ШЕСТИ КЛАС привършвам аз - тема № 35

  • 44 899
  • 747
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 24 467
Ако става въпрос за зависимост, можеш да си сигурна, че за детето ще е почти невъзможно само да се справи с нея. Можеш да инсталираш програма на компютъра, която определя колко часа дневно той ще работи. Като й изтече времето- изключването става автоматично. Мога да ти препоръчам time boss, например.
http://nicekit.com/
Ако детето не излиза и не се среща с реални хора и приятели- положението е лошо. Трябва да се действа. Не разчитай, че нещата се решат сами. То е като с всяка друга зависимост.

# 676
  • София
  • Мнения: 3 911
Аз не съм забранила плейстейшъна, казала съм да порешава задачи, после да поиграе. Сигурна съм, че виси и на телевизора.

Все пак се чул с един приятел, който е на село, и четял Бай Ганьо. Та сега ще му е по-лесно и той да я прочете.

Я, тия дето втори път ще ги тресе седмокласната, да кажат, книгите трябва ли да ги имаме в книжен вариант, изискват ли ги в училище? Че ние сме по кмодерните технологии и с повече охота ще чете от киндъла.

# 677
  • Мнения: 6 271
не е необходимо. В литературата имат всички необходими материали - откъси на изучавани произведения, разкази, стихотворения и т.н.

# 678
  • София
  • Мнения: 62 595
Моите лятото преди седми клас имаха единствена задача да си прочетат произведенията. Останалото беше лежане, ядене, игри и мързел. Реших, че няма смисъл да им заемам и лятото с подготовка, като така или иначе ги чакаше трудна година. Не помня дали в училище ги носиха в книжен вариант, май си работиха по учебника изцяло.

# 679
  • София
  • Мнения: 3 911
Andariel , а шестици ли им бяха годишните оценки? На моят син са петици.

По математика са предимно грешки от преписване на нов ред, от смятане наум, от " това госпожата не ни го е обяснявала".
По БЕЛ на преразказите на класните донесе 6ца първия срок и 4ка втория. На тестовете, които му дават има 1-2 грешки и 5ци. 6ци пишат, ако всичко е вярно.

Та не ми се иска в 7ми клас да се налага да учи и за 6ти. Затова за час -два го оставам да порешава задачи. После е свободен да тормози котарака и да играе игри.

# 680
  • София
  • Мнения: 62 595
да, шестици. Но не помня колко трудни са им били тестовете, аз обикновено гледам колко грешки и какви да допуснали, а не толкова оценката. Всеки учител си има мнение и мен оценките от училище ме интересуваха дотолкова, че да стоят добре в бележника.
Винаги учителите в курсовете по български се оплакват, че децата са забравили всичко през лятото. Обаче се оказва, че си го спомнят, като започнат да работят. Те и без това правят първото занятие преговор, а понякога преговарят и по малко на всяко следващо занятие - ако децата в групата не помнят нещо ключово от материала, учителят ще-неще го разяснява, защото иначе не може да си покрие плана и децата не усвояват и новото.
Сега се сещам, че от училище им бяха дали някакво мижаво домашно за лятото, но то беше по български и математика, а не по литература.

# 681
  • София
  • Мнения: 3 911
Е, то затова си била спокойна.

Годишните оценки от 7ми клас влизат в бала, затова искам детето да учи сега, за да няма пак 5ци. Ако сега имаше 6ци, щяхме да си прочетем книгите (които госпожата така и не даде) и до там.

Иначе до сега не съм гледала оценки, карах се само ако грешките са от невнимание и мързел. Сега вече ще се карам.

# 682
  • София
  • Мнения: 62 595
Така, както описваш тестовете, вашите учителки са били по-взискателни от нашите. Все пак, не преливайте от една учебна година в друга, като и лятно време задължително учи! Едва ли ти се иска на петнайсти септември детето да каже, че нищо не е разбрало от лятото, защото е трябвало всеки ден да решава задачи.  Peace

# 683
  • София
  • Мнения: 3 911
Е, аз не прекалявам.

Той напълно осъзнава защо го правим. Все пак цяла година не учи, просто е дошло времето да научи това, което другите деца вече знаят. Ако беше на средно ниво и не искаше да учи математика, нямаше да го занимавам. Но той наистина е добър по математика, а такава висока цел предполага 6ци за годината.

На нас проблемът ще ни е годишните оценки, не самите матури.

# 684
  • София
  • Мнения: 19 925

На нас проблемът ще ни е годишните оценки, не самите матури.

