Учители и училища ВАРНА 2014

  • 174 698
  • 1 046
  •   1
Отговори
# 150
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 850
Както вече писах - и нашият адрес не беше признат като близък, при все че виждам училището от прозореца.
Защо да е нечестно това, че са приели децата от ПГ? Във всяко училище където децата посещават ПГ се знае, че това е голямо предимство - децата са обучавани по техен критерий и са много добре подготвени. И на мен щеше да ми е по-лесно да си останем в градината на цял ден, но знаейки горното, записах на полудневна ПГ в училище. Винаги е било така, вие от небето ли падате?

П.П, въпроса който сте отправили за детето ми не е коректен. Темата не е за него! Моето дете има доста високи критерии, доста е амбициозно и по-малко от отличен като вариант трудно понася.

# 151
  • Мнения: 2 906
Всяка година има някакъв проблем с приетите в Славейков - недоволни родители, некоректни критерии и др. Логично е децата от ПГ да имат предимство. Това предимство носи определен брой точки. Те, сборувани с точките от другите критерии,  формират окончателния брой точки, въз основа на който става приемът. Така че  има вероятност точките на дете, получило бонус от други критерии,  да са повече, въпреки че не е посещавало ПГ в училището.

П.П, въпроса който сте отправили за детето ми не е коректен. Темата не е за него! Моето дете има доста високи критерии, доста е амбициозно и по-малко от отличен като вариант трудно понася.

Да, не е по темата, но ми е смешно 6-7 год. дете да има формирани критерии. Доста се изсилваш, успокой топката, че после ще ви е трудно.

# 152
  • Мнения: 13 205
Всяка година има някакъв проблем с приетите в Славейков - недоволни родители, некоректни критерии и др. Логично е децата от ПГ да имат предимство. Това предимство носи определен брой точки. Те, сборувани с точките от другите критерии,  формират окончателния брой точки, въз основа на който става приемът. Така че  има вероятност точките на дете, получило бонус от други критерии,  да са повече, въпреки че не е посещавало ПГ в училището.



Това е първата учебна година, в която въведоха точките и горе-долу можеше да има предв. ориентация за класирането.Така е справедливо.В предходните години нямаше точкуване и затова имаше драми, не бяха много ясни критериите.

# 153
  • Мнения: 635
Мнения за ДОБРИ ЧИНТУЛОВ!!

# 154
  • Мнения: 82
Не четете внимателно. Или просто не разбирате?! ПИТАМ СЕ ДАЛИ ИМА СМИСЪЛ ДА СИ ГУБЯ ВРЕМЕТО ДА ПИША ТУК?
Пиша за последно: - който разбрал - разбрал; който - не - за негова сметка е.

Топъл дъжд сподели: "Защо да е нечестно това, че са приели децата от ПГ? Във всяко училище където децата посещават ПГ се знае, че това е голямо предимство........ Винаги е било така, вие от небето ли падате?"

По закон критериите за прием си ги определя самото училище и то преди всяка учебна година. (т.е. може да се приемат различни критерии за всяка година). Това са ясни и точни правила, които веднъж утвърдени трябва да се спазват. Правилата за 2013 си ги е приело самото училище Славейков и те са: точки за адрес (17т.), които са повече от тези за ПГ (15т.).  Слухове като "голямо предимство" са махленски легенди, а не законни правила, така че не се заблуждавайте. Няма какво да се пада от небето - има закони, правила, които трябва да се спазват. Както писах за 2013 точките за адрес (17т.) бяха повече от тези за ПГ (15т.). НЕЧЕСТНОТО е, че няма как ВСИЧКИ деца от ПГ да живеят по-близо от всички останали, подали заявления и не били в ПГ. Аз лично познавам приети деца с единствени 15т. (предимство заради ПГ) - едно, живеещо до Автогарата, друго на Галата и друго в Звездица. Познавам и деца които от прозореца си виждат училището, но не бяха приети, защото НЕЧЕСТНО не са ги оценили с единствени 17т. Ако местата са константа например 100, и ако нечестно се приеме (вреди) едно дете, то автоматично измества друго, което по право трябва да е там.

Дъждовно време сподели: ..."Логично е децата от ПГ да имат предимство."

Да, логично е, но за 2013г. Славейков се бяха отдалечили от логиката и САМИ си бяха приели "нелогични", но съвсем в рамките на Закона, правила, които НЕ спазиха. А уж са "МАТЕМАТИЦИ". Как ли се справят със задачите??

Светкавица сподели: Това е първата учебна година, в която въведоха точките и горе-долу можеше да има предв. ориентация за класирането.Така е справедливо.В предходните години нямаше точкуване и затова имаше драми, не бяха много ясни критериите.

Това не е вярно. Предходната година 2012г. също имаше правила, но бяха други - "по-логични"(по думите на Дъждовно време). Намерете ги. Все още ги има някъде в нета. За по - предходната 2011г. не мога да кажа, защото не ме е интересувало и не съм търсила, но за 2012г, имаше също критерии и точки. (различни от тези за 2013г). Не можеше да се добие предварителна ориентация, защото не се разясняваше. Вярвайте ми ходих два пъти там, за разяснения и за да добия предв.ориентация. Не се получи и то не по моя вина.  Аз не съм някоя откачалка с идея фикс, че да не мога да преценя и въпреки, че няма шанс да се тръшкам и да си губя времето. Има ли смисъл? Къде остава иистината и справедливостта?

Дано съм Ви била полезна и съм Ви спестила време и неприятни емоции!

Искам да споделя: Това което забелязвам напоследък и много ме тревожи е, че не си признаваме когато грешим и не можем да носим отговорност за грешките си. Това е страшно.

# 155
  • Мнения: 317
Макар че не се интересувам от Славейков, благодаря на Топъл дъжд за написаното мнение.  bouquet В крайна сметка не беше длъжна. Неприятно впечатление ми направи последвалите коментари (особено за детето й), ако не са по темата - моля не ги споделяйте, другите не ги интересува! Подобно поведение спира други майки, минали по този път, да се изказват. Затова и всяка година се започва от нулата като информация.

SvetlaC , ако искаш да си полезна, сподели впечатления от училището, където детето сега ходи!

# 156
  • Мнения: 2 230
За занималнята на "Кирил и Методий" аз също знам, че е за ограничен брой деца. Самата зам. директорка преди 2 седмици ми каза, че не гарантират занималня за всички деца.

Не е съвсем така. Има занималня за всички желаещи, стига това желание да е заявено навреме.

Относно паркирането около училището....ами мъка си е, но с малко обикаляне става. Сутрин е по-лесно.

Занималня има за абсолютно всички (поне за сегашния 1ви клас) - заявява се желание още на първата РС през юни, след приема.

1ви и 2ри клас, когато са първа смяна, почват в 8 часа, затова за тях воденето до уч-ще е по-облекчено, предвид това, че се разминават с другите ученици, които започват в 7.30 ч. Абсолютно всяка сутрин на паркинга на Севастопол има поне 10 свободни места. Ако някой желае да паркира точно пред портала, това вече е друго.

# 157
  • Мнения: 319

Здравей,

може ли малко по-подробно информация за Добри Чинтулов и за г-жа Незабравка Събева. Също в паралелката с разширено изучаване на математика колко часа математика са заложени в програмата.


Такааа започвам подред въпросите и ще отговоря на които мога-
паралеките за първи клас се форчират по избор между-паралелки с разширено изучаване на математика ,БЕЛ и англ.език./моят син е в такава/,паралелки с изобр.изкуство ,БЕЛ и англ. и паралелки с информатика ,БЕЛ и англ.език.Общо 6 или 7 всяка нова учебна година.В годината когато моят тръгна в първи клас целодневните паралелки бяха само две ,но следващата година всички са така.Сутрин имат занимания с класната по програмата ,а следобед с госпожата  която си готвят домашните за другия ден.Но това е само в първи клас.
За съжаление нямам информация за имената на други учители ,но ако искаш мога да проуча въпроса.
Допълнителни занимания колкото искаш.Има отбор по футбол,баскетбол и волейбол.Мисля ,че има и други неща но за тях не съм сигурна.
Да училището работи по програма Успех и на децата много им харесва.
Ходят често на екскурзии до други градове или посещават интересни места в града и околноста.Ето сега на 27.11 класа на моят ще ходи в обсерваторията в Морската градина.
На лагер още не са ходили.

Класната успя да ги направи един задружен клас който решава проблемите си с говорене и обсъждане в час на класния ръководител.Ако имаш други въпроси не се притеснявай и питай.

