Частни училища-информативна тема

  • 70 548
  • 955
  •   1
Отговори
# 825
  • Мнения: 7 263
Чак започвам да се замислям, дали не е време да вдигна ЕПСА като № 2 в класацията си отдолу нагоре в ЧУ и да оставя първенството на БШ неоспорвано! Crazy Peace

Хм, Евростар къде е в класацията Simple Smile
Там освен всеизвестните извращения и онлайн списъка с провинения май имаше подобни безумия като - бяло, зелено училище - няма искам, не искам, директорът го прави задължително. Разбира се, срещу допълнително заплащане Simple Smile

Ооооо как Евростар е непосредствено след ЕСПА - само по една проста причина, като махнем извращенията там поне поучват чат-пат.

За тези, които се интересуват от моята т.нар. класация на Малинките в ЧУ

1. БШ и ЕСПА - не мога да си избера
3. Евростар
4. Дойче шуле
5. Дорис Тенеди
6. Петър Берон
7. Свети Георги
8. Ровел

Това са по-известните и търсени, разни атракции, като Пейо Яворов, изобщо не ги коментирам, а иначе тук бих добавила в този списък е така търсеното от много родители Сдружение Шилер, както и НУКК.

Критериите ми са супер семпли - училища, в които надделяват връзките при прием, както и социалния и икономически статус на родителите и/или тяхната известност. Училища, в които качеството на учебният процес не е приоритет, за сметка на "отупване на кесията на родителите" по всеки възможен и труден за вярване повод.

В другата част на спектъра, са училища, които по един или друг повод са ми направили впечатление с качеството на учебният си процес, с безпристрастност и обективност при приема, както и с отвореността на системата им и колектива им да обучават нормални деца / тук слагам съвсем обикновени деца, не очевидно гениални и не кротички и добрички - просто останалите/

Тук съм ги подредила по-скоро като имена не толкова в строго определен ред по своите критерии, като засягам само качеството на ниво начално и средно училище, без гимназиалната степен където я има. А някои от истински добрите са по-назад в класацията или поради личната ми невъзможност да ги ползвам /ААУ или Френският лицей/ или поради за мен тенденциозният им донякъде подбор, търсейки деца, от които лесно могат да постигнат един добър резултат без да се налага да полагат извънземни усилия.

1. Френския лицей
2. Увекид
3. ПЧМГ
4. Дрита
5. Образователни технологии
6. Св.Климент Охридски
7. Веда
8. ААУ
9. Света София

# 826
  • София
  • Мнения: 10 825
Lennyh, кое Дойче Шуле визираш - това към Немското посолство или другото?

# 827
  • Мнения: 7 263
Lennyh, кое Дойче Шуле визираш - това към Немското посолство или другото?

Другото в случая, но и това към посолството не ми фитна поне на мен ....

# 828
  • София
  • Мнения: 925
Lennyh това са най-лошите училища според тебе ли? Нещо не разбрах Simple Smile
Ако е така виждам, че Св.Георги е доста накрая , което е добре за мене:) Междудругото на тях им предстои местене в нова сграда, но това ще го обявят до месец казаха. Дано е вече нормална сграда.

# 829
  • Мнения: 7 263
Lennyh това са най-лошите училища според тебе ли? Нещо не разбрах Simple Smile


Горният списък е на тези, които не харесвам - като там съм се постарала да ги подредя максимално според личната си степен на неприемане на предлаганото в тях.
Долният списък е на тези, които ми допадат, като там по-скоро съм ги изредила, защото част от тях ми харесват много, у други пък ми допадат определени неща, а определени не.
Освен това това си е само моето лично мнение, тоест не търсете тук логика или поне не вашата логика. Аз съм търсила училище за своите деца, а то може да е точно противоположното на това, което вие търсите за вашите.
Това което аз търся е училище с подбор на децата, според техните интелектуални качества, а не децата да бъдат избирани според това кои са родителите им, какви са и т.н.
Отделно търся училища, които не издирват непременно кротички и ученолюбиви момиченца / просто защото нямам такива/   Crazy Flutter Crazy Rolling Eyes, а търся училища, които имат куража да се преборят с магаретата и да ги превърнат в принцове / образно де/  Twisted Evil Mr. Green Peace.
Търся хора, които работят с децата с желание и с нормални методи, а не с казармени похвати или с йезуитски номерца. Да има ред и дисциплина, както и изискване за такива, но където тичането в междучасията не е престъпление, както и спречкването с довчерашно и утрешно другарче да не е повод за жалби до прокуратурата. Търся училище, в което децата ми биха се чувствали намясто сред връстниците си.
Търся училище, където ще могат да се развиват сравнително всестранно, както и добро ниво на езиковото обучение.

