беше изключително атрактивно. Взимаше ботуша - "тотуш" , търкулваше се на земята по гръб като сестра си и го нахлузваше  Laughing  , просто защото това виждаше на записа. А  тя е изключително дете с чувство за хумор и трудно удържах импровизациите и  Crazy  Освен това  беше само на 5 и половина и не можех  да я карам да прави дубли..

# 38
  • Мнения: 1 738
Първият линк  дава философията на подхода "видео моделиране" в различни направления. Убедена съм, че при добри познания по английски и желание за ползване на подхода   материалът може да даде добри идеи. А що се отнася до клипчетата, те са направени от професионалист, но са за деца на ниво, различно от това на децата на коментиращите майки. Пуснах ги, защото е възможно сред четящите и не пишещи да има майки, на които да са от полза.

Специално присъствието на големите огледала при обучението, игрите и самостоятелните занимания е много полезно. Нашето дете рисуваше върху две такива големи огледала и сега гримасничи, имитира герои от филми/видео игри и танцува пред тях.

Клипчето с миенето на зъбите е провокативно  и а аз също не бих го показала на нашето дете от опасения да не го имитира. То е за деца, които вече имат развито чувство за хумор. Simple Smile

Последна редакция: сб, 16 фев 2013, 16:22 от констанца

# 39
  • София
  • Мнения: 2 352
Констанца, преди да бъдат децата ни на това ниво бяха на онова предишното ниво. Имам наистина много добри познания и за това и за онова ниво. Имам право да коментирам клипчетата, които са наистина непрофесионално направени. Тези клипчета затвърждават стериотипи и не биха могли да се използват за дете аутист в каквото и да е ниво.

Работата пред огледалото е съвсем различно нещо от клиповете. Много добре знам каква е целта на огледалото и като гледам как го описваш - явно ти не си съвсем наясно и мога да ти обясня  Wink

Това с миенето на зъбите и размазването на паста по бузите е свръхнатоварващо сензорно за мен. Моят син ще откачи, ако му го пусна и ще се превъзбуди. А ти знаеш ли какво значи "развито чувство за хумор при аутист" ? Би ли ми обяснила как точно си го обясняваш.

Видео моделиране би могло да се използва за деца със затруднен вербален праксис и в едно от тях това се опитваше да коригира терапевта, но не и със аутизъм.

Моля никой да не опитва да го опитва това без да се е консултирал с терапевта на детето си.

# 40
  • Мнения: 549
деца на ниво, различно от това на децата на коментиращите майки.


Констанца, наистина не разбирам какво имаш предвид с това. Изобщо не става въпрос за "ниво". Как разбра "нивото" на моя син и още по-малко , "нивото" му когато започнах да правя тези записи. Беше на 4 години , а в епикризата му пишеше - социо-комуникативно развитие отговарящо на 7 месеца. Идеята ми беше за подхода, начина на снимане..... За какъв професионализъм и операторско майсторство говорим, когато кадрите на този 'професионалист"  така скачат и мърдат.. Професионалист в какво? На мен ми се завива свят като ги гледам, както и объркания поглед на аутистичното момче... Не искам да налагам моят подход. Аз нямам претенции да съм  професионалист , но винаги съм ценяла практически доказани неща . На теория можем да прочетем изключително много информация.. И какво като я знаем и не можем, не искаме или не знаем как да приложим.

# 41
  • Мнения: 1 738
Няма да споря с Катина и Надежда. Опитах се да бъда полезна, но явно ми липсват систематизирани познания  и опит за което се извинявам. Не знам кое дете откъде е тръгнало. Поздравявам и двете за постигнатите успехи. И ще се радвам, ако те споделят с останалите майки повече за опита си. Аз пък ще се въздържам да давам съвети. Съжалявам, ако не съм била достатъчно ясна. Предоставям ви този материал, който съвпада с моите разбирания за видео моделиране. А колкото до ползването огледалото, то има допирни точки с този подход. http://www.haringcenter.washington.edu/sites/default/files/file/ … elingTipSheet.pdf

Последна редакция: сб, 16 фев 2013, 17:22 от констанца

# 42
  • София
  • Мнения: 2 352
Има много терапевти, които не са разбрали това, което четат. Още по лошо е когато го разберат грешно и прилагат неправилно разбраното в терапевтична работа. Този дето се лензи пред камерата е именно такъв някакъв измислен герой. Не мога да се въздържа и да не коментирам клиповете.

Надежда правеше нещо съвсем различно от това ....нещо, което е нищо. Тя си го написа добре и с тези клипове които ти пусна се обезсмисли нейната идея. Ако се върнеш назад и прочетеш отново как го описва ще разбереш за какво говоря.

Констанца, ти много четеш, което е добре, но ще ти е от полза да разбереш как да приложиш прочетеното. Едно е да си теоритик, какъвто си ти, друго е да разбереш прочетеното, а трето е да съумееш да го приложиш практически разбраното. Лошото при теб е ,че все още не си разбрала практичната страна на прочетеното.

Относно споделянето - нямаш си на представа колко много е споделено. Години наред сме споделяли практически всичко, което сме научили. Справка - старите теми за аутизма. Нееднократно лично аз съм те пращала да ги прочетеш - може би е дошло времето да го направиш.

Темата вече няма информационния заряд който носеше преди години и повечето се отказахме да пишем тук. Чудя се аз защо все още пиша  newsm78 Може би защото имам симпатии към някои от пишещите тук   Hug

# 43
  • Мнения: 1 738
Практиката е пробният камък на теорията. За моя радост не ми се налага да прилагам повечето от прочетените неща. Трябвало е може би по-рано, но тогава сме действали интуитивно, а сега преосмисляме подходите и работим върху неща, които още куцат.
За малка компенсация пускам много хубаво, наистина учебно филмче за миенето на зъбите. http://teachertube.com/viewVideo.php?video_id=265817&title=A … Brushing_My_Teeth

Наскоро открих този видео сайт. Може би ще е полезен. А и аз много пъти се чудя, защо още се изкушавам да пиша. И си отговарям, че е по същите причини като тези на Катина. Но може би ще съм по-полезна за себе си и за други хора, ако наистина се пренасоча нанякъде.  Laughing Laughing Laughing

# 44
  • Мнения: 549
Нямам време , сили и желание да прочета всичко написано за това това видео моделиране и не мога да бъда обективна.

Моята идея ако не съм била разбрана ще се опитам да бъда максимално кратка за да не бъда досадна на никой.
 
Три основни правила:

1. "Актьорът" да бъде много, много близък човек. Ако може дете- брат, сестра... Ако се замислите основен проблем е страхът от непознатото- непознати хора, места, всяка промяна.. каква е логиката да обърнат внимание и да имат доверие и да се загледат в непознат?

2. Снимат се лесни, много интересни за детето неща. Всяко дете има, колкото и да са ограничени, интереси. Дори стереотипите му могат да свършат работа в началото. Ако само върти гумите на колите се снима кола , показват се гумите.. "върти"...

3. Започнете с по-лесни за детето неща, които са разбираеми , лесни .. За да му е познато, за да чувства сигурност, за да има самочувствие , че се справя и да не се откаже да гледа след това и нещо ново и по-сложно . Дори детето ви да функционира на по-високо ниво и ви се струва , че не е необходимо да прави и гледа неща , които знае.

Иначе относно кой какво пише и е склонен да чете. Аз лично си харесва някой , който знам , че пуска полезна информация и просто влизам да чета неговите последни публикации... така си спестявам много излишна информация. Това е идея как да се спасите от моите постове...  Laughing

Последна редакция: сб, 16 фев 2013, 18:15 от nadejda.v.l

Общи условия

Активация на акаунт