Работа, CV-та, HR-и, съвети - 34-ра тема

  • 64 524
  • 748
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 341
Написах едно доста обширно мнение относно последно зададения въпрос и се оказа, че сесията ми е изтекла
Само да предложа решение - Back бутона, написаното би трябвало да стои, копираш, логваш се и пействаш копираното. При мен работи с Гугъл Хром на два компютъра с Уиндоус.

Относно въпроса - напълно съм съгласна с Ред хот. Не знам дали в другите страни схемата с основно възнаграждение от бонуси работи, но у нас наистина НЕ работи, ако въпросната месечна заплата ти е за пълна издръжка.
Друго, което искам да кажа, е че този модел като цяло за света според мен ще работи все по-зле, защото хората имат достъп до всякакви он- и офлайн магазини, консултанти, схеми с цени и т.н., с една дума - до всичко, което им трябва. Няма как да постигнеш таргет, съответно и процент, ако фирмата ти е заложила 20% по-високи цени от "При Пешо" на следващата пряка или Алиекспрес ти предлагат часовника от Фешън дейс на 1/3 цена. Да не говорим, че нерядко най-простият служител излиза най-виновен.
Аз предпочитам да взимам 500 лв твърдо, вместо 250 твърдо+обещания за още 1500 бонуси.

# 571
  • Мнения: 79
И не само, че постигането на тергети става все по- невъзможно, но в България никой не обича другия да успява. Винаги има по някой мениджър, дето ще реши, че една част от твоя оборот му се полага, защото те е съпортнал уж, при положение, че на него това му е работата.

В най-големия подем на икономиката 2007-2008г. когато изпълнението на тагетите не беше проблем, тази схема пак НЕ работеше. В момента, в който ги изпълниш се променя формулата в полза на фирмата. Най-основното е, че в такава схема няма как да си прогнозираш месечните доходи. Независимо с каква дейност се занимава фирмата и какво продава, един търговец не може да управлява целия пазар, на който играе и да разчита всеки път на него.

Аз мога да кажа, че когато най- малко съм очаквала и не съм се старала толкова съм правила най-големите обороти и обратно, което разбира на пух и прах всякакви теории на специалисти по продажбите, с които са ни промивали мозъците. При все, че работата ми винаги е била насочена към корпоративния пазар.

Последна редакция: чт, 31 окт 2013, 22:17 от Red_Hot

# 572
  • София
  • Мнения: 1 352
Ето и аз съм съгласна с вас и съм на това мнение.
Но повечето ми приятели казват : " Ами омръзна ми да бутам цялата работа, да правя продажби и да си взимам едно и също  Twisted Evil"

# 573
  • София
  • Мнения: 2 461
Не съм в продажбите, не ми е силната страна и никога не бих го работила, но ми се струва естествено там да има определен таргет за постигане и съответно възнаграждение. В този смисъл не бих работила за ниска заплата + %, защото за мен този вид заплащане е свързано с определена дейност, която не бих работила.
Иначе ако си счетоводител какво - ще получиш % от приходната част на ОПР-то на фирма Х, ако я приключиш 3 дни преди крайния срок ли?

Аз винаги съм имала таргети, но изпълнението им е било обвързано с годишен бонус, а не месечно възнаграждение. Като изключим древните години на прохождащата демокрация, когато таргетите бяха общи за целия отдел, пък облагите от постигането им бяха само за някои хора, тази схема работи добре, хората бачкат здраво и си планират как ще изразходят бонуса си още месеци преди да го получат Simple Smile Това в свестните компании, де...и в белите държави Wink

Честито на *Tranquila   bouquet Много успехи ти пожелавам, дано чакането да си е струвало!

# 574
  • Мнения: 341
Аз мога да кажа, че когато най- малко съм очаквала и не съм се старала толкова съм правила най-големите обороти и обратно, което разбира на пух и прах всякакви теории на специалисти по продажбите, с които са ни промивали мозъците.
Започнала съм трудовия си стаж като продавачка. Това е една от многото професии, където цакат с подобна схема - имаш наистина мижава твърда заплата (от порядъка на 150-200 лв) и другото е около 0,5% от всяка продажба. Което, колкото и да защитавам чорбаджиите-собственици, не им прави чест, ако печалбата им е над 30% от продажната стойност. Масовият случай е с печалба 50%, а за големите градове и молски магазини отива на 70 и повече. Разбирам напълно, че има разходи да се плащат, а и шефът не е станал шеф, за да яде като мен маргарин и хляб Клевър и да се вози в раздрънкан рейс. Обаче като ще достигам максимум 400 лв на процент, по-добре да ми даде една минимална заплата и да не се притеснявам. Защото проблемът конкретно на тази сфера - търговията, е че няма как да набуташ стока на клиента, ако той не я иска. Нито тук, нито в чужбина. Хората, които не знаят какво искат, но искат да купят нещо, са най-възприемчивите клиенти, но за съжаление са изключителна рядкост. Както аз намирам за пълна простотия да търся само ултраскъпи маркови стоки, така и някой друг не би стъпил в магазин за китайски обувки. Така че цялата схема с таргетите е абсолютна глупост. От всички маркетинг глупости, които съм чела, има само едно твърдение, което важи горе-долу във всякакви случаи - успеваемостта е около 10%. Т.е. за да имаш някаква продажба днес, трябва да влязат 10 човека, а да купи един. Като сумата на оборота и печалбата изобщо не е обект на коментар - може да вземе нещо за 50 стотинки, може да е за 250 лв. Но таргет не се постига, той просто се случва.

Ариана, аз съм работила за кратко с процент, но на доста висока за времето заплата - преди 5-6 години взимах над средната за страната и получавах 2-5 % комисионна от продажбите, с които докарвах обаче само около 10% над заплатата си. А не продавах евтини неща - тръгваха от 50 лв. Нито за момент не съм се замисляла сериозно как да разпределя процента - за мен той беше като несъществуващ, докато не си го видя в плика. Разчетите бяха само и единствено за твърдата заплата. Ако някой ме питаше, казвах само твърдата заплата. Ако трябваше да попълвам данни някъде, пишех само нея. Справях се добре така и по-важното е, че щях пак да се справям добре, дори да нямах тези проценти.

# 575
  • Мнения: 79
Мога да обясня как е в производствена фирма, в която работниците и служителите не се занимават с продажби и пазари. Заплатите им са твърди, над тях имат до 10% плаваща част, която в края на месеца прекият ръководител задава на всеки един съобразно дали си е свършил всички поставени задачи. В случай, че някой се е провинил или издънил този ръководител му резвва 1-2-3-5% от общите 10%. За много тежко провинение може да остане и нацяло без тях. Обаче е прието, че когато го прави трябва да пише обяснение пред ръководството защо го санкционира. И тази схема е приложена на всички нива от работника до висшия мениджър.

# 576
  • Мнения: 79
Честно казано не съм специалист в ритейл продажбите. Винаги съм работила на корпоративния пазар, където уж могат да се заложат някакви прогнози за обемите на продажби, защото работиш с относително постоянни клиенти, на които им знаеш потребностите. Обаче когато фирмата X ти каже, че след два месеца планира да купи еди си какво за определена сума, ти си го залагаш в плана и си мислиш, че ще вържеш таргета. Следващият месец ги побутваш, държиш ги изкъсо, обаче се оказва, че бюджетът им се изчерпал и проектът се измества за след шест месеца или за никога и т.н, да не занимаваме общата аудитория с това  Laughing

