На добър час в ПЪРВИ клас! - 4

  • 31 374
  • 740
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 5 940

Но аз ще ида утре да и обясня дали само с нейно изрично разрешение мога да виждам какво се пише в тетрадките и дали е нормално да не обърне внимание, че едно дете нищо не е писало цяла седмица. Че и да иска втора такава седмица да ми сервира.

Смятах да говоря с учителката с нормален тон и да я помоля да се погрижи в края на деня, след 10 часа прекарани в училището, детето да е с попълнени тетрадки и ако не е, да съм уведомена за това своевременно, което значи още на същия ден, а не чак в края на седмицата. След днешната случка обаче се чудя как да подходя, за да не стана груба. И естествено ще изисквам всички тетрадки, които не съм виждала, да ги получа за проверка, независимо на кой какви са му идеите и концепциите за учебния процес  #Cussing out
Според мен и кажи всичко това, което си предвидила с нормален тон. Обясни й, че държиш да виждаш какво детето работи.
Това е направо жестоко- да му отидат съботата и неделята след 10 часов ежедневен престой, ужас.
Синът ми също периодично ми казва, че един сборник по математика трябвало да стои само в училище. Аз също така регулярно му повтарям, че не разрешавам и да каже на учителката, че мама иска да вижда какво работи и не му дава да го оставя там.
Днес, докато си стояхме с малкия на двора, ми стана тъпо, че големия трябва да кибичи до 4 часа в училище, особено при това хубаво време и то като съм си вкъщи. Той обаче така си харесва тази занималня, най-вече, че си знаел, че като се прибере, вече няма нищо за правене. Децата имат нужда от това, така ви отнемат и малкото свободно време. Наистина, хубава статия.
Цвети, за книгите - синът ми от лятото започна да чете нещо, различно от енциклопедии. По идея на liani скоро открихме Роалд Дал - малко са еднопластови книжките, но пък на него са му забавни.Чете и две от поредицата "Хариша". Но понякога се уморява и ме кара и аз да му почета, та се редуваме.

# 121
  • Мнения: 292
За мен това е недопустимо, да не се вижда какво са учили и върху какво са работили децата по време на учебните занятия. Видно е, залитането по западния модел, аз лично съм привърженик на това, децата да не носят учебници и помагала всеки ден, НО, задължително трябва да се прегледат след училище точно тези, по които е работило детето, а вкъщи да има втори комплект, по който реално родителят да провери знанията на детето, когато реши. В нашето училище такава практика няма обаче. Носим 10 кг раници, не знам как се придвижват самите деца следобед до стаята, в която се провежда занималнята... И се учудвам, че има родители, които изобщо не поглеждат какво е работено през деня, на какво ниво са усвоени нещата от детето и т.н., а разчитат само на училищната подготовка. За мен е несериозно да оставя детето на самотек. Така че подкрепям напълно предложените разговор и забележка към учителката, в случая на allana.

# 122
  • Мнения: 882
Всяка вечер се преглежда какво са правили през деня.
Имат по 2 тетрадки за работа в клас и две  за домашна работа, които се сменят всеки ден.Когато се върне проверена от госпожата , под подписа и следва да се подпише родителя.Прави се с цел да е видно, че родителя е видял на какво ниво е детето.Не си позволявам да пропусна подпис, защото след като имам претенцията  детето да се обучава само в училище , мога поне да си направя труда да погледна какво е учило и да отдам почит с подпис на преподавателя му.

# 123
  • София
  • Мнения: 3 664
Но понякога се уморява и ме кара и аз да му почета, та се редуваме.
Тази сутрин му предложих да му почета аз,защото  е започнал една доста дебела книга на Роалд Дал,която трябва и да връщаме в библиотеката,но той даже се обиди.Каза,че вече бил голям и как така съм щяла да му чета аз Naughty Mr. Green Аз обаче му казах,че си е още фъстък и ми беше кръвно обиден Crossing Arms
Друго ,което обича да чете са стихотворения,поредицата "Във Вълшебната гора" и Непохватковците(200стр книга и я чете за 3ти път Simple Smile )

# 124
  • Мнения: 7 947
Извинявам се, ак опрозвуча грубо, но с кой акъл сте оставяли всичко в у-ще? Как може да оставяте цялата отговорност на детето и учителя, при положение, че говорим за деца, които за първипът попадат в тази обстановка???
В нашето у-ще има шкафчета, всеки може да оставя каквото иска. Е, никога не ми е дошило на ум да оставям учебниците и тетрадките. Първата ни работа вечер като с еприберем е да отворя, давидя какво са писали и учили и да допълним, ако се налага. Често давам и по още няколко реда да попише, в наша упражнителна тетрадка. Не мога да очаквам, че от 5 реда написани в у-ще и вече съответната буква е отработена и ок...

