На море в Турция - тема 25

  • 116 747
  • 722
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 6
Не знам кой с кого има нещо общо, но ние пътуваме с Емералд в неделя(22.09). Днес ми съобщиха сборния пункт, часа на тръгване, номера на автобуса, името и телефона на екскурзовода, който ще ни придружи, т.е. всичко с Емералд е наред.

# 556
  • Мнения: 2 358
Защо да не е наред, те са ви изпълняващия тур оператор. На мен пакета ми е от немците, тяка го избрахме. 
Сега ми звъннаха от агенцията, от хотела са казали, че са съгласни да ни ъпгрейднат стаята, но да се заплати отново. Казаха ми, че до след обед вече ще знаят окончателно. Но едва ли от хотела ще си променят решението.

# 557
  • Мнения: 7 605

Те фалираха още преди една седмица, а слухове за предстоящия фалит има отдавна. Съжалявам че вие станахте жертва. Къде сте резервирали, кой ви ги е препоръчвал?

Дори съм изненадана че сте резервирали само хотел при тях и полет отделно, поемайки риск на място да не ви признават резервацията от страна на хотелиера, или да ви накарат да доплащате.

Тук всички ТО са задължени да сключат една застраховка, която връща парите на клиентите в случай на фалит. Ето и застраховката за тях: http://www.ruv.de/de/servicecenter/schadenservice/insolvenz-glauch-reisen.jsp  За жалост обаче, тя поема само щетите на клиентите, купили цял пакет. Страшно съжалявам, но предвид че сте взели само хотелът от тях, застраховката няма да ви връща нищо  Sad

# 558
  • Мнения: 7 605
Не съм направила застраховка. Общо взето от агенцията , която ми посредничи в случая с немците (и която не е виновна)

Дадоха ли ти общите условия на Глаух?

# 559
  • Мнения: 7 605
Здравейте!

Следя темата, т.к. работя в голяма тур. агенция и често черпя идеи, препоръки и забележки от Вас.

В случая поста на Blue ме провокира да си направя нов акаунт, т.к. е за мое добро да остана анонимна. Новината за фалита на Глаух достигна БГ агенциите вчера вечерта. Днес имах няколко разговора с клиенти, мислех че ще са само 4, колкото са и резервациите ни през Глаух, да ама не!

Оказа се, че и други резервации, които съм правила през други големи немски туроператори са анулирани, т.к. те са ползвали Глаух за локал доставчик, така че... ако имате резервации през FTI, Bucher и други също може да пострадате! Немските туристически форуми бълват мнения по случая, хората звънят по хотелите да питат дали имат резервации, чудят се да тръгнат ли и т.н.

Blue - съвет към теб - звънни до хотела и питай имаш ли резервация (дано те открият по име, понякога в хотелите фигурира само номер на рез.), питай платена ли е, дано влязат в положение (изискай от твоята агенция платежно, че те са платили към дадения туроператор ако имаш съмнения) ако плащанията са минали по рано (от Глаух към хотела) , възможно е всичко да е наред (въпреки, че автоматично се получава инфо за анулирана резервация)

Не ти ли предложиха застраховка отмяна на пътуване? Все пак и сумата ти доколкото разбирам е голяма? Въпреки че, не съм сигурна дали застраховките (зависи през кой е правена) покриват фалит... Договор агенцията не е длъжна да сключва само за хотелско настаняване, а само да те информират за анулационните условия. В ни един договор не съм видяла да се споменава клауза фалит... Глаух е е голям туроператор, основан 1954 г!!! и се продава от над 9000 бюра и онлайн портали в света... ама ха де...

Предполагам че скоро някой ще купи фалиралата фирма, но не знам дали ще поемат задълженията, делото ще се гледа през декември, не съм убедена, че преди това, ще има върнати пари, ако изобщо има! Доколкото разбирам, агенцията ти ще ти съдейства, ще трябва да пуснете рекламация за обезщетение? Права си, че агенцията ти е само посредник и вина няма, и в друга да беше отишла най-вероятно пак щеше да се получи така. И не забравяйте най-важното - по лош вариант е да се бе случило след като сте заминали, на място да ви искат пари!!!

Професията ми е мечта за много хора, уверявам ви, че ми е много трудно, съпреживявам всичко - проблеми с клиенти, недоволни клиенти, макар и рядко, но все пак ги има. И днешните няколко разговора, в които трябваше да кажа на хората, че се проваля ваканцията им... просто не знам как ще заспя, още са ми пред очите... Бъди силна и не казвай, че те е яд, че си бременна, предстои ти най-хубавото!

Съжалявам, но не мога да се сдържа.

Искам да ви попитам:
а) дали давате на клиентите си общите условия на немските ТО, когато резервират чрез тях?
б) дали ги информирате за проблемът, че хотелиерите могат да отказват настаняването на туристи, резервирали само хотел (не пакет) чрез немски ТО, като те самите не живеят в Германия?

И какво като Глаух е основана през 1954г. - слуховете за фалит има отдавна в бранша!

# 560
  • Мнения: 2 358
Не съм направила застраховка. Общо взето от агенцията , която ми посредничи в случая с немците (и която не е виновна)

Дадоха ли ти общите условия на Глаух?

Не.
Тоест искаш да кажеш ,че няма никакъв вариант да си върнем парите някой ден? Но нали все пак има направено плащане към тях, нищо , че не е цял пакет, и те са взели парите.  А срещу тези пари не са ни дали нищо. След това дело, евентуално нямаме ли шанс? Не че  се надявам де, просто да знам със сигурност.

# 561
  • Мнения: 7 605
Не съм направила застраховка. Общо взето от агенцията , която ми посредничи в случая с немците (и която не е виновна)

Дадоха ли ти общите условия на Глаух?

Не.
Тоест искаш да кажеш ,че няма никакъв вариант да си върнем парите някой ден? Но нали все пак има направено плащане към тях, нищо , че не е цял пакет, и те са взели парите.  А срещу тези пари не са ни дали нищо. След това дело, евентуално нямаме ли шанс? Не че  се надявам де, просто да знам със сигурност.


Много ме ядосват такива непрофесионални колеги, много! Сключват договор но не ви дават общите условия, как е възможно? А в договора на немските ТО трябва да потвърдиш че си видяла общите условия  ooooh! Не очаквах такъв непрофесионализъм или такава наивност от точно тази агенция....

Знаеш ли, преди 2 години (или 3?) и аз имах идея да продавам хотели от немски ТО на клиенти в БГ, тук в темата има момичета които биха могли да ти потвърдят. Но се оказа, че това не е така лесно както си го представихме  и че тези цени важат само за туристи, идвайки от Германия или постоянно живущи там. Ако един турист от БГ, примерно, резервира само хотел през немски ТО, хотелиерът може на място да му откаже настаняване или да му поиска да доплаща - и ще е съвсем в правото си. В този случай дори няма да си видите парите, защото в общите условия, при някои в системата при резервацията, ситен шрифт, си го пише но вие сте резервирали въпреки това.
Друг проблем при тези резервации го изпитвате в момента, за огромно мое съжаление: Резервациите на не-пакети, на отделни компоненти както престоя в хотел, не са застраховани при евентуален фалит. При добра воля ТО могат да дават така нареченият Sicherungsschein и за такива пътувания, но не са длъжни както при пакетите.
В крайна сметка аз се отказах от начинанието си, закрих новата си фирмичка преди да бях резервирала каквото и да било, защото не исках да попадна в ситуация в която някой от клиентите ми ще бъде ощетен по някакъв начин.


Много бих искала да ти кажа нещо успокоително, но това би означавало да те лъжа  Sad  Пращай документите си на застрахователя във Визбаден (виж линка), заедно с банковата си сметка където да ти преведат евентуално нещо, но не очаквай да има голяма полза от това  Sad  

# 562
  • Мнения: 2 358
Аз си бях намерила оферта от страницата на бългрския ТУИ (травелисимо)  и с нея отидох в агнецията. Но там момичето видя в тяхната система офертата на тези Граух, беше с 500 € по-евтина. За това избрах нея. И за пореден път си доказвам, че никога по-евтиното не е по-изгодно Simple Smile
В крайна сметка от агенцията ми предложиха оферта за 12 дни - 2200  € , като ще ни направят отстъпка 200 и ще поемат, ако има санкции за смяна на датата на билета за отиване. Не са длъжни и оценявам жеста. Така че живи и здрави , ще пътуваме другата неделя (дай Боже Grinning )

Това, за немските пакети, че ако вземеш само хотел не го знаех. Полезна информация.
Документите ще ги пратят пак от агенцията, защото те са направили плащането, аз нямам никакви документи. А и не мога да се справя с писането на писмото.

# 563
  • Пловдив
  • Мнения: 2 243
Момичета привет от Бодрум !
Днес тръгваме и искам да ви кажа че съм очарована от почивката ,но в понеделник ще пиша по-подробно .
Бяхме в Бодрум Холидей Ресорт СПА .
Хайде чао !

# 564
  • Мнения: 7 605
Аз си бях намерила оферта от страницата на бългрския ТУИ (травелисимо)  и с нея отидох в агнецията. Но там момичето видя в тяхната система офертата на тези Граух, беше с 500 € по-евтина. За това избрах нея. И за пореден път си доказвам, че никога по-евтиното не е по-изгодно Simple Smile
В крайна сметка от агенцията ми предложиха оферта за 12 дни - 2200  € , като ще ни направят отстъпка 200 и ще поемат, ако има санкции за смяна на датата на билета за отиване. Не са длъжни и оценявам жеста. Така че живи и здрави , ще пътуваме другата неделя (дай Боже Grinning )

Това, за немските пакети, че ако вземеш само хотел не го знаех. Полезна информация.
Документите ще ги пратят пак от агенцията, защото те са направили плащането, аз нямам никакви документи. А и не мога да се справя с писането на писмото.

Ти не си длъжна да знаеш това за пакетите, но агентите е недопустимо да не го знаят, или да го знаят и да  не информират клиентите си за поетия риск.

Много се радвам, че сте намерили решение и че ще пътувате! Желая ви една незабравима почивка!  Hug

# 565
  • Мнения: 2 358
Благодаря!  Hug Така е трябвало да стане! Приемаме го философски Simple Smile

# 566
  • Мнения: 7 605
Благодаря!  Hug Така е трябвало да стане! Приемаме го философски Simple Smile

Шапка ви свалям за което!   bouquet

# 567
  • Мнения: 2
Някой има ли скорошни отзиви за Onyria Claros, Ozdere, Кушадасъ. Тръгваме в петък на 27.09. Нямам търпение вече.

# 568
  • Мнения: 0
Здравейте Татяна,

не съм съгласна с някои от Вашите твърдения и ще се опитам да обобщя:

- Доколкото разбирам живеете в Германия и ако там се носят слухове за фалити на големи ТО, то в България не е така. Продаваме услугите на над 120 немски ТО, мислите ли, че можем да сме в течение на всички слухове?
- Не бъдете изненадана, че някой е резервирал само хотел. Имате ли представа какъв процент от българите резервират т.нар. Pauschalreisen - ами близо до 1%? Напълно съм съгласна, че германците като цяло резервират пакети, но те са с тръгване от Франкфурт, Дюселдорф, Берлин... Разбира се, че българите няма да резервират паушал с тръгване от Франкфурт, да си платят билетите до там и обратно и транзитните нощувки... Къде му излиза сметката?
- С чиста съвест казвам, че нито веднъж (от 2008-ма продавам немски продукт директно) не се е наложило на нито един клиент да доплаща на място, защото е резервирал услуга, предназначена за германци, пък той да живее в БГ ... това е пълен абсурд! Ако някой хотел е спрян за продажба на БГ пазар, няма договорена цена за БГ пазар или не може да се резервира услугата "само хотел" то тогава системата предупреждава: "Leistung unbekannt", 'Leistung gesperrt", "nicht verfuegbar" и т.н. няма как да продам услуга, която да не бъде призната на място, т.к. няма да мога да я резервирам. Плащаме луди пари всеки месец за лиценз и достъп до системите на немските ТО, т.к. клиентите искат да резервират тези продукти, търсенето определя предлагането, като за да станеш партньор на Дертур през 2008-ма г. условието бе да преведем на ДЕР 30 000 евро гаранция. Какво от това ще кажете, ами ето ти една причина малки фирмички да не съществуват... или да не са конкуретно способни, това е друга тема.
- Един единствен път се случи на ваучер на Schauinsland Reisen да пише, че ваучерът е валиден само в комбинация с полет от Германия, след което получих писмено потвърждение от Туроператора, че в хотела няма да има проблем, писах и до хотела и дадох на клиентите копие от мейлите.
- ТУК също всички ТО са задължени да имат "Застраховка на ТО", която покрива разходите при фалит, но тази застраховка обикновено не стига да покрие всички "ужилени"
- Общите условия на Глаух или който и да било са т.нар. условия за анулация на резервацията и ДА - клиентите са информирани за Stornobedingungen и сами решават дали да сключат Reiseruecktrittsversicherung, Rundum Sorglos или каквато и да било застраховка Отмяна на пътуване, било то към ERV или Армеец, Алианц и др. Все още българите не са склонни да сключват този тип застраховки, докато в Германия е практика.
- на въпроса Ви: дали ги информирате за проблемът, че хотелиерите могат да отказват настаняването на туристи, резервирали само хотел (не пакет) чрез немски ТО, като те самите не живеят в Германия? и Ти не си длъжна да знаеш това за пакетите, но агентите е недопустимо да не го знаят, или да го знаят и да  не информират клиентите си за поетия риск - отговорих по-горе - категорично няма такова правило!

Радвам се, че Блу е стигнала до някакво решение и й пожелавам само положителни емоции!

На всички пътуващи - приятна ваканция!

# 569
  • Мнения: 1 119
Момичета привет от Бодрум !
Днес тръгваме и искам да ви кажа че съм очарована от почивката ,но в понеделник ще пиша по-подробно .
Бяхме в Бодрум Холидей Ресорт СПА .
Хайде чао !


jb66 Ще се радвам да споделиш малко повече впечатления от хотела като се завърнете, на нас ни предстои заминаваме другата седмица. Най-много ме интересуват в момента 2 неща: каква е цената на сейф в стаята и екскурзия до Памуккале (ако е през агенцията-партньор в Турция)? Мерси предварително!

Общи условия

Активация на акаунт