Частни училища-информативна тема

  • 70 520
  • 955
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 62 595
Знаеш ли защо аз предпочитам статуквото? не защото ми е познато зло, а защото досега колкото промени са правени след 89-та година, все са били рИформи, а не реформи. И това засяга и държавните, и частните, защото всички са длъжни да се съобразяват с една и съща програма.
На мен хич не ми дреме, че на Иванчо не му е интересно и иска да си става и сяда в час. Ако ще  да слуша, важното е да стои кротко и да не пречи на останалите, пък ако ще наум да се рее из Вселената. Само това оставаше, да се разхождат в час! Някой от вас представя ли си как в университета студентите си влизат и излизат или разхождат в аудиторията както им скефне? Защото аз досега не съм видяла някой да гледа с добро око на такива свободни електрони. Айде сега, претенции!

# 76
  • Мнения: 5 259
Аз едно нещо не разбирам. Вас някой насила кара ли ви да търпите такова нещо?

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако впечатленията ми са верни, нямаш опит с ученик и детето ти сега ще е първи клас или прадучилищна. Ако нямаш опит е обяснимо да си мислиш, че е голямо зачитане на индивидуалността това децата да си щъкат по време на час. Но много скоро ще установиш, че нещата не стават така. Ти самата няма да изтърпиш постоянно да се намира някой свободен електрон да става и да се разхожда, защото накрая детето ти ще се  разсейва, изнервя и ще си доучвате вкъщи.  Peace

# 78
  • Мнения: 5 259
Whatever  Laughing Хайде със здраве!

Последна редакция: нд, 21 юли 2013, 23:28 от allana

# 79
  • Мнения: 4 877
Напоследък наистина много се променят философиите и си мисля, че все повече ще навлизат и по-либералните училища. Няма да са много, но ще ги има.
Вече има изключително силни дистанционни университетски и МВА програми и никой няма да те насилва да стоиш в аудитория. Върви се сериозно в тази посока.
Все повече се налага и по-различно отношение работа-личен живот. И все повече навлизат дори в големите компании работа от дистанция и виртуални екипи. Така че добрата идея за възпитанието от традиционното училище - да не пречиш на другите, просто няма да е чак толкова жизненополезна. Когато си работиш или учиш от дистанция, няма на кого да пречиш чак толкова. Важното е наистина да се съобразяваш с другите неща. Все повече се толерира креативността. Така че не е никак лошо човек да погледне и през очите на другите, които избират нещо по-различно.
Аз самата съм твърдо за моя избор на училище, но у нас си има отдавна утвърдени и другия тип училища. Също са доста желани и си има наплив за тях. Дори като си помисля и изброя наум няколко, които слагам в този тип, хич не са и евтини, а дават наистина доста широки познания, нищо, че се толерира по-свободно общуване в класната стая.
Но аз съм си традиционалист и се спряхме на нещо познато като модел.

# 80
  • София
  • Мнения: 62 595
особено първокласниците много лесно се разсейват, та само оставаше вместо да си пишат ченгелчетата, да се разхождат. Ок, била си учителка. Аз имам опит като родител - достатъчно е едно-две деца да се разхождат, ако ще учителката по най-модерната методика да води, пак учебният процес ще куца. Щом си била учител знаеш, че за един учебен час трябва да покриеш определено количество материал и не можеш да мърдаш много-много. Чуждия език както щеш си го преподавай, те и без това почти нищо не научават в начална степен, ама като стане въпрос за писане и четене, либерализмът в смисъла на свободни разходки само пречи. В класа на едното ми дете имаше такива убавци - те не само че не искаха да пишат, нито да четат, нито да изпълняват поставената задача от учителката, а и пречеха на другите. Учителката беше вдъхновена от новитеметоди и се опита да ги приложи на практика. Е, не стана! И не защото нещо жената не направи както трябва, а защото нашенската програма е различна от западняшките като философия. Нали после трябва да пишеш в журнала какъв материал и как си покрила! Какви креативни методи и каква креативност ще поощряваш, ако трябва да правиш диктовка на децата? Ти ще диктуваш, а Иван ще се разхожда из стаята? Когато нещата опрат до лично твоето дете, вече красивите думи за новите и старите методики хич не те интересуват.

Дани, тук говорим за начално и основно образование най вече. Висшето образование е друга бира. Дистанционното не е чак толкова хубаво, колкото звучи, защото хората продължават да имат нужда да се събират в аудиторията и на упражнения. Има нещо в атмосферата, усещане за общност. Много рядко някой учи за диплома - той търси среда.

# 81
  • Sf
  • Мнения: 977
Андариел, нали точно това ти обясняваше allana. Че има много други методики, освен българската. Само че никой не ги позволява на местна почва.
Ти се радвай, че имаш деца, които се вписват в системата. Ако бяха други, друго щеше да ти е мнението. (Сега ако кажеш, че всички се вписват, само дето някои майки си мислят, че техните са особени, а всъщност са разлигавени, ще уцелиш точно стандартния неправилен отговор.)

# 82
  • Мнения: 961
Ето тук мога да дам един пример за това каква атмосфера на толерантност искам за детето ми - значи ще ми се да расте в среда, в която хората се изслушват и са в състояние да приемат, че мнението на другия може да е различно - особено когато то с нищо не засяга собствения им комфорт.

Алана, мен ме накара да се замисля за някои неща Simple Smile Така или иначе - споделянето на различни възгледи и кой къде е намерил истината е полезно за всички - независимо дали мнението съвпада с твоето или е коренно противоположно - пак се ориентираш. Пък може и да видиш нещо от някой нов ъгъл.

