91 НЕГ - информация

  • 249 931
  • 1 378
  •   1
Отговори
# 1 230
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
И моето мнение е, че школа и частен учтел са излишни натоварвания! Моето дете ходеше само на частен учител и не съжалявам.

# 1 231
  • София
  • Мнения: 19 977
То не е само до натоварване, защото дали ще ходиш втория срок един път седмично на школа и един път на урок е същото като два пъти на урок. Но колкото и точна наука да е мат, пак си има разни нюанси в изискванията на отделните учители при разписване на задачи. И детето ще трябва да се съобразява с тези на учителката в училище, с тези на преподавателя в школата и с тези на  частния. Излишно разпиляване ми се струва на мен такава подготовка.

# 1 232
  • Мнения: 4 936
Прави сте, но ми е много трудно да се доверя на 100% само на едното или само на другото.  Confused Страх ме е, че ако избера само частни уроци, конкурентната среда и новостите около изпитите може да ни убягнат. Ако пък избера само школа, разни тънкости и неясноти ще останат неразбрани...
Ако съчетаем двете, може би първия срок догодина ще се разбере има ли напредък или детето се обърква и ще се откажем от едното...

Или пък перфектният вариант би бил частен учител, който преподава и в школа?  Thinking

# 1 233
  • столицата
  • Мнения: 4 487
Школите правят пробни изпити и за външни деца. Те са някакъв ориентир как се справя детето .А и се вслушайте в самото дете дали е доволно или не. Ние така заменихме школата с учител по средата на годината. Но имайте предвид,че и при добрите учители бързо свършват местата.

# 1 234
  • Мнения: 47
Здравейте! Включвам се по темата школа или частен преподавател по математика за кандидатстване след седми клас. Ние също започнахме в школа, но бързо се отказахме. За нас индивидуалното внимание и обяснения бяха по-подходящи, но в интерес на истината учителката ни събираше в групичка от 3-4 деца с приблизително едно и също ниво, и се получаваше много добре. Имаше и индивидуалност, и съревнование. Даваше много пробни изпити и беше в час с всички новости. Отделно се правят много пробни изпити, на които можете да се явявате и да си сверявате часовника.

# 1 235
  • Мнения: 56
Free Soul, аз също мисля, че и частен учител може би ще дойде в повече. Детето ще има възможности при неясноти да попита две госпожи - тази от училище и тази от школата. Наистина ли нужно и включването на трета госпожа?
От беглите ми наблюдения тази година школите компенсират липсата на време в училище за решаване на  повече задачи, за проверка на домашните, както и за дообясняване на нещо, което не е разбрано.
Първото детето може да прави и само, ако не му стигат дадените в у-ще и школата задачи - помагала на пазара колкото искаш, а второто и третото може да стане и в школата.
Пък и е вярно това, което беше написано по-горе, че всеки учител си има свой почерк.

Но, разбира се, всеки си познава детето. При някои пък индивидуалната работа дава най-добри резултати.
Каквото и да решите, успех!

# 1 236
  • Мнения: 4 936
Благодаря за мненията.  bouquet
Ще го обмислям още.

# 1 237
  • Мнения: 11
Free Soul, по въпроса за подготовката моето мнение също е, че трябва да изберете едно от двете - или учител или школа. Имайте предвид, че за децата е голямо натоварването и стресът в 7ми клас и не бива да се прекалява, за да не се получи обратният ефект. Ние успешно преминахме през матурите тази година, затова споделям моя опит: по математика избрахме една от столичните школи, която посещаваше в Неделя. Така Събота беше изцяло за подготовка на домашните, които никак не са малко. Понеже и аз бях с резерви за школите, бях решила да включа учител само при нужда, ако детето не смогва на общото темпо и има затруднения, но не се наложи. По БЕЛ предпочетох частни уроци. Заниманията бяха през седмицата и часовете бяха по-малко спрямо тези в школата, тъй като при индивидуалната подготовка не се губи време за обяснения към цялата група и по-бързо се напредва. Доволна съм от резултата! Успех Ви желая!

# 1 238
  • Мнения: 11
Бих искала и аз да се посъветвам сега с майките на дечицата, които вече учат в 91 НЕГ. За нас минаха матурите и предстои избор на училище. С резултата на детето и базирайки се на баловете от минали години мисля, че има реален шанс да я приемат. Аз съм много ентусиазирана както се досещате  Joy, но  детето има колебания дали това е правилният избор за нея по следните причини:
1. До сега не е учила немски, а английският е на посредствено училищно ниво - затова според нея е по-правилно да продължи с английския, за да го усъвършенства и като втори чужд език да учи немски /психически се е нагласила за 1АЕГ с втори език немски - за там със сигурност стига балът/.
2. Уплашена е от "градските легенди" за немската гимназия и нейните възпитаници, които "денонощно учат, и нямат никакъв социален живот" - според мен това е пълна глупост, но ходи се разправяй с пубери.. #2gunfire
3. Дори ако хипотетично я приемат, мисля че няма да има амбиция за лайстунг паралелките, тъй като за сега няма желание да учи в Германия, освен това няма афинитет към химията и биологията, които както разбирам са задължителни профилиращи за тези класове
4. Мнооого не и се харесва това разместване на класовете - веднъж след 8ми клас, после след 10ти заради профилите. Затова се питам, ако не кандидатства за ластунг паралелката, ще остане ли в същия клас - как прегрупират децата се чудя  newsm78. От нейна гледна точка няма да може да изгради трайни приятелства...и това е мотив

Аз от своя страна съм убедена, че именно в това училище има шанс да научи отлично и то без странични курсове и уроци един труден и много практичен, търсен и полезен език като немския, който ще е от полза дори и да не отиде да учи в Германия. Но същевременно си давам сметка, че обучението там е възможност, а не гаранция за успехи. Детето ми е много амбициозно и съм убедена, че ще се справи навсякъде, ако има желание за това. Просто трябва сама да го пожелае..
Моля ви споделете вашия опит, как избрахте училището, имахте ли подобни колебания, какво е нивото на втория език, които се изучава? Ще съм благодарна за всякакви съвети и насоки!

