"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 34 680
  • 471
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 2 906
Дзвер и Iris04  дадоха чудесен пример за вечно недоволни родители.
Не бях останала с такова впечатление, но видях една вечно недоволна учителка.

Според мен е ясно, че майка, която няма твърдо работно време ще мисли различно от тази с твърдо. И е ясно, че едно дете след занималня изглежда ужасно, защото условията там са такива. Истината е, че училищата не са го доизмислили този момент със занималнята, след като се водят такива спорове. Тези, които не ходят на занималня не смятат че тя е необходима, тези които ходят не смятат че е достатъчна, а учителите смятат че е вредна и трябва панически да се бяга от нея (към частните занимални  newsm78)

В голяма грешка си. Аз нямам за какво да съм недоволна. Но има хора, които не обичат да им се казва истината.
Училищата няма какво да "доизмислят", защото в тях  не се предлагат гувернантски услуги. Всеки си решава дали и колко му е необходима занималнята. Дали е вредна - също. Как ти хрумна, че точно учителите са срещу занималнята? Нали точно тя им осигурява работа!

# 376
  • Мнения: 24 631
 Въобще не ме интересува занималнята, аз през всичкото време говоря единствено и само за задължителното учебно време. И дори и не точно за това, а за наличието на учители които гледат формално и бездушно на работата си и искат децата да им се разкарат колкото може по-бързо от погледа, а когато са там ги дразнят, и такива, които са истински професионалисти и свестни хора.

# 377
  • Мнения: 10 547
Хм, не е точно така. Учителите, ако не друго ги е страх безстопанствено и безразборно да изхвърлят на улицата децата след края на часовете.

# 378
  • Мнения: 24 631
 Аз ако бях учител, просто щеше да ме е страх да пусна първокласник да се прибере сам в градски условия, това е, което ми прави лошо впечатление в подобни съвети, нищо повече.

  Уверявам ви, че ни най-малко не се заяждам поголовно с всички учителки, и дори със злите - тях просто по възможност безмълвно гледам  да ги избягваме.

# 379
  • Мнения: 10 547
Ирис, аз се изумявам, че изобщо има учители даващи подобни съвети. Ако не друго, то правилата на училището забраняват това- т.е. прибирането на първокласник у дома сам.

# 380
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Доколкото си спомням изказването беше - при първа възможност да учат детето да се прибира само, което е съвсем различно от прибиране на първокласник сам, ама чукча писател, не читател.  Ученето да се прибира сам означава да се покаже и измине маршрута поне един месец пеша с родител, нещо което рядко се прави дори и в малките градчета.
Аз от предучилищната уча на това дъщеря си, колкото и пътя да е елементарен. Днес ти ще водиш и ще казваш накъде да вървим, кога да пресечем. И както казах - ако не беше тежката раница да съм я оставила сама да ходи.

# 381
  • Мнения: 2 026
Скъпи недоволни родители, радвайте се, бъдете благодарни, че изобщо има детска градина и училище, които са достъпни. Защото в САЩ до 7 годишна възраст има градина само за по 1 час на ден, за социализация. И дори тя е след 5 годишна възраст. До тогава ви трябва гледачка, която струва 1500 долара на месец, което е половината женска заплата, че и по-малко за някои професии. А в училище се записват само по местоживеене. Нямат никакъв избор чак до колеж. И не мислете, че тям няма училища с ниско ниво на преподаване и обучение...ако искате по-добро, трябва да отидете да живеете в по-скъп район с по-високи данъци, за да има право детето да учи там. Изобщо живеем в държава с много добра социална политика и много възможности жената да прави кариера и да работи.
Бъдете благодарни, не мрънкайте Simple Smile

# 382
  • Мнения: 818
Има деца, които не знаят къде се намират.

Когато в едно училище се държи на дисциплината, всеки трябва да си прецени доколко гарджето му може да се впише в среда с адекватни хора.
В подготвителната група (6-годишни) имам деца, които през ум не ми минава да допусна в първи клас - то не знае как се седи на чина, не знае да гледа в учебника, не знае какво да прави с крайниците си, камо ли да научи нещо. На всеки 10 дисциплинирани деца, които знаят къде се намират, има по едно такова.