# 158
  • Варна
  • Мнения: 4 036
Макар че не се интересувам от Славейков, благодаря на Топъл дъжд за написаното мнение.  bouquet В крайна сметка не беше длъжна. Неприятно впечатление ми направи последвалите коментари (особено за детето й), ако не са по темата - моля не ги споделяйте, другите не ги интересува! Подобно поведение спира други майки, минали по този път, да се изказват. Затова и всяка година се започва от нулата като информация.

SvetlaC , ако искаш да си полезна, сподели впечатления от училището, където детето сега ходи!



Присъединявам се, още повече че детето сега е 1 клас и наблюденията са от първа ръка.
Моето инфо за това що е то район около Славейков е, че местата се попълват по адресна регистрация, като се започва от най-близкия адрес и така спираловидно се нареждат адресите около училището, до изчерпване на местата. Та според това къде наоколо има деца за 1 клас, в различните години се стига до различно широк район. Но вкарването на подготвителните групи на практика изяжда почти всички места...
По мое лично мнение това е много тъпо предимство. Ако си сменя жилището в друг район, няма как да съм знаела 1 година преди това и да си запиша детето там в предучилищна. Да не говорим, че така се толерират семействата, в които има кой да гледа детето на половин ден цяла година... А уж тези подготвителни групи в училищата трябваше само да допълнят недостига от места в градините.

# 159
  • Мнения: 5 177
  напротив, предучилищни групи има отдавна, предимството е много смислено, защото това дете е носило пари на училището и е обучаванопо техните изисквания. Проблемът е,че в града има няколко прехвалени училища и всички се втурват към тях.Дали славата нс училището отговаря на истината е друг въпрос.

# 160
  • Мнения: 51
Определено има много дебати за това предимство с предучилищната група в училищата. Не знам дали ще има родители, които няма да запишат децата си в такава при положение, че им осигурява 100% прием в първи клас в желаното от тях училище и естествено с по-добра подготовка в сравнение с градината.....ОБАЧЕ идва другият момент- в предучилищните групи обучението е полудневно или в най-добрия случай до 16.30 часа. , което значи, че единият родител не трябва да работи......Следователно предучилищна подготовка могат да си позволят родителите, които не работят или със свободни баба или дядо, които да водят и вземат децата. Е не е ли пак един вид дискриминация за работещите хора?!
Така, че и според мен не е много правилно да е най-важното и определящо предимство за прием! Не да го няма, просто да не е на първо място!

# 161
  • Мнения: 2 478
Е не е ли пак един вид дискриминация за работещите хора?!


Разбира се, че е дискриминационно! Работещите са тези, които плащат данъците, а винаги те са прецакани. Аз не познавам повече от 1-2 човека, които могат да си позволят да си вземат децата в 12ч или в 16ч от ПУ или от училище...

# 162
  • Варна
  • Мнения: 1 145
... предучилищната група в училищата.... естествено с по-добра подготовка в сравнение с градината.....


Откъде идва тази категоричност, че подготовката в училище е по-добра в сравнение с тази в детска градина?

# 163
  • Мнения: 51
... предучилищната група в училищата.... естествено с по-добра подготовка в сравнение с градината.....


Откъде идва тази категоричност, че подготовката в училище е по-добра в сравнение с тази в детска градина?

Защото тази година кмета Портних освободи доста нови места за 1-ва група за сметка на предучилищната- 4 група.  Вместо да има 2 групи предуч. от по 18-20 деца, те ги  събраха  в една група, за да освободят места. И това не е в 1-2 градини. А как един преподавател да обърне внимание на 32-35 деца??? И да наблегне индивидуално на пропуските на всяко- Невъзможно....

От такава гледна точка си мисля, че в училищата ще се подготвят по-добре, а не, че преподавателите са по-добри.

# 164
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 350

Здравей,

може ли малко по-подробно информация за Добри Чинтулов и за г-жа Незабравка Събева. Също в паралелката с разширено изучаване на математика колко часа математика са заложени в програмата.

]
.
[/quote]  Здравей.Не съм сигурна в първи клас колко часа точно бяха ,но поне 4 часа в седмицата.Сега в четвърти клас часовете по математика са повече от четири.Какво по-точно искаш да знаеш за училище Добри Чинтулов и за г-жа Събева?

Общи условия

Активация на акаунт