Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 272
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 065
  • Мнения: X
И аз се опитах да пусна едно интервю с него, но не можах, отчита се като спам.

И също един линк към подобно училище в Швеция:

http://parentables.howstuffworks.com/family-matters/swedish-expe … ithout-walls.html

https://www.facebook.com/vittratelefonplan

http://vittra.se/Default.aspx?alias=vittra.se/english

Познайте кога МОН ще лицензира подобно училище у нас.  Mr. Green

# 1 066
  • Мнения: 1 007
А ей тук има едно интервю на български с Хехт, което на няколко пъти ме разрева...

... обаче се съмнявам, че ще го доживея тоя момент, затова - както казах и по-горе, Марк Твен Grinning

Ами ето. А в ЧУ им отнемат дори елементарната възможност да останат сами със знанието си и сами да решат какво да правят с него. Дори книжките (това толкова лично занимание) трябва да четат в клас Rolling Eyes

# 1 067
  • Мнения: 50 932
Познайте кога МОН ще лицензира подобно училище у нас.  Mr. Green

Проблемът не е точно МОМН. Проблемът е как посрещат такива ученици в университетите. Ако чуждите университети приемат деца, учили само математика и грам история или география (и обратното), това напълно ще ликвидира МОМН като решаващ фактор. Но за момента не е така. Какво ти пука за дипломата, ако университетът не иска такава?
За мен има много логика в това да не се учи в подробности органична химия, генетика, история и география, ако искаш да ставаш компютърен специалист. Но все пак не мисля, че е хубаво да има тотално невежи хора в някоя основна област. Според мен е добре основното образование да включва всички предмети, а в гимназията вече децата демократично да изучават каквото ги влече. Но поне ще имат идея с какво се занимава географията и с какво химията. Но топката е в университетите, не в МОМН. МОМН може и да лицензира такова училище, ако дипломата му не се признава полза никаква.

# 1 068
  • Мнения: 1 007
Но все пак не мисля, че е хубаво да има тотално невежи хора в някоя основна област. Според мен е добре основното образование да включва всички предмети, а в гимназията вече децата демократично да изучават каквото ги влече. Но поне ще имат идея с какво се занимава географията и с какво химията. 
И аз мисля така. За да направи избор, човек трябва да е информиран. Другото е лишаване от възможност да избираш, като се ползва невежеството ти. Нашето образование никак не е лошо - просто трябва учебниците да се пишат от професионалисти, да са съобразени с възрастта и изпитите да са такива, че да показват реалната картина на знанията.

# 1 069
  • Мнения: 50 932
И аз мисля така. За да направи избор, човек трябва да е информиран. Другото е лишаване от възможност да избираш, като се ползва невежеството ти. Нашето образование никак не е лошо - просто трябва учебниците да се пишат от професионалисти, да са съобразени с възрастта и изпитите да са такива, че да показват реалната картина на знанията.

Напълно достатъчно ще е да се въведат (като в UK) Ниво А и Ниво Б. За да вземеш диплома да са нужни поне 4 предмета от Ниво А и Поне .... от Ниво Б. Така който иска да става инженер ще учи разширено математика, физика, информатика + БЕЛ задължително, а останалите предмети ще дават само поглед върху дисциплините.

# 1 070
  • Мнения: 13 346
Не мисля, че демократичното образование се опитва да измести или замени напълно ортодоксалното. То е ограничена по обхват и възможности (всъщност не знам за възможностите Simple Smile) алтернатива, като акцентът е върху "алтернатива".
Обикновеното училище произвежда предостатъчно - по цитат от Черна станция - "тотално невежи хора в някоя основна област". Всъщност, ориентирайки се от ПИЗА и подобни оценъчни скали, към 50% от хората излизат от училище напълно невежи в една или няколко основни области.
Факт е, че много неща трябва да му се поправят...

-----
А МОМН отново си е МОН, младежта я извадиха от уравнението.

# 1 071
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубу де, ама ако в седми клас иска да става инженер, а в единайсти му блесва, че по му е на сърце историята, а предмети от клас А са мму математика и физика, а историята и езикът са му от клас Б? Ко прайм? Казваме му да е мислил като е записвал математика и физика вместо история и да си е опичал акъла ккато е бил седми клас? За мен не ученето на химия, физика, география и история наравно е проблемът, а евентуалното влизане във въртележката с предметите с различен хорариум. Предпочитам да имам от всичко по Х часа, но утре кеф ми физика, кеф мии философия, отколкото да влизам в един коловоз отрано и да не мога да отида на друга линия, защото вече съм минал всички възможни отбивки.

Колкото до материалите, това са си чисто ПР и рекламни материали, барабар с интервюто. Всичко е от розово по-розово. А аз се питам къде е уловката.

Последна редакция: пт, 21 фев 2014, 18:11 от Andariel

# 1 072
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658
Стига де, ти не си ли чувала "миньор е моят татко, миньор ще съм и аз"  Laughing Това в кръга на майтапа.  
Напълно съм съгласна - повечето си сменят приоритетите като носни кърпички.

# 1 073
  • Мнения: 50 932
Ми тогава да си учат всичко на макс до последно и да не се оплакват, че после не им върши работа. Не може всички хубавини на едно място Peace

# 1 074
  • Мнения: 1 007
То това с блоковете донякъде съществува и тук - СМГ, НПМГ, НГДЕК, ТУЕС, двете икономически гимназии, музикални, спортни училища. Малко или много, изборът е направен. Даже и в езиковите гимназии, като се изключи НЕГ и Първа АЕГ, профилирането е още при кандидатстването. А в НЕГ след 10. клас също трябва да си се ориентирал към даден профил. Отделно всяка година отпадат предмети - първо трудовото обучение (след 7. клас), после музиката и рисуването (след 9. клас), след тях информатиката и инф. технологии (след 10. клас). Накрая пак остават само основните предмети. Simple Smile
Та, лично на мен схемата ми харесва такава, каквато е у нас. Но трябва да се прецизират нещата откъм преподавана материя и изисквания. По-малко енциклопедизъм и повече логика да има в обучението, респ. изпитването.

# 1 075
  • София
  • Мнения: 62 595
Явно нашето профилиране не е като тяхното профилиране, защото не ти решава дали имаш право да ходиш медицина или литература, а са допълнителни часове. Ти така или иначе имаш един базов хорариум за задължителна подготовка, и ако искаш, спокойно можеш да си кандидатстваш медицина, нищо че си писала профил (което си е чист ЗИП) история.  И независимо дали съм завършила икономическкия техникум или езикова гимназия, мога да кандисатствам медицина или философия.

# 1 076
  • Мнения: 1 007
Явно нашето профилиране не е като тяхното профилиране, защото не ти решава дали имаш право да ходиш медицина или литература, а са допълнителни часове. Ти така или иначе имаш един базов хорариум за задължителна подготовка, и ако искаш, спокойно можеш да си кандидатстваш медицина, нищо че си писала профил (което си е чист ЗИП) история.  И независимо дали съм завършила икономическкия техникум или езикова гимназия, мога да кандисатствам медицина или философия.

Да, което е по-добрият вариант. Демократичното образование трябва да създава възможности, а не да ги отнема.

# 1 077
  • Мнения: 5 259
Темата беше " разцепена" още през лятото, по молба на потребители, които се опитваха да отсеят конкретната информация от чисто коментарните мнения, които най-често не стигат по-далеч от противопоставянето на частните и държавните училища.
По същия начин си има отделни теми за математическите състезания и за самите задачи, макар че все става дума за математика.
Аз имах предвид пренасянето на днешните страници в тази тема. По принцип частно срещу държавно не коментирам и нямам какво да кажа по подобен спор. Отговорих на конкретни въпроси, които гласяха защо имат по х часа седмично математика. Обясних точно какво правят в тях. Смятам, че мнението ми е информативно и не касае някакви спорове и отвлечени разсъждения, а е отговор на конкретен въпрос, касаещ частните училища. Примерни задачи дадох, защото лично видях децата в предучилищна да решават точно такива задачи и за да е ясно какви имам предвид, а не с епитети литературно да ги описвам. За яснота един вид. Някои постове като се извадят от контекста, се лишават напълно от всякакъв смисъл.
За мен тази тема тук е точно такава.

# 1 078
  • София
  • Мнения: 7 247
И у нас има по-различни училища: http://www.waldorf.bg/bg/index.html#33 И въпреки че написаното в сайта много ми допадна, не посмях дори и да отида да го разгледам - твърде много е "извън системата"

# 1 079
  • Мнения: 7 683
И аз мога да плащам за АК, но на времето преценихме, че не ни устройва това училище. Не ми е хоби да харча пари, но ако бяхме преценили, че АК е най-доброто щяхме да дадем. Но не преценихме.

Хъм, но във всеки случай сигурно е доста по-добро от СМГ, особено ако гледаме матурите, където АК са винаги първи, а СМГ са на абсолютно незавидно място, да не говорим за английския, който в АК се усвоява на дълбочина и в детайли и нюанси, непостижими за АЕГ и за която и да е езикова гимназия, а в СМГ пък за езикова подготовка сигурно изобщо не може да се говори; и да не говорим за начина на мислене, който се придобива в АК и ще е необходим после във всеки западен университет и от който са много далеч елитните ДУ.

Общи условия

Активация на акаунт