СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 2

  • 82 138
  • 744
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 7 277
Между другото - момичетата от 7 клас СМГ са градски първенци по баскетбол
Едно уточнение: Момичетата в отбора са от 5, 6 и 7-ми клас.

Съжалявам ,че се включвам,но все пак да попитам - дали има дете, прието и  отказало се от СМГ и да се премести в ПЧМГ - май няма.
Има, да.
По-миналата година имаше един такъв случай. Момичето/с доста добро представяне на изпита/ беше прието в СМГ, но се записаха в ПЧМГ. Майката даже сподели във форума.
И какво от това? Това са единици някакви. Grinning

# 286
  • Мнения: 682
Според МОН-ската таблица тазгодишните СМГ-седмокласници на НВО имат среден успех по БЕЛ 5.68, и по МАТ 5.88. Оценките за кандидатстване спадат с около 0.06. Второто място в класирането идва от по-слабото представяне на децата по другите предмети, по БЕЛ и МАТ са с най-много точки.

Последна редакция: пн, 24 юни 2013, 00:45 от Nara

# 287
  • София
  • Мнения: 1 659
Второто място в класирането идва от по-слабото представяне на децата по другите предмети, по БЕЛ и МАТ са с най-много точки.


Точно за другите предмети беше въпросът. Дали действително има спад, сравнени като абсолютни
стойности с миналогодишните резултати и дали този спад, ако има такъв, се дължи само на самите
ученици или И на по-слабо преподаване, по-занижени изисквания или контрол от страна на учителите?

-------

И понеже като даденост се твърди, че език в СМГ не се научава, една добра дума за учителката на шести клас,
случихме на добър преподавател. Шестокласникът не ходи на школи (при очертаваща се английска
езикова година в 8 клас решихме, че е излишно), но това, което се изисква на училищно ниво, се преподава и учи съвестно,
правят много упражения, диктовки. Не знам какво ниво би покрил, но е факт, че филми с английски говор си гледа
без български или английски субтитри.
Поне това е моят поглед отстрани като родител.

# 288
  • Мнения: 2
Второто място в класирането идва от по-слабото представяне на децата по другите предмети, по БЕЛ и МАТ са с най-много точки.


Точно за другите предмети беше въпросът. Дали действително има спад, сравнени като абсолютни
стойности с миналогодишните резултати и дали този спад, ако има такъв, се дължи само на самите
ученици или И на по-слабо преподаване, по-занижени изисквания или контрол от страна на учителите?

-------

Според мен това няма как да го разберем. Не са директно съпоставими резултатите от 2 различни изпита, защото трудността им е различна, а може би и форматът (брой отворени въпроси и т.н.). Освен ако не се направи някоя по-сложна сметка като например да сравним разликите за спрямо средния резултат за страната/града за двете години. Те хората са го измислили във формулите за оценяване на резултатите от SAT, но аз не знам как точно работят.

# 289
  • Мнения: 682
Езика няма да коментирам, там нещата са по-размити.  Но от другите пет предмета, за 4 от тях впечатленията ми хич не са за

по-слабо преподаване, по-занижени изисквания или контрол от страна на учителите?

напротив.
 С уговорката, че не знам в други випуски как е било.
Но за този, според мен, проблемът е в "нашия телевизор" (разбирай деца).

# 290
  • Мнения: 2
Езика няма да коментирам, там нещата са по-размити.  Но от другите пет предмета, за 4 от тях впечатленията ми хич не са за

по-слабо преподаване, по-занижени изисквания или контрол от страна на учителите?

напротив.
 С уговорката, че не знам в други випуски как е било.
Но за този, според мен, проблемът е в "нашия телевизор" (разбирай деца).
Подкрепям.
С уговорката че, аз съм доволна от резултатите на моето дете по всички дисциплини.
По една грешка тук там. Детето не е гениално, старае се в рамките на нормалното. И хич не ги пресираха със заплахи колко са важни и фатални тези НВО, просто си им преподаваха нещата много съвестно, правеха си контролните редовно и даже много толерантно постъпиха, като малко ги отпуснаха в края на април и в началото на май.

# 291
  • Мнения: 51 180
И хич не ги пресираха със заплахи колко са важни и фатални тези НВО, просто си им преподаваха нещата много съвестно, правеха си контролните редовно и даже много толерантно постъпиха, като малко ги отпуснаха в края на април и в началото на май.

Това е полезно уточнение. Няма натиск и напъване за високи резултати с рекламна цел. Колко изкарали, толкова. Не се прави никаква ПР кампания с резултатите.

# 292
  • Мнения: 1 782
Simple Smile Високите резултати са високи. Дали се използват с рекламна цел или са мерило за нивото на образование няма никакво значение.
Има куп училища, които следват цитирания светъл пример, не натискат и не се напъват тяхните випускници да показват високи резултати.
Ярки примери на тази авангардна и напредничева доктрина са 65-то и 106 ОУ в София.
Предлагам да отдадем дължимото и на тях, след като визираме липсата на напъване за плюс. Мисля, че те прилагат този модерен похват изключително успешно.

