Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 74 466
  • 747
  •   1
Отговори
# 480
  • у дома
  • Мнения: 7 968
Да, грешка от бързане:) 1/5ч=12мин:) Благодаря, за поправката   bouquet
Да-случва се  Hug Аз поправих,защото потребителката написа,че не е получения отговор,но пък сега погледнах,че тя е написала само 7,което пък със сигурност не е верен отговор....

# 481
  • Мнения: X
Цели две решения ,благодаря ви Ирина и пенсионирана русалка   bouquet,сега ще се пробвам да реша сама задачата за депутатите,която също не успях :oops:,но поне малко ми се изясни как се решават подобен тип задачи.

Извън рамките на майтапа -  точно такива задачи официално се предават в 7 клас, в частта за моделиране на линейни уравнения. При тях номерът е еднотипен - едно и също нещо го изразяваш по два начина, които после приравняваш.
Ако задачата няма описателен характер или е от тема за по-малки деца,  може да се реши и така:
Недостигащи хора за запълване на пейките ( недостиг) -19-14=5
Оставащи без място хора след запълване на пейките(излишък) -21
недостиг+излишък=5+21=26
брой хора на една пейка в първия случай - 19
брой хора на една пейка във втория случай - 17
разлика в броя хора на една пейка в двата случая - 19-17=2
26:2=13 пейки....

Последна редакция: пн, 20 яну 2014, 00:26 от Анонимен

# 482
  • Мнения: 596
Цели две решения ,благодаря ви Ирина и пенсионирана русалка   bouquet,сега ще се пробвам да реша сама задачата за депутатите,която също не успях :oops:,но поне малко ми се изясни как се решават подобен тип задачи.
E, споко, те задачите за депутати и политици у нас  са доста  по-трудни, все не излизат сметките покрай тях, все нещо  липсва.. Mr. Green Шегувам се, разбира се. Сори за офтопика.

Извън рамките на майтапа -  точно такива задачи официално се предават в 7 клас, в частта за моделиране на линейни уравнения. При тях номерът е еднотипен - едно и също нещо го изразяваш по два начина, които после приравняваш.

Депутатите ги разкостих в задачата Mr. Green,ама може ли който е свободен и на линия да погледне дали е правилно(че довечера ще обяснявам на детето):

Парламент се състои от 300 депутати(Д) в 3 парл. групи.В 1-ва гр. Д са с 40 повече от Д във  2-ра гр.Когато 103 Д от 1-ва гр. се преместили в 3-та гр.,Д във 2-ра и 3-та гр. се изравнили.Как са били разпределени Д в началото?

1-ва гр.>2-ра гр  1-ва гр-х 2-ра гр  х-40 3-та гр  -у

х+(х–40)+у=300

у+103=х-40  у=х-143

х+(х-40)+(х-143)=300
х+х+х-183=300
3х=300+183
х=483:3
х=161

1-ва гр-161 Д
2-ра гр-161-40=121
3-та гр-161-143=18

 

# 483
  • Мнения: 2
Здравейте всички,
Затрудняваме се с малкия да получим отговора на задача 2 от теста на СМГ за 2009 (20.06.2009)
Задачата е:
Край една река група златотърсачи заградили правоъгълни участъци. Номерирали ги, като поставили табели с поседователни числа 1, 2, 3 и така нататък.
   За всеки участък, чийто номер е с 1 по-голям от номера на друг участък е вярно, че:
-   единият от размерите му е с 2 метра по-голям от някой от размерите на другия участък;
-   вторият му размер е 2 пъти по-голям от размерите на другия участък;
-   страните на всички участъци се измерват с цели числа метри.
a)   Ако участък № 1 е с размери 50 м на 30 м, то колко квадратни метра може да е лицето на участък № 2?
b)   Ако участък № 3 е с размери 50 м на 30 м, то колко метра е обиколката на участък № 1?
c)   Ако участък № X е квадрат с лице 1600 кв.м., то колко най-много може да е X ?
Собственикът на този участък иска да го раздели на 8 (не непременно еднакви) квадрата. Покажете му как може да направи едно такова разделяне?

Грижата ни е с (с) - получаваме 10.
Ето как го получаваме:
10. 400/400
9. 200/398
8.100/396
7.98/198
6.96/99
5.48/97
4.24/95
3.12/93
2.6/177
1.3/175

 Дадения отговор е 7. Къде грешим?
Предварително благодарности на всички отзовали се!

# 484
  • Мнения: 980

10. 400/400

 Дадения отговор е 7. Къде грешим?


1600 кв.м. е квадрат 40×40, а не квадрат 400×400. 40×40 = 1600, 400×400 = 160 000.

Тогава вече става със 7: 40×40, 20×38, 10×36, 8×18, 4×16, 2×8, 1×6.

