Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 293
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 035
  • Мнения: 50 941
В коя ЕГ си отива дете защото не се справя?

Не знам сега, но по мое време в Немската категорично не е имало такъв случай. Но дали защото са били толерантни към несправящите се, или защото нямаше несправящи се не мога да кажа Simple Smile
Като махнем  F клас в другите класова не знам да е имало някой с успех под 5.

# 1 036
  • София
  • Мнения: 19 932
Стефан Б,  махнато, не махнало се само дете  от НЕГ имаше преди две години  в 8 клас. Има и изгонено дете от големите, приютено от частна немска гимназия. Подробности обаче не знам, тоест нчмам идея дали са гонени  заради успех или дисциплина.

# 1 037
  • Мнения: 13 350
Държавните езикови  и математически гимназии са  пълни с деца, които не само имат голям потенциал, амбициозни и мотивирани са, ами и родителите на огромна част от тях  нямат никакви затруднения с плащането на такси за ЧУ.
Шегуваш се навярно, доколкото помня, имаш три деца и живееш в България. Умножи таксата по 3 и ще разбереш защо докато има прилично държавно образование в съответната степен, (почти) никой, който не си е намерил парите на улицата, няма да избере частното...

До известна степен това важи и при две деца. Никой родител няма съзнателно да ощети едното си дете и да лансира другото - и все пак напоследък бях свидетел на няколко примера, в които голямото дете се отписва от ЧДГ и с нежелание (негово и на родителите) отива в общинска, защото за малкото, 1-2-3-годишно по-свястната среда е от по-критична важност...  

Но за училището нещата стоят малко по-иначе.
И все пак не можем да си затворим очите за факта, че има такъв начин на мислене у нас: колкото по-голямо е детето, толкова по-големи са шансовете му да премине през "системата" без особени щети, ако има акъл и подкрепа у дома. Колкото по-малко е, толкова повече комфорт и възможности трябва да му осигурим.
Абе, малко като при Марк Твен "Никога не позволих училището да попречи на образованието ми" Grinning


Последна редакция: пт, 21 фев 2014, 14:07 от Параход

# 1 038
  • Мнения: 5 259
А какво наклони везните към сегашното ви училище?
Възрастта на детето ми. Наложи се да тръгне в първи клас още преди да навърши 6г. и за да се справи с предизвикателството, от уравнението трябваше да се махне всякакъв стресиращ, натоварващ и изискващ постижения фактор и да се замени с максимално комфортна обстановка, даваща лично простраство детето да изпита самоинициативно интерес в която и да е област и да се води по него. Т.е. ако има интерес, да си го задоволява, но ако няма, да не бъде притискано. За началното училище смятам тази специфична методика за много по-важна от всичко друго, защото ако убиеш любознателността в зародиш още в първи клас, после е много трудно. И нямам предвид, че в "Образователни технологии" биха убили любознателността, надявам се да не прозвуча така. Просто програмата, която е ок за едно дете на 7г или 7г и 9м, не би била толкова лека за дете на 5г 11м и там наистина трябва да се подхожда с много индивидуално внимание.
Дъщеря ми обожава учителката си, която успява да й провокира интереса дори към неща, които преди не е била съгласна да прави, а сега ги прави с удоволствие. Но това е защото никога не и е показвано какво трябва да може и не й е натяквано, че не го може, което е много типично за образователната ни система по принцип.
За момента това е най-доброто училище за нея. Като порасне и когато разликите във възрастта се стопят поне донякъде, ще мога да помисля за друг тип училище. И без това нашето няма гимназия.

# 1 039
  • Мнения: 368
Държавните езикови  и математически гимназии са  пълни с деца, които не само имат голям потенциал, амбициозни и мотивирани са, ами и родителите на огромна част от тях  нямат никакви затруднения с плащането на такси за ЧУ.
Шегуваш се навярно, доколкото помня, имаш три деца и живееш в България. Умножи таксата по 3 и ще разбереш защо докато има прилично държавно образование в съответната степен, (почти) никой, който не си е намерил парите на улицата, няма да избере частното...
До известна степен това важи и при две деца. Никой родител няма съзнателно да ощети едното си дете и да лансира другото - и все пак напоследък бях свидетел на няколко примера, в които голямото дете се отписва от ЧДГ и с нежелание (негово и на родителите) отива в общинска, защото за малкото, 1-2-3-годишно по-свястната среда е от по-критична важност...  Но за училището нещата стоят малко по-иначе.

Наистина в класа на сина ми в НЕГ, който завърши преди 3 години, поне половината от родителите можеха да си позволят да плащат таксата в АК, доста от децата идваха от частни основни училища.

# 1 040
  • Мнения: 13 350
Савина,
а за две или три деца можеха ли да я плащат? Ама нали, с едно наум, че семействата все пак имат и други разходи освен таксата за обучение - т.е. този разход трябва да е максимум 20-30 процента от доходите им?

П.П. Никъде не казвам, че НЕГ е лошо училище или нещо подобно - точно обратното Grinning
Всъщност, аз съм абсолютно не-фен на Американския колеж и ако трябва да избирам само между двете, бих избрала НЕГ. Така че определено това не е лелеяното училище за всеки родител.

# 1 041
  • Мнения: 50 941
Държавните езикови  и математически гимназии са  пълни с деца, които не само имат голям потенциал, амбициозни и мотивирани са, ами и родителите на огромна част от тях  нямат никакви затруднения с плащането на такси за ЧУ.
Шегуваш се навярно, доколкото помня, имаш три деца и живееш в България. Умножи таксата по 3 и ще разбереш защо докато има прилично държавно образование в съответната степен, (почти) никой, който не си е намерил парите на улицата, няма да избере частното...
До известна степен това важи и при две деца. Никой родител няма съзнателно да ощети едното си дете и да лансира другото - и все пак напоследък бях свидетел на няколко примера, в които голямото дете се отписва от ЧДГ и с нежелание (негово и на родителите) отива в общинска, защото за малкото, 1-2-3-годишно по-свястната среда е от по-критична важност...  Но за училището нещата стоят малко по-иначе.

Русалката каза, че има родители които могат да плащат. Не е казала, че има родители, които искат да си хвърлят парите на вятъра. Това, че имат нужните доходи не е основание да плащат за нещо, което според тях не си струва, само защото могат. И аз мога да плащам за АК, но на времето преценихме, че не ни устройва това училище. Не ми е хоби да харча пари, но ако бяхме преценили, че АК е най-доброто щяхме да дадем. Но не преценихме. Та Русалката си е съвсем права - има хора, които могат да си позволят ЧУ, но въпреки това търсят елитните ДУ.

Цитат
И все пак не можем да си затворим очите за факта, че има такъв начин на мислене у нас: колкото по-голямо е детето, толкова по-големи са шансовете му да премине през "системата" без особени щети, ако има акъл и подкрепа у дома.

Интересно какви щети се очаква да причинят на децата 91 НЕГ или СМГ? newsm78

# 1 042
  • Мнения: 1 007
Мнението за всяко училище е ценно, стига да се обоснове. Например така изтъкваните предимства "10 часа БЕЛ, 10 часа математика, 20 часа език, че и втори до седми клас" аз си го превеждам като "неглижиране на останалите предмети -> ощетяване на ученика откъм общо образование". Целодневният престой в училище помага на учителя да следи отблизо състоянието на знанията на учениците, но пречи на самите ученици да си учат уроците, най-общо казано. Защото в седми клас може и да е много материалът по математика, но в предишните години не е. За какво са 10 часа тогава? Ами по БЕЛ? Многото часове по език мястото на кои общообразователни предмети заемат? Или са вместо физическо, музика и рисуване? Или детето поема информация по 12 часа на ден?
Лично мен това ме притеснява в среден курс в ЧУ. Не само мен, но и познати, които тепърва се колебаят.

# 1 043
  • Мнения: 13 350
Интересно какви щети се очаква да причинят на децата 91 НЕГ или СМГ? newsm78
Черна станция, образованието ни е съвършено според теб, нали? Програмите, методиката на обучение, базата, броят деца в клас, комуникацията ученик-учител, административният капацитет...? Всичко?
Конкретен заядлив пример: по мое време например учителката по география в СМГ (по съвместителство и партиен секретар) беше абсолютна щета.

-----
И въобще, гледам, че всеки си говори, а никой не слуша, много ни е конструктивна дискусията Grinning

# 1 044
  • Мнения: 50 941
Интересно какви щети се очаква да причинят на децата 91 НЕГ или СМГ? newsm78
Черна станция, образованието ни е съвършено според теб, нали? Програмите, методиката на обучение, техническото оборудване...? Всичко?
Конкретен заядлив пример: по мое време например учителката по руски в СМГ (по съвместителство и партиен секретар) беше абсолютна щета.

-----
И въобще, гледам, че всеки си говори, а никой не слуша.

И аз къде написах, че образованието ни е съвършено? Може би остарявам, та не помня. Ще ми направиш ли услугата да дадеш линк? А и като поставяш ЧУ като алтернатива на ДУ, понеже образованието ни не е съвършено, нима намекваш, че алтернативата ЧУ е съвършена?

Май много добре си чета аз, а ти не вникваш в написаното.

Но да повторя въпроса - едно несъвършено, но добро училище какви щети може да нанесе на едно дете?  Под щети разбирам да го остави неграмотно, да го осакати, да го разболее, да го направи глупаво, да му отреже шансовете за образование и т.н.

# 1 045
  • Мнения: 5 259

Например така изтъкваните предимства "10 часа БЕЛ, 10 часа математика, 20 часа език, че и втори до седми клас" аз си го превеждам като "неглижиране на останалите предмети -> ощетяване на ученика откъм общо образование".
Многото часове по БЕЛ и математика не са за сметка на други предмети. От това, което видях в обиколката си по училищата, е практика да се учат по 8-9 часа на ден. И без това са целодневно.
Математиката може да не изисква допълнително учене още от първи клас, но има голяма разлика дали ще даваш на децата задачи от типа на 5+3=? или
Скрит текст:
Една слива се заменя за една ягода и една череша.
Една слива и една череша се заменят за две ягоди.
С какво могат да се заменят
една ягода и една слива?
И в двата случая е все по материал "Събиране и изваждане до 20".
Има разлика дали по БЕЛ като се вземе нова буква, се пишат 5 реда с буквата и 5 реда с думи, които я съдържат или диктовка с всевъзможни сложни думи и пунтуация. И пак е върху същия материал.

# 1 046
  • Мнения: X
И въобще, гледам, че всеки си говори, а никой не слуша, много ни е конструктивна дискусията Grinning

Освен това се води на място, където се предполага, че се споделя информация за конкретни частни училища.

Преди време беше обособена коментарна тема Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки, която ми се струва далеч по-подходяща за периодично повтарящия се спор на тема държавно-частно.

# 1 047
  • Мнения: 13 350
нима намекваш, че алтернативата ЧУ е съвършена?

Но да повторя въпроса - едно несъвършено, но добро училище какви щети може да нанесе на едно дете?  Под щети разбирам да го остави неграмотно, да го осакати, да го разболее, да го направи глупаво, да му отреже шансовете за образование и т.н.
Не, не намеквам, че алтернативата ЧУ е съвършена. Има още много път дотам, ако изобщо.

Щети? Загуба на време, на интерес към определена наука и ресурс, и да, познавам възпитаници на Първа английска без прилична грамотност (като под грамотност имам предвид правопис, езиково богатство и елементарната култура да се сетиш например, че на английски Cologne е крад Кьолн, а не Колон). Към френската също имам нЕкои забележки.
За СМГ и НЕГ трябва да се понапъна да се сетя подобно нещо, определено поддържат по-добро ниво - от това, което лично аз съм виждала като възпитаници.

До осакатяване се надявам да се не стига никъде, но начинът на изпитване, оценяване и кандидатстване у нас определено може да причини болести.

Дидева,
права си. Спирам Simple Smile аз лично не познавам другата тема, за което се извинявам.

# 1 048
  • Мнения: 961
На частните гимназии им е по-трудно, защото някои предимства, които биха наклонили везните в първи клас - например по-щадящата среда, по - малкото деца, храна, база, обгрижване, охрана, наблюдение - които биха накарали родителите да предпочетат ЧУ дори да приемем, че нивото на обучение е еднакво, вече нямат такава тежест, когато говорим за големи деца. И при наличието на традиционно елитни държавни гимназии - естествено е човек да предпочете да си спести парите. Затова те трябва да се преборят единствено с образованието, което предлагат и да търсят уникален продукт, който да предложат в това отношение. Ще видим как ще изглеждат нещата след няколко години.

# 1 049
  • Мнения: 13 350
Много добре формулирано, инкс, благодаря ти - в същата посока са и моите разсъждения, но може би не ги оформих така добре като теб Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт