Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 382
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: X
Не успях да отворя линка на Дидева, но доколкото знам клас не се е сформирал, тъй като желаещите деца са били под минимума за паралелка поставен от училището или поне достатъчно родители са били колебаещи се, за да се състави такава.
В общи линии. Аз си мисля дали това не се дължи на смяната на профила. От "природоматематически" на " стопански мениджмънт".

# 496
  • Мнения: 51 148
Не успях да отворя линка на Дидева, но доколкото знам клас не се е сформирал, тъй като желаещите деца са били под минимума за паралелка поставен от училището или поне достатъчно родители са били колебаещи се, за да се състави такава.
В общи линии. Аз си мисля дали това не се дължи на смяната на профила. От "природоматематически" на " стопански мениджмънт".

Или просто част от децата с амбиции и възможности отиват в АК, а друга част с математически мераци отиват в безплатното СМГ, където традициите, средата и успехите натежават.

# 497
  • Мнения: 1 782
И какво подозираш? Ч е ръся злостни клевети?

Иначе не е злорадство. Бях откровено изненадана, но нещата си имат логично обяснение.

Аз също много се изненадах и стреснах.
Убеден съм, че тази година ще бъдат взети крути мерки в тази насока.
Защо съм убеден - виж последната новина на сайта.
Сиско Академия не се прави за основен курс...
И е страхотна екстра!

# 498
  • София
  • Мнения: 5 454
Призма, Питагор няма никаква конкуренция като концепция до 4 клас. Нека гледаме от 5 клас нагоре. Още повече моето мнение е, че на състезания трябва да се тръгва от 3 клас. Този наплив от първокласници по състезанията е смешен.

Ама всъщност какво се вижда от постнатото от Призма - преобладават учениците от ДУ. Две деца има от Питагор и две от Св.Климент Охридски, а 10 деца са от ДУ. За първото място. На второто са само от ДУ, а на третото - едно от ДУ и едно от ЧУ. Т.е. да се говори за предимство на децата от ЧУ е смехотворно.

Мецане, демонстрираш тотална немощ да интерпретираш данни.
Тези 10-тина ученика са от 125-то + 107-мо училище главно - и двете с математическа насоченост, при това всяко от тях с випуск от около и над 120 деца предполагам.

А аз исках да демонстрирам защо плащам за ЧУ - не само заради логистика, чужд език, преподаватели  и др. "екстри", а за да може детето ми да учи в клас от около 15-16 деца, поне 4-5 от които имат същите интереси и възможности /ако не и по-големи/ от неговите. За мен това е важно. След 4-ти клас има СМГ. Да, там средата е това, което търся. Дали и останалото е налице, е отделен въпрос. Но до 4-ти клас не съм намерила алтернатива по отношение на средата в лицето на ДУ. Не, че не може да е добра, но си трябва късмет.
И ако коментираме 125-то - мисля, че паралките са им 5 с по около 28 ученика всяка - т.е по има-няма по едно дете на паралекла от класацията, която постнах по-горе. Не е като да са 2 деца от 14, нали Мецане? Надявам се, че стана по-ясна сметката.

# 499
  • Мнения: 7 263
Не успях да отворя линка на Дидева, но доколкото знам клас не се е сформирал, тъй като желаещите деца са били под минимума за паралелка поставен от училището или поне достатъчно родители са били колебаещи се, за да се състави такава.
В общи линии. Аз си мисля дали това не се дължи на смяната на профила. От "природоматематически" на " стопански мениджмънт".


Не бих могла да кажа, дали това е причината понеже по понятни причини не съм следила тазгодишните 7-мокласни емоции. Определено е жалко, защото подготовката им в гимназиална степен бих определила като повече от много добра, съдейки от класа на сина ми, който засега е най-големия в гимназиалния етап.

В общи линии. Аз си мисля дали това не се дължи на смяната на профила. От "природоматематически" на " стопански мениджмънт".

Или просто част от децата с амбиции и възможности отиват в АК, а друга част с математически мераци отиват в безплатното СМГ, където традициите, средата и успехите натежават.

Винаги има такива деца  Peace да не говорим, че имаше един поне за мен доста интересен случай където силен математик отиде в СМГ в най-силната им паралелка и след 2 месеца се върна в ПЧМГ .... но това все пак е частен случай. Като правило наистина силните математици отиват там. Не съм убедена, че аз бих постъпила така, ако имах силен математик, но няма как да го знам.
АК е училище от друг калибър, така че с него няма как да мерим сили.

# 500
  • Мнения: X
Това което знам за 125 е че имат по 2 часа математика на ден. В часовете по СИП решават само задачи за съсъезанията.
Та моята логика е, че ако цяла година решават задачи за състезания е логично да са с такъв резултат.
Както е логично и за " Питагор".  В раздел " мисия и цели" на ПЧМГ пише следното: " Първа Софийска математическа гимназия” ООД получи лиценз и за начално училище „Питагор” – също с интензивно изучаване на математика и английски език.
Мисля, че в 125-то не всички паралелки са със засилено изучаване на математика.

# 501
  • Мнения: 939
В отговор на пуснатото от Призма:

Ето данни от областния кръг на Европейско Кенгуру - 2012-2013г - 4 клас :

- общ брой участващи - 3388
- общ брой участващи от ЧУ - 97
- първо място - 17 деца (Ямбол, София, Пловдив, Варна, Айтос, Бургас, Стара Загора), 1 от ЧУ (ЧОУРЧО "Бълг. школо")
- второ място - 37 деца, 1 от ЧУ (ЧОУРЧО "Бълг. школо")
- трето място - 76 деца, 2 от ЧУ (ЧСОУ "Свети Георги" и ЧОУ "Света София")

Участващи от "Питагор" - 8 деца, едно 4-то място. среден резултат 85т от 120
Участващи от 125-то - 28 деца, две втори места, среден резултат 88т от 120

# 502
  • Мнения: X
Добре де... а къде забрави относителното тегло... колко деца от ДУ са се явили срещу колко явили се от ЧУ? Така погледнато си е абсолютен успех. Затова и беше споменат броя на деца във випуска.

Защо не се сети за този подход, когато коментираше резултатите от НВО в 7 клас? Wink

Напротив сетих се и коментирах, дори русалката го отбеляза. И за там важи същото. Няма противоречие. И пак резултатите на ЧУ там бяха впечатляващи.   Peace

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 16:30 от Анонимен

# 503
  • Мнения: 1 007
Цялото недоразумение с НВО идва от това, че родители, които не са имали скоро седмокласник, не могат да преценят колко елементарни са тези изпити, особено в първия си модул, а по БЕЛ - и във втория (както аз не мога да преценя в момента трудността на матурите в 12. клас и можете да ме мотаете както си искате  Laughing). Реално децата се готвят за доста по-сложни изпити, пробните им изпити са трудни, олимпиадите са трудни и изведнъж - буммм! - елементарно НВО, на което се вземат доста точки от технически грешки. Имайте предвид, че шестицата на НВО реално отговаря на знания за четворка. Говоря за БЕЛ и МАТ. Всеки, който е следял отблизо подготовката на седмокласника си, ще се съгласи с мен. Така че не се оставяйте да ви подвеждат с оценки от НВО за качеството на училището. Това, че в ДУ средноаритметичната успеваемост е по-ниска, означава просто, че слабите ученици, отхвърлени от ЧУ, са в ДУ. Но в ДУ са и повечето отличници в България.
До дете е, хора, и до учител. Не до училище. По НВО не може да се съди за това, къде са повечето отличници - то дава представа за това, колко деца владеят минимума. Шестиците на изпитите в НПМГ и НГДЕК вече дават реална представа за високо (само на ниво училище все пак) ниво. Те са с балансирана трудност и отсяват знаещите.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 16:48 от Химикал

# 504
  • София
  • Мнения: 5 454
Още повече моето мнение е, че на състезания трябва да се тръгва от 3 клас. Този наплив от първокласници по състезанията е смешен.

Никъде не съм споменала състезание в 1-ви клас. Писах, че от клас от 14 деца 5 деца взеха грамоти от Ч.Храбър във втори клас.
А дали във втори клас трябва да се ходи по състезания, не знам. Има организатори на тези състезания, предполагам уважавани институции, и те преценяват какви състезания за кой клас да организират (има и комерсиален момент, вероятно). Моите наблюдения са, че от тези 5 деца във втори клас, които споменавам, 2 продължиха да са забележителни и в 3-ти клас, 1-2 - много силни, и 1 - на моменти с колебливо, но все пак с добро представяне. Т.е. резултатите им от състезанията, на които са се явили във 2-ри клас, са били показателни в голяма степен и за последващите им резултати.

Obsolete, конкретно за Питагор вече писах, че те са само на 2 години, а 4-токласниците им от миналата година бяха учили само този въпросен клас в училището. Класът беше сформиран в последния момент и тези деца предходните 3 години са учили в различни училища.
Сега синът ми е в 4-ти клас там, но за първа година, а  освен него има още 4 нови деца. Разбирам, че има и още желаещи. Затова резултатите трудно могат да се отнесат само към училището все още /било като техен позитив или негатив/, но това, което е техен плюс, е желанието им да привлекат деца с определени интереси и качества и мисля, че набират сила в това отношение.
Затова и по-горе писах, че за мен е важна средата, която в началното училище трудно се сформира целенасочено в ДУ, което пък в някои ЧУ е значително по-вероятно да се случи.

# 505
  • Мнения: X
Цялото недоразумение с НВО идва от това, че родители, които не са имали скоро седмокласник, не могат да преценят колко елементарни са тези изпити, особено в първия си модул, а по БЕЛ - и във втория (както аз не мога да преценя в момента трудността на матурите в 12. клас и можете да ме мотаете както си искате  Laughing). Реално децата се готвят за доста по-сложни изпити, пробните им изпити са трудни, олимпиадите са трудни и изведнъж - буммм! - елементарно НВО, на което се вземат доста точки от технически грешки. Имайте предвид, че шестицата на НВО реално отговаря на знания за четворка. Говоря за БЕЛ и МАТ. Всеки, който е следял отблизо подготовката на седмокласника си, ще се съгласи с мен. Така че не се оставяйте да ви подвеждат с оценки от НВО за качеството на училището. Това, че в ДУ средноаритметичната успеваемост е по-ниска, означава просто, че слабите ученици, отхвърлени от ЧУ, са в ДУ. Но в ДУ са и повечето отличници в България.
До дете е, хора, и до учител. Не до училище. По НВО не може да се съди за това, къде са повечето отличници - то дава представа за това, колко деца владеят минимума. Шестиците на изпитите в НПМГ и НГДЕК вече дават реална представа за високо (само на ниво училище все пак) ниво. Те са с балансирана трудност и отсяват знаещите.

Ок, склонна съм да се съглася. Абсолютно логично, за разлика от  твърдения на други. Обаче в този ред на мисли статистиката обявена на първа страница на сайта на Света София е повече от прекрасна за толкова малък випуск.  Peace Предполагам и ПЧМГ може да извади подобна.

# 506
  • София
  • Мнения: 1 507
Това което знам за 125 е че имат по 2 часа математика на ден. В часовете по СИП решават само задачи за съсъезанията.
Та моята логика е, че ако цяла година решават задачи за състезания е логично да са с такъв резултат.
За разлика от Българският дето май не е така. Информацията ми е косвена...от дете на познати.

Убягва ти фактът, че публикуваната класация е на деца от 3 клас, а в 125-то математическите паралелки са едва от 5-ти клас.

Относно българския, аз лично съм много доволна от подготовката, която получи дъщеря ми там до 7-ми клас, записах я на уроци чак втория срок, за да съм по-спокойна аз, че детето ще е по-конкурентоспособно на фона на всички останали с многото курсове и уроци.

# 507
  • Мнения: X
ПЧМГ ни изненада още тази година - не успяха да сформират 8 клас Twisted Evil

Това ми изглежда като злорадство. Тук има участващи с деца в това училище и съм сигурна че ще разяснят този факт. Аз дори подозирам отговора.

И какво подозираш? Ч е ръся злостни клевети?

Иначе не е злорадство. Бях откровено изненадана, но нещата си имат логично обяснение.


Да, имат - някои деца след 7 клас отиват в АК и елитните гимназии. На една моя позната и двете деца са така - влязоха в ПЧМГ с изричната цел да се готвят за прием в АК. Не всички деца отиват след 7 клас в други училища, но децата, които са останали в ПЧМГ, са били недостатъчно, за да покрият изискването на МОН за необходима бройка за формиране на 1 клас. Това не е СМГ, където са 120 деца от набор и където, ако 20 деца решат да отидат в АК и ез.гимназии, както и се случва, няма и да се усети. Но в ПЧМГ - от 30 деца набор, ако 20 отидат в АК и езиковите гимназии, остават 10 деца (не знам дали цифрата е точна) и няма как да се сформира клас - а тези 10 деца, дори и при огромно желание да продължат в ПЧМГ, не могат - трябва да си търсят насила друго място. Което е огромна дивотия на нашенското образование, но това е положението.


Русалке, 120-то в Лозенец на Канала не е обикновено квартално училище, сравнимо с училищата по крайните квартали. Имам приятелка с 2 деца в него и знам какви вълнения бяха, докато ги приемат. В училището има филиал на Столичния център за работа с деца, децата й ходят там на допълнителни дейности. Така че - както писах и напред - добрите училища са в центъра; в покрайнините е съвсем различно.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 17:04 от Анонимен

# 508
  • Мнения: 1 007
Цялото недоразумение с НВО идва от това, че родители, които не са имали скоро седмокласник, не могат да преценят колко елементарни са тези изпити, особено в първия си модул, а по БЕЛ - и във втория (както аз не мога да преценя в момента трудността на матурите в 12. клас и можете да ме мотаете както си искате  Laughing). Реално децата се готвят за доста по-сложни изпити, пробните им изпити са трудни, олимпиадите са трудни и изведнъж - буммм! - елементарно НВО, на което се вземат доста точки от технически грешки. Имайте предвид, че шестицата на НВО реално отговаря на знания за четворка. Говоря за БЕЛ и МАТ. Всеки, който е следял отблизо подготовката на седмокласника си, ще се съгласи с мен. Така че не се оставяйте да ви подвеждат с оценки от НВО за качеството на училището. Това, че в ДУ средноаритметичната успеваемост е по-ниска, означава просто, че слабите ученици, отхвърлени от ЧУ, са в ДУ. Но в ДУ са и повечето отличници в България.
До дете е, хора, и до учител. Не до училище. По НВО не може да се съди за това, къде са повечето отличници - то дава представа за това, колко деца владеят минимума. Шестиците на изпитите в НПМГ и НГДЕК вече дават реална представа за високо (само на ниво училище все пак) ниво. Те са с балансирана трудност и отсяват знаещите.

Ок, склонна съм да се съглася. Абсолютно логично, за разлика от  твърдения на други. Обаче в този ред на мисли статистиката обявена на първа страница на сайта на Света София е повече от прекрасна за толкова малък випуск.  Peace Предполагам и ПЧМГ може да извади подобна.

Първи модул, Блис. Това е все едно в трети клас да ти се похвалят, че децата знаят азбуката. Това ще ти бъде ли достатъчно, за да прецениш добро ли е училището, или не. Трябва да се искат по-сериозни доказателства, че училището е на ниво - нали търсиш най-доброто сред най-добрите.

Жасмин, не са само в центъра  Simple Smile Екстрите, за които спомена Русалката, ги има и по квартални училища. Не можем да познаваме училищата в цяла София, но това не означава, че няма и хубави, за които не знаем. Да вземем това например:
http://54sou-sofia.com/%d0%b3%d0%b0%d0%bb%d0%b5%d1%80%d0%b8%d1%8 … 0%b0%d0%b7%d0%b0/

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 17:09 от Химикал

# 509
  • София
  • Мнения: 5 454
Това което знам за 125 е че имат по 2 часа математика на ден. В часовете по СИП решават само задачи за съсъезанията.
Та моята логика е, че ако цяла година решават задачи за състезания е логично да са с такъв резултат.
За разлика от Българският дето май не е така. Информацията ми е косвена...от дете на познати.

Убягва ти фактът, че публикуваната класация е на деца от 3 клас, а в 125-то математическите паралелки са едва от 5-ти клас.



Да, но за началните класове има много добре функционираща школа по математика в училището, вече с няколкогодишни традиции. Така децата, които учат там,  могат да я посещават, при това без това да коства допълнителна логистика за детето и семейството. Не знам колко други ДУ могат да се похвалят с такава школа за началните класове.

Общи условия

Активация на акаунт