"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 34 760
  • 471
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 9 517
Това не е ненормална реакция. Ако има репетиция в 16 единият родител ще трябва да излезе 3 часа по-рано от работа, за да вземе детето от занималня и да го заведе на репетиция. Съгласете се, че не е много удобно и първата реакция нищо чудно да е такава. В такива случаи поднасяйте новината с едно "съжаляваме за неудобството" и по-отрано, за може да се организират хората.

Естествено, че не го казваме в последния момент. Но с колегите имаме наблюдения, че роптаят най-много родителите, които не работят.
А дали пък съобщението не е - днес има концерт на училището. Поради тази причина няма да учим / няма да има занималня. Трябва да доведете детето в 16 ч. на репетиция?

В първи клас имахме много подобни съобщения - днес занималнята ще работи до 16, щото на госпожата й дошъл цикъла примерно, другата сряда занималнята пак ще работи до 16, щото госпожата била на зъболекар, третата седмица не помня какво точно беше. Общо взето занималнята ни поне един път седмично затваряше в 16 ч. На четвъртата седмица се опълчих на госпожата и й казах, че отивам при директорката да питам какви са тези работи. Е, повече не й дойде цикъла в учебно време... Сигурно съм била от ония, безработните с големите претенции. Сигурно защото дядото взимаше детето от училище първите седмици, но после взе, че се разболя и не можеше повече - голяма мъка за госпожата от занималнята и все питаше, защо не идва дядото като вие не можете. Не смятам, че е нейна работа да я информирам за здравословното състояние на дядото и защо не идва.

# 301
  • Мнения: 2 906
Дзвер, не ми слагай в устата думи, които не съм казала. Изказването ти е типичен пример за некоректно отношение към учителите. Ние не сме малоумни, за да не знаем кога се уведомява за дадено мероприятие, още повече, когато родителите имат покана за него. Не знам и не ме интересува по каква причина вашата възпитателка е постъпвала така, но не прави обобщения. Най-малкото стилът ти на изказване е дразнещ.

# 302
  • София
  • Мнения: 9 517
Дзвер, не ми слагай в устата думи, които не съм казала. Изказването ти е типичен пример за некоректно отношение към учителите. Ние не сме малоумни, за да не знаем кога се уведомява за дадено мероприятие, още повече, когато родителите имат покана за него. Не знам и не ме интересува по каква причина вашата възпитателка е постъпвала така, но не прави обобщения. Най-малкото стилът ти на изказване е дразнещ.
А? Ти не изясни за какъв период от време става въпрос, затова аз предполагам на база твоето изказване:
Ан, "концерт на училището, спортен празник" - предполагам, че това са учебни дни без учебни часове, просто различна форма на обучение. Сигурно някъде е описано, най-малкото всяко решение/заповед почва с "на основание чл... от ...."

Точно в такива дни възникват конфликти. Примерно, концертът е от 18 ч. и детето трябва да дойде за репетиция в 16 ч. Веднага следва реакция - [b]"Какво да го правя цял ден?". [/b] Ей такива нещица...

не е ясно защо майката е попитала за целия ден, а не само за периода от 16 нататък, затова и предполагам  newsm78 Та ако ме осветлиш защо въпроса на майката е за целия ден, ще бъда наясно и няма да гадая и не само аз  Mr. Green

ПП Радвам се, че не сме в едно училище  Peace

# 303
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658
Да се е питала тогава какво да го прави преди да го направи. Абе не всички деца са плод на недоразумения. Формулировката на въпроса е безумна просто: Какво да го правя цял ден? И после ще ме убеждава, че детето ѝ е най-важното, едва ли не е целият ѝ живот  Laughing

Айде сега да ми обясниш колко много работят майките при тази безработица.

# 304
  • Мнения: 2 837
Разговорът тук съвсем престана да е конструктивен. Да, има родители, които нямат варианти и именно заради безработицата се чудят какви врътки да правят, ако детето не е на градина или училище по някаква причина. Не сте ли виждали деца по магазини и офиси?
Има и родители, които търсят под вола теле и никога не са доволни от никакво решение - добре знам това - като дете на учители, като бивша учителка и като приятелка на много учители.
Взаимните нападки не помагат. Гледането само от собствената камбанария също.

Последна редакция: вт, 08 окт 2013, 08:37 от Ана2

# 305
  • Мнения: 24 467
Цитат на: =topic=738852.msg26332072#msg26332072 date=1381154113


Добре де, злорадо задоволство да го наречем. Ако ме е шубе за детето и нямам доверие на учителката, че ще го опази по време на екскурзията, не го пускам, не се ям с никого, не задавам излишни въпроси и на никого не дължа обяснения. Мисля, че стана ясно от вече представените нормативни документи.


Човекът от примера също не се е ял. Попитал какво ще правят останалите деца. Ако един учител това го приема за ядене, наистина следва да се обърне към специалист или да направи обща услуга да напусне учителските редици.
Явно не е било ясно, щом е питал.

Делфина вярно ли трепериш от препоръки и предложения? Надявам се, че наистина не си стигнала до там, де. За твое собствено добро. Peace
След като участващи в темата педагози /дано са малко практикуващите такива/ замерихте статистически с "цифри" процента олигофрени в училищата, с удивление виждам, как дерзаете и по- натам- успяхте да измерите и количеството похабени нерви по всички знайни и незнайни вам места. Бравос.  Laughing Типично.


И трябва да кажа, че не съм усетила лошо отношение към детето. Учителите в огромната си част са професионалисти  и не наказват децата, заради родителите им.
Само прост човек може да накаже дете заради родителя.

Ето, тук съм съгласна напълно. Преживявала съм го този феномен.
Питаш за всички точки в този правилник ли? Нямаш нещо конкретно, като въпрос друг?
На първо място спазвам ЗНП. Да напомня, че всичко друго, що се зове правилник или наредба, което противоречи на него, е незаконосъобразно и не подлежи на изпълнение.
Сега по точките:
Посещаваме училище най- редовно;
Учебен план никой не ни е предоставял до момента срещу подпис, да се запознаем. Самата аз искам и се запознавам, когато училището ми предостави възможност;
№3-12- Всичко спазвам.
№ 13 Не се изпълнява от училището- винаги класният нанася оценки с камари не защото детето не носи бележник, а защото не се нанася в него редовно от учителите, т.к., по техни думи, нямали време. Той няма причини да го крие. Не аз съм в грешка тук.
№14- Стриктно.
№ 16- Ще се запозная, ако се дават на децата. Често само се вписват някакви оценки и дори децата не знаят откъде са. Виждала съм контролни- тест, тип а, б, в без въпроси. На тях какво да им гледам? Нима мога да разбера какво е питано и как е отговаряно? Бих била много благодарна и на рецензии, ама са кът, да не кажа, че ги няма. Тук отново не аз съм в неустойка.
№ 17- Нямам такива данни за децата ми.
№18- Това е разпоредба, лишена от конкретно съдържание. Никого на обиждам в училище.
№ 19- Ще изпълнявам, ако са законни.
№ 20- Глупости на колела са това. Това не е мой ангажимент. Не може да ми се натика нормативно. Писал го е някой, който хал- хабер си няма от нормативни разпоредби и какво се регулира с тях.
За материалното и финансово обезпечаване да не отварям дума, че ще стане страшно.
Останалите точки изпълнявам също.
И? Какво?

Къмто довечера се надявам темата да се завърне на място.




Последна редакция: вт, 08 окт 2013, 11:27 от Judy

# 306
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Делфина вярно ли трепериш от препоръки и предложения? Надявам се, че наистина не си стигнала до там, де. За твое собствено добро. Peace
Къде си била, когато в училище са преподавали "сарказъм"?

За мое собствено добро преди две години се разделих с държавното образование и сега се "стресирам" в офис. Имам обширна база за сравнение, за разлика от изказващите се тук "специалистки", които не са стъпвали в училище. Типично Mr. Green

# 307
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658
Човекът от примера също не се е ял. Попитал какво ще правят останалите деца.

Да, така е, не се е ял. Но това не му пречи да вади от девет дерта вода и да начуква канчетата на даскалите към днешна дата.

Какво точно имам предвид:
Тази история беше обичайна за зората на прехода от един тип финансиране на училищата към друг. Покрай новостите с финансирането е логично и да се натрупат  много нови правила, свързани с организацията на учебния процес, които /според мен/ са в интерес на всички. Това отне много време и даде своите плодове – всевъзможни истории с неочакван край, доказани в последствие като нарушения на нормативни уредби. За миналия момент поради липсата на яснота, не е имало проблем да се правят всевъзможни планове за екскурзии и за ваша най-голяма изненада това НЕ е било незаконно. След навлизането на нормативната уредба, това е невъзможно и поглеждане /не крачка дори/ встрани от нея носи негативни последици за куражлията.