Храната и базата, та дори и местоположението изобщо не влизат в критериите ми при оценяване, те са само екстри, които биха наклонили везната в една или друга посока, ако и когато се наложи.

Последна редакция: пн, 28 окт 2013, 16:02 от Lennyh

# 830
  • Мнения: X
Петър Берон, Дрита, Образователни технологии - непознати за мен училища, дори не знам къде са.
Аз изобщо не се наемам да правя класация, досега имам пряк допир само с ПЧМГ и Света София - и двете училища ми харесват.

# 831
  • София
  • Мнения: 7 582
Лени, детето ми е в Петър Берон - ПУК - тази година, моля те, дай ми малко инфо защо не ти харесва - е, вярно, в края горе-долу на редичката си го подредила, но все пак е в нехаресваните?

# 832
  • Мнения: 7 263
Лени, детето ми е в Петър Берон - ПУК - тази година, моля те, дай ми малко инфо защо не ти харесва - е, вярно, в края горе-долу на редичката си го подредила, но все пак е в нехаресваните?

Olive 90% от училищата от първият списък съм проучвала преди 5 години и съм ги отхвърлила, някои детайли вече ми се губят, но това което си спомням за П.Берон беше, че прекалено много залагаха на някакви атракции от рода сини, зелени, бели и незнам още какви училища - като всичко това ми се представяше за невиждан плюс. Отделно доста ги вълнуваше факта къде и какво точно работя, но аз се опитах да съм уклончива и това определено не им допадна, при съпруга ми обаче нещата не стоят точно така и отношението видимо се промени при неговото участие при втората среща. На въпроса ми на първата, какво значение има къде и какво работя след като съм готова да плащам таксата, отговора беше само заговорническа усмивка и краткото "Винаги има значение" Tired
Отделно резултатите им са доста семплички имам предвид от участията в различни видове олимпиади, състезания и т.н. .....
Също така на въпроса ми как процедират с деца, които са малко по-палави ми описаха методи за справяне, които са доста далеч от моите лични виждания за възпитание на детето, отделно директорката не беше на едно мнение с евентуалната ни бъдеща госпожа, което също ми се видя несериозно.
Това е, което си спомням.

Имай предвид обаче, че кризата доста промени калейдоскопа и на ориентиращите се към ЧУ и на политиката на самите ЧУ в подбора на ученици, тоест описаните от мен минуси може вече да не са така ярки, дори може и да са се научили да се прикриват по-умело, но не залагам особено на тоталната им промяна.

# 833
  • Мнения: 376
Lennyh, прочетох с интерес това, което си написала за "Петър Берон" и направо се втрещих. Тъй като детето ми учи там, все едно говорим за различни училища.Виждам, че впечатленията ти са стари, а и  до миналата година училището имаше директор, а директорка (жена) има от една година. Не зная защо си останала с впечатление, че разни там цветове училища са приоритет. Според мен ученето и индивидуалния подход към децата са на първо място и да, организират много занимания по време на ваканциите, които не са задължителни, но са улеснение за много родители. Аз лично бих предпочела детето ми да е на лагер с хора, които познавам, а не да експериментирам отново и отново. Освен това от теб чувам, че местоработата е от значение при приемането. За тези неща никога не е ставало въпрос. И непрекъснато виждам усмихнати и щастливи деца, които се гонят и тичат по двора. Под непрекъснатия надзор на учителите, разбира се.

# 834
  • София
  • Мнения: 10 825
Не знам от кога "Петър Берон" е с директорка, но преди 4 години съм ги посещавала и дамата, с която разговарях се представи като директорката на училището, името ѝ за жалост не си спомням. Като цяло мението на Lennyh много се доближаво до моето. Помня колко много ме подразни как се опитваха всячески да разберат с какво се занимаваме аз и съпругът ми.

