"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 34 769
  • 471
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 4 841
Когато човек започне да се занимава по-отблизо с училищните дела, вижда много ясно, че нито учителите са толкова черни, нито родителите - целите в бяло.
Естествено, и от двете страни има кофти екземпляри, но като цяло поведението на родителите е доста по-грубо, неадекватно и осъдимо, отколкото това на учителите. Най-голямото родителско престъпление според мен е неглижирането на правилата, мълчаливото съгласие за нарушаването им или дори насърчаване това да се прави.

# 271
  • Мнения: 2 906
Judy, изказването ти е много грубо. Чета много добре и не си скубя косите. Не се тревожи за нечие оплешивяване. Квалификации не давам. Нека всеки сам си преценява.
Аз съм от тези, които непрекъснато водят децата. При това само тези, които пожелаят. И не нарочвам дете за нищо, освен за крайно агресивни и недостойни постъпки, спрямо другите. Така че, може да се успокоиш.

В училище не творим закони, но пък работим по Правилник за дейността на училището. Колко от майките тук, могат с чиста съвест да потвърдят, че спазват частта, касаеща тях?

/2/ Родителите са длъжни:
1. Да осигуряват посещаемостта а ученика в училище
2. Да се запознаят с настоящия правилник,ПБУТ и с училищния учебен план срещу подпис.
3. Да не допускат явяването на ученика в училище с облекло или във вид ,които не съответстват на правилника на училището,положението му на ученик и на добрите нрави.
4. Редовно да се осведомяват за успеха и развитието на детето или ученика в образователно-възпитателния процес, за спазването на училищната дисциплина, за уменията му за общуване с децата или учениците и учителите и интегрирането му в училищната среда;
5. Да се явяват в училището, когато важни причини налагат това и бъдат поканени от класния ръководител или директора.
6. Да присъстват на организираните класни и общоучилищни родителски срещи.
7..Да подвържат и прошнуроват учебниците до една седмица след получаването им.
8. При унищожаване или загуба на учебник да го заплатят в края на учебната година.
9. Да закупуват тетрадки и други ученически пособия, необходими за нормалното протичане на учебния процес.
10. Да закупят бележник и лична карта, които да се попълнят, подпишат от родителя /настойника/ и представят на класния ръководител не по-късно от 5 дни след началото на учебната година.
11. Да осигуряват и контролират подготовката и изпълнението на учебните им задължения, носенето на спортен екип и всички необходими помагала за провеждането на успешен учебен процес.
12. Системно да снабдяват детето си с необходимите материали по ДТИ, ДБТ,технологии и изобразително изкуство.
13. Да изискват от детето си ежедневно ученическата книжка, да се запознае с нанесените оценки, отсъствия, забележки и писмени известия и да ги подпише.
14. Да уведомяват класния ръководител при отсъствие на детето по уважителни причини и представя медицинска бележка от лекуващия лекар, подписана от него и от фелдшера на училището в ПЪРВИЯ ден, когато детето се връща на училище.
15. Родителите на деца със специални потребности (здравословни и/или обучителни проблеми) представят медицински документ (диагноза, епикриза или друг) и провеждат задължителен разговор с: медицинското лице в училище, класния ръководител и директора.
16. Да се запознават с писмените работи и тестове на детето, с рецензиите на учителя за допуснати слабости в подготовката.
17. Да съдействат на училищното ръководство, класните ръководители, учителите при рязко влошаване на успеха, неоправдани отсъствия или при забелязани отклонения в поведението на детето.
18. Да проявяват толерантност и уважително отношение към директора, учителите и учениците.
19. Да изпълняват решенията на училищното настоятелство.
20. Да помагат за издигане авторитета на училището, за неговото материално и финансово обезпечаване.
21. Да възпитават децата си в отговорно отношение към опазване на материално-техническата база в училището.
22. Да възстановяват в едноседмичен срок щетите, нанесени на училищното имущество, на други ученици или служители в училището от техните деца. В случай, че не ги възстановят, трябва да заплатят тройния размер на същите.
При неустановен извършител щетите се поемат от родителите на децата от целия клас.
23. Да известяват писмено училищното ръководство и класния ръководител при смяна на адрес и телефон.
24. Да уведомяват класния ръководител при проблеми в развитието на детето.
25. Да попълва декларация по образец на училището за самостоятелно придвижване на учениците от начален етап от къщи до училище и обратно.


Планът е примерен.

# 272
  • Мнения: 24 467
Когато човек започне да се занимава по-отблизо с училищните дела, вижда много ясно, че нито учителите са толкова черни, нито родителите - целите в бяло.


Разбира се, затова и аз се ограничавам до обсъждане на конкретните случаи, без да обобщавам какво правят учителите, родителите и какви били 99% /май така беше/ от децата.  Laughing

Ан, разбира се, че няма да ти се понрави. Щом не съвпада с твое виждане. А вече видях, че за теб дискусия означава съгласие. А то, пусто, не е точно така.
На емотикона си скубеш косите. И той е доста голям, за да остане незабелязан. Аз какво съм виновна, че си го ползвала?  newsm78 Все едно да ме питаш защо се чеша по главата. Ми чеша се, защото не разбирам това. И питам. Добре, давай квалификации, но бъди готова и за подобна реакция. Понеже при неадекватни квалификации следват и подобни реакции. Няма място за сръдня.  Laughing Ти следва да се успокоиш или поне да спреш да си скубеш косите.  Peace

Та на какво от тази обширна извадка от правилник точно искаш да акцентираш, във връзка с темата? Сега пък да не сметнеш въпроса за заяждане. Нормално питане е.  Simple Smile Каквито са повечето въпроси, впрочем.
 

# 273
  • Мнения: 2 970
Елл, за нищо - просто цитирам членовете, които защитават правата ни.

За неучебните дни , учебните дни и "гледането на децата"..
В Правилника за прилагане на закона за народната просвета (ППЗНП) чл. 93 и чл. 93а ясно е описано как се определят учебните/неучебни дни. Това става от Министъра на образованието и от кмета на общината. Училищното ръководство, дори няма право да обявява даден ден за неучебен..

Така че в учебните дни училището трябва да осигурява учебен процес/"да гледа децата".

Но от написаното оставам с впечатление, че учителите не ги учат как да се справят с проблемни ситуации (с деца, с мрънкащи родители и т.н.). Явно е поредния пропуск на образователната ни система. Казвам го с най-добро чувство. Имала съм късмета да участвам в така наречените "меки обучения", където се дават подобни знания в моите си сфери. И знам колко са важни тези знания - трябва предварително да си подготвен.

А и смятам, че обучението не е лека работа. (има и по-тежки и сложни, разбира се). Но който се е хванал на хорото - или ще играе в ритъм, или ще се пусне от него.

# 274
  • Мнения: 2 906
А вече видях, че за теб дискусия означава съгласие. А то, пусто, не е точно така.

За мен дискусия означава цивилизована обмяна на мнения, без обиди.

# 275
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 659
Ставаше въпрос да си изясним какво е "постоянна опозиция", като бе даден пример, който няма как да се свърже с това определение, най- малкото защото е цитиран един нормален въпрос, без да знаете нищо за този, който го е задал. Нито колко е постоянен в питанията си знаете, нито какви са били предходните му такива.  Laughing Обаче сте готови с квалификациите. Наистина е показателно за нивото. И за мен темата е полезна.
А в конкретния случай какво му е постоянното и кое му е опозицията...

Явно за някои е важно не само да имат мнение, а и да го наложат като общовалидно за останалите. Виж само с какъв кеф се обсъжда отказът от екскурзия: какво ще ми направят, закони те не спазват ли, ако искам ще си пусна детето...  до безкрай и все на терсене. Питат ли детето дали иска екскурзия? - НЕ. И що? - Е, как що, те знаят най-добре. Освен това за тях е въпрос на чест да негодуват срещу всяко нещо.

# 276
  • Мнения: 2 906

За неучебните дни , учебните дни и "гледането на децата"..
В Правилника за прилагане на закона за народната просвета (ППЗНП) чл. 93 и чл. 93а ясно е описано как се определят учебните/неучебни дни. Това става от Министъра на образованието и от кмета на общината. Училищното ръководство, дори няма право да обявява даден ден за неучебен..

Така че в учебните дни училището трябва да осигурява учебен процес/"да гледа децата".