# 1 239
  • София
  • Мнения: 19 977
Поздравления за справянето на детето. Simple Smile

Самото то трябва да реши дали иска да учи  немски като първи и английски навън или обратното. Аз лично съм фен на 1-вата комбинация, ако става дума за точно тези два езика. Английският е навсякъде около нас и в този смисъл по-лесно се учи/доучва на курс. Освен това в школите по английски често има нейтив.. Докато с немския това е рядкост.
Градските легенди с многото учене ги забравете. Много ми хареса  в тази връзка изказването на СофияВ в една друга тема.
Какво значи "спукват му гьона" от учене? Просто на днешно време НЕученето се е превърнало в норма и там, където се учи нормално, изглежда много.
Точно така е, децата си имат достатъчно време за всичко - за излизане и чатене с приятели, за четене, спортуване и други допълнителни знимания.
Да, лайстунг паралелките не си променят състава от 9-12 клас, само ДСД. Но аз лично не гледам на това като на негатив.  Тъкмо обратното, децата опознават така почти целия випуск. Освен това често голяма част от класа се запазва, защото примерно децата са избрали един профил. Голямата ми дъщеря, с две поредни размествания във випуска,  изкара петте си години в НЕГ в клас с няколко новодошли от другите паралелки в 9-ти клас и  още няколко в 11-ти. Едно двадесетина деца си бяха константа от 8 клас до финала.

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 13:28 от пенсионирана русалка

# 1 240
  • Мнения: 661

Моля ви споделете вашия опит, как избрахте училището, имахте ли подобни колебания, какво е нивото на втория език, които се изучава? Ще съм благодарна за всякакви съвети и насоки!

Hug Труден избор ! Съчувствам ви  Simple Smile . Нашия преди две години беше още по-труден, защото сина беше приет в мечтания ТУЕС ! Колебанията в мен бяха огромни, а той първоначално категорично против !  При нас решаващи бяха мненията и разговорът с госпожите от допълнителната подготовка , както и хора занимаващи се с програмиране . Сина ми "рухна " пред техните  аргументи ! 
За немски език знаеше , че има такъв от обща култура  Grinning , Да, в началото на 8 клас беше трудно, но
не чак невъзможно . На НВО  8 клас по немски език имаше оценка 5.70 и сериозна похвала от класната, която по принцип е пестелива на оценки и похвали   Embarassed
От практична гледна точка , да се научи английски като втори език, та дори и с допълнителни уроци е много по-вероятно, отколкото немски като втори език независимо къде .
За нивото на английския, може да го научи не по-зле от  езиковите с английски, стига да й се учи !
В общи линии, ние рискувахме , дали е било правилно, само времето ще покаже, са сега всичко е ОК.
Дано съм била полезна...

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 14:00 от ROKI_MAKI

# 1 241
  • столицата
  • Мнения: 4 487
Истината, обаче, е , че детето ще учи и следва да е мотивирано да го прави. Ако не приеме избора на училище, а го приема като "наложен" от родителя, тредностите с новия език ще му се виждат по-големи, а мотивацията да ги преодолява по-малка. Да не се стигне до бойкот на ученето накрая.
Най-добре познавате детето, говорете, изложете аргументи, но и се вслушвайте.
 И моето дете има възможност да избира и неговият избор не съвпада с моя, но съм го приела.
Все пак говорим  за 1 АЕГ, а не за 1892 -ро СОУ, нали?
Успех!

# 1 242
  • Мнения: 661
Истината, обаче, е , че детето ще учи и следва да е мотивирано да го прави.
Разбира се, въпроса е да намерите подходящите/верни аргументи и то за кратко време от правилните хора.
Ако синът не беше казал , да , никога нямаше да го натискам "до край", в последна сметка решението си беше негово .
 newsm10

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 14:47 от ROKI_MAKI

# 1 243
  • София
  • Мнения: 9 618
Извинявам се. Обърках темите Sad

# 1 244
  • Мнения: 11
Много сте права, galimar, точно това ме безпокои. Затова няма да налагам моето мнение и ще оставя детето да вземе окончателното решение...  Simple Smile. Но тя беше категорично против НЕГ миналата седмица, а към днешна дата е 50 на 50. И понеже мнението и се мени постоянно, не искам решението да бъде взето емоционално, а да е подплатено с аргументи и да е сигурна в избора си.
Истината е, че досега е учила в малко квартално училище и изобщо не знаехме какво да очакваме на НВО-то. НЕГ ни се струваше много "висока топка" и затова не сме обмисляли изобщо тази възможност. Максималната ни цел беше 1АЕГ. И сега е объркана, защото бързо трябва да вземе решение.
Много ви благодаря за споделеното! Утре ще присъстваме на "Ден на отворените врати" в училището и след това тя ще реши.

Общи условия

Активация на акаунт