# 835
  • Мнения: 961
Ами имането на значение не е непременно лошо - ако например се отсяват хора със съмнителен бизнес...но едва ли са имали това предвид...  Whistling

# 836
  • Мнения: 19 999
Лени, и мен ми стана интересна класацията. Шилер мен лично не ми харесаха по друга причина, а не заради това, че не учат. Доколкото съм чела, децата получават добра подготовка по езика там.

Преди 3години и аз посетих Петър Берон, но детската градина. Беше с директор. Вече нямам спомен кое ме беше отказало от тях, но не са ни питали какво работим.

В Света София и аз питах как се справят с непослушните деца и как се наказват  Mr. Green . Зам. директорката се разсмя и не ми отговори нищо конкретно. Пусна някаква шега от сорта на бой с тояги и после каза, че големите ги викат при директора.
СЛед това много съжалявах, че късно разбрах за БШ и не успях да ги посетя. От вашите коментари разбирам, че не съм изпуснала много, въпреки че критериите за всеки са различни.

# 837
  • Мнения: 7 263
svetkavitsa неслучайно написах това


Освен това това си е само моето лично мнение, тоест не търсете тук логика или поне не вашата логика. Аз съм търсила училище за своите деца, а то може да е точно противоположното на това, което вие търсите за вашите.
Това което аз търся е училище с подбор на децата, според техните интелектуални качества, а не децата да бъдат избирани според това кои са родителите им, какви са и т.н.


Публикувах личната си класация защото получих няколко питания и тук и на ЛС. И пак и пак подчертавам, че тя е ЛИЧНА. Много се радвам, че училището е претърпяло такъв обрат и че ти си доволна  Peace
Всъщност целта на всяко нещо, което пиша е именно това - конкуренция, повишаване на качеството, защото от това имат полза всички деца!
Аз вече съм направила своят избор и ако бях егоист можех изобщо да не влизам в тези теми и да не пиша нищо, правя го заради тези които идват след нас, както и заради самите училища, защото по-напредналите от тях също надничат тук и се коригират, ако мислят  Peace


Не знам от кога "Петър Берон" е с директорка, но преди 4 години съм ги посещавала и дамата, с която разговарях се представи като директорката на училището, името ѝ за жалост не си спомням. Като цяло мението на Lennyh много се доближаво до моето. Помня колко много ме подразни как се опитваха всячески да разберат с какво се занимаваме аз и съпругът ми.

Определено говорих с жена, която ми се представи при искането ми да разговарям с Директора и да задам няколко въпроса, не съм настоявала да разбера дали е заместник или самият Директор, името уви и аз не помня вече, все пак са поне 4-5 години от тогава.
Относно подчертания пасаж ги лекувам много лесно принципно, казвам че съм домакиня  Crazy Flutter Twisted Evil и майка на децата си  Mr. Green Heart Eyes, което се съгласете че не е съвсем лъжа, просто в конкретният случай при среща в коридора с друг родител / мой тогавашен колега/ явно все пак бяха получили така желаната си информация  Mr. Green и на втората среща вече бяха спокойни или поне доста по-спокойни, отколкото разговаряйки с "домакинята" Crazy Flutter Laughing

Лени, и мен ми стана интересна класацията. Шилер мен лично не ми харесаха по друга причина, а не заради това, че не учат. Доколкото съм чела, децата получават добра подготовка по езика там.

Soleil* от моя пост може би не е било много разбираемо - относно Шилер моите забележки са към политиката на държание към децата и методите им на възпитание, които меко казано не съвпадат с моите. Относно обучението особено по немски език ние имахме невероятна госпожа, но всичко останало беше ужас за нашето семейство и първият ми сблъсък с доста проблеми на образователната ни система.
До 4-ти клас откъм учене Шилер да речем става, ако имате кротичко и ученолюбиво момиченце и ако покриете още няколко критерия  Wink



В Света София и аз питах как се справят с непослушните деца и как се наказват  Mr. Green . Зам. директорката се разсмя и не ми отговори нищо конкретно. Пусна някаква шега от сорта на бой с тояги и после каза, че големите ги викат при директора.

