СЕДМИ КЛАС не ще уплаши нас! Прас! - тема № 37

  • 41 387
  • 740
  •   1
Отговори
# 720
  • Пловдив
  • Мнения: 10 445
Който, каквото знае да споделя и за матури и за стратегии,моля!
 Майки като мен изцяло разчитат  на форума  Praynig Praynig

Те нещата ще се понаместят с течение на учебната година.
Както сега си сверяваме часовниците за тропите в "На прощаване", така ще си минем целия седмокласен материал заедно. И за формата на изпитите ще си говорим, и за образуването на бала и за статистиките, за всичко. А пък ако искаш по-бързо да влезеш в час и имаш време за четене, отиди в темата на седмокласните мами от миналата година. Страшен седмокласен екип бяха.

# 721
  • Мнения: 40
Благодаря, момичета.

Самото ми присъствие тук показва, че работата далеч няма да е на самотек.

Ще съм благодарна на всяка изстрадана, изживяна, преосмислена и "сдъвкана" информация!

# 722
  • Мнения: 556
Аз понеже не съм много в час с материалапо БЕЛ взех днес учебника на сина ми по литература (АНУБИС), но никъде не срещнах термина ТРОПИ обяснен и по някакъв начин или изобщо да е споменат в анализите НА ПРОЩАВАНЕ.
Да не са ученли за тропите като понятие в 6 клас? Синът ми няма спомени да са го учили newsm78
Вече взех да се обърквам лека полека  #Crazy

# 723
  • Мнения: 6 263
тропи е обобщено название на литературни термини (фигури), художествени изрази и средства.  Учи се много подробно в 7 клас. Не се притеснявайте. Пазете си силите за  тежката геометрия .

# 724
  • Мнения: 556
тропи е обобщено название на литературни термини (фигури), художествени изрази и средства.  Учи се много подробно в 7 клас. Не се притеснявайте. Пазете си силите за  тежката геометрия .

Мерси за обяснението. Вече взех да се обърквам нещо. Добре, че е налична тази седмокласна тема, за да се информирам за собственото си незнание.

# 725
  • Варна
  • Мнения: 99
Аз понеже не съм много в час с материалапо БЕЛ взех днес учебника на сина ми по литература (АНУБИС), но никъде не срещнах термина ТРОПИ обяснен и по някакъв начин или изобщо да е споменат в анализите НА ПРОЩАВАНЕ.
Да не са ученли за тропите като понятие в 6 клас? Синът ми няма спомени да са го учили newsm78
Вече взех да се обърквам лека полека  #Crazy
За тропите прочетох в един от линковете даден на предишните страници - учебник по теория на литературата. Като за теория ми се стори достъпно обяснено.

# 726
  • Варна
  • Мнения: 262
Лично аз, на този етап на образованието на детето си, считам за абсолютно задължително да знам какво представляват тези матури и да следя подготовката. И в първия момент, в който открия, че начинът на подготовка не е добър, да го променя. Пример - детето ходи на курсове, но в един момент установявам, че там мълчи и не задава въпроси, когато е затруднено с нещо или има нещо неясно, поради което има пропуски. Сменям тактиката овреме и заминава на индивидуални уроци, примерно.

dundi73, абсолютно подкрепям написаното от теб. Аз лично следя седмокласните теми от две години насам. Съпреживях и радостите и разочарованията на два набора преди нашия. За себе си смея да твърдя, че съм наясно с кандидатстването след седми клас, но винаги чета  всичко с интерес по темата. В лентата за отметки на хрома съм си сложила заповедта на МОН за графика на кандидатстване, не че ще пропусна датите, тук тепърва ще се обсъжда, но да си стои там, ей така просто : Simple Smile

# 727
  • Дива Индия
  • Мнения: 627
Изпратих в пощата тестовете на детето по математика и английски.  Grinning Изчистени са. Макар че с този по английски, бих се похвалила с кеф.  Grinning По география са им казали, че няма да им ги върнат, а ще ни ги покажат на родителската... Е...какво да се прави.

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 15:56 от Инди

# 728
  • Русе
  • Мнения: 2 209
И един пример ще ти дам в подкрепа на казаното. Познато дете, много съвестно и много учещо, бе оставено да се оправя само. .......
И тук имам подобен пример, макар и на обратно - казали и че бала и е нисък и първото и желание е далеч от възможностите - много плака детето, защото ако беше попитала и ако майка и се беше поинтересувала щеше да е в далеч по-добро училище и то това което искаше и то на първо желание.

Иначе аз не проверявам какво и докъде. От БЕЛ не отбирам нищо - доверявам се на господина за сега, като видя първия пробен - ще действам, ако има нужда. Математиката е под строг контрол, но там нямаме проблеми. Домашни по кратки от 3 теста или 60 задачи или и двете сме нямали откакто сме в МГ  Laughing. казала съм всички задачи от Б група допълнително към домашното от старото издание на Рангелова. От опита си съм установила, че за формулите за съкратено умножение, а и не само за тях, трябва да се решават убийствено много типови задачи, за да можеш само като я погледнеш да виждаш какво да правиш(т.е. да стане почти автоматично). Досадно е, но резултата е положителен винаги.
Интересното в момента е, че въпреки всичко, като се прибере в 16.00 до 20.00 е готова с всичко, че и книга чете Simple Smile или се организира добре или...... ще съм изненадана по някое време

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 17:56 от elan

# 729
  • Мнения: 489
Явно децата от МГ са много по-организирани и  трудолюбиви, то и не напразно се влиза трудно там.

# 730
  • Мнения: 41
Не съм съгласна, че едновремешното писане на теми е тъпотия. Сега децата не умеят да вържат две сносни изречения писмено, камо ли да построят мисъл.
В тази връзка, като че ли най-много ме притеснява преразказът, който ще имат на НВО. Всичко останало се учи.

много си права кафе с мед
От всички простотии, които извършиха с образованието през годините, най-жалкото е , че "тестовата система" доведе до този резултат - да нямат свободен изказ, все по-трудна аргументация и т.н. все "красоти"
От няколко години с мойта девойка работим допълнително през лятото по литература- преразкази, тълкуване на текст, читателски дневник, Wink ама мой тертип, по-скоро работен лист... дано да и е от помощ, когато потрябва. Не че съм против тестовете- трябва да ги има, но.....

# 731
  • София
  • Мнения: 19 912
Хора, чакайте, никой не се е изказал против писането на текст по принцип , а против литературните разработки в познатия ни вид и научаването на откъси от тях  буквално наизуст заради изпита. Sick

Изказът и способността на едно дете да създаде правилно структуриран и добре аргументиран текст могат да бъдат проверени успешно и в друга форма, а не с анализ на литературно произведение и тропите в него. Колко от вас наистина   вярват, че  пишейки "На прощаване", Ботев се е замислял дали   да сложи едикъде си  синекдоха, метонимия или асонанс или не,  дали  да  "градира"  (уж ) майката и либето и т.н..
Нима при ученето на езици няма винаги част в писмена форма? По езиковите се  пишат есета и съчинения на теми, близки като тематика до децата, с възможности за про или контра отговор, като от тях се очаква да застъпят позиция и в изложението да я защитат с достатъчно аргументи и добър изказ. Едно такова съчинение би проверило много неща накуп - способността им да мислят, да формулират мислите си, да пишат грамотно, последователно  и аргументирано... Докато сегашните  въпроси  (така наречените минитези) показват само какво и от къде  са назубрили децата  като готов  анализ. Самото оценяване на тезата го показва. МОН качват след изпита  ключови думи, които следва да са налични в изреченията на детето (или поне техни синоними). И на практика, ако едно дете  излезе от здадената рамка и изрази свое мнение, свой поглед над въпроса,  макар и добре аргументиран, ще бъде по-ниско оценено от друго , старателно изкълвало , запаметило и възпроизвело чужди  думи, включващи "ключовите". Знаейки тази особеност, човек се "напасва" в името на оценката. Грубо, но истина.

Последна редакция: чт, 03 окт 2013, 20:38 от пенсионирана русалка

# 732
  • в тристайна гарсониера :)
  • Мнения: 208
Благодаря за предложените анализи (от къде ми дойде "разработки") по литература   bouquet
Аз питам всеки ден какво са учили, ако има време проверявам. Моето дете само не учи, трябва да съм там, просто да съм в стаята. Много изнервящо ама иначе не можел  newsm78 В понеделник се прибра от у-ще и ми обяснява колко бил труден урокът по биология, госпожата дала домашно, ама никой не разбрал какво е и т. н. Оказа се, че урокът (за класифициране на милионите видове животни) е елементарен, след като мама го прочете и му го обясни с думи прости. И домашно написа и всичко. Та така сме по всички предмети, с баткото въобще не знаех какво учат, на кой урок са, а сега мъка...

# 733
  • София
  • Мнения: 1 946
Аз съм напълно съгласна с мнението на русалката, за съжаление не се толерира свободната мисъл. Прави се, може би, само в някои частни училища. Големият ми син имаше един такъв нестандартен учител по български в СМГ, някои родители обаче се оплакваха, че не се придържал към учебната програма.

Bambulka, радвай се, че е необходимо само да седиш там. На мен ми се налага непрекъснато да ръчкам, а сега за пореден път изнесох лекция за успеха, като публиката в лицето на седмокласника ме гледаше с насълзени очи и накрая ми каза - можете ли да повярвате, че имам желание да ходя на училище #Crazy, там си почивам!


P.s. Дайте идеи за заглавие на нова тема.

# 734

Общи условия

Активация на акаунт