Но от написаното оставам с впечатление, че учителите не ги учат как да се справят с проблемни ситуации (с деца, с мрънкащи родители и т.н.). Явно е поредния пропуск на образователната ни система. Казвам го с най-добро чувство. Имала съм късмета да участвам в така наречените "меки обучения", където се дават подобни знания в моите си сфери. И знам колко са важни тези знания - трябва предварително да си подготвен.

А и смятам, че обучението не е лека работа. (има и по-тежки и сложни, разбира се). Но който се е хванал на хорото - или ще играе в ритъм, или ще се пусне от него.

Не си права. Неучебен ден може да се обяви с решение на педагогическия съвет.

Права си за проблемните деца, родители и ситуации. Още повече, че в последните години проблемните деца са много. Правят се обучения, но повечето са безполезни, просто някой за пореден път усвояват пари.

# 277
  • Мнения: 24 667
  О, вижте какво - просто си има учители, като тая от примера ми, дето хич не  се съмнявам, че и родителите са и опозиция, и децата в класа и невъзможни.

  Нашата например, ни обясни, жената, така - екскурзията е залегнала в учебния план. (Защо, се питам аз, в учебния план всеки петък един ден имаме един час по-малко от модул туризъм, свободен час, демек, а пък после тези събрани, и без това празни часове ги смятат отново и ги превръщат в еднодневна екскурзия, но нея не я питам, защото ми е все тая - свободен, свободен - тяхна си работа) Та продължавам - казва, учителката, екскурзията е в учебния план. Сега правя списъци и събирам пари. Когато се види колко деца няма да дойдат на екскурзия, директора ще издаде заповед - какво и кой ще занимава децата, които остават в училище за същото време, като един учебен ден. И няма разправии, няма гадни родители, нито грубости и простотии. На всеки обяснява жената, колкото пъти пита, толкова. Не всички родители имат академично образование, не всички могат да си формулират смислено въпросите, обаче пък всички, сигурна съм, си обичат децата. И ги е грижа за тях, дори и да изглеждат орли, ястреби и там каквото. А пък учителката иска да си свърши работата, за която е там, тоест да ги научи на а, бе и другите полезни неща. И засега конфликт на интереси няма.

 Но ако беше като първата - щеше да има, и още как. Има учители и учители и някои просто по наострените им реакции - както и тука - се вижда че тая работа, взаимното разбиране, няма да стане много лесно и както трябва. Възможно е и двете страни да не умеят да се справят добре с комуникацията, но от учителя зависи повече отколкото от родителя у него е властта, затова и отговорността му за тоя процес е по-голяма.
 
 

# 278
  • Мнения: 24 467
Цитат на:  link=topic=738852.msg26331558#msg26331558 date=1381151239


 Не може ли поне в една тема да има разбирателство между всички тук? Защо забравяте, че учителите също са родители? Да не мислите, че учителите се чудят какво да правят парите си /  smile3511/? Или, че умират от мазохизъм да отговарят за живота на куп деца?

Ами теб кой те обижда? Аз те питах защо сметна, че описаното в конкретна хипотеза е "постоянна опозиция" /даден един въпрос във връзка с нещо, което наистина е незаконно- задължителна екскурзия/ и защо си скубеш косите /което е така обозначено от теб, самата/. Как от толкоз малко информация разбра, че някой "изопачава нещата"? Какви неща?
И защо питането приемаш за опозиция?
Опозиция е по- скоро ясно изразеното несъгласие с всяко едно предложение, а не питанията. 

Иначе да се разбираме не означава да се съгласяваме.

Та за правилника, който си постнала- какво имаш предвид?

Ставаше въпрос да си изясним какво е "постоянна опозиция", като бе даден пример, който няма как да се свърже с това определение, най- малкото защото е цитиран един нормален въпрос, без да знаете нищо за този, който го е задал. Нито колко е постоянен в питанията си знаете, нито какви са били предходните му такива.  Laughing Обаче сте готови с квалификациите. Наистина е показателно за нивото. И за мен темата е полезна.
А в конкретния случай какво му е постоянното и кое му е опозицията...

