СЕДМИ клас - втори срок - 13 тема, не е фатална!

  • 35 093
  • 725
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 5 553
Колега, а:) Аз преди 100 години завърших "Христо Ботев", специалност "Строителство и Архитектура". Това е и училището, в което започнах учителската си професия. Сори, че се размечетах, но много си го обичам  Simple Smile
Не е заради емоциите, но то остана и се запази като една от най-добрите професионални гимназии.
ganis, благодаря ти за хубавите думи! На детето му е такъв мерак "Христо Ботев", а напоследък все на всезнайковци попадам, които тръгват да ми говорят, че техникумите не били каквото едно време. Мен ме радва това, че детето ми знае къде иска и се старае, за да успее, а нЕ'kви каки си мислят, че правят добро като докладват какво било и какво не било. Гледам да не обръщам внимание, ама май почвам да се бъгвам и аз, защото трудно премълчавам словесните изяви на емоционална инфантилност, която точно поради подсъзнателната си самооценка, решава, че като смачка чуждата мечта, ще изглежда по-велика. Аз вярвам, че единственото, което родителите можем в този момент е да подкрепяме децата в мечтите им, защото ако не го правим ние, няма как да очакваме другите да ги подкрепят.
Приятелче, колкото хора има на този свят, толкова и  различни мнения има. Никога няма да срещнеш 100% еднакви. Нека децата следват мечтите си. На родителите с "високи претенции" ще кажа: Няма идеални училища, идеални ученици, идеални учители, идеална система. Всички ние сме хора и по тази причина не сме идеални. Важно е, да се стараем, да изискваме от себе си и от другите най-доброто, да успеем да го извлечем; ако не можем, да не оплюваме  слабостите (да, градивната критика, с добро чувство е нещо чудесно), а по-скоро да си помагаме.
Вярно е, че в последните години доста от ПГ се сринаха, но беше най-вече политика на държавата.  Сега
 като гледам новия план-прием, са се сетили да увеличат приема за професионално образование, след като му отсякоха дясната ръка. След дъжд- качулка. След като доверието на хората за качествено проф. образование се срина. И въпреки всичко наистина останаха много добри ПГ- "Хр. Ботев", ТУЕС, НФСГ, НТБГ,..

# 226
  • София
  • Мнения: 5 553
Момичета, изоставате! Второкласниците вече коментират PISA. Mr. Green
ooooh! 2 клас- ПИЗА? Стига, де...Те в темата за олимпиади и състезания,само  дето диференциални уравнения не решават.Не децата, мамите:)))

# 227
  • Мнения: X
Гани, не се майтапя! Можеш да погледнеш.  Grinning
И аз се дразня като почнат да си мерят интегралите в темата за турнирите, но към трети - четвърти клас им минава, като че ли.

# 228
  • София
  • Мнения: 5 553
Гани, не се майтапя! Можеш да погледнеш.  Grinning
И аз се дразня като почнат да си мерят интегралите в темата за турнирите, но към трети - четвърти клас им минава, като че ли.
Ооо, на някой изобщо не им минава:)

# 229
  • Мнения: 416
Момичета, изоставате! Второкласниците вече коментират PISA. Mr. Green
ooooh! 2 клас- ПИЗА? Стига, де...Те в темата за олимпиади и състезания,само  дето диференциални уравнения не решават.Не децата, мамите:)))

А, не, това ми идва в повече.  Stop От време на време влизам в първокласната тема, но бях силно зашеметена като прочетох как някои деца от първи клас започват да учат таблицата за умножение. Няма да забравя как преди пет години / тогава синът ми беше във втори клас/ си говори по скайпа с приятелка /негова наборка/ и момиченцето го пита какво учи в училище. Синът ми й обяснява, че учи наизуст таблицата за умножение. Момиченцето учудено не може да го разбере и пита баба си какво е това. Жената си помисли, че аз от "болни" амбиции натискам детето да учи материала напред. Тя беше изненадана като й обясних, че в България всички на тази възраст я учат. Във втори клас в Австрия се учи само събиране и изваждане до 100, като се набляга най-вече на затвърждаване на материала. Е, сигурно западно европейците са "по-глупави" от нас.
В момента не си спомням в коя европейска държава е забранено на деца до 16 год. възраст да се явяват на каквито и да е изпити. Това е с цел да не се подлагат на стрес и да не се претоварват.

# 230
  • Мнения: X
Абе тоя форум се движи в някаква странна посока. Позволих си веднъж да се зарадвам на шестица на сина си в шестокласната тема и веднага ме навряха в миша дупка, че за оценки се говорело във втори клас.  Mr. Green

# 231
  • София
  • Мнения: 5 553
Абе тоя форум се движи в някаква странна посока. Позволих си веднъж да се зарадвам на шестица на сина си в шестокласната тема и веднага ме навряха в миша дупка, че за оценки се говорело във втори клас.  Mr. Green
Оценки, оценки,оценки, о,,,,,,,  Laughing
Дидева, не ИСКАМ да ОЦЕНЯВАМ, искам само да ПРЕПОДАВАМ. Вярваш ли ми Simple Smile Мразя ОЦЕНЯВАНЕТО:)

# 232
  • Варна
  • Мнения: 30
Момичета, вчера имахме РС и поясниха, че оценката, с която ще се съобразяват учителите при оформяне на годишната оценка е резултата получен от първи модул приравнен към шестобална система. Става по следния начин: х (брой точки получени от първи модул) умножен по 6 (максималната оценка) разделен на 65 (максималния брой точки, които могат да се получат от модула). И така получената оценка се записва в дневника. С тази оценка не трябва да има разлика повече от една единица при оформяне на годишната.
Надявам се да съм била полезна.

# 233
  • 1st floor
  • Мнения: 9 833
Имам второкласник, но не влизам в темата, заради разни подобни причини. Миналата година в началото се пробвах - тц! не става, много пишат и не смогвам  да изчета. Много са нахъсани тез майчета, ще чакам да им помине... Mr. Green Към четвърти клас може да намина да видя как са...

 И въпреки всичко наистина останаха много добри ПГ- "Хр. Ботев", ТУЕС, НФСГ, НТБГ,..

Към последните две сме се насочили , ако не ни огреят ЕГ...и най-вече към НТБГ! Какъв е минималният бал за там, някой знае ли? newsm78

# 234
  • Мнения: 4 992
Момичета, вчера имахме РС и поясниха, че оценката, с която ще се съобразяват учителите при оформяне на годишната оценка е резултата получен от първи модул приравнен към шестобална система. Става по следния начин: х (брой точки получени от първи модул) умножен по 6 (максималната оценка) разделен на 65 (максималния брой точки, които могат да се получат от модула). И така получената оценка се записва в дневника. С тази оценка не трябва да има разлика повече от една единица при оформяне на годишната.
Надявам се да съм била полезна.
Shocked
надали е правилно това! Решение на класна/учител, училищно ръководство или заповед 'отгоре'?
Няма логика Ако детето е учило съвестно през цялата година и му се оформя 6 за годината и се е шашнало на изпита и е допуснало грешки и има 4 на изпита 5 ли ще е за годината? Не стига, че оценката е ниска, ами и с оценката от дипломата да го дозакопаят?!
Или обратно - двойкаджията на класа преписал и изкарал 6 на изпита (писах за действителен такъв случай преди време) - 6 ли ще му пишат за годината? И в ЕГ ще влезе ???? newsm78
Това ще  да е някаква п..тия на местно ниво...

# 235
  • Варна
  • Мнения: 30
Не съм сигурна, че е на местно ниво. Напред в темата и други споделиха за такова изявление от страна на учителите, а що се отнася до това дали е честно си напълно права.

# 236
  • София
  • Мнения: 62 595
нещо подобно се говореше и миналата година, и че е спуснато "отгоре", и че важи за всички предмети. Само натягат напрежението, в крайна сметка ВО се вписва в дневника като текуща оценка, дори няма тежестта на класно. Много се дразня от това как на цялата суматоха и напрежение, сякаш нарочно гледат още да изнервят децата, все едно се търси ефект на издънка и подлудяване. Проблемът е, че хората, заради които се правят тези неща изобщо не се занимават и не им пука, защото се борят за тройка, а ощетени накрая могат да се окажат точно по-амбициозните.

# 237
  • Варна
  • Мнения: 30
И още нещо споменаха относно квесторите. Не само, че ще са от други училища, а ще са и НЕ специалисти. Тоест преподаватели по предмети различни от БЕЛ и Математика.

# 238
  • Мнения: 8 997
Винаги са по други предмети.

# 239
  • Мнения: 12 745
нещо подобно се говореше и миналата година, и че е спуснато "отгоре", и че важи за всички предмети. Само натягат напрежението, в крайна сметка ВО се вписва в дневника като текуща оценка, дори няма тежестта на класно. Много се дразня от това как на цялата суматоха и напрежение, сякаш нарочно гледат още да изнервят децата, все едно се търси ефект на издънка и подлудяване. Проблемът е, че хората, заради които се правят тези неща изобщо не се занимават и не им пука, защото се борят за тройка, а ощетени накрая могат да се окажат точно по-амбициозните.

  Peace

Общи условия

Активация на акаунт