Вашето дете или Вие ( в опита си да му помогнете) се затруднява с решението на конкретна задача. Мисля, че тази тема може да се превърне в мястото, където ще получите своевременен отговор и детайлно решение. Нека темата да е за решение на задачи, застъпени в учебния материал от 6 клас нагоре. Мисля, че именно 6 клас е долната граница, в която нишката по някаква причина започва да се къса и математиката става трудна и неразбираема за много деца. Нека помогнем с каквото можем броят на тези деца да е възможно най-малък. Разбира се, не е задължително задачите да са само от материалa по учебната програма. Можем да пускаме и задачи, решаването на които изисква едно по-задълбочено познаване на материята - такива, които водят до надграждане на придобития в училище минимум от знания. Във форума има много хора, които харесват математиката и са на "ТИ" с нея, затова вярвам, че ще са готови да помогнат. :
Има много символи, които тук във форума, предвид нематематическата му насоченост , няма как да изпишем. Но не мисля, че това е съществен проблем. Ще се нагодим към опциите, които имаме и с времето ще си въведем единна система за такива означения. При желение може да се направи и нещо като легенда.
Искрено вярвам, че към темата ще има интерес и ще е полезна. Отделно решаването на задачи тук ще предотврати излишното разводняване на седмокласните теми , в които по разбираеми причини най-често (сред тези по класове имам предвид, изключвам темата за математическите турнири) се дискутират задачи.
На Вашето внимание предлагам и полезни линкове както към страници, от които може да се черпи информация за изучавания по класове материал, за основните теореми и формули по него, така и към такива, които съдържат задачи, с които детето да затвърди наученото.
http://format.netne.net/
http://www.math10.com/bg/
http://www.solemabg.com/
http://math-bg.com
Винаги тази своеобразна математическа библиотека може да се обогатява.
И нека преди да преминем към решaването на задачи, да се посмеем малко на тема математика.
*Дете се връща от училище:
- Тате, учителят днес ме накара да търся най-малко общо кратно.
- Не може да бъде! Търсеха го още по мое време. Как не са го намерили досега?
*Писмо от математик до любимата му
Здравей, мило мое алгоритъмче!
Разкъсан съм от острите ъгли на раздялата. Аз все повече се убеждавам, че ти си променлива величина. Твоят перпендикулярен поглед ме кара да си съставя уравнение от втора степен с три неизвестни. И за да се изравни трябва да вадим родителите на квадрат. О, как желая да отидем в равнината и да си построим къщичка с две страни и ъгъл заключен между тях. А оня дето се върти в концентрата на окръжността около тебе му кажи, че ще му разбия абсолютната стойност на физиономията и ще го пратя да вари корени в областта на рационалните числа.
Целувам те!
Твой пергел
*Забелязах тангенс готин аз,
намерих ъгъла от раз.
Удвоен ъгъл включих без проблем
и той сам си каза: Аз съм веч пленен...
Приравних два израза чудесни
и се завъртяха буйни танци, песни...
Квадратно уравнение галено ми смигна
и решение ми каза бързо да достигна.
Намерих хикс и го поставих в тангенс аз,
казвайки си: Вече не, стига вече, аз съм пас!
И нека си пожелаем думата математика да събужда у децатa ни само приятни чувства!