Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 070
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 50 780
Всъщност олимпиадите по английски наистина не са много обективен критерий, защото много добри деца не се явяват. Дали по изброените от Ross причини, дали защото съвпадат с други олимпиади (знаете, че олимпиадите се застъпват, а големите деца вече си имат избрани направления и гонят тях), дали защото не може да се ходи на всяка една олимпиада, дори да не се застъпват. И се оказва, че олимпиадите по английски са цел главно на децата от английски гимназии и подобни такива. Останалите ги игнорират по някаква причина.

# 76
  • Мнения: 3 008

 Познавам дете от Света София, влязло в АК   и дете от обикновено ДУ, учило английски  8 години навън (от предучилищната), постъпило в АК през същата година . Ами след тестовия период през първите учебни дни второто дете  беше сложено в паралелка с по-високо владеене на езика.  Та гаранция Франция са разните сертификати и хорариум в по-малка възраст.


Това не бих го приела за аргумент. Дъщеря ми по нейни си причини, които не ми се цитират, беше решила, че иска да е в класа, стартиращ с най-ниско ниво на английски.
А  и често в класовете, които са по средата децата са с равен или почти равен брой точки.

Лиляна, защо не искаш да приемеш, че идва един момент , в койт децата искат да мерят нивото си във владеенето на даден език не на национално ниво. И детето е било далновидно да си зададе въпроса дали има полза от призово място на олимпиада по английски или САТ с над 2100 точки, при среден резултат на американските деца 1500.Че има и такива с по 2300 точки от 2400, като американец, завършил Харвард, казва, че без да се подготви в момента едва ли ще изкара оценка близка до максимума

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
рос, къде тук някой е писал, че ЧУ е ненужно?
Моето твърдени е, че ЧУ не предлагат някаква кой знае какво по-добро обучение, а просто в една и съща такса вмъква извънкласните занимания, които иначе родителите щях да плащат допълнително и сами да си организират логистиката кое дете къде и на какво кога ходи. ЧУ, които са лицензирани от МОН са длъжни да ходят по същата програма, така че единственото, което им остава като възможност за уникалност е изучаването на чужд език от първи клас, като действат пак на същия принцип - вместо учениците да ходят на курсове, курсът идва в училището, плюс пишат ЗИП и СИП по езика, и ето ти го хорариумът! Просто става като в онези реклами тип ВС-телешоп - предлагаме на вашето внимание прахосмукачка, като съвсем безплатно към нея получавате накрайник за прах, накрайник за чистене и пет торбички. Аз просто не виждам смисъл да украсяваме нито в положителна, нито в отрицателна посока ДУ и ЧУ, защото тук не е рекламна агенция, нито някоя от нас (поне се надявам) е наета да ги рекламира. То е ясно, че човек, ако насипва една торба пари за някаква стока или услуга, ще е мотивиран да мисли и говори, че цената си заслужава, иначе ще излезе, че са го направили на глупак. За държавното също не си правя илюзии - дори в най-добрите училища/гимназии има проблемни учители, има и проблемни ученици. На мен не ми трябва частно училище, защото моята концепция за ученическия живот на децата ми е друга - да присъстват в редовните часове половин ден, и след това те самите или ние семейно да организираме времето, защото не искам да са затворени в една и съща среда до четири следобед. Поемам си и съм си поела неудобствата от обслужването на тази идея, и не ме устройва нито частно училище, нито държавно с целодневно обучение. В този смисъл отношението ми към ЧО е от умерено към положително.

Последна редакция: чт, 08 авг 2013, 10:54 от Andariel

# 78
  • София
  • Мнения: 5 451
В този смисъл, съм по-доволна да се наблегне на едни други основни предмети и след това да се засили чуждият език.

А ти защо мислиш, че в ЧУ едното е за сметка на другото ?!  Напротив, това му е хубавото - че се учи на ниво по всички предмети.

Да не пропускаме фактора "време"... В едно ЧУ всичко е компактно - 2 часа чужд език, 1 час математика, 1 час спорт и т.н.  Ходенето на школи отнема време за придвижване и логистика.
В ЧУ нещата са въпрос на едно междучасие.

