Частни училища-информативна тема

  • 70 544
  • 955
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 925
Здравейте,
Записвам се да ви изчета, защото другата година и ние трябва да мислиме и ние за предучилищна група и за училище.

# 61
  • Мнения: 7 263

Грешка е да се смята, че училищата правят всичко възможно, за да привлекат като клиент всеки. Дори напротив - много от добрите училища подбират децата и се интересуват от семейството по същия начин, по който ние се интересуваме от училището. Допълнително все повече се формират отделни видове частни училища, привличащи точно определен вид семейства - било такива, които искат много знания на всяка цена, други с желязна дисциплина и трети, в които децата са глезят... Вкусовете са различни и училищата са различни.

За това и казвам - няма универсално добри училища - има добри за конкретното дете.  Peace


Това е много точно мнение. Само мога да съжалявам, че много от родителите няма да го прочетат. Един осъзнат подход спестява доста неприятни изживявания впоследствие. Говоря и за себе си в случая, защото първото частно училище на дъщеря ми беше тотална катастрофа именно защото приоритетите на училището бяха коренно различни от моите.

Да!!!
И аз имах един несполучлив опит с едно недразумение, към което обаче наплива не секва и има доста фенове. В началото доста се палех да обяснявам колко е ужасно това място, спираше ме единстено уважението към 1-2 човека там. В последствие се дадох сметка именно за това, че мястото явно не е било подходящо за моето дете!

инкс най-лесно ще е ако първо си формулираш своите критерии - "ЗА" и "Против" - тоест това, което ти искаш и съответно не искаш да има в училището на твоето дете. После ще е доста по-лесно да го откриеш отсявайки по своите критерии.
И най-важното идеални училища няма, така както няма идеални деца, или пък идеални родители. Затова помислете и от своите критерии по кои бихте направили компромис и докъде и по кои не бихте мръднали и на сантиметър Simple Smile

# 62
  • Мнения: 5 259
Пример - Аз съм против строгата дисциплина и държа на спокойната атмосфера. Въпросът, който задавах беше: Как е дисциплината при вас? Няма да описвам какво ме заля в едно от училищата... и как ми беше демонстрирано връщане на деца, за да минат по-дисциплинирано, разбирай като войници.
Същото направих и аз. Задавах въпросите по най-общ начин, за да видя къде са техните приоритети, без да издавам какво се надявам да чуя.
Повечето страшно ме разочароваха, но за щастие намерих мястото, на което ми дадоха само "верни" отговори.

# 63
  • Мнения: 7 683
А би ли споделила кое е това място.

# 64
  • Мнения: 961
А пък ако може - и въпросите, и отговорите...

Лени, мерси, така е. Аз онзи ден  - като се включих с абстракциите за толерантност - бях още под афект от изказването (поредно) на една дама, с която имаме реален шанс да сме "съученички" в близкото училище и си мислех, че просто няма как едно и също място да е добро и за мен и за нея. Ениуей.
Аз реших като начало да започна с географския принцип и да преценя кои училища не надминават психологическата ми граница от 30 мин. пътуване на посока.

# 65
  • Мнения: 5 259
От много четене и писане в тази тема отдавна стигнах до извода, че моите критерии много се различават от тези на повечето хора, на моменти са направо противоположни.

...
Тук трябваше да спра.

Последна редакция: нд, 21 юли 2013, 23:29 от allana

# 66
  • Мнения: 7 263
allana  Peace аз продължавам да искам да науча, кое е мястото. Естествено е въпрос на твое желание да искаш или не да споделиш, но да речем че си открила нещо, което интересува и мен  Peace, та дори и само за да знам, че подобно място съществува.

# 67
  • Мнения: 51 109
Ех, ако на времето бяхме намерили и ние такова училище Rolling Eyes А то скъсахме се да търсим училище, където детето да може да става по време на урок и да си излиза от клас когато му е кеф, да уважават индивидуалността му и да го оставят да си рисува в час по математика ако му дойде вдъхновение за това, да няма никаква конкуренция между децата - никакво изпитване, никакви оценки, никакво преподаване на труден материал (да не би някой да изостане и да му се наранят чувствата)...
Ама нямаше. А днес явно диференциацията е завършена и има всичко за всеки, ама ние сме изпуснали влака Whistling

# 68
  • Мнения: 5 259
Няма нужда от ирония. Важно е за всяко търсене да има предлагане и всички да са доволни.
За училището ще разкажа, когато имам реални впечатления как се прилага на практика това, което твърдят, че правят.

# 69
  • Мнения: 4 877
Наскоро прочетох доста интересна книга. В нея имаше голям раздел за американските частни училища. Най-популярните и най-желаните са именно тези, които се славят с високи постижения, с много строга дисциплина. Предлагат много занимания, които да носят бонус точки за престижните колежи. Винаги са на върха на класациите и учениците имат изключително високи постижения на SAT и др. изпити. Целят се, разбира се, в "Бръшляновата лига".

Съществуват обаче и т.н. "бохемски частни училища". Те не гонят високи резултати в класациите, нито Бръшляновата лига, но пък в тях атмосферата е много по-либерална. Децата се занимават по интереси и развиват таланта, който искат да си развият. Има и изследване и се оказва, че в такива училища често учат децата на президентите на училищата от първия тип. Също така има и доста деца със специални нужди. Средата е много по-приемлива за тях и се възпитават много важни ценности и толерантно отношение. По принцип тези училища са и по-евтини. Не се основават на конкуренцията, високите постижения, а на толерантността и индивидуалното отношение. Развиваш се, не, защото "Бръшляновата лига" изисква дадено качество или дейност, а защото ти е приятно.

Така че няма нищо лошо, че и у нас започват да се оформят такива училища. Това, че предпочитам, например, първия тип училища, не означава, че не отчитам предимствата и на вторите. За моите деца и за моето семейство вероятно първите са по-добрият вариант, но има толкова различни хора и защо да не се развиват и вторите училища у нас. В държавните у-ща няма как да стане това, но е хубаво, че се появяват в частния сектор. Всеки си има глава на раменете и си преценява за своето дете и за своето семейство.

# 70
  • Мнения: 51 109
Права си, няма лошо да има влак за всеки пътник. Но се налага да има влак от първата до последната гара, защото ако влакът е само до средата на пътя и после се налага да се прекачваш на влак от другия тип няма да е лесно. А за това не съм убедена, че го има в нашето общество. Нито че има препитание и кариера за тези с бохемското образование. Но в идеята наистина няма нищо лошо Peace

# 71
  • Sf
  • Мнения: 977
За този влак за съжаление няма законодателна база в България. По тази причина все още няма Монтесори училище. Както и Валдорфско може да се каже че няма. Иначе за реализацията има възможности.

# 72
  • Мнения: 4 877
Черна станция, мисля, че и в САЩ са задължени да покриват като тук определени държани изисквания. Единствено в екстрите се различават. Няма нужда да са всички с по 10 часа мат., а може да си сложат някакви други свободни дисциплини.

А за възможностите - също си права, но всеки си преценява от своя ъгъл. Обикновено са и хора с възможности и вероятно имат на идея защо децата им искат да са на по-либерален режим. Едва ли ги гласят за държавна служба или мениджъри на компании, но нищо не пречи да поемат семеен бизнес и ако е в по-арт насока, това е чудесно образование.

За мен, споменах, не е вариант, но има други семейства, за които е потресаващо как децата ми пък учат 10 ч. математика, например. Всеки си знае и си преценява сам. Единствено се опасявам, че у нас има доста неинформирани хора и после почва едно реване защо държавата не се намесвала и не им е казала, ама те искали друго накрая. Но пък има и хора със съвсем съзнателен избор и им уважавам много решенията. Могат да си го позволят - евала!

# 73
  • Мнения: 961
Ами ето, значи и за хора като Черна станция ще е полезно да споделиш -та да знаят да не си губят времето да ходят до там Peace 

# 74
  • Мнения: 5 259
.

Последна редакция: нд, 21 юли 2013, 23:33 от allana

Общи условия

Активация на акаунт