Математически турнири - 23

  • 74 371
  • 737
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 91
26,50 е ясно, но аз не мога да се сетя за супер хитър начин.
Според мен реално може да се реши и полухамалски - разписват се четири редички една под друга или една редичка със задраскване докато се направят всички смени. Вижда се, че се получават два периода и малко. Смята се, че един период е 10,80, значи два периода са 21,60, остатъкът лесно се получава 4,90 и се събират. Реално може да се реши за 5 минутки. Но не е красиво решение. Не виждам обаче за малко време как ще се намери красиво решение.

Няма елегантно решение.
Дори и да се съобразява, че кратните на три някой път са четните, заменени вече с 50 цента, и кратните на четири, но кратни и на три - 12 и 24 монета заменят 1 долар с 2... пак си има сметки, прибавяне, изваждане, които сметки не са по - малко, отколкото ако изпишем всичките монети и ги надраскаме с новите.

# 61
  • Мнения: 240
масово коментираха, че 29 и 30 зад. били "гадни" и още редица термини в тази насока за 3-4 клас, каквото и да значи това
или ние нещо сме се заблудили в условието, така както ми го обяснява моя синковец, че аз изобщо не разбрах какво е, освен всичко останало, че не е имал време
също и някаква 23-та задача с монети

Може и да възпроизведем 29 и 30-та но тя не помни коя коя е от последните 5. Ако някой може да каже за какво става въпрос в задачи 29 и 30 (3-4клас) ?

# 62
  • Варна
  • Мнения: 346
26,50 е ясно, но аз не мога да се сетя за супер хитър начин.
Според мен реално може да се реши и полухамалски - разписват се четири редички една под друга или една редичка със задраскване докато се направят всички смени. Вижда се, че се получават два периода и малко. Смята се, че един период е 10,80, значи два периода са 21,60, остатъкът лесно се получава 4,90 и се събират. Реално може да се реши за 5 минутки. Но не е красиво решение. Не виждам обаче за малко време как ще се намери красиво решение.

Няма елегантно решение.
Дори и да се съобразява, че кратните на три някой път са четните, заменени вече с 50 цента, и кратните на четири, но кратни и на три - 12 и 24 монета заменят 1 долар с 2... пак си има сметки, прибавяне, изваждане, които сметки не са по - малко, отколкото ако изпишем всичките монети и ги надраскаме с новите.
и моя син си го сметна вкъщи 26,50, но тъй като е преценил, че тази задача ще му отнеме мн време, я е прескочил - та с нея статистиката сочи 3 грешни +въпросните 29 и 30

# 63
  • Варна
  • Мнения: 346
масово коментираха, че 29 и 30 зад. били "гадни" и още редица термини в тази насока за 3-4 клас, каквото и да значи това
или ние нещо сме се заблудили в условието, така както ми го обяснява моя синковец, че аз изобщо не разбрах какво е, освен всичко останало, че не е имал време
също и някаква 23-та задача с монети

Може и да възпроизведем 29 и 30-та но тя не помни коя коя е от последните 5. Ако някой може да каже за какво става въпрос в задачи 29 и 30 (3-4клас) ?

не съм сигурна коя точно е 29 и коя 30-та, но едната е
дадени са числата от 1 до 12 и се търси колко са сборовете на три от тях, които се делят на числото 3 - моя хубостник е стигнал до 48  Grinning, започвайки от 1+2+3, 1+2+6 ....... и т.н.
другата задача е /за нея не съм убедена, че това е условието
/имената са формални/
Асен пренася за 3 ч определен бр. книги, Борис определен брой за 4 часа и Васил определен брой за 5 ч. Общия брой на "пренесените" книги е 999. За времето през което Борис пренася 3 книги и Васил 2, Асен пренася 5. Колко книги е пренесъл Асен?
Това горе-долу ми обясни синът ми.


Еllie's Моm , ако Вие се сетите за нещо, може и да сглобим пъзела.

Със сигурност времето за решаване на 30-те задачи е крайно недостатъчно. Мое мнение  Peace, особено както код писа, всички са се отдали на заслужен мързел  Laughing

# 64
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Taka дадени 29 и 30 са лесни. Е, не лесни, но нормални алгоритмични задачи. Но явно като цяло са били тежки задачите и не е останало време за мислене. Или наистина са се отпуснали доста Simple Smile
Палечко - 3-5 грешни, колкото очаквате, според мен ще е от най-високите резултати за възрастовата група.
От дъщеря ми не очаквам уау резултат. Последните 4 зад. + най-малко още една, за която каза, че е налучквала. Това е невероятно оптимистична прогноза. Всъщност очаквам да има много грешки, защото си я знам, че има проблем с концентрацията при шум. За монетите каза, че е получила толкова (и после добави "май")

# 65
  • Мнения: 240
Палечко, сега ще попитам. А междувременно може ли някой да ми помогне със следната задача, по памет:

Х (име)  и У (име) искали да си купят списание.  На Х не му достигали 2.60 а на У - 2.80 да го купят по отделно.

Те си комбинирали парите и купили списанието. След това им останали 2.60.

Колко е стувало списанието?

# 66
  • Мнения: X
Моят син определи задачите за 5-6 клас като нито много лесни, нито много трудни. Не му е стигнало времето за три от последните. Една от тестовите е играл тото. Естествено нямам идея колко от решените са верни. Не съм го разпитвала за самите задачи.
Със сигурност времето за решаване на 30-те задачи е крайно недостатъчно. Мое мнение  Peace, особено както код писа, всички са се отдали на заслужен мързел  Laughing
Чувала съм, че в едно училище в България приемният изпит е нещо подобно. Много задачи за малко време. Идеята е да направиш правилен избор кои задачи да решиш. Друг въпрос, че вероятно има деца, които успяват да решат всичко или почти всичко.
А на заслужения мързел му викат " почивка".  Grinning

# 67
  • Мнения: 980
масово коментираха, че 29 и 30 зад. били "гадни" и още редица термини в тази насока за 3-4 клас, каквото и да значи това
или ние нещо сме се заблудили в условието, така както ми го обяснява моя синковец, че аз изобщо не разбрах какво е, освен всичко останало, че не е имал време
също и някаква 23-та задача с монети

Може и да възпроизведем 29 и 30-та но тя не помни коя коя е от последните 5. Ако някой може да каже за какво става въпрос в задачи 29 и 30 (3-4клас) ?

не съм сигурна коя точно е 29 и коя 30-та, но едната е
дадени са числата от 1 до 12 и се търси колко са сборовете на три от тях, които се делят на числото 3 - моя хубостник е стигнал до 48  Grinning, започвайки от 1+2+3, 1+2+6 ....... и т.н.
другата задача е /за нея не съм убедена, че това е условието
/имената са формални/
Асен пренася за 3 ч определен бр. книги, Борис определен брой за 4 часа и Васил определен брой за 5 ч. Общия брой на "пренесените" книги е 999. За времето през което Борис пренася 3 книги и Васил 2, Асен пренася 5. Колко книги е пренесъл Асен?
Това горе-долу ми обясни синът ми.


Еllie's Моm , ако Вие се сетите за нещо, може и да сглобим пъзела.

Със сигурност времето за решаване на 30-те задачи е крайно недостатъчно. Мое мнение  Peace, особено както код писа, всички са се отдали на заслужен мързел  Laughing

Тук, английският текст е от съществено значение:

I). Ако се пита колко са различните тройки, чийто сбор се дели на 3, те са 76.

Сборът на 3 числа се дели на 3 само ако: а) и трите дават един и същ остатък при деление на 3; б) трите дават различен остатък при деление на 3 (0, 1, 2).

Разделяме числата на 3 групи в зависимост от остатъка им при деление на 3: (1, 4, 7, 10); (2, 5, 8, 11); (3, 6, 9, 12). От всяка група могат да се изберат по 4 различни тройки (4.3.2.1 / 3.2.1), а ако изберем по едно число от всяка тройка имаме общо 4.4.4=64 възможности. Общо 3.4 + 64 = 76.

II). Ако се пита колко са различните стойности на тези сборове, те са 10. Най-малкият възможен сбор е 1+2+3=6=2.3, а най-големият – 10+11+12=33=11.3. Лесно се вижда, че всяка една от 10-те стойности 6, 9, 12, . . ., 30, 33 може да се реализира на практика.

Предполагам, че е I.

Решение 1: Нека за t мин. Борис пренася 3 книги, Васил – 2 и Асен – 5. За 3 часа Асен ще пренесе (3х60):t x 5 = 900:t книги, за 4 часа Борис ще пренесе (4х60):t х 3 = 720:t, за 5 часа Васил ще пренесе (5x60):t х 2 = 600:t книги. Заедно са пренесли 900:t + 720:t + 600:t = (900 + 720 + 600):t = 2220:t = 999 книги, откъдето t = 2220 : 999 = 20 : 9 мин. Асен е пренесъл 900 : (20 : 9) = (900х9):20 = 8100:20 = 405 книги. 

Решение 2: За едно и също време Борис и Васил заедно пренасят толкова книги колкото и Асен. Можем да перефразираме условието като:

3 часа Асен, Борис и Васил пренасят заедно, което е все едно, че Асен пренася сам 6 часа.

Още 1 час Борис и Васил пренасят заедно, което е все едно, че Асен пренася сам 1 час.

Още един час Васил пренася сам. За 60 мин. Васил ще пренесе толкова книги, колкото Асен за 24 мин.

Или за 7 ч. и 24 мин. Асен може да пренесе 999 книги. 7 ч. и 24 мин. = 444 мин. За 444 мин. Асен пренася 999 книги, значи за 4 мин. ще пренесе 9 книги. За 3 часа (180 мин.) Асен ще пренесе (180:4)х9 = 45х9 = 405 книги.   

# 68
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Който е се е състезавал и посред лято не ще да е мързелувал според мен. Даже не почиват точно.

Да подкрепя Дидева, времето не е малко. То е преднамерено по-малко от необходимото. И решаването на всичко, е не цел или очакване, а изненада /когато се случи/. Пише го в регламента.

# 69
  • Мнения: 240
масово коментираха, че 29 и 30 зад. били "гадни" и още редица термини в тази насока за 3-4 клас, каквото и да значи това
или ние нещо сме се заблудили в условието, така както ми го обяснява моя синковец, че аз изобщо не разбрах какво е, освен всичко останало, че не е имал време
също и някаква 23-та задача с монети

Може и да възпроизведем 29 и 30-та но тя не помни коя коя е от последните 5. Ако някой може да каже за какво става въпрос в задачи 29 и 30 (3-4клас) ?

не съм сигурна коя точно е 29 и коя 30-та, но едната е
дадени са числата от 1 до 12 и се търси колко са сборовете на три от тях, които се делят на числото 3 - моя хубостник е стигнал до 48  Grinning, започвайки от 1+2+3, 1+2+6 ....... и т.н.
другата задача е /за нея не съм убедена, че това е условието
/имената са формални/
Асен пренася за 3 ч определен бр. книги, Борис определен брой за 4 часа и Васил определен брой за 5 ч. Общия брой на "пренесените" книги е 999. За времето през което Борис пренася 3 книги и Васил 2, Асен пренася 5. Колко книги е пренесъл Асен?
Това горе-долу ми обясни синът ми.


Еllie's Моm , ако Вие се сетите за нещо, може и да сглобим пъзела.

Със сигурност времето за решаване на 30-те задачи е крайно недостатъчно. Мое мнение  Peace, особено както код писа, всички са се отдали на заслужен мързел  Laughing

Палечко, изглежда това е условието на задачата с книгите, информацията е потвърдена:). Ние също не сме решили тази с числата от 1 до 12- точно по същия начин е започнала, но е преценила че няма време и я е оставила. 

До тук: две сбъркани, две непренесени и две нерешени:((

# 70
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Четейки условието, аз реших че е II. По ми се връзва за 3-4 клас. А и си мисля, че предходна година имаше зад. с подобен алгоритъм.
За другата зад - и аз толкова получих  Laughing

# 71
  • Мнения: 980
Палечко, сега ще попитам. А междувременно може ли някой да ми помогне със следната задача, по памет:

Х (име)  и У (име) искали да си купят списание.  На Х не му достигали 2.60 а на У - 2.80 да го купят по отделно.

Те си комбинирали парите и купили списанието. След това им останали 2.60.

Колко е стувало списанието?


(С - 260) + (С - 280) = С + 260 => 2xC - 540 = C + 260 => C = 800 = 8.00

# 72
  • Мнения: 240
Палечко, сега ще попитам. А междувременно може ли някой да ми помогне със следната задача, по памет:

Х (име)  и У (име) искали да си купят списание.  На Х не му достигали 2.60 а на У - 2.80 да го купят по отделно.

Те си комбинирали парите и купили списанието. След това им останали 2.60.

Колко е стувало списанието?


(С - 260) + (С - 280) = С + 260 => 2xC - 540 = C + 260 => C = 800 = 8.00

Ant, мерси много! Тази я е решила, мислех че е грешна:)

# 73
  • Мнения: 1 132
Имам задачите за 7-8 клас, имам и отговорите на моя. Но сме на море и нямам техника за сканиране. Ако някой има отговори - може да сравним. Довечера ще се включа пак.

# 74
  • София
  • Мнения: 1 154
А някой няма ли задачите за 5-6 клас? Praynig
Според сина ми са били доста по-трудни от миналите години.

Общи условия

Активация на акаунт