# 293
  • Мнения: 51 180
Хайде, хайде. Има напъване и напъване. Едното е с учене, другото е с помагане да се постигне резултат.

# 294
  • Мнения: 2
Simple Smile
... след като визираме липсата на напъване за плюс.

Явно не съм се изразила добре щом така криво ме разбират.
Аз имах предвид, че външното оценяване не беше превърнато в самоцел и фикс идея, която да създава напрежение.
Това не означава, че изискванията, които се налагаха през учебната година са били ниски.

# 295
  • Мнения: 1 782
Хайде, хайде. Има напъване и напъване. Едното е с учене, другото е с помагане да се постигне резултат.

Подобни изказвания би следвало да бъдат незабавно трити от форума.
А потребителите, които са ги изказали да бъдат съответно наказани. Който си позволява подобни съждения е редно да ги подкрепи с някакви доводи. Обсъждали сме резултати на Евростар от математически състезания и да, там има косвени доказателства за нередности.
Веднъж вече се опита да се прокрадне безумната, с нищо подкрепена идея, че видиш ли, резултатите на Св. София трябва да бъдат поставени под съмнение защото били много високи, в момента отново се отправят недостоверни обвинения, с идеята, че не би следвало да бъдат санкционирани след като не са конкретизирани.

Аз имах предвид, че външното оценяване не беше превърнато в самоцел и фикс идея, която да създава напрежение.

Не схващам как външното оценяване може да не е фикс идея в 7-ми клас???
По-нататъшното образование на детето зависи само и единствено от това оценяване. (Не взимаме предвид дребни изключения като АК) Това е един от най-важните етапи на образованието - ако човек се провали на кандидат студентски изпит - има право да опита след година пак. Ако дете се провали при прием в МГ след 4-ти клас, може да поправи това след 7-ми.
Но провалът на НВО след 7-ми клас води до липсата на добро образование в гимназиалния етап. Как да не се превърне във фикс идея? Това би следвало да е цел на учителите в прогимназиалния етап.

А както виждаш и Черна Станция не те е разбрала след като визира два типа напъване...

Последна редакция: пн, 24 юни 2013, 11:35 от kodbg

# 296
  • Мнения: 2

Но провалът на НВО след 7-ми клас води до липсата на добро образование в гимназиалния етап. Как да не се превърне във фикс идея? Това би следвало да е цел на учителите в прогимназиалния етап.

Това е вярно за БЕЛ и МАТ, но ние коменитрахме другите дисциплини.
По БЕЛ и МАТ учителите си готвеха децата съвесем целенасочено, даваха помагала, настойчиво им предлагаха да ходят на пробни изпити (вкл в ПЧМГ).

Може и да подценявам силите на децата, но подобно нещо по 5 дисциплини + език ми се вижда непосилно

# 297
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Някъде има натиск "стягайте се, учете, представете училището". Това не е продуктивно за голяма част от децата. Пречи им на личната цел - максимален резултат осигуряващ максимален избор при приема след 7-ми клас. Най-изродено е в 4-ти клас когато децата нямат изявен личен интерес /а според мен даже никакъв/. Но го има и по-късно. Идва от делегирания бюджет.

ПП Като нов читател на темата, сякаш мярнах, че СМГ не кани деца с успех под 4,50 да сменят училишето. Бъркам ли?

# 298
  • Мнения: 939
kodbg, от написаното от теб става ясно, че знаеш в детайли как се определя балът за влизане след 7-ми клас (в АК включително).

След като знаеш, кажи как ще реагираш, ако детето ти е в седми клас и 3 дни преди изпита по математика или БЕЛ трябва да преговаря зверски по история или география или биология? Дали няма да ругаеш учителя тогава? Ще ти бъде ли важна тази оценка? Аз лично бях казала на моето дете, че резултатите от тези НВО ама хич, хич не ме интересуват. И не сгреших.

# 299
  • Мнения: X
По-нататъшното образование на детето зависи само и единствено от това оценяване. (Не взимаме предвид дребни изключения като АК) Това е един от най-важните етапи на образованието - ако човек се провали на кандидат студентски изпит - има право да опита след година пак. Ако дете се провали при прием в МГ след 4-ти клас, може да поправи това след 7-ми.
Но провалът на НВО след 7-ми клас води до липсата на добро образование в гимназиалния етап.


Абсолютно вярно и точно казано! И не само на добро образование в гимназиалния етап, ами в голяма степен ще повлияе и висшето образование. Почти забрави за образование в чужбина, ако не си от топ-училищата.
Само заради това, родителите с деца и в най-добрите училища се презастраховаме. Понякога и 1 стотна е решаваща за това, дали ще си над или под чертата.

Общи условия

Активация на акаунт