Какви са тия глупости учителката да му била привлякла вниманието?? Тя там само за неговото внимание ли ще мисли? Вземи ти, майката, да му привлечеш вниманието към факта, че ако се държи в училище все едно е на двора, и не внимава какво говори госпожата, ще следват отнемане на привилегии, а и други наказания.
Учителката виновна, че не му била привлякла вниманието... Знаеш ли аз как привлякох вниманието на двата нови класа 6-7 годишни на 15 септември? Със следните думи: "На чина се седи мирно, без да се шава. Никакво обръщане назад, гледа се напред към дъската, към учителя или на чина - към учебника. В час не се говори без позволение. Ако искаш да кажеш нещо, вдигаш ръка и чакаш да ти дам думата. Ако си изпуснеш нещо, вдигаш ръка и питаш дали може да си го вземеш. В час не се става от чина без уважителна причина и предварително позволение от госпожата. До тоалетна се ходи само в междучасието, в часа не пускам. Вода се пие само в междучасието. Ако излезеш по време на час, и то само с достатъчно уважителна причина, защото изобщо не пускам някой да се мотае ей така, като се върнеш, оставаш на вратата и искаш разрешение да си седнеш на чина.
Да видиш как всички знаят материала от първия срок перфектно! Дори и "палавите", които не си позволяват никаква "палавост" в моите часове, чудя се защо ли. Само децата с достатъчно добро поведение участват в игрите. Да видиш как всичко седи мирно и тихо в час и слуша внимателно какво се говори и какво се случва.

Не вярвам вашия дългогодишен педагог да държи толкова на дисциплината и да санкционира всяко едно нарушение на правилата, както правя аз, така че имаш късмет, че изобщо някой обръща внимание на дисциплината на детето ти, а не го оставя просто така да си прави каквото си знае, без да му пука дали детето ще научи нещо.

# 383
  • София
  • Мнения: 3 824
Много я мразя тази дума дисциплиниран. Напомня ми дресиран, ограничен, роботизиран и безмозъчен Simple Smile

# 384
  • Мнения: 207
Има деца, които не знаят къде се намират.

Когато в едно училище се държи на дисциплината, всеки трябва да си прецени доколко гарджето му може да се впише в среда с адекватни хора.
В подготвителната група (6-годишни) имам деца, които през ум не ми минава да допусна в първи клас - то не знае как се седи на чина, не знае да гледа в учебника, не знае какво да прави с крайниците си, камо ли да научи нещо. На всеки 10 дисциплинирани деца, които знаят къде се намират, има по едно такова.

Какви са тия глупости учителката да му била привлякла вниманието?? Тя там само за неговото внимание ли ще мисли? Вземи ти, майката, да му привлечеш вниманието към факта, че ако се държи в училище все едно е на двора, и не внимава какво говори госпожата, ще следват отнемане на привилегии, а и други наказания.
Учителката виновна, че не му била привлякла вниманието... Знаеш ли аз как привлякох вниманието на двата нови класа 6-7 годишни на 15 септември? Със следните думи: "На чина се седи мирно, без да се шава. Никакво обръщане назад, гледа се напред към дъската, към учителя или на чина - към учебника. В час не се говори без позволение. Ако искаш да кажеш нещо, вдигаш ръка и чакаш да ти дам думата. Ако си изпуснеш нещо, вдигаш ръка и питаш дали може да си го вземеш. В час не се става от чина без уважителна причина и предварително позволение от госпожата. До тоалетна се ходи само в междучасието, в часа не пускам. Вода се пие само в междучасието. Ако излезеш по време на час, и то само с достатъчно уважителна причина, защото изобщо не пускам някой да се мотае ей така, като се върнеш, оставаш на вратата и искаш разрешение да си седнеш на чина.
Да видиш как всички знаят материала от първия срок перфектно! Дори и "палавите", които не си позволяват никаква "палавост" в моите часове, чудя се защо ли. Само децата с достатъчно добро поведение участват в игрите. Да видиш как всичко седи мирно и тихо в час и слуша внимателно какво се говори и какво се случва.

Не вярвам вашия дългогодишен педагог да държи толкова на дисциплината и да санкционира всяко едно нарушение на правилата, както правя аз, така че имаш късмет, че изобщо някой обръща внимание на дисциплината на детето ти, а не го оставя просто така да си прави каквото си знае, без да му пука дали детето ще научи нещо.

Абсолютно съгласен, дисциплината на тази възраст е изключително важна, не е дресиране, 7 годишните са едва ли не безмозъчни, не може да очакваме да разбират, че това, което учат е основа за всичко напред и всякакви пречене и невнимание в часовете ще им се връща четворно след някоя друга година.

Иначе не смятам, че учителката е виновна, в крайна сметка тя е там да преподава, не да възпитава, не е длъжна да привлича вниманието на когото и да било или да обръща повече внимание на нечие дете. В крайна сметка, всички плащат еднаква сума и имат равен старт.

# 385
  • Мнения: 2 906

Иначе не смятам, че учителката е виновна, в крайна сметка тя е там да преподава, не да възпитава, не е длъжна да привлича вниманието на когото и да било или да обръща повече внимание на нечие дете. В крайна сметка, всички плащат еднаква сума и имат равен старт.

Дааа, сега тръгвам на работа и не смятам да бъда маймуната в стаята  smile3513. Учителите И възпитават, но това основно се прави в семейството.

# 386
  • Мнения: 1 213
Скрит текст:
Има деца, които не знаят къде се намират.

Когато в едно училище се държи на дисциплината, всеки трябва да си прецени доколко гарджето му може да се впише в среда с адекватни хора.
В подготвителната група (6-годишни) имам деца, които през ум не ми минава да допусна в първи клас - то не знае как се седи на чина, не знае да гледа в учебника, не знае какво да прави с крайниците си, камо ли да научи нещо. На всеки 10 дисциплинирани деца, които знаят къде се намират, има по едно такова.

Какви са тия глупости учителката да му била привлякла вниманието?? Тя там само за неговото внимание ли ще мисли? Вземи ти, майката, да му привлечеш вниманието към факта, че ако се държи в училище все едно е на двора, и не внимава какво говори госпожата, ще следват отнемане на привилегии, а и други наказания.
Учителката виновна, че не му била привлякла вниманието... Знаеш ли аз как привлякох вниманието на двата нови класа 6-7 годишни на 15 септември? Със следните думи: "На чина се седи мирно, без да се шава. Никакво обръщане назад, гледа се напред към дъската, към учителя или на чина - към учебника. В час не се говори без позволение. Ако искаш да кажеш нещо, вдигаш ръка и чакаш да ти дам думата. Ако си изпуснеш нещо, вдигаш ръка и питаш дали може да си го вземеш. В час не се става от чина без уважителна причина и предварително позволение от госпожата. До тоалетна се ходи само в междучасието, в часа не пускам. Вода се пие само в междучасието. Ако излезеш по време на час, и то само с достатъчно уважителна причина, защото изобщо не пускам някой да се мотае ей така, като се върнеш, оставаш на вратата и искаш разрешение да си седнеш на чина.
Да видиш как всички знаят материала от първия срок перфектно! Дори и "палавите", които не си позволяват никаква "палавост" в моите часове, чудя се защо ли. Само децата с достатъчно добро поведение участват в игрите. Да видиш как всичко седи мирно и тихо в час и слуша внимателно какво се говори и какво се случва.

Не вярвам вашия дългогодишен педагог да държи толкова на дисциплината и да санкционира всяко едно нарушение на правилата, както правя аз, така че имаш късмет, че изобщо някой обръща внимание на дисциплината на детето ти, а не го оставя просто така да си прави каквото си знае, без да му пука дали детето ще научи нещо.
PeaceСтрогия учител възпитава много по добре,особено в най ранна възраст.Дори и лигльовците ''влизат в час''.

# 387
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
От строгост до грубост - Балкан разлика.

# 388
  • Мнения: 2 553

Благодарение на подобна "дисциплина" се напиках на чина във 2ри клас, по време на час!  Joy

# 389
  • Мнения: 24 467
Виждала съм прекрасна и ползотворна атмосфера в подготвителни групи, в които на децата си се гледа съвсем нормално, като на деца, не се иска от тях да стоят на чин, дори могат да си вземат играчката, докато си пишат в тетрадката или попълват каквото им е дадено. Децата могат да попитат учителката винаги, а ако "нещо са изпуснали" за никого не съставлява проблем да си го вдигнат от пода. Вода може да се пие винаги. Аз, самата, имам такава възможност дори като възрастен където и да отида, вкл. на сериозни семинари и обучения. Не виждам и това да е пречка за някой с нормални нерви и светоусещане. Важи и за ползването на тоалетна- това е право на всеки и когато има една нормална атмосфера и близост не знам учителка да ми се е оплакала, че децата прекаляват с реализацията му. При нас и в двете ПГ на децата ми, подобни проблеми никога не е имало.
Няма толериране към яденето по време на час, към грубост, пречене, което включва говорене между децата постоянно и на висок глас не по урока, закачане, подигравки.
И пак имаше ред.
И пак имаше дисциплина.
Но и никой не се стресира излишно.
Виждането ми /а и на доста учители, слава Богу/ за нормално и дължимо поведение на детето е доста по- различно от даденото на тази страница, което лично аз не споделям за нормално за съответната възраст.

Общи условия

Активация на акаунт