ПЧМГ

  • 40 025
  • 255
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 5 454
Ето ги самите резултати на ПЧМГ:

http://danybon.com/index.php/private-education/chastni-uchilista … pchmg-maturi-2013

Видях поне 10 ученика  с оценки над 5.50 и по БЕЛ, и по МАТ.
Още няколко - с около 5.50 /малко под/ и по двата предмета.
При 18-19 деца в клас това означава, че поне 1/3 са с резултати около 5.50 и по двата предмета.

Има и още нещо. Около 25 деца (от общо 37) са с оценка по МАТ над 5.50. Допускам, че част от децата са кандидатствали в СМГ, където балът се формира с утроената оценка по МАТ + веднъж оценката по БЕЛ, т.е. тези деца основно биха се концентрирали именно върху оценката по МАТ, защото тя им е по-значима от тази по БЕЛ.
За децата, които кандидатстват в АК, и двете оценки пък нямат особено значение. Но знанията по математика са решаващи, защото математическата част на изпита отговаря за около 80% от крайния резултат. За сметка на това, подготовката по БЕЛ съгл. МОН няма голям принос за умението за писане на есе, което е другата част от изпита за АК.

Моят син сега е в 4-ти клас и ми е рано за заключения, но на този етап мисля, че ако има начин той да не набляга особено върху подготовката за матурата по БЕЛ, с оглед на изучавания материал, няма да е пропуск. Бих го насочила да използвала това време за часове по творческо писане, или за часове за водене на делова кореспонденция, или за прочит на определени произведения, незастъпени в задължителната литература, или дори за ходене на театър напр., но не и да наизустява дали Ботев е използвал анафора или синекдоха в някой си стих от "На прощаване" или пък да зубри ключови фрази (клишета), за да си напише тезата за баба Илийца, така че тя да бъде подобаващо оценена. За разбиранията ми такова изучаване на БЕЛ не носи голяма полза и бих го заменила с нещо по-ценно, ако има възможност (напр. бих  насърчила детето да кандидатства в НПМГ, в СМГ, в АК, в ПЧМГ и др., където оценката по БЕЛ не е така рещаваща.)
Също така, дори и да не кандидатства в АК, намирам един курс за писане на есе полезен, защото създава умения, докато тропите по БЕЛ имат полза основно за оценката. В темата на 8-мокласниците четох, че след матурите тези "знания" доста бързо се забравят.
Така че при подготовката в 7-ми клас и оценяването й на матурите роля имат и обучителните и кандидат-гимназиалните цели на конкретното дете.

Последна редакция: нд, 19 яну 2014, 00:15 от Prizma

# 181
  • София
  • Мнения: 2 925
Ужас е това за бел в 7 кл.Така и предполагах, че това е поредното доказателство за безумното ни образование. С колко родители и учители съм говорила и всички твърдят, че е пълно с безобразия...Не знам защо досега не сме се хванали да направим нещо, ами всички им търпим глупостите на група печалбари, които се подиграват с децата ни. Просто си плаче не само за учителска стачка, ами и родителска Mr. Green
Аз затова и започнах да проучвам частните училища с надеждата, че поне там може да са намерили вариант за ппо-различен подход. Засега Питагор и Пчмг са ми сред фаворитите и продължавам да ви следя.

# 182
  • София
  • Мнения: 5 454
Просто си плаче не само за учителска стачка, ами и родителска Mr. Green

Напълно съм съгласна! Бойкот на статуквото!  Mr. Green

# 183
  • Sofia
  • Мнения: 2 578
Много полезна тема! Благодаря Ви   bouquet

# 184
  • Мнения: 7 263
Просто си плаче не само за учителска стачка, ами и родителска Mr. Green

Напълно съм съгласна! Бойкот на статуквото!  Mr. Green

Само вмятам, че единственият предмет, по който съм пращала големият си син като 7-мо класник на допълнителни занимания беше именно БЕЛ. Към тогавашният етап се чудех кого да обвиня за ниските му резултати /в училище/. Него ли, училището ли, учителите ли?! Реших да се застраховам и да заложа на допълнителен курс по БЕЛ за матурите.

Е сега вече обръщайки се назад, виждам, че несправедливо съм обсъждала тези три варианта. Единствената причина за безумията с обучението и оценяването по БЕЛ е наложеното от системата качество на обучение по този предмет.
Материала е поднесен ненужно усложнен, вмъкват се непрекъснато нови и напълно ненужни понятия, а децата пишат все по-неграмотно и все по-трудно вникват в граматиката на родния си език.

Отново в ретроспекция синът ми изкара на матурата си навремето нелоша оценка по БЕЛ /между 5 и 5,50/, но цената и в прекия и в преносният смисъл беше висока.
Затова определено четейки и поста на Prizma виждам, че не само аз стигам до този извод, за намаляване на дела на оценката по БЕЛ в необходимостта му за последващо класиране при бъдещият ми 7-мокласник.
При дете прочитащо книга от 200 страници за 3-4 дни, това наред с училището, домашните, спорта .... просто не мога да не виня безумната ни система за липсата на адекватни оценки.
Категорично мога да кажа, че съм доволна от преподавателите на децата в настоящото ни училище, правят всичко по силите си, за да преподадат нещата максимално приемливо, но за децата явно остават доста бели полета.
Съвсем отделно слагам на везната и сертификатните изпити по Немски и Английски, където изискванията по чужда граматика се покриват с резултати над 95%. ....

# 185
  • Мнения: 4
Просто си плаче не само за учителска стачка, ами и родителска Mr. Green

Напълно съм съгласна! Бойкот на статуквото!  Mr. Green

И аз се присъединявам! И да хвърля още един камък по тези, дето са писали методиката за обучение по български език и литература - резултатът е масова неграмотност и пълно отвращение от литературата или поне  от т.нар. интерпретативни текстове по български тертип. 

# 186
  • Мнения: 7 263
Просто си плаче не само за учителска стачка, ами и родителска Mr. Green

Напълно съм съгласна! Бойкот на статуквото!  Mr. Green

И аз се присъединявам! И да хвърля още един камък по тези, дето са писали методиката за обучение по български език и литература - резултатът е масова неграмотност и пълно отвращение от литературата или поне  от т.нар. интерпретативни текстове по български тертип. 

При това едно от нещата, които мога да кажа е, че със сигурност и 4-те преподавателки, които са водили БЕЛ на децата ми в ПЧМГ са уникални и със сигурност са дали на децата доста повече, отколкото бих могла да се надявам, че ще получат извън това училище / поне сравнявайки, с училищата, от които имаме опит преди да попаднем в ПЧМГ/. Тоест не мога да обвиня преподавателите, просто бих се опитала така да лавираме с БЕЛ, че оценката да бъде наистина от второстепенно значение при кандидатстването.
И още един пример, за който се сещам. Вчера трябваше да прочета едно есе на големият ми син / част от задание за упражнение по английски език/, наистина не можех да повярвам, че пише така добре, имайки като база за сравнение нашенските вариации на преразкази и анализи.

# 187
  • София
  • Мнения: 5 454
Първият ми досег с поезията на Вапцаров беше, когато бях на годините на сина ми /10-11г/.
Майка беше абонирана за сп. "Жената днес".
На черен гланциран фон, отпечатани с бели букви, пред мен стояха думите:
"Пролет моя, моя бяла пролет, още неживяна, непразнувана, само в зрачни сънища сънувана..."
и
"Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и далечен гост.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.
...
"

Четох ги дни наред. Тази интимност, чувственост, дълбочина на стиховете бяха абсолютно притегателни за мен.

Поне година преди това ми беше попаднала стихосбирка на Ботев от домашната ни библиотека.
"На прощаване", "Обесването на Васил Левски" и "Хайдути" ми бяха станали толкова  любими, че ги знаех наизуст далеч преди да разбера, че някога ще ги изучаваме. Музиката на словото на Ботев ме беше пленила.

На изпита за езикова гимназия след 7-ми клас ми се падна "Добрият ученик" от Веселин Ханчев. Освен стихотворението, нищо друго "готово" нямах в главата си. Не писах много, може би 3 странци голям формат.

