Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 034
  • 754
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 7 280
Благодаря за новата тема!  bouquet
Страхотно оформление, Русалке! Peace
Догодина темата ще ми е много полезна, понеже съм се самоограничила в решаването на задачи до четвърти клас. Mr. Green

# 31
  • София
  • Мнения: 20 033
Благодаря за новата тема!  bouquet
Страхотно оформление, Русалке! Peace
Догодина темата ще ми е много полезна, понеже съм се самоограничила в решаването на задачи до четвърти клас. Mr. Green

Аз пък благодаря на теб за хубавата идея за такава тема! Hug

Колкото до другото - не се заричай, че си се самоограничила до 4 клас. Така е засега. Само до преди няколко  години и аз това говорех, но през седмокласната година на каката  преоткрих след толкова време удоволствието от решаването на  интересни задачи и после не можах да се спра... hahaha

# 32
  • Мнения: 107
Сега като научат тази тема дечурлигата ще си пускат тук задачите за домашно да им ги решавате. Гледам, че и моят се е регистрирал, дава акъл, задава въпроси в математическите турнири, когато не съм в къщи, сега нищо чудно да се прехвърли и тука. Simple Smile. Е, само 4 клас е, но знае дроби, проценти, синуси, косинуси ....  аритметични прогресии, вариации и пермутации - всичко, но не и това, което му трябва за момента. Обича да чете материал напред. Дано да устиска темата докато мине в горните класове. И аз си мечтаех за такава тема и добре, че вече е факт.
Нещо, което ми прави впечатление е, че ако аз му дам задача да я решава невинаги ще седне да я реши, но ако е да помогне в някой форум - сяда веднага да я бори .
---------------------------------------------------------------------------------
Аз имам питане има ли някакъв бърз начин за решаването на следната задача, защото е за време 3 минути:

По колко начина числата 3,4,5.....10,11 могат да се разделят на 3 групи с равни суми на числата в тях?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------




Последна редакция: пн, 29 апр 2013, 01:33 от M8M8

# 33
  • София
  • Мнения: 20 033
Не знам за кой клас се води втората  задача, но ако е за четвърти, ми се струва много малко вероятно по какъвто и да е начин да е замесен признак за делимост на 7. По-приемливо ми се струва такава задача да се реши от четвъртокласник малко по метода на натъкмяването. Ако работи с дроби,ок,  разделя най-напред 1000:7 и получава 140 и нещо.  Ако не работи , малко по бабешки докарва 100.7 +40.7 = 980. Значи 140 .7= 980. За  влизане в областта на четирицифрените числа му трябва добавка от още 3.7=21 до достигането на четицифрено, делящо се на 7. .Сборът 140.7 +3.7= 7.143 =  1001 е първото 4-цифрено, което се дели на 7.Но то пък не отговаря на условието за неповтаряемост на съседни цифри. Значи започва детето  да прибавя на всяка стъпка по още  7  до достигането на търсеното число.


А, междувременно махнахте точно условието  на втората. hahaha Нищо, здраве да е, ще оставя написаното.

# 34
  • Мнения: 107
Не знам за кой клас се води втората  задача, но ако е за четвърти, ми се струва много малко вероятно по какъвто и да е начин да е замесен признак за делимост на 7. По-приемливо ми се струва такава задача да се реши от четвъртокласник малко по метода на натъкмяването. Ако работи с дроби,ок,  разделя най-напред 1000:7 и получава 140 и нещо.  Ако не рзботи, пак малко по бабешки докарва 100.7 +40.7 = 980. Значи 140 .7= 980. За  влизане в областта на четирицифрените числа му трябва добавка от още 3.7=21 .Сборът 140.7 +3.7= 7.143 =  1001 е първото 4-цифрено, което се дели на 7.Но то не отговаря на условието за неповтаряемост на съседни цифри. Значи започва детето  да прибавя на всяка стъпка по още  7  до достигането на търсеното число.


А, междувременно махнахте точно условието  на втората. hahaha Нищо, здраве да е, ще оставя написаното.


Ох, извинявам се, тъкмо намерих едни признаци да делимост на 7 и се пробвах дали ще се включа в трите минути.  Сега ще видя и вашето решение.
Благодаря за съдействието.
За 4 клас е задачата и затова и аз се чудех откъде да я подхвана.

Задачата беше:
Кое е най-малкото четирицифрено число с различни съседни цифри, което се дели на 7?

Търси се решение за 3 минути .

# 35
  • Русе
  • Мнения: 12 235
 1015 . Намерих колко е цялата част на 1000/7 и започнах да умножавам числото като прибавих 1, докато получа различните съседни цифри. За по-малко от 2 минути.

# 36
  • Мнения: 107
И аз получих толкова. Ще погледна отговора в сборника.
Мислех, че само аз не спя, а то имало и други като мен, които решават задачи понощите:-)
Да, толкова е. Супер сте. Благодаря.

# 37
  • София
  • Мнения: 20 033
Забравих да напиша нещо по повод мнението, че ще се нароят дечурлига, търсещи кой да им реши домашното. Не мисля, че ще стане съвсем така. Peace В един друг, иначе много хубав и полезен  форум, строго свързан с математиката, това явление стана като че ли  масово от момента на въвеждане на опцията за писане като гост - такава, каквато тук, слава богу, няма.  Регистрираните потребители, ако са деца, се разпознават малко или много по начина на писане. В повечето случаи голям човек срещу тях  може да разпознае кога детето  търси помощ  след като се е потрудило и кога просто чака  някой да му реши задачата. Тези от втория тип се разпознават по характерните обръщения от типа " Моля ви, решете задачата,  спешно е!!!!Или "Много трудна задача, помагайте!!!!" hahaha Може само да не съм улучила броя на удивителните...

Последна редакция: пн, 29 апр 2013, 02:17 от пенсионирана русалка

# 38
  • Мнения: 107
Да така е, може да се разбере по въпроса дали е мислено по задачата.

Интересна проверка за делимост на 7, която научих преди малко.
Ще ползвам отговора на задачата.

1015
Вземаме последните две цифри на числото, в случая 15. Числото   преди него 10 умножаваме по 2, което е 20 и това 20 прибавяме към 15. Получава се 35. Ако 35 се дели на 7 то и  цялото четирицифрено число се дели на 7. И това се оказа бързо решение. Даже и по-бързо ми се струва с тези ограничителни условия в конкретната задача. Поправете ме, ако нещо не съм разбрала вярно.

# 39
  • София
  • Мнения: 2 300

---------------------------------------------------------------------------------
Аз имам питане има ли някакъв бърз начин за решаването на следната задача, защото е за време 3 минути:

По колко начина числата 3,4,5.....10,11 могат да се разделят на 3 групи с равни суми на числата в тях?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Бързо решение за четвъртокласник ли ти трябва?
Сумата на числата е 63 -> значи във всяка група по 21.
Имаме 4 четни и 5 нечетни числа => две групи с по две четни и едно нечетно число и една с три нечетни числа:
4-6 и  8-10
4-8 и. 6-10
4-10 и 6-8  - отпада, тъй като сумите са еднакви

=> остават два варианта

# 40
  • Мнения: 107
Отговор 5 начина?

# 41
  • София
  • Мнения: 2 300
Значи отговор 5 начина?

Къде са тези 5 начина?
Аз виждам два:

4,6,11   8,10,3   5,7,9
4,8,9     6,10,5   3,7,11

Четните числа могат да се комбинират само по два начина, както описах в предния пост => има два варианта заизбор на тройки числа с еднакви суми.

4,10 и 6,8 не могат да се групират защото сумата им е еднаква и ще трябва да се допълват с едно и също число. Няма и по какъв друг начин да разпределим четните числа, тъй като търсеният сбор трябва да е нечетен. В смисъл не можем да комбинираме 1 четно и 2 нечетни числа, нито пък три четни - така крайният резултат ще е четна сума, а на нас ни трябва нечетна - 21.

Последна редакция: пн, 29 апр 2013, 03:25 от Elfi

# 42
  • Мнения: 107
Толкова дават за отговор в сборника.
Питат ни за начини, затова  ги комбинираме. КПД-то нещо ми падна Simple Smile
Айде, да я оставим за утре, че заспах, а трябва да ставам в 6:30 ч.
Лека нощ и благодаря за помощта!

Последна редакция: пн, 29 апр 2013, 03:20 от M8M8

# 43
  • София
  • Мнения: 2 300
Толкова дават за отговор в сборника.
Питат ни за начини, затова  ги комбинираме. КПД-то нещо ми падна Simple Smile

Не ми е ясно как ще се получат 5 начина. Аз намирам два. Дотолкоз мога само.
Или отговорът е сгрешен, или нещо в условието не е уточнено.

Редактирам се - никъде не пише, че групите трябва да са с по три числа.
Наистина часът не е подходящ за задачи.

Значи добавяш и групите с 10, 11:

10, 11.    6,7,8.     3,4,5,9
10,11.     5,7,9.     3,4,6,8
10,11.     4,8,9.     3,5,6,7

# 44
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Русалке,благодарности!  bouquet

И още една задачка,24та от вчерашния пробен .Моя е успял само чертеж да направи и някакви следствия е писал.

Даден е правоъгълен тр.ABC с ъгъл C = 90 гр.Върху катета CB e взета т.М така,че BM=AC, а върху катета AC-t. N така,че  АN =CM.Намерете ъглите,които образуват при пресичането си AM i BN!

Общи условия

Активация на акаунт