Покривате ли си главата,когато влизате в църква?

  • 23 949
  • 454
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 2 551
Alexandria37, цитатите ми са от Свещ. Писание и там много ясно и категорично е казано за човека - "Що е човек, та да го помниш, и син човечески, та го спохождаш? Понизил си го с малко нещо спроти Ангелите: със слава и чест си го увенчал; поставил си го владетел над делата на Твоите ръце; всичко си покорил под нозете му..."(Пс. 8:5-7)
Тук не е ли достатъчно ясно казано къде стои човек спрямо ангелите?

Съвсем друг е въпросът какво бъдеще е определил Бог за човека.
В Посл. до Евреите глава 2 апостол Павел цитира горния текст, но говори преди всичко за славното бъдеще на човека след прославянето на Христос и Неговото спасително дело.

И за да не спорим излишно нека все пак да кажем, че в духовния свят големството не е това, което е в човешкия свят, там "по-големият е слуга на по-малкия", какъвто пример даде и Христос. Все пак крайната цел на Бога е "Христос да бъде всичко у всички", какво значение има кой къде стои в йерархията - важното е да бъде причастен на Бога.

# 226
  • София
  • Мнения: 4 877
Alexandria37, цитатите ми са от Свещ. Писание и там много ясно и категорично е казано за човека - "Що е човек, та да го помниш, и син човечески, та го спохождаш? Понизил си го с малко нещо спроти Ангелите: със слава и чест си го увенчал; поставил си го владетел над делата на Твоите ръце; всичко си покорил под нозете му..."(Пс. 8:5-7)
Тук не е ли достатъчно ясно казано къде стои човек спрямо ангелите?

Не е достатъчно ясно казано, защото тоя пасаж от Псалмите може да се тълкува/превежда различно. В моята Библия след "ангелите" има звездичка и под линия пише: Или: Божеството.  Wink Езикът на Новия завет е доста по-ясен и недвусмислен по тоя въпрос. И по-истинен, разбира се.

# 227
  • Мнения: 2 551
Всяко тълкувание би трябвало да изхожда от оригиналния език, на който е написан текста. Това е правилото. Не може да се тълкува правилно от съвременния превод на "моята" или "твоята" Библия Laughing
В случая би трябвало да се разгледа този текст как стои в Масоретския текст (староеврейски) или в превода на Седемдесетте (Септуагинта) на старогръцки. Всички текстове дадени със звездичка всъщност са вариант на превод от друг източник и обикновено не дават голяма яснота на мисълта.

Изместихме малко темата Simple Smile, надявам се да не сме отегчили другите участници в дискусията.

# 228
  • Мнения: 24
Цитат
Но понеже Христос е бого-ЧОВЕК, отнася се и за всички хора.
Не си отнася за всички хора. Христос е едно от лицата на Светата Троица - Бог, Син и Светия Дух. Това, че се е въплътил в човек не е изменя божествената му същност.






# 229
  • София
  • Мнения: 4 877
Цитат
Но понеже Христос е бого-ЧОВЕК, отнася се и за всички хора.
Не си отнася за всички хора. Христос е едно от лицата на Светата Троица - Бог, Син и Светия Дух. Това, че се е въплътил в човек не е изменя божествената му същност.


За всички хора се отнася. И понеже си "пропуснала" да го прочетеш, ще ти го цитирам за 3-ти път:

"Нали те (ангелите) всички са духове служебни, провождани да служат на ония (хората), които ще наследят  спасение?"

И отново: "Человек есть высшая иерархическая ступень бытия, он выше ангельской иерархии".

Същността на Христос не е божествена, а бого-човешка. Да твърдиш, че Христос има само божествена същност е ерес.

# 230
  • Мнения: 24
Цитат
Същността на Христос не е божествена, а бого-човешка. Да твърдиш, че Христос има само божествена същност е ерес.

Светата Троица има три лица и една същност. В символа на вярата за това се казва "единосъщен с Отца". Не твърдя, че Христос има само божествена същност, а че божествената му същност не се е изменила при съединяването с човешката и е същата каквато е и при Бог Отец и Светия Дух.

Цитат
И понеже си "пропуснала" да го прочетеш, ще ти го цитирам за 3-ти път:
Прочела съм цитата ти. Но ти трябва още много неща да прочетеш преди да имаш такова самочувствие, че си наясно с ангелологията и христологията.
Цитат
"Нали те (ангелите) всички са духове служебни, провождани да служат на ония (хората), които ще наследят  спасение?"
От това не следва, че хората са по-висши от ангелите.

# 231
  • София
  • Мнения: 4 877
Цитат
Същността на Христос не е божествена, а бого-човешка. Да твърдиш, че Христос има само божествена същност е ерес.

Светата Троица има три лица и една същност. В символа на вярата за това се казва "единосъщен с Отца". Не твърдя, че Христос има само божествена същност, а че божествената му същност не се е изменила при съединяването с човешката и е същата каквато е и при Бог Отец и Светия Дух.

Човешката му същност също не се е изменила при съединяването с божествената. Колкото е Бог, толкова е и човек.


Прочела съм цитата ти. Но ти трябва още много неща да прочетеш преди да имаш такова самочувствие, че си наясно с ангелологията и христологията.

Цитат
"Нали те (ангелите) всички са духове служебни, провождани да служат на ония (хората), които ще наследят  спасение?"
От това не следва, че хората са по-висши от ангелите.

Кажи какво и къде да прочета и ще го прочета. Навсякъде в религиозната литература пише, че човекът е по-висш от ангелите, които имат само служебни функции. И не са създадени по образ и подобие Божие.

Ако някой е създаден и пратен с една-единствена цел - да служи на някой друг, това не значи ли, че е по-нисш от него? Значи, разбира се.

# 232
  • Мнения: 24
Цитат
Човешката му същност също не се е изменила при съединяването с божествената. Колкото е Бог, толкова е и човек.

Да, не се е изменила и човешката същност. Христос има две същности - божествена и човешка, а не една, както я беше написала - "бого-човешка".

Цитат
Ако някой е създаден и пратен с една-единствена цел - да служи на някой друг, това не значи ли, че е по-нисш от него? Значи, разбира се.
Разбира се само по твоята логика. Ангелите не са създадени с единствената цел да служат на хората. Тук "да служат", означава да пазят хората, а не че са по-ниско от хората и поради това трябва да им служат. Естествено, по отношение на Бога те са много по-ниско и за това за Него са "духове служебни".

Цитат
Кажи какво и къде да прочета и ще го прочета. Навсякъде в религиозната литература пише, че човекът е по-висш от ангелите, които имат само служебни функции. И не са създадени по образ и подобие Божие.

Къде е това навсякъде? Кажи какво си чела.
Аз бих препоръчала Псевдо-Дионисий Ареопагит.

# 233
  • София
  • Мнения: 4 877

Цитат
Ако някой е създаден и пратен с една-единствена цел - да служи на някой друг, това не значи ли, че е по-нисш от него? Значи, разбира се.
Разбира се само по твоята логика. Ангелите не са създадени с единствената цел да служат на хората. Тук "да служат", означава да пазят хората, а не че са по-ниско от хората и поради това трябва да им служат. Естествено, по отношение на Бога те са много по-ниско и за това за Него са "духове служебни".

Цитат
Кажи какво и къде да прочета и ще го прочета. Навсякъде в религиозната литература пише, че човекът е по-висш от ангелите, които имат само служебни функции. И не са създадени по образ и подобие Божие.

Къде е това навсякъде? Кажи какво си чела.
Аз бих препоръчала Псевдо-Дионисий Ареопагит.


Не за Бога, а за хората са "духове служебни". Ако обичаш, дай точен цитат от Дионисий. Аз додох 2 достатъчно точни и ясни цитата.

# 234
  • Мнения: 24
Достатъчно точно и ясно ще е като вземеш "За небесната йерархия" и я прочетеш. Така с едно изречение извадено от контекста, не става и е явно защо бъркаш.

# 235
  • София
  • Мнения: 4 877
Достатъчно точно и ясно ще е като вземеш "За небесната йерархия" и я прочетеш. Така с едно изречение извадено от контекста, не става и е явно защо бъркаш.

Чела съм я.  Simple Smile Там има йерархия на ангелите, но не и на хората.

# 236
  • Мнения: 24
Добре е, че си я чела. За съжаление не мога да помогна, ако си чела и това и пак твърдиш, че хората са по-висши от ангелите.

# 237
  • Мнения: 2 551
Alexandria37, много е важен правилният изказ, особено що се касае до християнската догматика.

Това, че Христос е Богочовек не означава, че има една същност, пък била тя и Бого-човешка. Христос е една Личност с две природи - божествена и човешка, които се свъзват по непостижим за ума начин - "неслитно, неизменно, неразлъчно и неразделно"  (вероопределение на ІV Вселенски събор в Халкидон, 451 г.), или казано на по-простичък език, природите са тясно свързани една с друга, но без да се смесват и да се променят същностно. Т.е. Христос е Богочовек - като Личност, но има две природи след Въплъщението - божествена и човешка, както и съответстващата на всяка природа воля - божествена и човешка.

Бъди по-точна в изказа си и по-въздържана в обвиненията за ерес, които отправяш, особено при условие, че ти самата допускаш сериозни догматични грешки. И това съвсем не е безобидно и безопасно за теб.

Последна редакция: сб, 24 авг 2013, 19:35 от simpatikonia

# 238
  • Мнения: 3 882
има ли такова изискване главата да бъде покрита в нашите църкви ?
за първи път чувам в тази тема ,
иначе като идат на екскурзия и влязат в джамия да я разгледат всички се забраждат и никой не оспорва , защо ли е така ...

# 239
  • Мнения: 4 892
има ли такова изискване главата да бъде покрита в нашите църкви ?
за първи път чувам в тази тема ,
иначе като идат на екскурзия и влязат в джамия да я разгледат всички се забраждат и никой не оспорва , защо ли е така ...

Не, няма такова изискване. Има хора, които го правят пожелание. Обикновено съм виждала по-възрастни жени.

Общи условия

Активация на акаунт