# 125
  • Мнения: 50 652
Отделно че не знам как проверяват, но понякога има неща, попълнени грешно, но все пак попълнени...и не поправени
А също и рядко им дообясняват. Ако има грешки, гледам първо да разбера дали е схванал правилно задачата, а после какъв точно му е проблема да я направи, и ако трябва обяснявам допълнително.

# 126
  • Мнения: 7 947
 Laughing Страхотен аватар, точно вчера правихме костум - ще се празнува Хулоуина утре...

Иначе те още са им лесни нещата, няма за обясняване, но специално при нас самото писане е проблем - извитите, равномерни, прибрани чингелчета...Първитередове, съответно и уч.тетрадка от клас - са си задължително грозни. А нашата класна подчертава дори добри за мен, ужасно взискателна е.


Иначе да споделя какво се случи с нашия проблем с момичето, което тормози сина и класа.
Сутринта засякох класната. Мислех да ходя в приемното й време утре, но тя сама прояви интерес защо. Разказах с две думи. Първо, остана учудена малко, защото явно сина не е казвал всичко на нея или по-скоро не е разказвал с подробности и тя не е разбрала ясно проблема, че той се чувства тормозен. Поговорихме и тя каза, че ще се постарае, разчитам на това.

Вчера имало и друг случай - момичето скъсало на парчета новата гумичка на сина. Той отишъл при класната явно с достатъчно насълзени очи. Тя завела момичето при директорката. Като се върнало, момичето плачело и не говорило със сина цял ден.

# 127
  • софия
  • Мнения: 30 239
Ето, видя ли, че е трябвало да говориш директно с нея? Това е най-чистия и ясен начин.

# 128
  • Мнения: 8 898
Алана, това, което описваш е доста неприятно  Sad За мен не е приемливо учебници, помагала и тетрадки да стоят в училище. И как така няма да ви ги дават да си ги вземете вкъщи, чак специално разрешение... сякаш изнасяте кралското съкровище.
Когато се приберем на обяд първо вадим всичко от раницата и виждам какво са правили през деня, какви са домашните. Към 16-16:30 като го прибера от тренировка сяда да ги пише.
Вчера са правили тест по български и на родителската среща класната каза, че доста деца не са се справили със звуковия анализ. Като цяло всички напредвали, но общото ниво в класа не е такова каквото на мен ми се иска да бъде. Върху това обаче няма как да влияя - каквото такова. Искам и аз клас, в който на всички да им се учи и да се справят бързо и добре, но такова нещо май само във фантазиите ми има  Sad По отношение на дисциплината също имаше някои забележки, но в рамките на нормалното. Хареса ми, че назоваваше по имена всички палавници и какви точно са магариите им. Май като цяло се оказа, че момичета са по-палави. За първи път на родителска чувам поименно изброяване и описване точно на проявите. В градината ми беше пуснало от това "някои деца" и общото "много са непослушни". Предпочитам да се казва "Иван, Драган и т.н. правят това и това, аз им говоря и обяснявам, вие като техни родители вземете също мерки!" За щастие всичко е в резултат на обичайна детска палавост и няма в класа открито злобно и агресивно поведение.

# 129
  • Мнения: 5 177
E хайде чак пък втори комплект учебници и всичко наново у дома, че кога ще спи  newsm78
Преглеждам нещата във вторник вечерта и вече събота и неделя. Но всяка вечер пишем и смятаме по малко, за тази вечер ще отделим време за звукови модели и модели на изреченията, второто му било трудно, въпреки, че не видях да го е направил грешно

Няма проблем да взимам и гледам, което си помагало искам все пак АЗ съм ги купувала  Crazy

# 130
  • Мнения: 1 995
За тормоз си говорите. Актуална за мен тема до миналата седмица.
Момиче от класа на дъщеря ми я тормозеше, по думите на моята щерка, тормозът не е предизвикан, т.е. тя се държала мило с нея, не я е обиждала и т.н. Но аз винаги имам едно наум и не търся вината изцяло в чуждото дете.
Тормозът отначало се състоеше в обиди за външен вид, моята била ходила с грозни дрехи на училище, пък другата била по-красива и т.н. Аз и обяснявах да не и обръща внимание, да я избягва, да не влиза в конфликти с нея. Но това доведе и до физически тормоз - уж случайно я спънала, ударила я с юмрук в гърба(на което тя веднага се оплакала на госпожата, последната не реагирала) ходила и ровела в нещата и си вземала каквото иска. Това вече преля чашата и бях решила да ходя да говоря с госпожата. Но преди това сметнах, че не е излишно да направя последен опит дистанцирано да се справя с тормозителката. Моята дъщеря е със силно его и вечно желание за лидерство(където явно е конфликтът между двете), но насилието я стъписва и тя се свива в себе си. Затова и казах следващият път, когато другото дете направи опит да я удари, да и хване ръката, да я предупреди, че следващият път и тя ще я удари и да я заплаши, че аз ще се разправям с нея.
След като дъщеря ми е последвала съвета ми, тормозът престана.

# 131
  • Мнения: 7 947
Ето, видя ли, че е трябвало да говориш директно с нея? Това е най-чистия и ясен начин.

Никога не съм отхвърляла това катои първи възможен вариант за действие.
Просто споделих проблемите ни в у-ще и моите усещания.


Криста - то тормоз е повече вербален, да, с думи и тн. При вас е подействало това със заплахата, което е идеално. При нас не ставаше никак. Отделно, че моя син никога няма да посегне, такъв е...

# 132
  • Мнения: 50 652
И моят е такъв
Не иска и да казва на госпожата, било клюкарене. За това помага и тази от занималнята де, казва им постоянно да не се клюкарят и се ядосвам. Обясних му че има разлика между клюкарене и съобщаване за проблем, и че това им е работата на учителките, и че те са възрастните хора, на които са поверени, и те ще решат какви мерки да предприемат при проблем. Не одобрявам саморазправата изобщо и не мисля- засега- да го уча на такива неща.

# 133
  • Мнения: 5 259
Извинявам се, ак опрозвуча грубо, но с кой акъл сте оставяли всичко в у-ще? Как може да оставяте цялата отговорност на детето и учителя, при положение, че говорим за деца, които за първипът попадат в тази обстановка???
Мислех, че това се прави за удобство на децата, за да не разнасят всеки ден чанти. Но когато помолих дъщеря ми да си взема някои тетрадки всяка вечер, учителката и казала: "Това е забранено. Никой няма право да си носи вкъщи тетрадките през седмицата, без изрично да съм разрешила."
Аз съм просто  #Crazy Разбирам ако в петък виждах прилежно попълнени упражнения без забележки и поправки, което би значело, че всичко е наред и няма нужда от допълнителна работа... Но при положение, че ми носи празни тетрадки, учителката да каже "Не е разрешено да си носиш тетрадките вкъщи" е просто нямам думи!

# 134
  • Мнения: 1 995
Криста - то тормоз е повече вербален, да, с думи и тн. При вас е подействало това със заплахата, което е идеално. При нас не ставаше никак. Отделно, че моя син никога няма да посегне, такъв е...

Моята също не посяга и няма да посегне, затова я инструктирах да заплаше, че ще посегне и да намеси и мен като заплаха. Последното ми хрумна от това, че другото дете е заплашвало моята дъщеря със собствената си майка(?!) и реших, че ще подейства. Оказах се права.

Не одобрявам саморазправата изобщо и не мисля- засега- да го уча на такива неща.

Саморазправа аз също не одобрявам, никога не съм учила детето ми да се бие, учена е да подхожда с добро към другите. Преди заплахата и бях казала да отиде при тормозителката и да и предложи да спрат да се карат и да бъдат приятелки. След като не се получи с добро, реших да действаме по нейните методи, за да бъде поставена границата и да е ясно, че такова поведение не е допустимо и няма да остане ненаказано.

В бъдеще ако има проблем отново, ще отида директно при госпожата.

Общи условия

Активация на акаунт