В момента всичко около екскурзии, целодневно обучение и прочие организационни въпроси е установено и няма мърдане, така че престанете да вадите истории от аналите и да ги представяте като съвременни  теми със злободневен характер:  ама имало ден /дни/, обявен/и/ за екскурзии /за бяло, зелено и тиририрам училище/... ама то пък ставало въпрос за учебен ден /учебни дни/... ама едни отиват, другите къде ще са... ами кърлежи...  ами проблеми  с водата в Чуреково... ами шведска маса в три– или четиризвезден хотел... ами как се измерва нивото на запрашеността в стаите, щото видиш ли, високите нива са си безспорен фактор за астматичен пристъп... ами тоалетната в рейса...  Нищо от тези АМА и АМИ не се отрича и омаловажава, даже напротив – търсят се всевъзможни начини, за да разцъфнат лицата на всички в блажено задоволство. Така е, нещата трябва да си дойдат по местата Peace
И следва е, ама ако може и да е за без пари  Laughing


И така... Спокойно  зелени училища и екскурзии почти не се организират вече, а обучението бавно и полека еволюира в целодневно между четири стени и чат-пат на двора при хубаво време. Така най-после ще има отговор на извечния въпрос  Какво да го правя цял ден?

# 308
  • Мнения: 2 906
И така... Спокойно  зелени училища и екскурзии почти не се организират вече, а обучението бавно и полека еволюира в целодневно между четири стени и чат-пат на двора при хубаво време. Така най-после ще има отговор на извечния въпрос  Какво да го правя цял ден?

И по-зле ще става. Крайно време е да стане ясно, че училището не е място за ОТГЛЕЖДАНЕ на деца.

# 309
  • София
  • Мнения: 9 517
И така... Спокойно  зелени училища и екскурзии почти не се организират вече, а обучението бавно и полека еволюира в целодневно между четири стени и чат-пат на двора при хубаво време. Така най-после ще има отговор на извечния въпрос  Какво да го правя цял ден?

И по-зле ще става. Крайно време е да стане ясно, че училището не е място за ОТГЛЕЖДАНЕ на деца.
Абсолютно съм съгласна - училището е място за ОБУЧЕНИЕ на деца, но дали е така въпреки строго регламентираната система?

# 310
  • Мнения: 13 205
Откровено казано, не познавам някой, който е имал претенции към "отглеждане".

Последният спор ми се струва съвсем теоретичен.
От друга страна- много неща са променени- семействата отдавна не живеят "патриархално" с баби, лели и т.н, "бабите" се пенсионират далече по-късно в сравнение с връстничките си отпреди 20 години, липсва категорично териториален признак на приемна деца в училище и т.н.Всичко това наистина представлява проблем за много от родителите относно внезапно възникнал или променен час на "вземане- водене".

Не е въпросът в отглеждането на деца, а във взаимното разбиране между учител- родител.
Иначе и на мен ми липсват екскурзии, опознавателни "наблюдения" и др. методи на обучение, разбирам че си има причина за да липсват.

# 311
  • Мнения: 10 547
Относно отглеждането не съм съгласна. В началния етап, освен обучение, децата си се и отглеждат и то с полагането на сериозни усилия.
Между детето отглеждано в ДГ до м. май и детето, постъпила в училище на 15-ти септември същата година, разликата е само три месеца и половина.

# 312
  • sofia
  • Мнения: 9 236

И по-зле ще става. Крайно време е да стане ясно, че училището не е място за ОТГЛЕЖДАНЕ на деца.
Държавата се опитва да го направи, опитвайки се да "покрие европейски нормативи" за какво ли не.
Зарежете отглеждането, то поне обучението (учебните планове и програми) да беше нормално.

Екскурзии се организират. Големия миналата година ходи на 4 еднодневни (х 25 лв едната).
Няколко пъти на театър, като транспорта струваше колкото билета за театър. Да не говорим, че се оказа, че едната постановка я е гледал, но даже и госпожата не знаеше до последно какво ще гледат. На последния театър не отиде.
Зелени, бели, летни училища са си огромен финансов разход за едно семейство. Така че участието в подобни не е само въпрос на желание, а и на финансови възможности. Ако пред мен стои дилемата дали да платя тока или да пратя детето за 5 дни някъде, ще платя тока. Много хора за нищо на света не биха си признали невъзможност да платят и почват да увъртат с
Цитат
другите къде ще са... ами кърлежи...  ами проблеми  с водата в Чуреково... ами шведска маса в три– или четиризвезден хотел... ами как се измерва нивото на запрашеността в стаите, щото видиш ли, високите нива са си безспорен фактор за астматичен пристъп... ами тоалетната в рейса...

# 313
  • Мнения: 2 969

Какво точно имам предвид:
.... Това отне много време и даде своите плодове – всевъзможни истории с неочакван край, доказани в последствие като нарушения на нормативни уредби. За миналия момент поради липсата на яснота, не е имало проблем да се правят всевъзможни планове за екскурзии и за ваша най-голяма изненада това НЕ е било незаконно. След навлизането на нормативната уредба, това е невъзможно и поглеждане /не крачка дори/ встрани от нея носи негативни последици за куражлията.

Подозирам, че за пореден път някой учител се хем се изказва неподготвен (виж инфо за законност), хем в самото изказване има противоречие - виж подчертаното - училищата "доказано са  нарушавали нормативната уредба", но "това Не е било незаконно". А и ТАКЪВ учител, който иска да наруши закона е "куражлия".

Ще Ви разочаровам уважаема Саморая, но правото за свободен, незадължителен и доброволен избор за покупка на стоки и услуги не е въведен последните години, а е от основните права на съвременните общества. Вашето изказване е неаргументирано - посочете Закон, който е разрешавал "задължителна продажба на нещо"?

И не е въведено последните Х години.
Просто "вечната опозиция" от родители, които вместо да козируват и задължително да плащат, за да не нарочат детето (както вероятно масово е ставало до скоро), имаха наглостта да образоват учителите-"куражлии". които не са прочели дори ЗНП, приет още през 1991 г. (преди 22 г - в зората на демокрацията).  В него в чл. 6 записано, че образованието в държ. и общ. училища е безплатно. Това означава, че всичко, което е задължително е безплатно и всичко, което е платено НЕ е задължително.

Забраната за принудителна продажба е записана в чл. 62 на Закона за защита на потребителите (ЗЗП) - приет през 2006 г. Преди това почти същия текст е записан в чл. 70 на Закона за защита на потребителите и правилата за търговия, приет през 1999 г. и т.н. (Дали ако се върна до римското право, учителите ще признаят, че са нарушавали закона, защото не са го познавали, т.е. са били некомпетентни?)

По-страшното обаче е, че много УЧИТЕЛИТЕ НЕ ЖЕЛАЯТ да разберат, че ЗАКОНИТЕ ВАЖАТ ЗА ВСИЧКИ. Не знанието на закона не оправдава неговото нарушаване. И преди да пишат безумни правилници и да размахват пръст пред родителите, по-добре учителите да прочетат ТЕЗИ закони ... с разбиране. Ако не успеят да се справят - да поискат помощ - обучение от РИО, да наемат консултанти и т.н.

  

Последна редакция: вт, 08 окт 2013, 15:57 от biborana

# 314
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658
Абсолютно съм съгласна - училището е място за ОБУЧЕНИЕ на деца, но дали е така въпреки строго регламентираната система?
Разликата е, че системата не гарантира 100 процентов успех на обучаемите, към който се стремят родителите, а обучението е било и винаги ще си остане двустранен процес.

biborana, едно нещо нацели - лаик съм /не съм учител/, но никога не се изказвам неподготвена в учителските теми. За да стана по-ясна, ще ти предложа да осъдиш твоите учители, ако са те водили на екскурзия въобще, заради факта, че в автобусите не е имало тоалетни или пък вратите им не са се отваряли по устав, упоменат в настоящите наредби. Имах предвид, че каквото и да е ставало някога, е било съобразявано с установените за момента правила. Ако е имало конфликт на интереси, значи е имало вратички в нормативните уредби. А това вече не е някаква особена новост и мисля, че доста закони, свързани с уреждане на далеч по-важни взаимоотношения, имат такива.

Общи условия

Активация на акаунт