СЕДМИ КЛАС не ще уплаши нас! Прас! - тема № 37

  • 41 372
  • 740
  •   1
Отговори
# 690
  • Варна
  • Мнения: 99
Понеже много рядко помагам с домашните, съм останала в голямо неведение за изучаваното по БЕЛ. Направо ми се върза погледа от толкова непознати термини. Благодаря на всички, които споделиха помощните материали. Със сигурност ще са ни от полза.

# 691
  • Мнения: 2 953
Scream Потресена съм ! Мислех, че по-голяма тъпотия от писането на теми, с които ни измъчваха едно време, не може да съществува, но тези тропи, фигури и подобни направо ми скриха шапката. Напълно се идентифицирам с поста на Antea от 42стр и смятам за безумие да карат децата да учат за анафори, синекдохи и т.н. преди да са ги научили на елементарен правопис! Защото по мои наблюдения 85% от 7класниците са си неграмотни, разлика между И-Й, А-Ъ, О-У.. почти не правят.
Напълно споделям горното. Вече смятам, че всяко дете изкарало над 4 по БЕЛ е гениално.

Благодаря на всички, които споделят ценни материали. Така на стари години и аз мога да се пообразовам (ако остане време, де).

Да си призная на тези тропи и тройка ще изкарам трудно. Пък си мислех, че бях горе-долу добре по литературата - като хоби и разтоварване. Като много деца пишех стихчета, някои се публикуваха, редовно ходех на национална олимпиада.... А сега... (хе-хе, вече знам какво е апосиопеза).

Чудя се защо термините в българския език, са все чуждици. newsm78

Да си призная като четох по-дългия материал за тропите в "На прощаване в 1868 г." се чудя тези хора дали четат какво са написали? При част (около 25%) от техните изводи ми се губи причинно следствената връзка (например Ботев описва външния вид и оръжието, а изводът е, че те "дават представа за пътя на славата и за цената на свободата"). На други места се смея. Ето това ми харесва:
“О, тогаз майко юнашка! / О, либе мило, хубаво!” - градация нa възторга на лирическия герой" - още Ботев е казал, че снахата е по-важна от свекървата. Joy

 

# 692
  • Мнения: 556
Момичета, имам следното питане:

Всеки ден ли проверявате докъде са стигнали вашите седмокласници с училищният материал  и как са го усвоили? Аз нещо май съм го оставила моя син да се оправя самичък и незнам докъде ще стигнем така, но пък от друга страна ми се иска без постоянно ръчкане да върви напред.

# 693
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Не съм съгласна, че едновремешното писане на теми е тъпотия. Сега децата не умеят да вържат две сносни изречения писмено, камо ли да построят мисъл.
В тази връзка, като че ли най-много ме притеснява преразказът, който ще имат на НВО. Всичко останало се учи.

# 694
  • Варна
  • Мнения: 262
Аз питам какво са учили в училище, какво ново са взели, има ли нещо което да е останало неясно. Този разговор го водя всеки ден, а и синът ми си казва и споделя, та ако има нещо което не е разбрал или го е затруднило се дообяснява в школата толкова пъти колкото му е нужно. Общо взето в това се състои проверката ми.  
Не проверявам домашни и не изпитвам на уроците по разказвателните предмети. Имам му  доверение Simple Smile.

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 13:01 от Маями

# 695
  • Пловдив
  • Мнения: 10 441

“О, тогаз майко юнашка! / О, либе мило, хубаво!” - градация нa възторга на лирическия герой" - още Ботев е казал, че снахата е по-важна от свекървата. Joy
 

 Joy Joy Joy, оправи ми настроението  newsm10

# 696
  • Мнения: 1 007

Чудя се защо термините в българския език, са все чуждици. newsm78 - Защото никой не ги е превел на български  Laughing Това сериозно. В университета се учат поне десет пъти по толкова, и всички са чуждици. Преподавателят ни беше казал, че ако някой ги преведе на български, ще му пише директно шестица на изпита. Е, никой не се нае  Sunglasses
Да си призная като четох по-дългия материал за тропите в "На прощаване в 1868 г." се чудя тези хора дали четат какво са написали? При част (около 25%) от техните изводи ми се губи причинно следствената връзка (например Ботев описва външния вид и оръжието, а изводът е, че те "дават представа за пътя на славата и за цената на свободата"). На други места се смея. Ето това ми харесва:
“О, тогаз майко юнашка! / О, либе мило, хубаво!” - градация нa възторга на лирическия герой" - още Ботев е казал, че снахата е по-важна от свекървата. Joy - Това наистина е весело Laughing В контекста на стихотворението двете са напълно равнопоставени, та тази градация е доста измислена. Но пък нали Ботев беше казал в едно писмо: "Мила ми Венето, после отечеството най-много обичам тебе." Та ако сложим знак за абсолютно равенство между Ботев и лирическия герой (което не бива да правим), току-виж авторът на материала излязъл прав  Laughing
 

# 697
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Момичета, имам следното питане:

Всеки ден ли проверявате докъде са стигнали вашите седмокласници с училищният материал  и как са го усвоили? Аз нещо май съм го оставила моя син да се оправя самичък и незнам докъде ще стигнем така, но пък от друга страна ми се иска без постоянно ръчкане да върви напред.

И аз като Маями, питам (но не всеки ден): имат ли нови уроци, написал и научил ли е,  има ли нещо неясно. За него обикновено всичко е ясно и наред. Впоследствие се оказва, че съвсем не винаги е така.

# 698
  • Мнения: 40
Мен като ученичка много ме дразнеше това непрекъснато питане и за това го спеставям. Разбрали сме се, като има нужда от помощ, просто да свирка навреме.
Домашни не проверявам, на уроци не изпитвам.
Изградила си е система на учене, смея да твърдя - добри учебни навици и се оправя.

# 699
  • Мнения: 41
Някой в предните страници питаше за по-лесно учене на дългите стихотворения.
Повечето ги има на аудиофайлове и лично моята щерка с тяхна помощ ги учи много бързо. Но тя определено има много силно изразена слухова памет. Доста по-бързо и лесно запомня нещо, което чува - гледа, от колкото, когато го чете и препрочита.

http://www.youtube.com/watch?v=OeFmBU2yVJ0

аз съм много доволна от този сайт
има много информация и в същото време всяка творба е в аудио вариант, да слушат Wink дано чуят и запомнят             http://www.myschoolbel.info/Pomagala/Pomagalo7BEL/avtory.html


# 700
  • Мнения: 41
ето и още нещо полезно във връзка с преразказите

http://belmatevski.dir.bg/_wm/library/item.php?did=534570&df … 9870cd88de18f4e68

# 701
  • София
  • Мнения: 21 295

След този пост се замислих върху това, че доста седмокласни родители не знаят какво точно представлява НВО, на което ще се явят децата в края на 7 клас.



И у мен все повече се затвърждава това убеждение. В неделя бях на РС на курса и ми направи впечатление, че само аз и по-голямата сестра на едно от децата бяхме наясно какво представлява НВО. Останалите родители от групата дори не знаеха как се образува балът в ЕГ.  Rolling Eyes

Sternenstaub, питам само има ли много за учене за следващия ден, не за друго, а за да зная кога да започвам да дудна за домашните от курса.  Mr. Green Не изпитвам и не проверявам домашни. Ако нещо не й е ясно - идва и пита, но това се е случвало само 2-3 пъти за 6 години.

# 702
  • Мнения: 40
Аз също не съм наясно с подробности около тези прословути матури, но смятам, че е по-важно кандидат-гимназистите да са наясно, а не ние.

Не смятам да се подготвям паралелно да държа матура и аз, нито пък се имам за достатъчно компетентна, за да я подготвям и проверявам.

За балообразуване да не говорим. Ако в ученето има система и мотивация, резултатите/оценките ще са високи. А това смятам е достатъчно условие за приема. Кое точно се удвоява, утроява... като са ниски оценките, все тая. Не съм по стратегиите. Учиш и толкова.

# 703
  • Пловдив
  • Мнения: 10 441
zazo, и си права, и не съвсем. Тази година много деца останаха извън добрите училища, защото нямаха "стратегия" при попълването на желанията и бяха подведени от високите резултати на матурите. Не бяха преценили, че резултатите като цяло са по-високи и останаха извън класирането.
Хубаво е да се знае и как се образува балът за желаната паралелка, защото там, освен оценката от матурите, влизат и оценки от удостоверението за завършен 7 клас. Като за професионалните паралелки освен БЕЛ и МАТ, може да се взима физика, химия, история, изобразително изкуство...

Аз само предложих да се постне повече информация, а дали някой ще се зачете, това е друг въпрос.

Лично аз, на този етап на образованието на детето си, считам за абсолютно задължително да знам какво представляват тези матури и да следя подготовката. И в първия момент, в който открия, че начинът на подготовка не е добър, да го променя. Пример - детето ходи на курсове, но в един момент установявам, че там мълчи и не задава въпроси, когато е затруднено с нещо или има нещо неясно, поради което има пропуски. Сменям тактиката овреме и заминава на индивидуални уроци, примерно.

# 704
  • Мнения: 1 202
За балообразуване да не говорим. Ако в ученето има система и мотивация, резултатите/оценките ще са високи. А това смятам е достатъчно условие за приема. Кое точно се удвоява, утроява... като са ниски оценките, все тая. Не съм по стратегиите. Учиш и толкова.
И аз не съм съгласна, стратегията решава половината битка, а и светът е непознаваем като цяло Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт