Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 208
  • 754
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: X
В другата тема Тинкърбел вече е обяснила подробно задачата: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=716066.msg25171120#msg25171120.


Видях, затова питам и тук. Проблемът е, че детето нищо не разбра.

Последна редакция: чт, 16 май 2013, 13:17 от Анонимен

# 211
  • София
  • Мнения: 1 659
Жасмин, не знам на какви решения се надяваш, но тези на Тинкърбел са точно
като за 5-класници и са много добре обяснени. Какво точно не е по силите на
петокласник - имаш събиране, разлагане на множители и обикновена логика?
По-сдъвкано от това не вярвам някой да може да ти го обясни  Peace

# 212
  • Мнения: 5 160
Тази задача е давана на КМС - 7 клас -2010 г.

http://connect.docuter.com/documents/2348741434d036c060be571292069894.pdf

18 задача.

# 213
  • Варна
  • Мнения: 7 031

Първи ден- 3/4 от маршрута.

Втори ден-4% от изминатото.

Колко % е изминал през третия ден?

Въпросът ми е за втория ден, 4-те % от изминатото дотогава ли е( 4% от първия ден), или 4% от изминатото през трите дни( целия маршрут)? Crazy

Според мен втория ден е изминал 4% от изминатото през първия ден. Иначе щяха да напишат 4% от целия маршрут.
Първия ден е изминал 75%, втория - 3% и третия 100-75-3=22%.
Благодаря! Hug И детето така я е решило. Явно съм единствената заблудена, че под изминато се има предвид целия маршрут. Blush

# 214
  • Мнения: 2
Здравейте всички.На малкия му дадоха една задача.Лесна е но не зная как да му я обясня.Става въпрос за 4 то класник.

Един селянин имал зайци и кокошки.Те имат общо 50 глави и 140 крака.Колко зайци и колко кокошки има селянинът?

# 215
  • София
  • Мнения: 1 659
Здравейте всички.На малкия му дадоха една задача.Лесна е но не зная как да му я обясня.Става въпрос за 4 то класник.

Един селянин имал зайци и кокошки.Те имат общо 50 глави и 140 крака.Колко зайци и колко кокошки има селянинът?

50 глави -> 50 животни.
Ако всички животни бяха кокошки с по два крака, краката щяха да са 100.
Но краката са 140-100 = 40 крака повече, т.е. 40:2=20 чифта крака трябва да "разпределим"
допълнително => четирикраките (зайците) са 20. 50-20 = 30 са двукраките (кокошките).

# 216
  • София
  • Мнения: 12 900
  Много интересна темичка, включвам се да си пропомня отсега някои неща  Simple Smile Очевидно всичко, ако не се практикува за съжаление се забравя...

# 217
  • София
  • Мнения: 3 824
Момичета, моля ви за помощ за задачи за 5 клас!

Има ли някаква техника за решаване на този тип задачи:
- три от стените на правоъгълен паралелепипед имат периметри 14 см., 18см. и 20 см., колко е обемът
(аз освен със система от 3 уравнения не знам как да я реша)
- три от стените на правоъгълен паралелепипед имат лица 32 кв.см., 36 кв. см. и 72 к. см. Колко е обемът му?

Благодаря предварително!  Simple Smile

Ако страните са цели числа се решава много лесно като разложиш на множители лицата на стените и намериш страните им. Две по две лицата на стените трябва да имат общ делител, който да пасва, за да се построи паралелепипеда. Предполагам, че това е идеята на тия задачи в 5 клас. Връзва се и с материала, който учат.
Ако съм права си объркала условието на първата задача. Да не са 14 см., 18см. и 21 см?

# 218
  • София
  • Мнения: 20 042
Ми те страните са си цели числа , Елл. Peace Даденото са периметри на отделните правоъгълници. И задaчата има своето относително лесно решение, разбираемо за петокласник.

Нека a,b и c ca ръбовете на пралелепипеда.
P1= 2.a +2.b =2.(a+b)=14 или a+b=7
P2=2.b +2.c =2.(b+c)=18 или b+c= 9
P3=2.a +2.c =2.(a+c)=20 или a +c=10

за сбора на трите страни получаваме:
2.а+2.b+2.c=26

а+b+c=13, но знаем вече, че b+c=9
а+9=13, а=4 см
a+b+c=13, но  вече знаем, че a+b=7
7+c=13
c=6 cm
=>a+c=4+6=10 cm
b=13-10=3cm
V=a.b.c=4.3.6=72 cm^3



Последна редакция: чт, 16 май 2013, 00:40 от пенсионирана русалка

# 219
  • София
  • Мнения: 3 824
Уф, не съм прочела внимателно условието - приех, че са дадени лицата на стените, а не периметрите Simple Smile

# 220
  • Мнения: X
пенсионирана русалка, много благодаря за решението, сега разбрах идеята на разлагането в задачата.  Hug


А да попитам - как се решават тези задачи:
-Имах 18 листа хартия; разрязах няколко на 3 части и получих 32 листа хартия. Колко листа съм разрязал?
-Иван имал 30 монети по 10 и 20 ст. на обща стойност 4,10 лв. Той похарчил 2,30 лв., използвайки 15 монети. Колко монети по 20 ст. са му останали?

Моето дете ги решава с налучкване, а сигурно има по-прецизен начин.

Последна редакция: чт, 16 май 2013, 13:17 от Анонимен

# 221
  • София
  • Мнения: 20 042
пенсионирана русалка, много благодаря за решението, сега разбрах идеята на разлагането в задачата.  Hug


А да попитам - как се решават тези задачи:
-Имах 18 листа хартия; разрязах няколко на 3 части и получих 32 листа хартия. Колко листа съм разрязал?
-Иван имал 30 монети по 10 и 20 ст. на обща стойност 4,10 лв. Той похарчил 2,30 лв., използвайки 15 монети. Колко монети по 20 ст. са му останали?

Моето дете ги решава с налучкване, а сигурно има по-прецизен начин.

Нека с х означим разрязаните на три листове. От всичките 18, неразрязани остават 18-х.
3.х  e  броят листа, получен след разрязването. Сборувани с неразрязаните  те  докарват тези 32 листа.

3.x+18-x=32
Двете страни на равeнството, без петокласникът да е необходимо да знае за прехвърлянето с обратен знак, ,  подсказват, че 3.x- x = 14.
2.x=14, x=7 листа са разрязани
Проверка: 7.3 + 18-7=21 +11=32

# 222
  • Мнения: 163
пенсионирана русалка, много благодаря за решението, сега разбрах идеята на разлагането в задачата.  Hug


А да попитам - как се решават тези задачи:
-Имах 18 листа хартия; разрязах няколко на 3 части и получих 32 листа хартия. Колко листа съм разрязал?
-Иван имал 30 монети по 10 и 20 ст. на обща стойност 4,10 лв. Той похарчил 2,30 лв., използвайки 15 монети. Колко монети по 20 ст. са му останали?

Моето дете ги решава с налучкване, а сигурно има по-прецизен начин.
Ако всичките 30 монети на Иван са по 10 стотинки, той щеше да има 3 лева. Щом имя 4,10лв (разлика 1,10) значи 11 от тях не са по 10, а по 20 стотинки, т.е има 19 по 10 и 11 по 20 (може да се направи проверка)
Аналогично ако похарчи 15 монети от 10 стотинки, това прави 1,50лв и му трябват още 80ст, т.е 8 от похарчените монети трябва да бъдат от 20ст. вместо от 10.
Останали са му 11-8=3 монети от 20ст.

# 223
  • Мнения: X
Благодаря много за решенията, страшно ми помогнахте!  Hug

# 224
  • Мнения: 1 904


-Иван имал 30 монети по 10 и 20 ст. на обща стойност 4,10 лв. Той похарчил 2,30 лв., използвайки 15 монети. Колко монети по 20 ст. са му останали?

Моето дете ги решава с налучкване, а сигурно има по-прецизен начин.
Варианта 15 монети да правят 2.3 лв. е 9х0.2=1.8 и 5х0.1=0.5. Остават още 15 монети, които трябва да са 4.1-2.3=1.8 лв. Варианта 15 мон. да правят 1.8 лв. е 3х0,2=0.6 и 12х0.1=1.2.

Общи условия

Активация на акаунт