Явно за някои е важно не само да имат мнение, а и да го наложат като общовалидно за останалите. Виж само с какъв кеф се обсъжда отказът от екскурзия: какво ще ми направят, закони те не спазват ли, ако искам ще си пусна детето...  до безкрай и все на терсене. Питат ли детето дали иска екскурзия? - НЕ. И що? - Е, как що, те знаят най-добре. Освен това за тях е въпрос на чест да негодуват срещу всяко нещо.

Къде виждаш "кеф"? Има хора, които не желаят и имат своите си мотиви. Не го правят от инат. Аз дадох реален пример с реални хора. Не им кеф, ни най- малко, но не желаят ни на Витоша, ни в Турно Мъгуреле да ходи детето им с училището и с автобус. Защо смяташ, че нежелание и негодувание са едно и също? Не винаги е така.
Моето дете е ходило на всяка организирана екскурзия, даже с чужд клас, но и през ум не ми е минавало да се вълнувам от мотивите на хората, които не са пожелали да пратят своите си деца там. Имат такова право. Толкоз. И е нормално да питат какво следва за децата, които няма да ходят. И кой да им го обясни, ако не учителят?

А е толкова просто- обяснява се каква е, къде е, колко струва екскурзията, с коя фирма, условия. За останалите се казва какво следва и толкова. Няма да има ни сърдити, ни скубещи си косите. Аз вече осем години виждам все такъв модел. Значи може и без да се троска някоя госпожа.

Последна редакция: пн, 07 окт 2013, 17:04 от Judy

# 279
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 659
Възможно е и двете страни да не умеят да се справят добре с комуникацията, но от учителя зависи повече отколкото от родителя у него е властта, затова и отговорността му за тоя процес е по-голяма.
С или без запетая пред "у него е властта"? Не мога да разбера кой властва.

Добре де, злорадо задоволство да го наречем. Ако ме е шубе за детето и нямам доверие на учителката, че ще го опази по време на екскурзията, не го пускам, не се ям с никого, не задавам излишни въпроси и на никого не дължа обяснения. Мисля, че стана ясно от вече представените нормативни документи.

# 280
  • Мнения: 2 906
 Възможно е и двете страни да не умеят да се справят добре с комуникацията, но от учителя зависи повече отколкото от родителя у него е властта, затова и отговорността му за тоя процес е по-голяма.
 

Каква власт?! Не ме разсмивай! В днешно време никой няма по-голяма власт от родителите и учениците. На кого може да се оплаче един учител от арогантното поведение на родител? На никого. Жалка, но реална картинка.

Judy, много по-напред в темата стана въпрос за постоянната опозиция. Не съм коментирала конкретната ситуация. Колкото до правилника, зададох въпрос.

# 281
  • София
  • Мнения: 3 824
Какво арогантно поведение? Дефинирахме "вечна опозиция", нека сега оптаме да дефинираме и "арогантно поведение на родител".

# 282
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
На много нервните искрено препоръчвам работа в частния сектор с клиенти.
Ха-ха Sad Треперя от страх.

В частния сектор с клиенти си късаш нервите, да. В училище си късаш нервите + работиш на непрекъснат нечовешки шум + вечно си нащрек да не се пребие някое хлапе + изложен си на вечните вируси и зарази през цялата учебна година.

Тоест, умножи си офисния стрес по 4 и ще се доближиш мъъъъъничко до учителския.

# 283
  • Мнения: 2 906
На много нервните искрено препоръчвам работа в частния сектор с клиенти.
Ха-ха Sad Треперя от страх.

В частния сектор с клиенти си късаш нервите, да. В училище си късаш нервите + работиш на непрекъснат нечовешки шум + вечно си нащрек да не се пребие някое хлапе + изложен си на вечните вируси и зарази през цялата учебна година.

Тоест, умножи си офисния стрес по 4 и ще се доближиш мъъъъъничко до учителския.


Наистина, мнооооого мъничко............

Елл, голяма жена си. Помогни си с Гугъл, ако се затрудняваш.

# 284
  • Мнения: 24 667
Какво арогантно поведение? Дефинирахме "вечна опозиция", нека сега оптаме да дефинираме и "арогантно поведение на родител".


 Просто не ги разбирам, честно.
Въпросите на родителя ли са арогантно поведение?
И първолака има власт над учителя, а не обратното?
 Страшна работа.

Общи условия

Активация на акаунт