91 НЕГ - информация

  • 249 866
  • 1 378
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 238
За немския може и да е така. Предполагам, че след 7 кл. и непълнотите в българското образование, хората залагат на паралелно такова-това става практика.
За математиката, обаче положението не е така. По думите на дете в 8 кл. материала е мн. и няма време да се упражни и госпожата е значително по-слаб преподавател от тази по БЕЛ.
Това се потвърждава и от момче, завършило миналата година.

# 61
  • София
  • Мнения: 19 942
За немския може и да е така. Предполагам, че след 7 кл. и непълнотите в българското образование, хората залагат на паралелно такова-това става практика.
За математиката, обаче положението не е така. По думите на дете в 8 кл. материала е мн. и няма време да се упражни и госпожата е значително по-слаб преподавател от тази по БЕЛ.
Това се потвърждава и от момче, завършило миналата година.

Ей затова не харесвам залитането по тези теми от една крайност в друга..Или ще е  безумно прехавалване със затваряне на очите и за минуси или ще са  небазирани на преки наблюдения обобщения...Една жена каза, едно познато момче потвърди, на  едикого си племенницата е учила там.. Истината има много лица.  Дъщеря ми е профил математика, учителката им  е супер  - работи се допълнително със сборници, пишат се и се ПРОВЕРЯВАТ  домашни ( а говорим за 11 клас) ,  обяснява жената  при неясноти, предразполага децата с чувството си за хумор  и те я харесват.. След  последната олимпиада на втори кръг минават поне 4-5 деца от класа. Да е МГ - бройката не би направила никому впечатление. Ама е ЕГ, нали.. Wink Така е с всички предмети - ходещите на уроци от което и да е училище  за най-лесно се оправдават със слаби учители.. А не винаги е така. Все сме склонни да минимизираме  "приноса"  на детето - натрупани пропуски, незаинтересованост и мързел ( особено пък  в 8 клас след натрупаната седмокласна умора), недолюбване на предмета и т.н.. Как при един и същи "слаб" учител по математика или немски едни деца изкласяват и без уроци, а други ги гонят и в крайна сметка  не застигат  дори и след допълнителна работа навън? Въпросът е риторичен.

Последна редакция: пт, 17 яну 2014, 19:17 от пенсионирана русалка

# 62
  • Мнения: 734
Ами и по другите предмети не съм сме си и помисляли за частни уроци, вкл - математика. Не я разбирам тази драма ("да не изостане детето, че госпожата е слаба").
Права е русалката - няма олимпиада, на която да няма класирани деца от НЕГ, и то с повече от прилични резултати, вижте физиката, историята - вече има списъци на общинско ниво. Е, как тези деца успяват без уроци - говоря за 10-класния випуск където са ми наблюденията. Може да има единични изоставания, където епизодично да се налага, но масова нужда от уроци за децата от НЕГ аз поне не виждам.
Кандидатстудентските подготовки са отделна тема, там уроците са народна традиция, независимо от училището.

# 63
  • София
  • Мнения: 752
За немския може и да е така. Предполагам, че след 7 кл. и непълнотите в българското образование, хората залагат на паралелно такова-това става практика.
За математиката, обаче положението не е така. По думите на дете в 8 кл. материала е мн. и няма време да се упражни и госпожата е значително по-слаб преподавател от тази по БЕЛ.
Това се потвърждава и от момче, завършило миналата година.
Това потвърждавам и аз що се отнася до сегашния 8-ми клас. По математика разчитаме на нашия "батко" от СМГ. Без него сме smile3549
По принцип всякакви обобщения са неуместни. Има съществена разлика в начина на усвояване на материала от различните деца, както и в нивото на преподаване на различните учители в едно училище по един и същ предмет. Не знам също и как така знаете колко деца ходят на уроци, че да се направи извод за "масово" ходене на уроци. Thinking Аз не бих могла да кажа. И какво се разбира под "масово". 10%, 50% или 90 %? На родителската среща някои родители казаха, че вече са тръгнали по уроци по математика. По немски дали ходи някой, не знам. Децата си споделят помежду си, но не всеки с всеки. Това че примерно две приятелки на едно дете ходят на уроци, не значи, че едва ли не всички ходят, защото това дете едва ли знае останалите дали ходят. Моето не знае. Другите може да са по-големи детективи. Joy

# 64
  • София
  • Мнения: 19 942
Mamamilk,  не се съмнявам в думите ти. Но има и  едно НО.. Ти вероятно подсъзнателно очакваш нещата по мат да са като в СМГ, учителите да задълбават, както правят там. И при най-добро желание това няма как да стане. Учебникът е много обемен, часовете са малко и учителите в ЕГ са принудени да препускат, за да успеят да предадат този  пусти обем.. Ако не се лъжа, назад в  годините по темите е ставало неведнъж дума, че осмокласният учебник е предвиден за 4 часа седмично, а децата имат по 3. Сама можеш да прецениш за какъв пасив става дума. Затова и в повечето  училища масово се спрягат  проблеми с математиката в 8 клас. При същия брой часове учебниците за 9 и 10 клас са като брошурки на фона на този. Минава се плавно по материала, времето стига, правят се упражнения. Peace

Последна редакция: пт, 17 яну 2014, 19:39 от пенсионирана русалка

# 65
  • София
  • Мнения: 752
Това с часовете е така, но проблемът не е само в това. Не съм очаквала да е като в СМГ, но съм очаквала да не е толкова зле. Ако само моето дете не разбираше, е ясно, че в нашия телевизор е проблемът. Но на родителската среща нямаше родител, който да е доволен от г-жата. Децата масово (е това вече е масово, доколкото има само 2 деца в класа, които се справят) не разбират, когато г-жата обяснява. Препускане през материала (оказа се напимер, че има пропуснат урок, обяснението на г-жата беше, че то това са ясни неща...) съчетано с грубо отношение от страна на г-жата. Родителите се оплакаха, че децата не смеят да попитат, за да не им се скара г-жата. След обещания от нейна страна, че може да питат и че ще забави темпото, на другия ден г-жата е казала "Е, кажете де, кажете какво толкова не разбирате!!!" Някои деца се осмелили да попитат по някои задачи от домашното и реакцията на г-жата е била "Ама как може вие това да не го знаете!" Още в началото на годината беше дала за домашно задача, която никой не могъл да реши. Според нашия математик, задачата много лесно се решава със знания за 10-ти клас, но много дълго и сложно със знания за 7-ми. Той също не се сещаше как може да се реши със седмокасния материал и пита по скайпа негови приятели, едни от най-добрите състезатели по математика от десетокласния випуск. Ами и те не се сетиха! А г-жата се е развикала на децата, как може да не могат да я решат, тази задача се решавала със знания за пети клас, какво било това безобразие, как можело да са толкова зле. ooooh! Това са само примери. Мога още много неща да разкажа, но не виждам смисъл и не смятам повече да коментирам по темата. Stop

# 66
  • Мнения: 1 705
Моят осмокласник се оплаква от същото, за което говори mamamilk. Но аз бях подготвена за положението и нищо не оправдава избора ми. Но когато се опитвах да го споделя с майки на седмокласници, никоя не повярва. Wink Това е положението дами! Досега за 4 г  не сме попаднали на читав преподавател.

Кофтито е при нас , че и по БЕЛ изтеглихме лош жребии. При баткото поне там нещата вървяха.

Много ми е интересно толкова ли няма как едно от най-престижните училища в София да си подбира учителския колектив. Или пак се играят някакви игрички. Wink Ми срамота е да има преподаватели като една стара познайница по немски, която може да ни ощастливи в девети клас и тогава ще имаме още по-добър повод да си говорим за качеството на обучението. Sick

# 67
  • Мнения: 238
Благодаря за мненията.
На нас ни предстои избор тази година, затова искам да имам информация.
Да, получила съм мнения на близки деца, не е мой личен опит, но нямам все още такъв. Затова благодаря на майките, които се отзовават, защото при 90% проблем при децата, повредата не е в техния телевизор, при обратното -яно. Дай боже да се вземат мерки от страна на училището, защото ние в друго елетно училище се мъчим с преподавател по математика.
И да, детето ми ще ходи на уроци по математика в такава ситуация, защото в 10 и 11 кл., когато математиката е "брошурка", той вече ще е далеч от нея.
Аз също съм против крайните обобщения, но най-важното е човек да има максимално много информация, пък после сам да решава.

# 68
  • София
  • Мнения: 19 942
Хора, аз не отричам написаното от вас, казвам само, че  нещата се виждат под различен ъгъл от всеки. Ето,  Артемида пише, че за 4 години единадесетокласникът й  не е имал късметът да попадне на читав преподавател по математика. Което ме учудва, особено по отношение  на 10 и 11 клас. За 8 клас съм съгласна - нещата бяха ужасни заради смяната на няколко преподаватели.  Моята единадесетокласничка пък  счита, че  от преподавателката в 10 и 11 клас  има  определено какво да се научи. А говорим за същата учителка.. Преди две -три години въпросната учителка  беше май заминала за чужбина и си спомням как тогавашните й ученици страдаха от отсъствието й.  Така е и с учителите по други предмети.. Страхотна българичка, нетрадиционна, предавала някога и на мен, харесвана много от децата като цяло, стимулираща ги да  изразяват личната си позиция, наскоро бе определена от съседско  дете като много слаб учител. Или обратното... За мен откровено недобър  учител предава в момента по БЕЛ на два от единадесетите класове,  за когото обаче завършили вече ученици се изказват ласкаво и с благодарност за солидната подготовка за матурата. И къде е истината тогава? Безспорно има учители, за които щом масата се изказва  с недоволство,  вероятно наистина са  си проблематични. Но има и други, за които се чуват диаметрално противоположни мнения... Тогава в чий телевизор е повредата - на учителя ли, на недоволните деца ли, на другите ли?  Това е принципен въпрос и може да бъде зададен за преподаватели във всяко едно училище.. Трудно е  обаче да се каже кой е верният му отговор.

Последна редакция: сб, 18 яну 2014, 13:16 от пенсионирана русалка

# 69
  • Мнения: 1 705
Сегашната математичка била ок, Русалке аз съм в грешка. Съжалявам за обобщението, но явно съм останала с грешно мнение от едно оплакване на младежа.  Peace
Но за съжаление, отново в осми клас нещата не вървят, ама никак. Wink

# 70
  • Мнения: 734
Горното мнение на русалката изглежда валидно за всеки учител във всяко училище.
Обзе ме любопитство, кой ли преподава математика в 8-ми клас, та се смята чак толкова проблемен.

# 71
  • София
  • Мнения: 602
Ами не смятам ВЕЧЕ и , че истинския проблем е в конкретния преподавател.
Децата определено просто нямат време за решаване на задачи.
В единия ден са 2 часа - тогава се преподават няколко урока, а в другия 1 час - тогава какво по-напред да решават?
Остават заниманията  вкъщи, ама и там да не е само математиката?
Всички знаем, че математиката си иска решаване на задачи , поне аз така мисля.
Дано се понатамънят нещата във времето. baby_neutral

# 72
  • Мнения: 1 007
Имайте предвид, че в осми клас положението по математика като цяло е много сложно - обемен материал, никакво време като часове, а и като работа вкъщи. И магьосник да е учителят, трябва да съкрати или от обем, или от обяснения. Нашата учителка съкращаваше от обяснения. Дъщеря ми беше отчаяна по едно време. За първи път се налагаше да я доизпитват за шестица в края на годината. Тя обаче беше достатъчно съвестна, за да си отдели няколко седмици от лятната ваканция и да си стабилизира знанията на спокойствие.
Сега в девети клас положението е много спокойно. Учителката е друга, но и време има повече, учебникът е тъничък (макар да решават от едни сборници), а новият материал изглежда почти като стар (засега, де). Не се усеща никакво напрежение на този фронат Simple Smile Засега Simple Smile

# 73
  • София
  • Мнения: 602
Тя обаче беше достатъчно съвестна, за да си отдели няколко седмици от лятната ваканция и да си стабилизира знанията на спокойствие.
Ех, Химикал, лесно ти е на теб  Hug

# 74
  • Мнения: 1 007
Тя обаче беше достатъчно съвестна, за да си отдели няколко седмици от лятната ваканция и да си стабилизира знанията на спокойствие.
Ех, Химикал, лесно ти е на теб  Hug
Не, просто много се изплаши горкото Laughing Нямаше как да знае, че в девети клас ще е толкова лесно, а е наясно, че в математиката едно кубче да липсва, всичко се срутва (а на нея й липсваха маса кубчета Laughing). То като се прочете на спокойствие, не е толкова трудно, даже никак. Но като си притиснат от времето и други приоритети... Просто математиката (по-точно програмата по математика) за осми клас е създадена с цел да те обезкуражи. По-нататък не е така. Поне в девети клас не е Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт