Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 19 362
  • 216
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 2 906
Бележник може да имат за пръв път, но не за пръв път имат диктовка. А това е важното за да знае детето какво се прави с диктовките.

Точно!

# 121
  • София
  • Мнения: 12 125

Смятам обаче, че при толкова малки ученици госпожата би могла да намери начин всяко от децата да предаде работата си.

Ето тук май е разковничето... Peace

# 122
  • Мнения: 403

Смятам обаче, че при толкова малки ученици госпожата би могла да намери начин всяко от децата да предаде работата си.

Ето тук май е разковничето... Peace

Би могла лично да мине и да си събере диктовките или един ученик да свърши това.  А колкото до двойките във втори клас - една подробна рецензия на допуснатите грешки и възможност за поправка през следващата седмица ми се струва добра идея. Родителят ще разбере какви грешки допуска детето му и /ако има желание/ ще поработи допълнително с него за преодоляването им. В нашето училище госпожите провеждат консултации за изоставащите.

# 123
  • Мнения: 2 906
Би могла лично да мине и да си събере диктовките или един ученик да свърши това.  А колкото до двойките във втори клас - една подробна рецензия на допуснатите грешки и възможност за поправка през следващата седмица ми се струва добра идея. Родителят ще разбере какви грешки допуска детето му и /ако има желание/ ще поработи допълнително с него за преодоляването им. В нашето училище госпожите провеждат консултации за изоставащите.

Да, би могла и това се прави в началото на 1 клас. Нали целта е децата да се учат и на самостоятелност, и на отговорност.
Колкото до рецензиите, да те се пишат. Но тук става въпрос за друго.

# 124
  • Мнения: 13 178
Малко деликатност и човещина не е излишна.
За първа година бележник с вписване на бележки, за първи път контролно в тетрадка, а не на лист.
Ако детето е било разсеяно, учителката къде е гледала, в клас едва ли има повече от 25-6 деца.

Нейните възможности да предотврати непредаването на контролното са много , тя не е успяла да ги събере всички, не е намерила начин да провери дали всички са предадени.Реално наказва детето не само за неговата разсеяност, но и за своя грешка.Което е несправедливо.

В нашето училище правилата са много строги, изискванията към децата огромни- сравнявам с изискванията в др. училища.Но независимо от това, госпожите намериха начин да впишат първи оценки по ДБТ и др. по-леки предмети, за да започне почти всяко дете с някакво хубаво усещане за оценяването.


Защото в случая съм абсолютно сигурна, че въпросното дете от темата е най-вероятно далече по-добре с материала от много други и поради една нелепа случайност открива първата страница на първия си бележник със слаб 2.

И въобще не може да се прави сравнение със студент, неявил се на изпит и дори с хитрец от горните класове, "забравил" да си предаде работата.

И друго- ако например, някое умно и старателно, но тромавичко дете беше получило като първа бележка, в първия си бележник слаб 2 по физическо или някой, дето му е "стъпала мечка на ухото" бе открил със слаб 2 по музика, сигурна съм, че точно майките които са "за справедливата двойка" в темата, точно те щяха да ореват света. Двойката си е двойка, няма важни и второстепенни предмети, поне в началния курс се сумира всичко.

# 125
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Ако съм на мястото на майката, сериозно ще се замисля в случай, че само МОЕТО от цял клас се разсейва. Не може да се очаква да се очаква концентрация, ВСИЧКИ останали да я имат, а моето не. "Някакъв проблем имам за решаване", така бих си помислила аз, вместо да търся начин да му оправдая двойката.

# 126
  • Мнения: 13 178
Според мен разсейването е нелепа случайност.Случило се е.
Дете е, за първи път правят контролно в тетрадката, не е изключено механично да я е пъхнало в чантата.


Във второкласната тема, а и миналата година в първокласната почти всички споделяхме прояви на разсеяност- загубване на вещи, забравяне да се приберат някои, а се е случвало аз да намирам тетрадки на др. деца в чантата на моето и обратно- негови- в чужди чанти.Не е необичайно.

# 127
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Детето е във втори клас, но в първи също е правило диктовки. В края на часа г-жата е казала, че е време да се предадат листовете. То не е разбрало, останалите са разбрали. В първи клас имало ли е случаи на непредаден лист поради разсеяност? Вероятно е имало, с детето е говорено и можем да направим заключението, че момента с толерантността към разсеяността му се е изчерпал.

# 128
  • Мнения: 47 352
Саморая, нашата учителка е много по-толерантна през първите 2 седмици след лятната ваканция. Да, не са 1 клас, но имат нужда от адаптация след дългата почивка. Не смятам, че е толкова трудно да го направи учител на най-малките в начален курс.

Ако съм на мястото на майката, сериозно ще се замисля в случай, че само МОЕТО от цял клас се разсейва. Не може да се очаква да се очаква концентрация, ВСИЧКИ останали да я имат, а моето не. "Някакъв проблем имам за решаване", така бих си помислила аз, вместо да търся начин да му оправдая двойката.

Един път ще е моето, друг друго. Ще рече човек, че всички останали второкласници са безгрешни  Simple Smile
За останалото - кой е против наказание и обръщане на внимание на проблема? Но да е адекватното за грешката. Как ще обясниш на детето ти, че ако има желание да учи, ще го оценят обективно с висока оценка, ако получава ниска за съвсем различно нещо?

# 129
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Един път ще е моето, друг друго. Ще рече човек, че всички останали второкласници са безгрешни  Simple Smile
За останалото - кой е против наказание и обръщане на внимание на проблема? Но да е адекватното за грешката. Как ще обясниш на детето ти, че ако има желание да учи, ще го оценят обективно с висока оценка, ако получава ниска за съвсем различно нещо?
Да разбирам ли, че двойката е за наказание? Според кого? Доколкото разбирам от пишещите в темата, само за чувствителните майки става въпрос за такъв прочит на слабата оценка, останалите си я намират в реда на нещата и не драматизират излишно: знаят, че детето им не е за две, обясняват му, че поради нелепото стечение на обстоятелствата сега ще трябва да си понесе отговорността и така.

За да го оценят високо, само с желание за учене да има няма да стане, ще трябва и да се потруди, да слуша какво се иска от него и да е в час.

# 130
  • Мнения: 47 352
Не, въобще първата оценка в живота на някой не е нищо  Simple Smile
Дори за най-големите разбойници и диванета има значение.

За да го оценят високо, само с желание за учене да има няма да стане, ще трябва и да се потруди, да слуша какво се иска от него и да е в час.

За висока оценка е нужно да покаже знания.
За слушане, разсеяност, бягане от час и др. си има забележки, допълнителни домашни, отсъствия и т.н.
А че някой учител не го знае, това не е проблем на детето.

# 131
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Не твърдя, че само на листа детето ще изложи знанията си. В случая става въпрос за входно ниво - част от задължителната документация по предмета.

В гимназията на моя син не разрешават да се изнасят входните нива. Точно поради факта, че И гимназистите са доста разсеяни /нямало е кой да ги научи: родителите дремят, пък учителите им са все толерантни/, не си представят за подпис навреме входното вкъщи, не го връщат навреме на учителя, събирането на входни нива отнема ценно време от часа в продължение на почти цял срок. Ами да, толерантни са учителите, и нашите са такива. Затова, за да се запознаем с писмената работа, трамбоваме до училището.

# 132
  • Мнения: 47 352
Проблемът е, че не си е дал тетрдката за диктовки, не листа от входното ниво.
А за изнасянето, че те са пуснати свободно в нета. Миналата година изпринтих първите намерени за 2 клас, за да се упражнява и се паднаха точно те. Буква по буква. Има качени всичко.

# 133
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Проблемът е, че не си е дал тетрдката за диктовки, не листа от входното ниво.
Проблем е, че искат от него неща, които го засягат пряко, а той е разсеян.

Ако майката вземе проблема присърце, може и да постигне резултати. Ако го неглижира и оправдава /ама дете е, първа оценка му е, ще се стресира, мачкат ми го, какво толкова е направил.../ с жална чупка във веждите, не виждам това дете скоро да научи нещо добро.

Просто непрекъснато ще се нуждае от опека и ще предизвиква съжаление, ако опекунът /госпожата или майката/ не си е свършил работата /разбирай не е свършил неговата работа/.

А за изнасянето, че те са пуснати свободно в нета. Миналата година изпринтих първите намерени за 2 клас, за да се упражнява и се паднаха точно те. Буква по буква. Има качени всичко.

Не говорих за случая, в който учителките ползват глобалната мрежа за изработване на входните нива, а че моментите на разсеяност зачестяват с напредването на възрастта.  

# 134
  • Мнения: 47 352
...че моментите на разсеяност зачестяват с напредването на възрастта.  

Така е. Особено, ако се наказват неадекватно. Говоря и от личен опит.

Майката трябва да стегне детето си и да го разрешат пробемите възможно най-бързо, с подходящото наказание, за да няма по-късно още по-негативни резултати.

Същото трябва да направи и с учителката, защото подобни методи оставят също толкова негативни резултати.

Общи условия

Активация на акаунт