Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 74 067
  • 747
  •   1
Отговори
# 60
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Разбира се, колко съм недосетлива. Благодаря, момичета   bouquet

# 61
  • София
  • Мнения: 13 697
И аз имам малко тъп въпрос  Rolling Eyes
За последната задача на СМТ, която се описва. Как се описва например ребус от типа
*********
Решете ребуса
ПЕТИ+ТУР+НИР=2003  Rolling Eyes
ако на различните букви отговарят различни цифри, а на еднаквите букви - еднакви цифри, като знаете, че Р е два пъти по-малко от най-малкото двуцифрено число,а Т=2.
********

С думички как става? Ясно е как се описва Р, но останалите? Моето дете е ходило на СМТ само във 2 клас и не съм се сблъсквала с това. На пробен изпит в СМГ (не беше ходила на модули) беше получила по-малко точки на последната задача с верни отговори на подусловията. Значи някъде нещо не е написала подробно. Тогава не ме интересуваше какво е изпуснала, защото само исках да видя нивото на детето, но сега опираме до тия описания. И не знам какво да я съветвам. Вчера ми беше разказала една задача за Баба Зима по най-безумен начин, все едно по БЕЛ  Mr. Green но всъщност за нея това беше обоснован отговор.

# 62
  • Мнения: 8 902
По-лесно става, ако ги разположиш едно под друго.
За Р е ясно, че е 5 и тогава веднага И излиза 3. След това за У също лесно се смята, че е 4, а П очевидно е 1. Тогава ни остава да пресметнем колонката на стотиците, там имаме едно наум и Т=2, следователно сборът на Е и Н трябва да е 7 за да излезе 0 отдолу, т.е. 10. За този сбор няма много варианти и като видим кои числа сме използвали досега остава да е 0+7. Последното число НУР няма как да започва с 0, тала че остава Е=0, а Н=7.
Не знам обаче дали бих могла да обясня решението на малко дете  Thinking

# 63
  • София
  • Мнения: 13 697
ston, аз не питах за решението. Тя я реши наум. Въпроса е как да я ОПИШЕ. Това е задачата за описване през 2003 г. Тя дори да не ги пише едно под друго си ги сметна. И написа Т=2, Е=0, Н=7 и т.н., но може да й намалят точки, защото не е ясно как ги е получила. Излиза, че трябва да я опише както ти си направила с думи, така ли? Това е малко като да опише сбора на числата 234+567

А също така излизат ли някъде критериите за оценяване на тази последна задача. Мога ли след самото състезание да видя точните критерии за оценка конкретно на тази задача.

# 64
  • Мнения: 864
В сборника има подробно разписване на задачата и критериите за оценка.

# 65
  • Мнения: 7 275
Решете ребуса
ПЕТИ+ТУР+НИР=2003  Rolling Eyes
ако на различните букви отговарят различни цифри, а на еднаквите букви - еднакви цифри, като знаете, че Р е два пъти по-малко от най-малкото двуцифрено число,а Т=2.

http://imageshack.us/scaled/large/40/f094.jpg
http://imageshack.us/a/img23/4664/psiy.jpg

Добавям: Преди да напише Р=5, трябва с думи да обясни:
Най-малкото двуцифрено число е 10. Щом Р е  два пъти по-малко от най-малкото двуцифрено число, то Р=10:2=5.

И накрая е хубаво да завърши:

Решение: Тук написва ребуса с числа.

Последна редакция: ср, 06 ное 2013, 12:12 от Фран Джонсън

# 66
  • Мнения: X
А също така излизат ли някъде критериите за оценяване на тази последна задача. Мога ли след самото състезание да видя точните критерии за оценка конкретно на тази задача.
Погледнах отговорите за последните две години. Има критерии за оценяване на описателната задача. Ако някоя добра душа (учител, проверител) пусне подобен файл и тази година, ще можеш да видиш критериите.

# 67
  • Мнения: 284
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2011/02/O-2007-4-klas-OBLASTEN-R.pdf

Едно официално решение на подобна задача от олимпиада.

# 68
  • Мнения: 5 160
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2011/02/O-2007-4-klas-OBLASTEN-R.pdf

Едно официално решение на подобна задача от олимпиада.

Ето и едно видео на малко по-сложна задача (от линка, който Еllie's Моm пусна вчера)

http://www.youtube.com/watch?v=PXJRE_9B1XQ

# 69
  • Мнения: 129
И аз имам малко тъп въпрос  
ПЕТИ+ТУР+НИР=2003

Здравейте, моят въпрос пък ще е още по-тъп: защо е = на 2003, а не на 2013? От тази година ли е задачата?

# 70
  • София
  • Мнения: 13 697
Благодаря на всички. Изясних си нещата и ще й покажа решенията да види как се пишат.
Задачка, задачата е от СМТ от 2003 г.  Wink Това през 2013 предстои  Wink

# 71
  • Мнения: 41
Момичета, привет!
Какви идеи ви идват  по повод долните изрази? Трябва да се разложат на множители.

4у^2-25y^2+4x+1


(p+5q)*x^2-r^2

Последна редакция: чт, 07 ное 2013, 19:00 от vesito70

# 72
  • София
  • Мнения: 5 550
Момичета, привет!
Какви идеи ви идват  по повод долните изрази? Трябва да се разложат на множители.

4у^2-25y^2+4x+1


(p+5q)*x^2-r^2

Има нещо сбъркано. Погледни пак условията.

1 зад. би трябвало да е 4x^2-25y^2+4x+1=(4x^2+4x+1)-25y^2=(2x+1)^2-(5y)^2=

=(2x+1+5y)(2x+1-5y)


По 2 зад. Въобще не ми е ясно, какво си написала.

За 7 клас ли са тези задачи?

# 73
  • София
  • Мнения: 166
Моля за помощ!

Бъдещата най-близка дата която може да се запише без повторение на цифри е 5.4.2013. Колко са дните от последната такава дата до тази дата?
Дадени са отговори: 9400/9404/9411/9435/9786

Моля и за начина за решение

# 74
  • София
  • Мнения: 5 550
Моля за помощ!

Бъдещата най-близка дата която може да се запише без повторение на цифри е 5.4.2013. Колко са дните от последната такава дата до тази дата?
Дадени са отговори: 9400/9404/9411/9435/9786

Моля и за начина за решение

Последната такава дата без повторение на цифрите е 5.6.1987
От 1988 до 2012 включително имаме 25 години, от които 7 са високосни.

Следователно дните на тези години са 366.7+365.18=9132 дни

От 5.6. (без този ден) до края на годината имаме  209 дни

Дните от 1.1.2013 до  до 5.4. 2013 без този ден са 94.

Сумираме 9132+209+94=9435


Надявам се, че това е решението, но нека някоя мама провери. Виждам, че Кармела Бисквит е в темата.

Общи условия

Активация на акаунт