В гимназията имах късмета да попадна при Рене Къдрева. Преподавател, който ни окуражаваше да споделяме емоциите си от досега с литературата. Понякога, кой както има нужда - чрез стих, чрез песен под акомпанимент на китара /да, в час/, чрез съчинение  - без ограничения за форма или обем. Нещата, които самата нея я бяха впечатлили, се четяха пред класа. Помня един сравнителен анализ м/у творчестото на Ботев и ... на Бийтълс на мой съученик. И много други съчинения или стихове на мои съученици помня /вкл. се четяха такива и на съученици от съседните класове/. На класна работа ми се е случвало на листа, вместо оценка, да имам 'Браво!". Не само на мен, разбира се.
Имах и късмета да попадна на съученици, с които четяхме в "свободните" часове стиховете на Валери Петров, Марина Цветаева, Анна Ахматова, разказите на Дончо Цончев ...
И не е като да нямаше учебен план и в онези години, и ние учехме Вазов, Йовков, Елин Пелин, Димитър Димов, Димитър Талев, Смирненски ...
Но не по сегашния начин.

Дисекцията, която сега се очаква седмокласниците да правят на произведенията, определянето на поезията като "похвати" (чак обидно звучи), разчленяването на стиховете и надлежното етикиране на тропи /съвсем наскоро я научих тази дума/ -  това ми изглежда варварско.

Далеч по-добре е един седмокласник да може да запълни бял лист пред себе си, така че написаното да е грамотно, да говори за личността му, за стремежите и за знанията му.

Синът ми е в 4-ти клас. Покрай тази книга http://egmontbulgaria.com/marki-i-geroi-2/neshanal-dzheografik-5 … ologija-1659.html , която е с великолен текст и илюстрации, се запали да прочете "Старогръцки легенди и митове" от Н.Кун, после пожела да започне поредицата за Пърси Джаксън, също гледа филмите. И му е ужасно интересно да открива прилики и разлики в историите, описани в тези произведения, в най-дребните детайли.
Говори затова, че гърците са имали божества за всяка своя ценност - домашното огнище и семейството, любовта, лова, дори - виното, че им намерил "пропуск" - нямали си Богиня на математиката Simple Smile /личи си кой ходи на курсове по математика в 3-ти и 4-ти клас Simple Smile/
Забавно му е да помни и да сравнява имената на боговете в гръцката и в римската митология, кой на кого е брат, сестра, син или дъщеря...
Но е много възможно догодина, когато ще изучават митологията в училище, да се окаже, че не се справя според заложените критерии...

После може би трябва да си изтрия поста, няма нищо общо с ПЧМГ !

Последна редакция: пн, 20 яну 2014, 16:42 от Prizma

# 188
  • Мнения: 7 263

После може би трябва да си изтрия поста, няма нищо общо с ПЧМГ !

Да не си посмяла!!!
Живота не е само математика!   bouquet

# 189
  • Мнения: 79
Днес се проведе втория пробен изпит ПЧМГ. Сигурно ще е интересно за учениците и родителите, които не се записаха за него как ни се сториха задачите. Мнението е разбира се само за 6клас.

Първият модул беше с трудност, която позволяваше спокойно да се решат и 20те задачи за 1час. Беше застъпен материал от степенуване с рационален степенен показател и сравнения, у-ние от първа степен, стандартен запис, модули, координатна с-ма, лице и периметър на кръг и една диаграма с процентно разделение.

Вторият модул беше с по висока трудност. Моето дете каза, че времето от 1час не му е стигнало. Задачите са къдравки и изискват да си бързичък.
21вата е лесна задача с разчитане на бар диаграма и намиране на ср. аритметично.
22ра е у-ние с десетични и смесени дроби.
23та Намиране на лице на интересна фигура образувана от пресичане на окръжности.
24та Опростете и заместете x, y и z в къдрав израз със степенуване. Тук се търси бързина, рационално решение и прецизност.

Моето мнение , че няма да има повече от 2-3 резултата на 5.50 т.е. задачите са оразмерени добре. Забелязах само двама гости от други у-ща. От нашия набор записалите се по списък бяха 58.

# 190
  • София
  • Мнения: 5 454
Моето мнение за пробния за 4-токласниците: лесен, с една коварно подхлъзваща 21-ва задача.
Основно тя би направила разликата в резултатите в сегмета 6.00-5.50.
И се надявам да няма много резултати под 5.00, защото тези задачи не би трябвало да затруднят добре подготвените деца.

# 191
  • Мнения: 1 782
Защо е това масово ходене на тези пробни изпити от деца, учещи в училището? Не мога да схвана идеята? 58 деца от 6-ти клас е много внушителна сума, не мисля, че има друго състезание, на което са се явявали с такава масовост...
Метнете им на чаветата по 2 теста от Хайнацки за уикенда, звезди посред бял ден ще видят Simple Smile
Не знам за пробния изпит, но ... някои от задачите за Хайнацки не отговарят на позиционирането на състезанието според мен, това не е международна олимпиада...

# 192
  • Мнения: 79
Защо е това масово ходене на тези пробни изпити от деца, учещи в училището? Не мога да схвана идеята?
Защото:
1. Задачите са лесни, а все се намира нещо (време например), което да ни препъне, за да ги решим. Щом не правим 100% значи е за нас. Който го е постигнал макс. е разбираемо да не си губи 10лв. и времето.
2. Това е начин да се сравним с останалите, които не ходят по състезания и олимпиада, но са си на добро ниво в училищния материал.
3. Все пак се готвим за НВО, което този изпит го задминава по трудност що се касае до материала включен в НВО (степенуване, диаграми, координатна с-ма, геометрия)

Метнете им на чаветата по 2 теста от Хайнацки за уикенда, звезди посред бял ден ще видят Simple Smile
Не знам за пробния изпит, но ... някои от задачите за Хайнацки не отговарят на позиционирането на състезанието според мен, това не е международна олимпиада...

Свалих, това което си качил и метнах да решава. Не минава 50% - значи е над нивото ни.
Иначе задачите са си екстра. Но и ти го позабрави и не го включи в рейтинга.
Това, че е под нивото обаче не ни бърка да се явим ако....не беше изкл. неподходящата му дата през първия ден от между-срочната ваканция, а ние пътуваме.
В календарния план, който изпрати у-щето на родителите това състезание го няма. Никой не ни и покани. Поне, когато попитах детето, то каза - не съм чувал за него.

# 193
  • Мнения: 1 782

3. Все пак се готвим за НВО, което този изпит го задминава по трудност що се касае до материала включен в НВО (степенуване, диаграми, координатна с-ма, геометрия)

В календарния план, който изпрати у-щето на родителите това състезание го няма. Никой не ни и покани. Поне, когато попитах детето, то каза - не съм чувал за него.

Ок де, но... има си класни и контролни в доволна степен, би следвало те да вършат работата, която търсиш от този пробен изпит? Както и да е де, просто ми е странен - някак е обявен като пробни изпити на СМГ, които са за външни деца, ходещи или не на школа за проверка на моментното им състояние. Резонно, деца от СМГ не ходят на подобни изпити - тяхното ниво си се проверява текущо в училище. А при ПЧМГ се получава по-различно - ходят предимно ученици от училището, което ме озадачава, защото тяхното ниво трябва да е установено по време на учебния процес.

Мм, те миналата седмица казаха, за Хайнацки, може би в школата в сряда да са споменали? Може би хлапето ти се е заблеяло и не е чуло, моят често прави така, този път беше подочул, но естествено се обажда после за подробностите Simple Smile

# 194
  • Мнения: 79
Ок де, но... има си класни и контролни в доволна степен, би следвало те да вършат работата, която търсиш от този пробен изпит?

Мм, те миналата седмица казаха, за Хайнацки, може би в школата в сряда да са споменали?

Класното не върши същата работа. То е само за 2x40мин. и задачите са под 15 и още по-лесни.
Това, което печели родителите е формата на изпита, който се доближава до НВО. Децата пък го харесват, че постигат по висок резултат от този на състезания. А лично за нас е важно да напредваме с издръжливостта и да запазим концентрация повече от 90мин. Малко състезания предлагат 25-30 задачи за време съизмеримо с НВО от 150мин. и училищен материал.

Школата в сряда пропуснахме за сефте, заради теч от носа. Може и да е споменато там.

Общи условия

Активация на акаунт