Мдаааа, интересно щеше да е да се запънеш и да успееш да научиш повече относно методите. Така и така там много непослушници няма, да не кажа хич - все пак имат психоложка, която дава оценка на децата на входа  Wink
Мога да им простя само, защото наистина дават перфектна подготовка на децата си.


СЛед това много съжалявах, че късно разбрах за БШ и не успях да ги посетя. От вашите коментари разбирам, че не съм изпуснала много, въпреки че критериите за всеки са различни.


И така девойки и младежи, четете мнението ми, но в никой случай не го приемайте за последна инстанция, не се наемам да споря и да влизам в полемики с всеки с различно мнение, направих го тук просто, за да подчертая за пореден път, че всеки има различни критерии и различни цели, както и методи за постигането им.
Училището на синовете ми е далеч от перфектност по моите собствени критерии, но за мен те имат един основен плюс - справят се с магарета и то така добре, че някъде в 9-10 клас това става съвсем ясно видимо. Бавно, ненатрапчиво и естествено с нашето /родителското/ участие тези хора успяха да наложат своите правила, но нееднократно съм прекарвала при Директорката ужасяващи минути, чудейки се как е възможно едно дете /че и моето на всичко отгоре/ да измисли и сътвори такава магария. Чудейки се дали, ако аз съм учител или директор ще удържа да не реагирам още по-остро.
Но е факт, че и след миналата ни инфарктна откъм дисциплина година със средният ми син, мнението ми се затвърждава все повече. Тази година той пожела да е различен .... а заслугата за това е поне наполовина на политиката на училището му.

Последна редакция: вт, 29 окт 2013, 08:55 от Lennyh

# 838
  • София
  • Мнения: 7 582
... Освен това от теб чувам, че местоработата е от значение при приемането. ...

Лени, благодаря за мнението.   bouquet
Може би са се променили нещата - и при мен не е имало въпроси относно това кои сме и какво работим. Peace

# 839
  • Мнения: X
А добре, защо са ви питали устно? Ние попълвахме в Св.София заявления за кандидатстване на децата и в тях трябваше да попълним месторабота, адрес и т.н.

Понеже по-напред писах за храната, ето и обедното меню за тази седмица:
Скрит текст:
С Е Д М И Ч Н О   М Е Н Ю
28 - 31 октомври 2013
                      
ПОНЕДЕЛНИК
1. Млечна пилешка супа / Таратор
2. Свинско месо с картофи  / Леща по манастирски / Яйца по панагюрски
3. Компот
4. Салати – салатен бар: зелена, моркови, краставици, домати със сирене,  шопска, царевица, маслини, зеле с моркови,   сирене, картофена , „Жана“, бобена,  айрян

ВТОРНИК
1. Супа картофена / Таратор
2. Кебапчета, кюфтета на скара / картофи  на фурна / Тиквички с ориз
3. Кисело мляко
4. Салати – салатен бар: моркови, зелена салата с риба тон,  краставици, шопска, царевица, маслини, зеле с моркови, „Снежанка“, картофена, маслинено песто върху доматени филийки, салата с леща, айрян

С Р Я Д А
1. Супа топчета / Таратор
2.  Риба на фурна / картофи задушени / Боб яхния / Пълнени зелени чушки с яйца и сирене
3. Бисквитена торта  
4. Салати –  салатен бар: зелена,  моркови, краставица, шопска, царевица, маслини, зеле с моркови, тиквички с кисело мляко, пълнени домати, „Слънце”, сирене, картофена,  айрян.

ЧЕТВЪРТЪК
1. Крем супа / Таратор
2. Пиле с ориз / Ориз на фурна / Лозови сърми
3. Макарони на фурна
4. Салати – салатен бар: шопска, кьопоолу, зелена,  краставици, маслини, царевица, зеле с моркови, сирене, картофена, салата с леща,  сирене, плодова, айрян.
По въпроса с дисциплината - наистина се подхожда много меко, психолог се занимава с децата, само в краен случай се безпокоят родителите. Не е като в държавните училища и градини.

Общи условия

Активация на акаунт