# 83
  • София
  • Мнения: 62 595
Андариел, нали точно това ти обясняваше allana. Че има много други методики, освен българската. Само че никой не ги позволява на местна почва.
Ти се радвай, че имаш деца, които се вписват в системата. Ако бяха други, друго щеше да ти е мнението. (Сега ако кажеш, че всички се вписват, само дето някои майки си мислят, че техните са особени, а всъщност са разлигавени, ще уцелиш точно стандартния неправилен отговор.)

Какво означава "да не се вписват"? Ако са с някакви нарушения в развитието ще им е трудно да се впишат, защото просто системата няма да е направена за тях. Но едно нормално, здраво дете съвсем спокойно се вписва. Повечето деца са в норма и се ограмотяват, особено каквото дъвкане се дъвче писането, четенето и смятането до края на четвърти клас. Да, повечето невписващи се са точно разлигавени. Тези, които имат проблеми в развитието биват диагностицирани и с тях се работи допълнително, най-често с ресурсен учител или рехабилитация, макар и за сметка на родителите. Четенето и писането искат автоматизиране, а това автоматизиране се  постига с упражнения, и то редовно. Тук креативност не се търси, а устойчивост на вниманието и постоянство.

инкс, ти искаш да се промени човешката природа.  Wink Обикновено всеки си мисли, че той зачита чуждото мнение, обаче видиш ли, все другите не зачитат неговото.

# 84
  • Мнения: 961
Напротив, тук не се води спор по тема, а един човек излага своите аргументи и своя избор. Да се хвърлиш да му обясняваш колко не е прав ми се вижда леко излишно. И далеч не всички го правят.

За хора като мен, които се включват в темата, за да търсят информация за частното образование, а не просто, за да просветяват заблудените, е от полза споделянето на различни гледни точки и избори. Ако съм на позицията на Х - значи трябва да го видя това училище, дето го е избрал, може и на мен да ми хареса, ако съм на коренно различна - значи по-добре да се насоча първо към други места. Полезно е да знаеш какво можеш да очакваш. Не че няма сам да видиш, но така де.
Интересно е да се знае, че някъде се прилагат други методи и сега ми се искаше да разбера повече за това.

# 85
  • Мнения: 4 877
Andariel, забравяш, че говорим за частни училища с по няколко деца в клас и реално е възможно. Не е чак толкова сложно да е по-разчупена атмосферата в клас, ако са, например, 8 деца.
Аз също предпочитам за децата ми по-конкурентна обстановка, но те са такъв тип и училището им е такова. Но не всички са такива.

А за дистанционното обучение в университетите и МВА училищата средата пак не се губи. Хората са го измислили отдавна и схемата работи. И пак си има alumni, и пак си имаш "съпорт" от тях, и пак си има контрол за покриване на материала, единствено се ползват новите технологии и всеки учи, където му е удобно. Това не го говоря въз основа на книжки. Ако не съм го видяла, също щях да съм скептична. Все повече се върви в тази посока и технологиите го позволяват.

# 86
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз дори не зная какво училище е избрала, че да я критикувам. Само обръщам внимание, че нещата може като идея да изглеждат супер, но когато човек се озове в реалната ситуация, всичко да се окаже съвсем различно.  Сега е много модерно да се говори за либерализъм, за нови методики, те са много примамливи и се използват като реклама. Родителят е особена порода - смята точно своето дете за най-най и си умира да се пише либерален, но дали е готов да хареса това, което е искал, когато стане реалност? Кой е прав и кой е крив се вижда в реала. Аз вече минах през либералните методики и свободата на индивида по време на час, и споделям опит. Навремето бях невероятно въодушевена от желанието на учителката да въвежда нови методики, но много бързо се видя, че не се получава  добре, защото за един час трябва да се мине определен материал, да се направят определени упражнения, а когато има един-двама, които да са "по-свободолюбиви", никой не успява да се концентрира и децата се изнервят. Като започнаха оплаквания от родителлите как децата вкъщи разказват, че не са успяли да слушат, защото Иван е решил да се разхожда точно по либералните методики, да видиш как се върнахме в "остарялата" система и успеваемостта на децата пак се вдигна! При заложената от министерството програма, разписания и учебни планове, барабар с учебниците, никоя нова методика не може да спаси положението. Все едно в рецептата да пише "лукът се запържва десет минути", аз да реша да го задушавам или да го оставя суров, и накрая да получа вкус на пържен лук, ама без да е пържен. Peace

Дани, клас от 8 деца? Нормативът не е ли 17-18?

# 87
  • София
  • Мнения: 10 825
Пържен лук може и да не получиш.... обаче ако си позволиш да поекспериментираш може да получиш и по-хубаво ястие от онова с пържения лук  Wink

Не знам какъв е норматива, но в частните училища масово паралелките са по 8-10 деца. Може би Св. София е единственото училище с паралелки от 15-18 деца

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
ооо, за мен 8-10 деца, които да се гледат така поне 4 години е твърде малка бройка! Особено като в училище има по един клас от випуск.  За мен е твърде малко. Поразтърсих се за нормативите, в интерес на истината не открих точно посочен в наредбата, но през документ от едно от РИО-тата видях, че явно за първи клас нормативът е 16, за основен курс се вдига до 18. Това за държавните, за частните не зная как е. Но стана въпрос наскоро с инфо от два източника, че ПЧМГ най-вероятно няма да имат осми клас, защото не успяват да сформират паралелка и беше споменато число като за държавните. Ваша си работа, но за мен толкова малки паралелки от по 8-10 деца са твърде малки.

# 89
  • Мнения: 961
Този норматив е за  получаване на държавна издръжка, т.е. не касае ЧУ.

Общи условия

Активация на акаунт