Математически турнири - 23

  • 74 370
  • 737
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 7 673
Имам следния въпрос:
При турнири като ЧХ, при които има точки за нерешени задачи и се презюмира, че най-ниският резултат на кандидатстващо в СМГ дете ще бъде не 0, а примерно 50 точки, как се смята колко % носи това състезание? Колко % от точките между 50 и 140 /примерно/ ли?

# 646
  • Мнения: 980
Някой ще помогне ли с решение на 13 задача за 5-6 клас?

Делиш винаги на 3.
2013/3 - мериш двете части, делиш една от тях на 3 и така нататък - 7 деления на 3 докато стигнеш до 1:1.


2013 : 3 = 671
но 671 не се дели на 3  newsm78

Това е 4-та задача за 7/8 клас и е масово „оплескана”.

Ще наричаме по-тежката монета фалшива, а останалите истински.

Разделяме монетите на три групи по 671.

1-во теглене: измерваме две от групите, ако едната е по-тежка – фалшивата монета е в нея, ако са равни – фалшивата монета е в третата група.

Към групата на фалшивата монета добавяме 1 монета (която със сигурност е истинска) от друга група. Разделяме 672-те монетите на три групи по 224.

2-ро теглене: измерваме две от групите по 224 монети и определяме, в коя група е фалшивата (заключенията са както при първото теглене).

Към групата на фалшивата монета добавяме 1 монета от друга група. Разделяме 225-те монети на три групи по 75.

3-то теглене: измерваме две от групите по 75 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

Разделяме монетите от групата на фалшивата на три групи по 25.

4-то теглене: измерваме две от групите по 25 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

Към групата на фалшивата монета добавяме 2 монети от друга група. Разделяме 27-те монети на три групи по 9.

5-то теглене: измерваме две от групите по 9 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

Разделяме монетите от групата на фалшивата на три групи по 3.

6-то теглене: измерваме две от групите по 3 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

7-мо теглене: измерваме две от монетите в групата на фалшивата и определяме, коя е фалшивата монета.

# 647
  • Пловдив
  • Мнения: 10 460
Ant12, същата задаче е 13 за 5/6 клас  Laughing Аз опитах с вадене на по 1 монета, ама не можах да стигна до резултата със 7 измервания.
Мерси за разяснението

# 648
  • Мнения: 168
Ant12, същата задаче е 13 за 5/6 клас  Laughing Аз опитах с вадене на по 1 монета, ама не можах да стигна до резултата със 7 измервания.
Мерси за разяснението

с изваждане можеш да премахнеш "фалшивата"!

# 649
  • Мнения: 433
Имам следния въпрос:
При турнири като ЧХ, при които има точки за нерешени задачи и се презюмира, че най-ниският резултат на кандидатстващо в СМГ дете ще бъде не 0, а примерно 50 точки, как се смята колко % носи това състезание? Колко % от точките между 50 и 140 /примерно/ ли?

Виж чл. 5 от наредбата за прием. Там Т са вашите точки, Тмах са най-много точки изкарани от кандидат, а Тмин минималните на кандидат (това значи, че тези две Т ще се определят юни) като се подадат документи за кандидатстване.

# 650
  • Варна
  • Мнения: 346
Някой ще помогне ли с решение на 13 задача за 5-6 клас?

Делиш винаги на 3.
2013/3 - мериш двете части, делиш една от тях на 3 и така нататък - 7 деления на 3 докато стигнеш до 1:1.


2013 : 3 = 671
но 671 не се дели на 3  newsm78

Това е 4-та задача за 7/8 клас и е масово „оплескана”.

Ще наричаме по-тежката монета фалшива, а останалите истински.

Разделяме монетите на три групи по 671.

1-во теглене: измерваме две от групите, ако едната е по-тежка – фалшивата монета е в нея, ако са равни – фалшивата монета е в третата група.

Към групата на фалшивата монета добавяме 1 монета (която със сигурност е истинска) от друга група. Разделяме 672-те монетите на три групи по 224.