# 79
  • София
  • Мнения: 62 595
Олимпиадите в момента са единственият критерий, който важи за всички училища, лицензирани от МОН. Добър или лош - няма друг. Олимпиадите са достъпни за всички деца от български училища, а резултатите показват горе-долу доколко ръководствата на училищата поощряват децата и се ангажират с някаква подготовка. Може да няма отбор по химия, но ако учителката по химия си учи децата добре, то преди олимпиадата два пъти да събере желаещите да се явят и да им даде малко обяснения и няколко задачи, пак е положително, защото децата имат основа и могат съвсем спокойно да се справят с първи и втори кръг, макар и да не стигнат до национално. Ако децата от випуска участват активно като сериозна бройка и като цяло имат едно доста добро ниво на представяне, това означава, че и обучението е на добро ниво. Не е номерът да имаш едно-две деца от випуск, които да оберат първите места, а да имаш широка маса с интерес с доста добро ниво.

Призма, точно това написах и аз в предишния си пост - разликата е в удобството всичко да е на едно място, а не че е нещо уникално като възможности.

# 80
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Лиляна, защо не искаш да приемеш, ...
Защото аз търся сравнение на деца от ЧУ и ДУ. Не е необходимо да се изброяват n-надесет причини как не се ходи на олимпиади и състезания организирани от МОН, вместо да се признае, че не им достигат силичките да заемат поне последно място на национално ниво. Поне едно да имаше за цвят.
Иначе твърденията за високото ниво издишат.
САТ в осми клас? Къде е това?

В този смисъл, съм по-доволна да се наблегне на едни други основни предмети и след това да се засили чуждият език.

А ти защо мислиш, че в ЧУ едното е за сметка на другото ?!  Напротив, това му е хубавото - че се учи на ниво по всички предмети.
...
А ти как разбра какво аз мисля? Не съм казала никъде, че едното е за сметка на другото.

# 81
  • Мнения: 3 008
рос, къде тук някой е писал, че ЧУ е ненужно?
Моето твърдени е, че ЧУ не предлагат някаква кой знае какво по-добро обучение, а просто в една и съща такса вмъква извънкласните занимания, които иначе родителите щях да плащат допълнително и сами да си организират логистиката кое дете къде и на какво кога ходи. ЧУ, които са лицензирани от МОН са длъжни да ходят по същата програма, така че единственото, което им остава като възможност за уникалност е изучаването на чужд език от първи клас, като действат пак на същия принцип - вместо учениците да ходят на курсове, курсът идва в училището, плюс пишат ЗИП и СИП по езика, и ето ти го хорариумът! Просто става като в онези реклами тип ВС-телешоп - предлагаме на вашето внимание прахосмукачка, като съвсем безплатно към нея получавате накрайник за прах, накрайник за чистене и пет торбички. Аз просто не виждам смисъл да украсяваме нито в положителна, нито в отрицателна посока ДУ и ЧУ, защото тук не е рекламна агенция, нито някоя от нас (поне се надявам) е наета да ги рекламира. То е ясно, че човек, ако насипва една торба пари за някаква стока или услуга, ще е мотивиран да мисли и говори, че цената си заслужава, иначе ще излезе, че са го направили на глупак. За държавното също не си правя илюзии - дори в най-добрите училища/гимназии има проблемни учители, има и проблемни ученици. На мен не ми трябва частно училище, защото моята концепция за ученическия живот на децата ми е друга - да присъстват в редовните часове половин ден, и след това те самите или ние семейно да организираме времето, защото не искам да са затворени в една и съща среда до четири следобед. Поемам си и съм си поела неудобствата от обслужването на тази идея, и не ме устройва нито частно училище, нито държавно с целодневно обучение. В този смисъл отношението ми към ЧО е от умерено към положително.

Така предполагаш и затова го пишеш. А аз не предполагам, а съм видяла, че не получавам само извънкласни занимания от ЧУ, като разлика с ДУ. И МОН спуска какво изисква, но не казва - забранявам да учите допълнителен материал и да имате допълнителни часове, и да имате по няколко профила.

Средата му е била сред 600 деца, с които не просто се разминава по коридорите и да познава само випуска си, а да развива някаква дейност и в годините по една или друга причина да е имало контакт с почти всяко едно от тях, независимо, че са друг випуск. И нееднократно след училище съм я карала /защото в повечето случаи физически няма как да успее да стигне, ако не я закарам/ на друг вид дейност/и

# 82
  • София
  • Мнения: 5 451
Призма, точно това написах и аз в предишния си пост - разликата е в удобството всичко да е на едно място, а не че е нещо уникално като възможности.