Завиждам на увереността ти. Peace Аз пък се надявам да дадат малко по-усложнени изпити. Тогава наистина човек ще е по-спокоен, защото ще има по-прецизно отсяване на децата. Докато сега именно описаната като вид  от теб елементарна грешка  в знака на последния ред  (просто от невнимание) може да е решаваща. Отделно и самото дете при малко по-труден изпит подхожда сякаш по-сериозно, не омаловажава задачите като сложност и повече се концентрира в решаването им, без да смята "елементарните" неща наум (но с грешки  Mr. Green).

Аз не прекалявам с никакво натискане. Самото им домашно по математика за училище е достатъчно обемно и те сами са си сметнали по колко трябва да отхвърлят на ден, за да успеят навреме. В момента са едва на 25-26 страница от УТ на Архимед. Страниците са  цели 80, а после ги чакат тестове (двайсетина) от сборника на Архимед и всичките 9-10 преговорни урока "Можем ли сами", които учителката ги накара да преснимат преди да върнат учебниците. Доволна съм, че нито една задачка не е по мое искане и инициатива, което води до липса на мрънкане за обема, тъй като учителката е авторитет за тях  и определено няма да рискуват да се явят пред нея без  зададеното като домашно. Mr. Green

И понеже по БЕЛ такова домашно няма - остават си само с прочитането (прослушването  hahaha) на произведенията.

# 685
  • София
  • Мнения: 3 911
Гледайки тазгодишния изпит по МАТ няма как да не съм уверена. Наистина първият модул беше много лесен. Вторият ми се видя и той лесен, но вече от моя гледна точка. Синът като видя колко е дълга задачата с аквариума и се отказа да я чете.

Преразкъзът по БЕЛ в сравнение с миналогодишните котки ми се стори приказка.

Само се моля пубертетът да не ни подлее вода, че вече едва си познавам детето.

# 686
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Гледайки тазгодишния изпит по МАТ няма как да не съм уверена. Наистина първият модул беше много лесен. Вторият ми се видя и той лесен, но вече от моя гледна точка. Синът като видя колко е дълга задачата с аквариума и се отказа да я чете.

E, няма гаранция, че и догодина изпитът ще е толкова лесен. А и аз мисля, че е по-добре да е по-трудничък.
И моят не си пада по дългите условия, все бърза, липсва му концентрация.

Последна редакция: пт, 12 юли 2013, 10:23 от Айяла

# 687
  • Мнения: 1 203
Гледайки тазгодишния изпит по МАТ няма как да не съм уверена.
Хора, не се заблуждавайте - целта на изпита е да пресее децата, няма особено значение труден или лесен, конкуренцията е голяма и хубавите гимназии се броят на пръсти.
Все пак според мен е по-хубаво да е по-труден модул 2. Модул 1 - ясно той си е за нивото на децата.

# 688
  • София
  • Мнения: 19 925
Гледайки тазгодишния изпит по МАТ няма как да не съм уверена.
Хора, не се заблуждавайте - целта на изпита е да пресее децата, няма особено значение труден или лесен, конкуренцията е голяма и хубавите гимназии се броят на пръсти.

Има значение, при това голямо. Peace С настоящата трудност на изпита по математика  пълните шестици и оценките, много близки до тях,   са  доста повече  в сравнение с оценките в този интервал при един малко по-умерен ( но в никакъв случай не  и труден) изпит като тези от 2010 или 2011.  А децата тогава не са били по-глупави или по-малко подготвени . Просто задачите са били такива, че да доведат до по-прецизно разслояване. Какво имам предвид? Х има пълно 6 примерно, бавен  е , но работи внимателно, нищо че математиката не му е стихия,  а У има 5,93 заради бързане и  грешка от невнимание в 1 модул. Това в никакъв случай не значи, че У е по-слабият. При задачи с малко по-голяма сложност нещата спокойно могат да се обърнат и Х да изпадне надолу в класацията, подминат не само от У, а и от още доста деца, на които наистина математиката им върви повече. И назад писах - ако разнообразят втори модул, включат в него примерно  някакво по-сериозно разлагане, параметри (които препъват  наистина много деца), текстова задача за разписване (която също не е  по силите на съвсем  всички настоящи отличници)   и малко по-завъртяна геометрична задача - според мен нещата ще заспят, ще се нормализират и няма да ги има тези напомпани минимални балове за прием  в добрите училища. Thinking

Последна редакция: пт, 12 юли 2013, 11:08 от пенсионирана русалка

# 689
  • София
  • Мнения: 62 595
70 пълни шестици за почти 9 хиляди деца хич не са много, нямат и един процент.

Общи условия

Активация на акаунт