СЕДМИ КЛАС - 28 тема - Успех на второ класиране!!!!!

  • 38 448
  • 740
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 18 091
Дороти, децата, учили, за да  попаднат в добро училище, в масовия случай продължават да  учат и в гимназията, може да не е на пълни обороти като в 7 клас, но достатъчно. А след това имат и желанието, и амбицията да продължат нагоре. Не виждам причината, която би ги превърнала в тотално несправящи се . Разбира се, че има изключения, но те само потвърждават правилото. И имам достатъчно наблюдения над деца в добрите гимназии, били те езикови, математически или професионални - не се мислят за нищо толкова особено, както го изкарваш ти. Знам, че и ти имаш такива познати . Ето, синът ти е   в една от много добрите гимназии, нали така?  Ще кажеш ли с ръка на сърцето , че обкръжението му е от някакви превзети надувки, които с лекота ще пропаднат в университета, защото се имат за нещо повече? Не бива така да определяме  децата. Има много стойностни  деца и в  неспряганите  за елитни училища. И те се справят предимно благодарение на собствените си качества и амбиция, въпреки недоброто понякога обкръжение. Защото борбата за хубаво училище е двустранна -  хем детето да учи онова, което най-много  иска, хем да е заобиколено от свестни деца. То гаранция няма за нищо  и все пак вероятността да прекара  5 гимназиални години с такива деца  е по-голяма в определени училища.. Колкото и някои да не искат да признаят този факт. Не говорим в случая за ниво на обучение в тях , то е спаднало навсякъде, ако го сравним с това,  което помним ние..

# 46
  • Мнения: 642
Е, то ако е само да ги записваме някъде, за какво изобщо е целият зор с кандидатстването! Направо си отиваме на списъка с непрофилираните и толкова! Въпросът е в това, че децата са се потрудили, вложили са желание и усилия, изкарали са хубави оценки, и накрая заради глупостта, тъпотата или самоувереността на родителя, са останали извън класирането.
Някои деца имат хубави оценки, но и конкретни желания, Andariel, и ги заявяват подреждайки ги. И ако балът не им достигне за въпросните, просто не се записват. Защо трябва да си "вътре" някъде на всяка цена?

Колко голям ще обхвата на избираните училища и специалности зависи от бала, т.е. от резултата на труда , който са положили. Не може само да се иска, и то неразумно. Всяко дете трябва да се запише да учи някъде. Това не е университет за да се каже: "Или тук, или друго не искам". Ако имаш добри резултати, ще ти бъде по-голям избора, ако са по слаби, по-малък. Но никой друг не е виновен за това. Мястото на родителите е да покажат на детето за къде може да му стигне конкретния бал, и ако не стане в най-желаните места, да се намери друг компромисен вариант. Не може са бал 30-31 да се напишат 5-6 желания и детето да остане на улицата. Това вече е грешка на родителите и трябва да тежи на тяхната съвест.

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, то ако е само да ги записваме някъде, за какво изобщо е целият зор с кандидатстването! Направо си отиваме на списъка с непрофилираните и толкова! Въпросът е в това, че децата са се потрудили, вложили са желание и усилия, изкарали са хубави оценки, и накрая заради глупостта, тъпотата или самоувереността на родителя, са останали извън класирането.
Някои деца имат хубави оценки, но и конкретни желания, Andariel, и ги заявяват подреждайки ги. И ако балът не им достигне за въпросните, просто не се записват. Защо трябва да си "вътре" някъде на всяка цена?

А каква е алтернативата - с двойкаджиите в непрофилираните? Или си говорим за тежкари, които отиват в частни училища? Дори тройкаджиите успяват да влязат в някоя профилирана при достатъчно на брой желания. Да, вярно е, случва се някое дете да не успее да се яви на някой от изпитите, обаче в общия случай положението не е така, а в непрофилираните отиват или деца с проблеми, или двойкаджиите. С децата с проблеми ок, обаче едва ли искаш детето ти, изкарало хубави оценки, да е в един клас с двойкаджии. В повечето случаи си е вина на родителите, а не че детето иска само пет желания и се тръшка. В крайна сметка, родителят дори сам да допише още трийсет паралелки, детето ще се усети, че не е станало в петте желани паралелки, и ще се запише там, където е прието. Решаваме вечната задача - дали имаме това, което харесваме или харесваме това, което имаме. Когато не можем да имаме това, което харесваме, се пренастройваме и започваме да харесваме това, което имаме.