Понеже задачата е за описание, за да се получат пълния брой точки трябва да се разгледат всички варианти и да се покаже, че горния е най-дългия

Например, така:

                                                     40 × 40
                                                     20 × 38
                     10 × 36                                                       18 × 19
5 × 34                              8 × 18                                        9×17      
3 × 17               4 × 16                    6 × 9                                            
             2 × 14              2 × 8          3 × 7
             1 × 12              1 × 6        

Последна редакция: вт, 21 яну 2014, 11:35 от Ant12

# 485
  • Мнения: 105
Грешите там където пишете че 400.400=1600 кв.м.  Wink

# 486
  • Мнения: 6
Здравейте, бихте ли ми помогнали с идеи как да обясня решението на логическата задача на синчето , каквото и да кажа ме гледа "умно' , изчерпа ми запаса от енергия.
 Задачата е/2 клас/ :
В склад има 5 кутии  с кафяви и 5 кутии с черни обувки. Колко кутии най -малко трябва да се вземат, за да сме сигурни , че е взета кутия с черни обувки?
Благодаря ви предварително!

# 487
  • Мнения: 5 160
В склад има 5 кутии  с кафяви и 5 кутии с черни обувки. Колко кутии най -малко трябва да се вземат, за да сме сигурни , че е взета кутия с черни обувки?

Питаш - ако извадим една кутия - сигурни ли сме, че ще е черна, после 2,3, така до 5.
Обръщаш внимание, че всяка една извадена до 5 вкл. може да е все кафява.

Затова трябва да се извадят най-малко 6 кутии - т.е. най- лошия вариант - извадили сме първо всички 5 кафяви, и 6-тата вече е черна.

# 488
  • София
  • Мнения: 5 551
Здравейте, бихте ли ми помогнали с идеи как да обясня решението на логическата задача на синчето , каквото и да кажа ме гледа "умно' , изчерпа ми запаса от енергия.
 Задачата е/2 клас/ :
В склад има 5 кутии  с кафяви и 5 кутии с черни обувки. Колко кутии най -малко трябва да се вземат, за да сме сигурни , че е взета кутия с черни обувки?
Благодаря ви предварително!
Да приемем, че сме най-големите каръци и при първите 5 проби изтегляме кутии с кафяви обувки. Тогава при шестия опит ще сме сигурни, че обувките са черни. Значи, най-малко 6. По-скоро- 6 е достатъчно.

# 489
  • Мнения: 6
Благодаря!!   bouquet

# 490
  • Мнения: 2
Благодаря. Направо се изчервих. Но явно умората вчера си е казала думата.

# 491
  • София
  • Мнения: 166
Здравейте, имаме нужда от малко помощ:
Даден е трапец ABCD с лице 30 кв.см. Основите АВ и СД изпълняват условието АВ=2СД. Извън трапеца е построен триъгълник ДСЕ. Точка М лежи на основата АВ и ДМ е успоредна на ЕС. Точка N лежи на отсечка СЕ и MN е успоредна на ДЕ.
Да се намери лицето на триъгълника DNE.
Аз успявам да изведа само:
S (ABCD) = 30
(a+2a)h /2=30
3ah=15
ah=5

Моля за съдействие - по възможност със знания за 5 клас.

# 492
  • София
  • Мнения: 1 659
Здравейте, имаме нужда от малко помощ:
Даден е трапец ABCD с лице 30 кв.см. Основите АВ и СД изпълняват условието АВ=2СД. Извън трапеца е построен триъгълник ДСЕ. Точка М лежи на основата АВ и ДМ е успоредна на ЕС. Точка N лежи на отсечка СЕ и MN е успоредна на ДЕ.
Да се намери лицето на триъгълника DNE.
Аз успявам да изведа само:
S (ABCD) = 30
(a+2a)h /2=30
3ah=60
ah=20

Моля за съдействие - по възможност със знания за 5 клас.

Разглеждаме триъгълник DMC. Sdmc = h.a/2 = 10
(приемам, че с h си означила височината на трапеца, а с а - страната DC).
Но CE e успоредна на DM => всички триъгълници с основа DM и връх върху СЕ имат еднакви лица
(учи се в пети клас - една и съща основа и еднакво разстояние между успоредни прави = височина в тези триъгълници към общата основа) => Sndm = Scdm = 10 cm2MNED е успоредник по построение.  Smdn = Sdne = 10 cm2

Последна редакция: нд, 26 яну 2014, 14:48 от Carmela Biscuit

# 493
  • София
  • Мнения: 166
Колко малко му трябва на човек!!!!Кармела, много благодаря за съдействието!

# 494
  • София
  • Мнения: 4 101
И аз със задачка, ако вече е обсъждана , моля да ме извините и да ми посочите линк, не съм ви чела досега :

Има ли прости числа в редицата :
120333308/4  ,  12033308/4 , 1203308/4 , 120308/4 ? (наклонената чертичка е деление)
(Хайнацки 2010-5 кл)

Като се приложат известните признаците за делимост не се дели на 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 и т.н. производни на тях.
От решението видях, че се делят всичките на 19, но ако беше на 101 примерно  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт