СЕДМИ КЛАС ... апосиопеза - тема № 38

  • 46 213
  • 738
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 41
да си похваля и аз слънчицето
Миналата седмица е правила тест в школата и сега донесе резултатите .
Отлично се е представила. Ще кача в понеделник  в пощата

# 661
  • Карлово
  • Мнения: 5 296
vesito70

# 662
  • София
  • Мнения: 19 946
Аз съм видна критикарка и вечно съм недоволна. Mr. Green Очаквах девойките да ме "сюрпризират" с незадоволителни според представите ми резултати на пробния по БЕЛ. Но нека не  си кривя душата, изненадаха ме в точно  обратната посока. Grinning И сега, поне за кратко, съм доволна. hahaha

# 663
  • Мнения: 7 277
Днес девойката беше на пробен по БЕЛ в "Междучасие".
Видя ми се добър теста.
При първа възможност ще го кача в пощата.

# 664
  • Мнения: 419

Чакам дъщеря ми да се прибере от пробен по БЕЛ и ще споделя.

Къде сте били на пробен по БЕЛ в Междучасие ли ? Ние сме утре , че в момента чавето е на курс.
Да, в Междучасие. Смятам, че горе-долу добре се е справила. Единствено ме притенява преразказа, в който според нея имало някаква случка, която забравила да преразкаже. Иначе като глаголно време, пунктуация и т.н. добре ми изглежда. Има един въпрос от "На прощаване", който не е разбрала и е отговорила грешно: "С кой образ е обвързан мотивът за приемствеността в борбата". Отговорила "на поробителя", което е напълно противоположно на верния отговор.
Общо въпросите са 25, като има една теза, много за пунктуация, два за тропи,видовете сложни изречения. Подобен на този от миналата година до колкото го видях.

# 665
  • у дома
  • Мнения: 7 973
С риск да ме  окачествите като гаднярка, ще си кажа мнението, че 24 задачи за 1 учебен час  не означават нищо (нито малко, нито много) , докато не се знае какви са задачите като трудност . Peace 24 не дотам трудни примерчета спокойно могат  да бъдат решени за 40 мин. Съвсем друг е въпросът, ако задачите не са били  лесни.. Wink Пример с едната ми дъщеря - на контролното са имали 11 или 12 задачи, не запомних точно. С първите 11 е била готова буквално на 15-20-тата минута, през цялото останало време се е борила с последната задача. Тоест 20 минути за 11 задачи и отново 20 само за 1 задача. Но както самата тя каза - не можело  и да става сравнение между трудността на първите и последната. В 12-та полиномът се е разлагал комбинирано, с включени методи като изкарване на общ множител, групиране, 2 формули за съкратено умножение и  с метода, обяснен от  Ганис.. Тоест от децата се е искало да се усетят кое с кое да групират, след това да видят формулата, да я развият,  да изнесат общия множител и най-вече да се усетят че и квадратният тричлен, останал във втората скоба, е също  разложим. А всичко това не става за 2 , 3 или 5 мин.

11 задачи са били според мен -по описание вашето контролно е от книгата за учителя на Анубис-има я качена в Математика за всеки -    http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/09/ANUBIS-matematika_7-klas-knu.pdf - стр.15-16  Hug

# 666
  • София
  • Мнения: 19 946
svetlaem, мерси за линка! Hug
Но на мен лично би ми била по-интересна позицията  ти  на  учител за тест в училище   с 24 задачи?  Питам точно теб, защото се сетих преди време за пуснатите  от теб тестове на Веди за 6 клас с май 24 задачи за  1 час. Като се има предвид, че за 60 мин се очаква децата да се справят и със задачи, над които има и да помислят  (повърхнина и обем на  триизмерни фигури, квадратни мрежи  с търсени  лица на фигури в тях, текстови задачи  с пропорции, здачи за път, трудоемки примери със степенуване и т.н, то излиза , че 24 примера от формулите за съкратено и разлагането  , ако не са особено  сложни, са все пак възможен обем за решаване в рамките на 40 мин... Направи ми тогава впечатление, че първоначално девойките по-трудно се вместваха в този позволен 1 час. Но после, с добиването на тренинг,  станаха доста по-бързи и резултатни. Та в този смисъл, възможно ли е учител като този на детето на Грета Ей всъщност да не е с идеята  да  прецаква децата, а да им прави услуга, стимулирайки ги да се вместят с доста задачи в малко време, демек  да станат като машинки за изпита.. Въпреки, че е пак е спорно доколко е услуга това, дори и при по-лесни задачи..  Кел файда, че ще добиеш тренинг и ще станеш бърз, след като си наредил няколко не дотам добри оценки, които неминуемо ще повлияят на крайната ти оценка..

Последна редакция: нд, 03 ное 2013, 00:18 от пенсионирана русалка

# 667
  • у дома
  • Мнения: 7 973
Нямам представа за трудността на примерите и не мога да коментирам без да съм го видяла,но ти сама си стигнала до извода,че системното решаване повишава скоростта и на децата им стига времето  Hug  В книгата за ученика на Архимед има по мноооооого примери от  всеки вид и ако е достатъчно решавано всекидневно,а не само преди контролно,детето не би трябвало да има проблем  Peace
А тези на Веди за преговор на материала от 6 клас са ми от любимите-децата,които ме послушаха и ги решиха ,нямаха проблем с входните по математика и въобще изчистиха пропуските от 5 и 6 клас...

Последна редакция: нд, 03 ное 2013, 00:49 от svetlaem

# 668
  • София
  • Мнения: 19 946

А тези на Веди за преговор на материала от 6 клас са ми от любимите-децата,които ме послушаха и ги решиха ,нямаха проблем с входните по математика...

Потвърждавам, аз съм от тези, които те послушаха, нищо, че не мен ме чакаше входно .. Е, малко ( по-скоро доста )  по-трудно беше девойките мен да послушат, но все пак и това  стана.. hahaha

Последна редакция: нд, 03 ное 2013, 00:52 от пенсионирана русалка

# 669
  • Мнения: 238
 Благодаря на svetlaem за линка! Надявам се да се наложа и да порешаваме задачи и от там. За сборника на Веди синът ми също го харесва, за разлика от сборника на Веди по литература, който не харесва. Интересното е, че и г-жата споделя неговото мнение.

# 670
  • София
  • Мнения: 3 915
Учителката ни ако искаше да прави добро, нямаше 2 години да дава по 5-6 задачи и в 7ми клас да почне- по 24. Целта е една: децата да останах в кварталното СОУ догодина.  Училище, в което дори в 7ми клас ЗИПа е по география, не мисли за учениците си, а за парите, които ги следват.

Тази сутрин на моя му дадох контролно от качените в пощата(онова с 16 задачи). Точно за 5 мин каза на всяка как се решава. Но просто не му стига времето за 24.

Не знам да се ядосвам ли, да ходя ли в инспектората или при директорката. Ако така продължава, няма да има седмокласник с 6ца по математика тази година.

Контролното ще го кача, ако го върнат. Понякога въобще не ни ги показват.

# 671
  • Мнения: 489
Цялата система е сбъркана според мен, при нас също се дават много задачи за кратко време на контролни и то трудни задачи. Аз си избих от акъла, че за първия срок ще имаме 6 по математика, молим се за петицата  вече, не знам втория срок как ще е. Дето се вика- тренират ги за матурата, ама как ще изкарат хубава оценка от дипломата, малко не ми се връзва.

# 672
  • София
  • Мнения: 3 915
Точно това ми е проблем, Annyto_e .

Дори аз вече не съм убедена има ли смисъл от уроци, като детето няма да се състезава с останалите. Той отсега е с 2т. по-малко. Вече не знам как да го накарам да седне да учи.

Миналата година в училището е имало деца с 5ци за годината и с над 5,50 на матурите и не са влезли по 1во желание.

# 673
  • София
  • Мнения: 19 946
Учителката ни ако искаше да прави добро, нямаше 2 години да дава по 5-6 задачи и в 7ми клас да почне- по 24. Целта е една: децата да останах в кварталното СОУ догодина.  Училище, в което дори в 7ми клас ЗИПа е по география, не мисли за учениците си, а за парите, които ги следват.

Тази сутрин на моя му дадох контролно от качените в пощата(онова с 16 задачи). Точно за 5 мин каза на всяка как се решава. Но просто не му стига времето за 24.

Не знам да се ядосвам ли, да ходя ли в инспектората или при директорката. Ако така продължава, няма да има седмокласник с 6ца по математика тази година.

Контролното ще го кача, ако го върнат. Понякога въобще не ни ги показват.



Много се спряга през годините по темите вариантът с нарочното ощетяване на децата с цел оставането им в кварталното СОУ. Не отричам, че вероятно е така, нямам преки  наблюдения, тъй като децата ми завършват ОУ. Но има нещо, което не ми се връзва. newsm78 Ок, децата са орязани като годишни оценки, но каква е гаранцията, че със занижения си заради  това бал  ще останат в това СОУ. Логиката сочи тъкмо обратното. Афектирани от това действие на учителите, деца и родители ще драпат с мръсна газ да се изнесат от училището.. То не е единственото място, в което дете с по-нисък бал може да бъде прието. Варианти дал господ. Като приемът няма да е така или иначе  в някое от  спряганите като добри училища , поне няма да е и в това до 7 клас и парите, следващи ученика,  ще бъдат изплатени другаде. Тоест с такива действия самото училище се прецаква сякаш  двойно. Хем няма деца с висок бал, с които да се хвали и парадира като успеваемост на випуска, хем  хич не си гарантира, че ощетените ще останат в него и от 8 клас нагоре. Thinking

# 674
  • Мнения: 12
Здравейте, при нас е точно обратното - по математика горе долу добре, но по БЕЛ е ужасно - 4 на входно ниво и от там като тръгна 555, та край няма.

Общи условия

Активация на акаунт