# 48
  • Мнения: 416
Благодарности за темата  bouquet
Дано е на късмет за второто класиране Praynig
Анди, училищата не се ли делят на профилирани и професионални, а кои са непрофилираните?

# 49
  • София
  • Мнения: 18 091
Благодарности за темата  bouquet
Дано е на късмет за второто класиране Praynig
Анди, училищата не се ли делят на профилирани и професионални, а кои са непрофилираните?

Тези паралелки , в които отиват  деца с двойки от изпитите и  такива, които не са се явили на тях  по някаква причина..

# 50
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
 а кои са непрофилираните?

С по-прости думи казано, са тези които не изучават усилено език или друго профилиран предмет, а са си общообразователни програми.

Пак са по същите предмети, като учебници са същите без тези за профилирано изучаване.

И дипломите накрая са с еднаква тежест за кандидатсване например за висше образование. Оценки всичко.

Последна редакция: нд, 30 юни 2013, 17:55 от Dorothy

# 51
  • Пловдив
  • Мнения: 9 721
Има и деца, които не остават на втори модул и не кандидатстват, но не са двойкаджии  Peace.
Не всеки мечтае за езикова гимназия. За професионалните може да се кандидатства и след осми клас.
Децата са различни, а у нас все още никой не се занимава с ориентирането на децата към определени училища и професии ... хората по белия свят отдавана го правят.

# 52
  • Мнения: 57
Стискаме палци на всички за второ класиране и ние сме от тях тъй като не ни класираха на първо

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
Непрофилираните ще ги изнесат като свърши класирането.
Да, може да се кандидатства след осми клас, но повечето деца си опитват късмета и без втори модул, защото така или иначе се явяват на НВО. Виж най-ниските балове - има паралелки, в които се влиза с тройки. На никое дете не му пречи да си влезе в профилирана, пък пак да кандидатства след осми клас. Родителите оставят да се стигне до непрофилираните от немай къде, а не защото са го искали. Няма никакво значение какво правят по белия свят, защото жиеем тук и сега.

# 54
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Изнасят тези непрофилирани, където има места. Доста непрофилирани вече са заети и записването е минало.

# 55
  • Мнения: 390
здравейте, има ли приети в 73то

# 56
  • Мнения: 416
Благодаря за разяснението.

# 57
  • София
  • Мнения: 164
здравейте, има ли приети в 73то
момиче, РЕ и МАТ Simple Smile. А вие в коя сте?

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Дороти, току-що прочетох твой пост в темата за школите, в който казваш, че голямото ти дете е учило в 125-то, със засилено изучаване на математика и тн. За мен е нечестно и дори нахално точно ти да говориш за ненужността от курсове и уроци, че родителите се самонавиват и да порицаваш тези (такива като мен), които са за курсовете и уроците като допълнителна подготовка, при положение, че твоето собствено дете е имало такава допълнителна подготовка, попадайки в специална математическа паралелка. Повечето деца не са в такива паралелки, нито са в СМГ, а в обикновени паралелки в обикновени училища, най-много да имат някой ЗИП или СИП математика и/или български. Твоето си е живо подвеждане, и ако човек не обърне внимание на малките факти за детето ти, ще рече, че казаното от теб е чиста монета. Ти може да си вярваш, но фактически нещата стоят по друг начин. Поне не подвеждай хората, а бъди честна кое как и защо!

# 59
  • Мнения: 390
farra, и ние сме там, точно в тази паралелка. Това му беше второ желание

Общи условия

Активация на акаунт