# 577
  • Мнения: 341
Аз съм работила само с частни клиенти Simple Smile Уж една таргет-група, но с различна платежоспособност. Влиза ми в магазина, не му знам заплатата, почвам със стоки на средна цена и снижавам - хората с малки доходи се плашат още в началото и като нищо си тръгват. Тези с високите доходи започват да снобарстват на второто предложение, тях пробвам със скъпите стоки - наблюденията ми са, че не купуват. Не знам дали взимат нещо и откъде, но знам, че не е от мен.
Отначало изпитвах вина и чувство за пълна некадърност, после премислих, видях, че не съм аз виновна и претръпнах. Не ми се е случвало шеф да ми се кара, че на днешна дата не съм имала почти никакви продажби, но ако ми се развика, не съм убедена, че ще мълча и ще слушам кротко Laughing
Истината е, че няма как да прогнозираш. В корпоративните среди има и нещо като лоялност, а пък тя нерядко е следствие от обръзващ дълготраен договор Laughing Така че и там е трудно да се говори за постигане на таргети.
Пак да повторя(повторим) - този модел не работи. Особено ако е от агресивния тип. Имах случай - едновременно приключих трудов договор и договор за телефон (единствената една година, когато бях на сметка). Отивам да си купя предплатена карта, защото разправията да ми сменят плана от такса на предплатена е дълга и широка, а не ми се занимава. Девойчето-консултант като почна "ама госпожице, вие имате само 200 мин към група с предплатената, а на такса са 2000 към цялата мрежа". Обясних й 3 пъти, че толкова минути няма как да изговоря и поне 5 пъти й повторих, че нямам доход в момента и няма да преподпиша договор, ако ще да се разчуе. 10-минутното й убеждаване с плямпане, рисуване, писане и брисане приключи буквално с тръшкане и мусене. Ами - дори да вярва в таргет-мантрата, няма да я постигне по този начин Laughing Сърце не ми даде да й кажа, че е много далеч от истината.
За частните клиенти конкретно мога да кажа, че работещ модел е да се създаде един кръг от редовни клиенти и да се поддържа с дребни отстъпки, с взаимно уважение, с горе-долу индивидуално разглеждане на клиента и с изпълнение на поети ангажименти. Нищо друго не действа. Много обекти едва отворили - затварят, причините са супер комплексни - шеф, място, тип стока, набелязана клиентела, но и неадекватно отношение на обслужващия персонал. Няма как да просперираш, ако не създадеш редовни клиенти още в началото.
Ох, спирам се, че започнах да изнасям лекции вече Simple Smile

# 578
  • София
  • Мнения: 2 461
Лекции, лекции, ама полезни Simple Smile И покриващи се с моите теоритични познания в продажбите Wink
Основна грешка на продавачите е да пробутват нещо, от което нямаш нужда, а да не се опитват първо да проучат нуждите ти, а след това да ти предложат съответстващ продукт/решение. С подобно поведение един от мобилните оператори ме е изгубил като клиент на мига, в който ми изтече договора.
И още нещо за мотивацията - за да мотивираш някой, то трябва да му поставяш постижими цели. Иначе може да се получи обратния ефект Wink А също и да изпълниш обещаното.

# 579
  • Мнения: 79
Да не разводняваме темата  Laughing
Пазарът е пренаситен в момента на всички нива и във всички браншове. За успешни продажби и в ритейла, и в корпоративния сегмет си трябва адекватна пазарна политика на фирмата и добре обучени търговци. Проблемът е, че една част от фирмите нямат такава политика и чакат само на търговеца, а друга част знаят как да правят бизнес, но манипулират търговците с нереално изпълними таргети и с променливи условия по процентите. Най-лошото е, че в ТД е записана само твърдата част на заплатата, а всичко останало е на добрата воля. За това, мерси.

# 580
  • Мнения: 341
За съжаление на маркетинг-гурутата, клиентът е трудно да бъде разгадан за по-малко от 5 мин, а за 5 мин аз мога да уплаша и изгоня човек с минимална заплата и без ясна идея какво търси, предлагайки му стока за 20 лв. Маркетинг-гурутата убеждават, че това е проблем на консултанта - ами не - просто клиентът не иска да даде толкова пари, решава, че имаме само скъпи неща и си тръгва, преди да предложа поносим за него вариант - точка. Случвало ми се е стотици пъти. Отделно колко хиляди пъти идва някой да търси нещо съвсем конкретно, което нямаме в момента и, естествено, не ще заместител, дори разликата да е само в цвета.
Не искам да обиждам продавачките, въпреки че много от тях откровено не са в час. В магазин за сувенири ме гледат като телета на въпрос за капан за сънища, а в магазин за индийски стоки и минерали продавачката ми казва, че от 30 отделения с камъни познава само обсидиана и ясписа - на тази й посочих всички камъни по име и й казах от какъв материал са двата шала, които си купих оттам Simple Smile И те не са винаги виновни - все пак от години се налага разбирането за суперуспешното агресивно предлагане.
Шефовете няма как да знаят какво е постижима цел, защото много от тях са прясно уволнени работари, нямат представа с какво са се захванали и си мислят, че търговийката е печелене на много пари с никаква работа.

# 581
  • Мнения: 1 446
Аз твърдо съм за работата на процент. И, разбира се мотивираща твърда заплата. В момента аз работя на процент, и трябва да Ви кажа,че съм много мотивирана.
Така или иначе,където и да е, не може всички да са добри и всички да получават еднакво. Има и много фактори,които определят успешността,но водещ за мен е човешкия. Или накратко--търговеца да е читав и да знае какво прави. Ако му идва отвътре,то той ще е успешен. Не вярвам на измислени обучения, които превръщат всеки взет от пътя в месомелачка.

# 582
  • Мнения: 79
А в големите фирми, от личен опит , шефчетата са спуснати от нейде и са там, защото са удобни. И една част от тях никога през живота си не са продали дори кожух на ескимос и нямат елементарно търговско поведение. За съжаление в нашия град, всеки ден, 90% от обявите са за различни видове търговски специалисти- без значение как са кръстили длъжността- търговски посредник, консултант по продажбите, мениджър продажби,  специалист продажби, експерт търговия. Последният хит беше "Инженер продажби"  ooooh!

Последна редакция: чт, 31 окт 2013, 23:50 от Red_Hot

# 583
  • Мнения: 79
Аз твърдо съм за работата на процент. И, разбира се мотивираща твърда заплата. В момента аз работя на процент, и трябва да Ви кажа,че съм много мотивирана.
Така или иначе,където и да е, не може всички да са добри и всички да получават еднакво. Има и много фактори,които определят успешността,но водещ за мен е човешкия. Или накратко--търговеца да е читав и да знае какво прави. Ако му идва отвътре,то той ще е успешен. Не вярвам на измислени обучения, които превръщат всеки взет от пътя в месомелачка.

Никой не е казал, че всички трябва да получават еднакво и че не трябва да има мотивация в заплащането.
Но мен специално няма как да ме мотивира заплащане от рода на: основна заплата 400 лв. +1% от оборота, за продукти на промоция или намалени процент няма или е на половина, а зададеният таргет за месеца да е 100 000 лева, при реално изпълним среден оборот 40 000 лева- примерно.
И при неизпълнение на таргета да имаш глоба.  Tired
А при изпълнение на този таргет да се оказа, че всъщност няма да получиш 1% от него, щото на някой му се виждат много парите, които ще получиш. Или пък започват да ти обясняват, че разходите на офиса са нараснали, толкова много, че си на загуба  Joy

Последна редакция: пт, 01 ное 2013, 00:19 от Red_Hot

# 584
  • Мнения: 341
Или пък започват да ти обясняват, че разходите на офиса са нараснали, толкова много, че си на загуба  Joy
Любимо обяснение  Sick Или другото - в края на годината да излезе, че си на загуба. Честно казано, за държавата хич не ме е еня дали си е получила данъците, но работникът трябва да си получи парите и парите трябва да са добри. Казвала съм и повтарям - НЯМА действащ бизнес, който да е на загуба. А дори да тръгне да фалира, по-добре да изплати първо заплатите на служителите, а не данъците си.

Общи условия

Активация на акаунт