2-ро теглене: измерваме две от групите по 224 монети и определяме, в коя група е фалшивата (заключенията са както при първото теглене).

Към групата на фалшивата монета добавяме 1 монета от друга група. Разделяме 225-те монети на три групи по 75.

3-то теглене: измерваме две от групите по 75 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

Разделяме монетите от групата на фалшивата на три групи по 25.

4-то теглене: измерваме две от групите по 25 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

Към групата на фалшивата монета добавяме 2 монети от друга група. Разделяме 27-те монети на три групи по 9.

5-то теглене: измерваме две от групите по 9 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

Разделяме монетите от групата на фалшивата на три групи по 3.

6-то теглене: измерваме две от групите по 3 монети и определяме, в коя група е фалшивата.

7-мо теглене: измерваме две от монетите в групата на фалшивата и определяме, коя е фалшивата монета.


  bouquet  bouquet  bouquet

ant12 благодаря за изчерпателния итговор  за пореден път

# 651
  • Мнения: 444
Никой ли няма да се смили за задачите за втори клас. Малката от как е излязла ми обяснява за някаква задача как я решила, а аз не мога да я разбера каква изобщо е задачата. И ми се искаше да ги погледна пустите задачи.

# 652
  • София
  • Мнения: 7 673
Имам следния въпрос:
При турнири като ЧХ, при които има точки за нерешени задачи и се презюмира, че най-ниският резултат на кандидатстващо в СМГ дете ще бъде не 0, а примерно 50 точки, как се смята колко % носи това състезание? Колко % от точките между 50 и 140 /примерно/ ли?

Виж чл. 5 от наредбата за прием. Там Т са вашите точки, Тмах са най-много точки изкарани от кандидат, а Тмин минималните на кандидат (това значи, че тези две Т ще се определят юни) като се подадат документи за кандидатстване.
Благодаря. И аз така го разбирах, но исках да съм сигурна.

# 653
  • Мнения: 1 550
Никой ли няма да се смили за задачите за втори клас. Малката от как е излязла ми обяснява за някаква задача как я решила, а аз не мога да я разбера каква изобщо е задачата. И ми се искаше да ги погледна пустите задачи.

И аз пак за 2-ри кл.  Praynig

# 654
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Децата не са ли излезли с книжки?

# 655
  • Мнения: 293
Децата не са ли излезли с книжки?

Моя син излезе със задачите в ръка.Отговорите са ги попълвали на отделни бланки.

# 656
  • Варна
  • Мнения: 2 576
Никой ли няма да се смили за задачите за втори клас. Малката от как е излязла ми обяснява за някаква задача как я решила, а аз не мога да я разбера каква изобщо е задачата. И ми се искаше да ги погледна пустите задачи.

И аз пак за 2-ри кл.  Praynig
http://dox.bg/files/dw?a=584770ae6d
Снимах с фотоапарт. Дано да успеете да прочетете всички задачи!

# 657
  • Мнения: 444
Никой ли няма да се смили за задачите за втори клас. Малката от как е излязла ми обяснява за някаква задача как я решила, а аз не мога да я разбера каква изобщо е задачата. И ми се искаше да ги погледна пустите задачи.

И аз пак за 2-ри кл.  Praynig
http://dox.bg/files/dw?a=584770ae6d
Снимах с фотоапарт. Дано да успеете да прочетете всички задачи!

Много благодаря. Екстра си се разчитат. Не при нас всичко са предали и задачи и чернови.
Е видях я най накрая тази с плажа която ми обясняваше детето.

# 658
  • Мнения: 511
В нашето училище пише, че на 09 ноември събота ще се проведе 15ти математически турнир за ученици от 1-8 клас. Моля, някой знае ли повече подробности за това състезание?

# 659
  • Мнения: 433
В нашето училище пише, че на 09 ноември събота ще се проведе 15ти математически турнир за ученици от 1-8 клас. Моля, някой знае ли повече подробности за това състезание?

Става въпрос за Софийски математически турнир

Общи условия

Активация на акаунт