Не си ме разбрала. Нямах предвид удобство, а пестене на време на детето. Това време от своя страна позволява в програмата да се включи нещо допълнително.

# 83
  • Мнения: 3 008
...
Лиляна, защо не искаш да приемеш, ...
Защото аз търся сравнение на деца от ЧУ и ДУ. Не е необходимо да се изброяват n-надесет причини как не се ходи на олимпиади и състезания организирани от МОН, вместо да се признае, че не им достигат силичките да заемат поне последно място на национално ниво. Поне едно да имаше за цвят.
Иначе твърденията за високото ниво издишат.
САТ в осми клас? Къде е това?



[/quote]

Говорим от различни гледни точки и за деца с различни приоритети. Които имат да се подготвят още от 8 клас в други сфери, по-нужни от олимпиадата по английски, която по никакъв начин няма да им отвори врата за Кембридж, Оксфорд,UCL , айви университет или друг топ университет.

# 84
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....

Не си ме разбрала. Нямах предвид удобство, а пестене на време на детето. Това време от своя страна позволява в програмата да се включи нещо допълнително.
Т.е. детето е по доста време на училище без да си почива вкъщи? И това го смятате за плюс?

# 85
  • София
  • Мнения: 5 451
....

Не си ме разбрала. Нямах предвид удобство, а пестене на време на детето. Това време от своя страна позволява в програмата да се включи нещо допълнително.
Т.е. детето е по доста време на училище без да си почива вкъщи? И това го смятате за плюс?

За моето дете - да.

# 86
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Как са записани в програмата тези допълнителни часове, че да са минали пред здравната институция, която одобрява програмите на всички училища?

# 87
  • София
  • Мнения: 62 595
Призма, точно това написах и аз в предишния си пост - разликата е в удобството всичко да е на едно място, а не че е нещо уникално като възможности.

Не си ме разбрала. Нямах предвид удобство, а пестене на време на детето. Това време от своя страна позволява в програмата да се включи нещо допълнително.

разбрах те много добре - пестенето на време на детето е и удобство - за него и за теб. За теб това е важно и ти е ок детето ти да е цял ден на едно място. За мен не е ок цял ден да са сред едни и същи хора, и затова се старая така да организирам нещата, че загубата на време да е минимална. Но си заслужава, защото така на всяко място има отделна среда.

Росс, а защо си мислиш, че всеки иска да е сред 600 човека, които да познава и да взаимодейства с тях постоянно? Има живот и извън училище. Това, което за теб е предимство, за мен може да е недостатък, което не прави нито едното, нито другото по-правилно, а е просто по-различно.

# 88
  • Мнения: 3 008
Посочете ми поне едно ДУ, което има повече от 20 ученика приети в топ 30те университета в световната класация на университетите и по повече от един ученик от випуск приет в университет № 1.
Това също е критерии немаловажен и по-значителен от олимпиадата по англ

Разбира се, че има живот извън училище и то смислен живот и се радвам, че живота на детето ми и в училище, и извън е бил приятен, усмихнат и смислен


# 89
  • Мнения: 50 780
Посочете ми поне едно ДУ, което има повече от 20 ученика приети в топ 30те университета в световната класация на университетите и по повече от един ученик от випуск приет в университет № 1.
Това също е критерии немаловажен и по-значителен от олимпиадата по англ

Разбира се, че има живот извън училище и то смислен живот и се радвам, че живота на детето ми и в училище, и извън е бил приятен, усмихнат и смислен

Добър въпрос, но АК е изключение, а не правило за ЧУ. Да не би да има друго ЧУ с такива резултати?
А и АК не е баш ЧУ като останалите, макар да е платено.

Освен това 91НЕГ "произвежда" главно кандидати за немски университети, а те не са толкова топ в класациите. Но пък са почти безплатни, за разлика от топ американските унита, където таксата е 50-60 хиляди долара. Ясно защо българските кандидати за САЩ са все сред платежеспособната част от народа, която дава и кандидати за АК.  Т.е. нещата не опират само до ниво.

Последна редакция: чт, 08 авг 2013, 11:40 от Черна станция

Общи условия

Активация на акаунт