СЕДМИ КЛАС не ще уплаши нас! Прас! - тема № 37

  • 41 379
  • 740
  •   1
Отговори
# 705
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 772
Общо взето информацията е много ценно нещо!Благодаря! Hug

# 706
  • Мнения: X
И аз не съм съгласна, стратегията решава половината битка, а и светът е непознаваем като цяло Simple Smile
В тая връзка детето също си е изработило стратегия. Каза, че трябва да изкара бал по-нисък от 35, 500 'щото можел да се изкуши да кандидатства в две известни столични училища без да са му на сърце.  Mr. Green

По отношение на изучаваното в училище - веднъж-два пъти седмично питам докъде са по математика и БЕЛ. Просто да знам с какви темпове се движат. Подготовка и домашни са си негова грижа от години. Помощ не отказвам, но рядко се налага ( изключвам състезателната математика, но там скоро ще започна да издишам).

# 707
  • София
  • Мнения: 3 909
Аз се интересувам всеки ден какво е учено. За да видя дали детето е разбрало и дали госпожата е преподала достатъчно. Не проверявам домашните, а наличността им. Миналата година имахме няколко двойки за без домашно и нямам желание това да се повтори тази година.

Забелязвам, че домашните им са много малки, да не кажа никакви. Взели по математика 2 формули за съкратено умножение и домашното е само първата задача от сборника на Коала, това са около 10 примера от най-лесните и не са достатъчни. Решават се за 20 минути.

Не бих оставила сина ми да се оправя сам, защото той самият не е наясно какво да очаква. Учителите предпочитат децата да си останат в СОУто до 11ти клас и няма кой да му обясни реално нищо.

# 708
  • Мнения: 40
dundi73, напълно съм съгласна. В крайна сметка за това и надничам в темичката.

Въпросът самоподготовка/школи/частни уроци вече е уточнен при нас. Познавам си стоката и сме си стиснали ръцете на вариант, от който и аз съм доволна и тя. Освен това тя се интересува, проучва и е достатъчно запозната и с формата, и с изискванията на матурите. А за балове и подредба на желания - цяла година ще се уча тук. И ще крада от вашите стратегии  Peace

# 709
  • София
  • Мнения: 19 912
Аз също не съм наясно с подробности около тези прословути матури, но смятам, че е по-важно кандидат-гимназистите да са наясно, а не ние.

Не смятам да се подготвям паралелно да държа матура и аз, нито пък се имам за достатъчно компетентна, за да я подготвям и проверявам.

За балообразуване да не говорим. Ако в ученето има система и мотивация, резултатите/оценките ще са високи. А това смятам е достатъчно условие за приема. Кое точно се удвоява, утроява... като са ниски оценките, все тая. Не съм по стратегиите. Учиш и толкова.
Има известна доза истина в този пост, ама не съвсем..Много е идеалистичен, за да бъде истина в нашата действителност.
1. За да е информирано детето кое как става покрай кандидатстването , някой трябва да го информира. Този някой се предполага да са учителите му. Тук идва първото разминаване - много класни ръководители и много учители по  изпитните предмети  математика и БЕЛ, не са наясно  с всичко около кампанията.  Примери много.  Преди две години ангажимент ме отведе  на общи родителски срещи на седмокласници в столични училища. На места информацията беше перфектна, на други здраво куцаше. В едно училище математичката не знаеше за променения формат от 30 на 24 задачи буквално месец преди изпита (при положение, че наредбата излезе още  септември или октомври). В друго директорката, показваща презентация на екран в салона, твърдеше, че  щом НПМГ е в общото класиране, то и оценките по БЕЛ и мат от НВО са достатъчни, за да кандидатства детето в гимназията. В трето учителка убеждаваше родители, че за второ класиране не се подава заявление.. При такъв риск за дезинформация предпочитам да заложа на това аз( а оттам  и детето ми) да сме запознати с нещата. Особено пък за етапа след изпитите, при нареждане на желанията.
2. Учи по БЕЛ, учи по математика, учи по всичко едно дете.. ОК. Но не е запознато с балообразуването. Дали заради лично отношение, дали заради друго , остава примерно с 5 по география. Във времето му е избистрено желанието да учи в училище, в което се оказва, че редом с оценките от изпитите (достатъчно високи, нали все пак е учило), географията е балообразуваща. И се оказва, че тази петица може да го спъне. Препочитам да знае къде иска да  учи, за да  има мотивация да гони целта си. Предпочитам и да знае  кое кога и как става, как се образува балът му за желаното училище и т.н.. Това не би значело, че съм учила с него или  че ми предстоят на мен  матури. За мен това е просто  съпричастност и най-вече гарантирано точна информация.

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 14:18 от пенсионирана русалка

# 710
  • Мнения: 40
И тук идва въпросът: щом учители и директори не са запознати и имат сериозни пропуски, как аз, която съм тооооооооолкова далеч от образователната система ще имам претенции за достоверност на информацията?

# 711
  • София
  • Мнения: 19 912
И тук идва въпросът: щом учители и директори не са запознати и имат сериозни пропуски, аз, която съм тооооооооолкова далеч от образователната система ще имам претенции за достоверност на информацията?



Казвам  истината от преки наблюдения, който иска да вярва, който не иска да не  я приема...
Човек търси ли информация , намира. В сайта на МОН стоят наредби със срокове, има примерни тестове по формата, има разяснения. Отделно на пазара има  така наречените  справочници, в които нещата са разяснени.  На сайтовете на училищата се виждат профили на паралелки, балообразуващи оценки, начин за пресмятане на бала, наличие или остъствие на квотен принцип и т.н. Друг е въпросът трябва ли човек да стига до тази информация така..

# 712
  • Пловдив
  • Мнения: 10 443
zazo, ей ни на, тук сме "лудите гъби", дето не разчитаме на училището за пълната информация. И ровим, и четем. Който иска, намира.
Та затуй надничай при нас по-редовно. Та да се запалиш и ти по статистики и стратегии  Peace

Че някои тук го играят туй театро за втори път в две поредни години, други за втори път, но по други правила, трети като странични наблюдатели с перспектива да се въртят на този шиш лично, но следващата година.

# 713
  • Мнения: 40
Абсолютно ти вярвам, Русалке! Просто питам ти как се информираш, примерно.

Имам късмета да сме попадали на читави учители и училища, и напълно имат доверието ми. Но ако наистина имам съмнение по една или друга причина - от къде?

В добавка, разбира се, с наученото тук...  bouquet

П.П. А под "стратегии" имах предвид тънките сметки на много запознатите - това не ми/ти е балообразуващо, не си давай зор да го учиш въобще... По природа са ми неприятни подобни неща, а и вече седма година наливам в тиквата, че се учи за знания. Колкото и наивно да звучи. Сигурна съм, че ще дойде ред и ще го оцени.

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 14:36 от zazo

# 714
  • Мнения: 1 202


В добавка, разбира се, с наученото тук...  bouquet
Най-сигурно тук ( е показал опитът ). Каквото е неясно питай Simple Smile

# 715
  • Мнения: 2 140
вероятно и аз щях да напиша нещо подобно сега - че не ми е ясна системата на кандидатстването, ако не бях чела внимателно предишната седмокласна тема - за предишния набор, имам предвид, между май и края на юни
от там ми блесна всичко - и балообразуване, и цялата процедура по кандидатстване, и формата на НВО-тата, изобщо страшно полезно ми беше

съответно след всеки такъв ден на четене вечерта преразказвах сбито вкъщи, и сега и синът ми е абсолютно наясно къде какви са баловете, колко са му важни училищните оценки и удвояването от матурите

най-успешната стратегия за подреждане на желанията всъщност е и най-простата - може да се обобщи с едно изречение - паралелките да се подреждат наистина според желанията [в идеалния случай  - желанията на детето, не на майката Laughing], пък системата за разпределение и балът на детето си знаят работата нататък

например при нас като второ желание се очертава английска гимназия, стандартно хората биха предпочели 1-ва АЕГ, заради традициите, по-високия бал за влизане и тн; ние обаче живеем почти до 2-ра АЕГ, и предимствата от близостта и хубавата нова база определено наклоняват везната към нея (в очите на детето, а на 99,9% се съобразявам с неговите предпочитания) - съответно бихме написали 2 АЕГ преди 1-ва, за да може в случай на достатъчно висок бал и за 1-ва да не се окаже класиран в нея вместо в по-желаната 2-ра АЕГ

от трета страна, в училище наистина не ги осведомяват за всички тези неща - бях на началната родителска среща - само с 3 изречения се казаха елементарни факти, и нищо повече; ако разчитах от там да се осведомя - работата е загубена, слушах другите родители какви въпроси задават и имах отговор на всички тях, но изцяло благодарение на информацията, която съм открила тук.. мен това също ме кара да подозирам, че повечето СОУ-та ще се опитат да си запазят ученици за след 7-ми клас по такъв леко нечестен начин

# 716
  • Мнения: 2 953
zazoo, децата са наши и е наша отговорност да сме добре запознати - поне аз мисля така. (Малко офф: често и в различни сфери се сблъсквам с хора от администрацията, които не са запознати в детайли с нормативната уредба, по която трябва да работят. Затова, както е казал философът, се съмнявам във всичко - разбирай, око да види нормативната уредба. След това се търсят пропуски и изгодни тълкувания  Mr. Green)

Русалка, smile3501
по т. 2 стратегиите. За мене кандидатстването не е самоцел (явяване на няколко изпита). Това е процес "как да постигна целите" - като се започне от поставяне на цел (къде и защо искам да уча), оценка на шансовете (какво трябва да направя и мога ли да се справя), планиране (как да постигна целта - ресурси, стъпки, етапи...), адаптация (при нужда), избор къде да се запиша (ако се наложи) и т.н. И искам да преминем процесът заедно - приемам го като "практика за живота".

Разбира се, че мечтая балът да й е достатъчен за всяко училище. Но даже й да остане в някое от "5-та лига" не е проблем (имам стратегия кое ще е това училище  hahaha)

# 717
  • Мнения: 2 140

П.П. А под "стратегии" имах предвид тънките сметки на много запознатите - това не ми/ти е балообразуващо, не си давай зор да го учиш въобще... По природа са ми неприятни подобни неща, а и вече седма година наливам в тиквата, че се учи за знания. Колкото и наивно да звучи. Сигурна съм, че ще дойде ред и ще го оцени.

доколкото помня от прочетеното назад, има, макар и дооооооооста малка, вероятност, на някой да му потрябват всички оценки от дипломата - примерно ако две деца с един и същи бал, до десета,  са подредили на едно и също желание дадена паралелка - т.е. са абсолютно равностойни кандидати - тогава се взимат предвид всички оценки от дипломата, и може някое рисуване или пеене да попрецака нещата

# 718
  • София
  • Мнения: 19 912
Ами с четене , Зазо - от сайта на министерството, от сайта на инспектората, от страниците на отделните училища, от бг мама, от справочници.... Peace Сега при мен не е толкова активно четенето , колкото преди няколко години, когато голямата ми дъщеря беше 7 клас. От  тогава до днес, когато близначките са седмокласнички,   съществени промени в начина на кандидатстване няма, има разни козметични промени във формата на изпита по математика, под формата на намаляване на броя задачи и добавянето на такива от тип ПИЗА. Peace

И един пример ще ти дам в подкрепа на казаното. Познато дете, много съвестно и много учещо, бе оставено да се оправя само. Учителите в училище даващи и добре обясняващи, преценка на самото дете, че няма нужда от школа и уроци.. И ок, за справяне със собствени сили бал от 33,10 (някъде там, +-, не помня  точно) беше добро постижение.  Но какво стана после? Детето чуло от свое по-голямо приятелче, че предишна  година  е влязло във ФЕГ с бал 32 и нещо и че този от  33,10 ще е предостатъчен за която и да е езикова без НЕГ. Девойката изброила доволно  всички езикови  само, но съответно останала извън първо и второ класиране. И трябвало да се задоволи с останалото на трето класиране. И сега вече   втора година учи в училище, доста по-малко желано от друго, за което на второ класиране балът щеше да й стигне, ако просто  го беше упоменала в списъка. И ако мама малко й  беше помогнала.. Peace

Самостоятелни да са децата - ОК, но не и за такива неща... не искам просто  детето ми да носи последствията от неинформираността ми.

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 14:53 от пенсионирана русалка

# 719
  • Мнения: 489
Който, каквото знае да споделя и за матури и за стратегии,моля!
 Майки като мен изцяло разчитат  на форума  Praynig Praynig

Общи условия

Активация на акаунт