Частни училища-информативна тема 2

  • 63 870
  • 745
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 1 007
Реално няма причина за хукване по уроци, но се създава психозата, че ако не ходиш, лошо ти се пише Simple Smile

Има причина - ако твоето дете и Иванчо са равно добри, но Иванчо тръгне на уроци, той ще задобрее и ще бие твоето дете на изпита. И той ще влезе, а твоето дете не. Пък ти казвай, че реално няма причина за уроци. Причина има и тя е, че Иванчо е тръгнал, а местата са малко и няма място и за Иванчо, и за твоето дете.
Това е илюзия Simple Smile Една задълбочена (през годините!) самоподготовка дава много повече. Знам, че Иванчовците ходят по уроци, но моето дете влезе от раз без уроци. Нека не забравяме, че доста от времето на уроците отива за пробни изпити, проверка на знанията, изпреварване на училищния материал. При самоподготвката времето се използва изцяло за упражнение.

Много ми е приятно да си говорим с теб и Русалката, съжалявам, че не сме на едно мнение по въпроса с уроците (макар че съм сигурна, че Русалката също само полира знания, които принцесите са натрупали от усърдна работа вкъщи и през годините  Hug ), но искам да дам на другите надежда (проверена при това!), че може и без уроци, дори ако учителите в училище не са на ниво.

Относно ЕГ и МГ, и моите спомени са същите - първо езиковите гимназии (при това в реда английска, немска, френска), МГ за резерва. Техникумите май бяха след осми клас, ако не се лъжа.

# 676
  • София
  • Мнения: 7 247
Една задълбочена (през годините!) самоподготовка дава много повече.
Не оспорвам, но колко са 7-мокласниците, достатъчно мотивирани, за да се подготвят добре сами? Къде, къде по лесно е да има още някой, който да изисква и контролира... Просто възрастта е такава...

# 677
  • Мнения: 7 681
Може и така да е, но преди години много по-малко деца кандидатстваха (примерно в моя клас кандидатствахме 3-4 деца, а останалите си продължиха, сега на практика кандидатстват всички), а и кандидатстваха само на едно място (който влязъл, влязъл, нямаше вариант да се пробваш на няколко места, което правеше реално конкуренцията много по-малка)

Ами точно това е - и сега трябва да стане така, хайде не само на едно място, но да кажем на 2. Няма как някой да иска всички езикови гимназии, щото са елитни, еми нека си реши към кой език му е интереса. И в испанската, съм сигурен, че никой не е заритал за този испански, изобщо не е важен език в света, макар и да го говори цял континент, а хеле пък към испанската култура едва ли имат такъв интерес и едва ли са чели Сервантес, пък да не говорим за други автори.
Ама Испанската е от "елитните" и напливът е голям.
 Навремето всяко училище имаше отделен изпит, нека пак стане така, да видим кой ще се яви на 10 изпита в 10 различни училища? Сигурно ще има и такива луди, малко ли има луди родители, дето ще си пощурят децата, но няма да е толкова масово.

# 678
  • Мнения: 13 333
Хаха, Татко Мецан,
има и индивидуално луди, аз примерно ходих на 9 изпита за университети в 3 града, а пък и работех тогава Grinning Нашите даже не са ме придружавали, а за някои мисля, че и не знаеха...

Техникумите май бяха след осми клас, ако не се лъжа.
И аз такива спомени имам, което означава, че техникумите поначало са обирали хора, които не са успели да влязат в гимназиите или пък изобщо не са се пробвали. Т.е. изобщо не се състезават на същата писта.

Последна редакция: чт, 20 фев 2014, 15:15 от Параход

# 679
  • Мнения: 847
Не мога да се начудя какво се е променило в образователната система през последните 20 години. Аз кандидатствах и влязох в най-елитната ни гимназия без да съм посещавала нито частни уроци, нито курсове.
Казано с 1 изречение - в София населението набъбна поне 3 пъти от моето детство насам...
Бе вие като говорите наизуст, поне чувате ли се какво казвате? (справка за броя на населението по-долу - и учениците дори с този процент не са се умножили, защото и в София важи якото застаряване)
1975   1 066 299
1985   1 201 719
1992   1 190 126
2001   1 170 842
2011   1 291 591
Аз също влязох и в МГ, и в СУ без нито един частен урок, съответно края на 80-те и 1994 г. Да видим как ще е със следващото поколение. Хич не ми се нрави тази концепция.

Не е съвсем така-около мен масово хората от провинцията живеят в София, но личните им карти са си още по родните места. Регистрират се в София, само ако им се наложи я за детска градина, я за нещо друго. Добрите гимназии обаче за са си все същите от мое време-единствено 73то се нареди на предни позиции като "2ра Немска".
Единиственото оптимистично е, че частните гимназии се развиват и след още няколко години повече от тях ще могат да предложат добър продукт.

# 680
  • Мнения: 50 774
Това е илюзия Simple Smile Една задълбочена (през годините!) самоподготовка дава много повече. Знам, че Иванчовците ходят по уроци, но моето дете влезе от раз без уроци. Нека не забравяме, че доста от времето на уроците отива за пробни изпити, проверка на знанията, изпреварване на училищния материал. При самоподготвката времето се използва изцяло за упражнение.
Да де, ама колко деца се готвят задълбочено през годините? Освен това уроците от добър учител изключително много ускоряват подготовката. Ако нямаш кой да те научи на тънкостите може със седмици да бориш някой тип задачи и пак да нямаш успех.
Впрочем къде е влязло твоето дете? Аз самата съм казвала, че за влизане в СМГ на децата от СМГ уроци не им трябват. Но не знам за дете, прието в НЕГ или в СМГ с НЕ, което да не е ходило на уроци поне по БЕЛ.


Много ми е приятно да си говорим с теб и Русалката, съжалявам, че не сме на едно мнение по въпроса с уроците (макар че съм сигурна, че Русалката също само полира знания, които принцесите са натрупали от усърдна работа вкъщи и през годините  Hug ), но искам да дам на другите надежда (проверена при това!), че може и без уроци, дори ако учителите в училище не са на ниво.
Много лошо е да им даваш такава надежда, защото това е ялова надежда за най-най-добрите училища. А за просто добрите може да си кажеш едва след това "ама то и без уроци можеше". Ама при тази остра конкуренция ако детенце не влезе и не е ходило на уроци няма ли да чувстваш вина, че не си направила всичко възможно? Аз също съм 100% уверена, че моята щерка щеше да си влезе и без грам уроци, ама все пак я пратихме на БЕЛ. И да ти кажа, хич не и навреди и наистина си попълни дупки в знанията.

# 681
  • Мнения: 50 774
И в испанската, съм сигурен, че никой не е заритал за този испански, изобщо не е важен език в света, макар и да го говори цял континент, а хеле пък към испанската култура едва ли имат такъв интерес и едва ли са чели Сервантес, пък да не говорим за други автори.
Ама Испанската е от "елитните" и напливът е голям.
Което доказва моята теза, че напливът е за среда, а не за конкретен език. Търси се доброто училище с добрата среда.

 Навремето всяко училище имаше отделен изпит, нека пак стане така, да видим кой ще се яви на 10 изпита в 10 различни училища? Сигурно ще има и такива луди, малко ли има луди родители, дето ще си пощурят децата, но няма да е толкова масово.
Пак няма да се променят нещата - да, децата ще избират училище и заради този избор много добри деца няма да успеят да влязат (ако са се целели в Немската), а по-слаби деца ще влязат (ако са избрали Испанската), но пак ще ходят на уроци, защото местата няма да станат повече.

# 682
  • Мнения: 7 681

Което доказва моята теза, че напливът е за среда, а не за конкретен език. Търси се доброто училище с добрата среда.

Напълно съм съгласен с това. За другото - не знам, но това с частните уроци е ужасно порочна практика и както казаха и други, налага се вече възгледът, че е нещо нормално и задължително, ето и ти го казваш. То най-много даскалите имат интерес от това положение, за да могат да дават частни уроци. Но това е напълно ненормално положение. Като гледам обаче какви от умни по-умни глави се сменят в МОН и все по-умни идват, то няма надежда, че нещо ще се промени.

Единствената надежда са наистина частните училища, които дано в близко време да настигнат по ниво елитните държавни гимназии. До 7 клас вече частните са по-добри, сега им остава да направят това и в гимназиалния етап и тогава поне за тези, които могат да си позволят частното образование, тази порочна истерия ще отпадне.

# 683
  • Мнения: 1 007
Това е илюзия Simple Smile Една задълбочена (през годините!) самоподготовка дава много повече. Знам, че Иванчовците ходят по уроци, но моето дете влезе от раз без уроци. Нека не забравяме, че доста от времето на уроците отива за пробни изпити, проверка на знанията, изпреварване на училищния материал. При самоподготвката времето се използва изцяло за упражнение.
Да де, ама колко деца се готвят задълбочено през годините? Освен това уроците от добър учител изключително много ускоряват подготовката. Ако нямаш кой да те научи на тънкостите може със седмици да бориш някой тип задачи и пак да нямаш успех.
Впрочем къде е влязло твоето дете? Аз самата съм казвала, че за влизане в СМГ на децата от СМГ уроци не им трябват. Но не знам за дете, прието в НЕГ или в СМГ с НЕ, което да не е ходило на уроци поне по БЕЛ.

Ами точно в НЕГ влезе. Без уроци по БЕЛ. Попълваше едни книжки с тестове и това беше. По математика ходи в седми клас на един курс в СМГ в събота, и то не от самото начало - ей така, за сверяване на часовника. То нямаше и как да бъде иначе, защото, като всеки курс, имаше прекъсване за пробни изпити, изпреварване на материала в училище, прекъсване през ваканциите или заради олимпиади и така. То беше изцяло за мое успокоение, но наруши ритъма й на учене, който си беше създала преди.

Много ми е приятно да си говорим с теб и Русалката, съжалявам, че не сме на едно мнение по въпроса с уроците (макар че съм сигурна, че Русалката също само полира знания, които принцесите са натрупали от усърдна работа вкъщи и през годините  Hug ), но искам да дам на другите надежда (проверена при това!), че може и без уроци, дори ако учителите в училище не са на ниво.
Много лошо е да им даваш такава надежда, защото това е ялова надежда за най-най-добрите училища. А за просто добрите може да си кажеш едва след това "ама то и без уроци можеше". Ама при тази остра конкуренция ако детенце не влезе и не е ходило на уроци няма ли да чувстваш вина, че не си направила всичко възможно? Аз също съм 100% уверена, че моята щерка щеше да си влезе и без грам уроци, ама все пак я пратихме на БЕЛ. И да ти кажа, хич не и навреди и наистина си попълни дупки в знанията.
Именно, пращаме ги за собствено успокоение, а не че има нужда Simple Smile Но както казах, това е малко нож с две остриета.

# 684
  • Мнения: 50 774
Единствената надежда са наистина частните училища, които дано в близко време да настигнат по ниво елитните държавни гимназии. До 7 клас вече частните са по-добри, сега им остава да направят това и в гимназиалния етап и тогава поне за тези, които могат да си позволят частното образование, тази порочна истерия ще отпадне.

Няма да е в толкова близко бъдеще, освен ако от МОМН не "помогнат", като разбият елитните ДУ. Винаги е имало опити за това, идеята даже си има и свое лоби. В развитите страни децата от заможни семейства са и по-умните, подготвени и амбициозни. Тук обаче все още не е така. И затова тези, които имат възможност да учат в частно училище, далеч не са най-умните. Даже в доказано училище като АК нивото на приеманите деца рязко спадна по същата причина и вече много от най-добрите деца не се записват там. Какво остава за други гимназии с по-ниско реноме. Аз например доживот ще имам  негативно отношение към "Златарски", защото помня как в деня на изпита за АК техни агенти обикаляха и даваха брошури с някакви думи от сорта на "Е, ако не ви приемат тук, знайте че ви чакаме при нас". Което аз си разшифровах като "Ние не подбираме и вземам всички, които не успяват на по-добро място". Има и още един момент. Да кажеш "Приеха детето ми в Немската / СМГ с НЕ" е голяма гордост. Докато ако кажеш, че са приели детето ти в "Златарски" , другият ще си помисли "Бе не е успяло да влезе в добро училище, ама нали имаш пари оправили сте се". Което съвсем не е ласкателно за родителската гордост.

# 685
  • Мнения: 13 333
Моля ви, вадете собствените си реплики от синтаксиса на цитата, много дразни окото и невинаги е ясно за четете...

Докато ако кажеш, че са приели детето ти в "Златарски" , другият ще си помисли "Бе не е успяло да влезе в добро училище, ама нали имаш пари оправили сте се".
Не познавам училище "Златарски", така че не мога да се обоснова колко го бива, но репликата в кавичките ми говори главно за тесногръдието на изказващия я, да не говорим, че е тип "гроздето е кисело".
Частното образование в България е твърде ново (и твърде скъпо на фона на общия жизнен стандарт), за да създава и поддържа утвърден стандарт в гимназиалната степен. И все пак, в прогимназиалния курс има вече толкова силни примери, че искрено вярвам, че с малко натрупвания ще стане и това, за което говори Мецан.
В крайна сметка една услуга покълва там, където има търсене и потребност за нея, погледнете какво се случи на пазара на частните градини - огромна конкуренция, високо търсене и вече наистина предлагане за всякакви нужди и вкусове. Дали ще стане същото при училищата - можем само да гадаем, твърде вкоренена е идеята, че училището трябва да бъде безплатно на всяка цена, па дори с цената на ниско качество.

Но пък с частни уроци, дарения и прочие изнудвания, то далеч се отклонява от идеята за безплатното.. друга тема.

Последна редакция: чт, 20 фев 2014, 15:23 от Параход

# 686
  • Мнения: X
Не мога да се начудя какво се е променило в образователната система през последните 20 години. Аз кандидатствах и влязох в най-елитната ни гимназия без да съм посещавала нито частни уроци, нито курсове.
Казано с 1 изречение - в София населението набъбна поне 3 пъти от моето детство насам...
Бе вие като говорите наизуст, поне чувате ли се какво казвате? (справка за броя на населението по-долу - и учениците дори с този процент не са се умножили, защото и в София важи якото застаряване)
1975   1 066 299
1985   1 201 719
1992   1 190 126
2001   1 170 842
2011   1 291 591


Това са мои лични наблюдения върху града от детството ми досега. Абсурдно да се твърди, че сега живеят само 225 хиляди души повече, отколкото през 1975 г. Тази статистика явно отчита само живеещите по постоянен адрес. А страшно много хора живеят тук на временен адрес, или изобщо не са регистрирани. Всъщност никой не може да каже точно колко хора живеят в София.

# 687
  • Мнения: 13 333
Жасмин,
не искам да споря, излизайки в офтопик, но просто "3 пъти" е супер изхвърляне. Три пъти се е увеличило населението от 30-те години досега. Ама и физическите размери на града са нараснали не три, а пет, шест пъти оттогава - известно ли ти е коя част от София е била застроена преди ВСВ. А сега? Достатъчно е да погледнеш кадастралния план (или дори обикновена карта) и да видиш, че след 1990 г. в София е построен 1 (един) нов квартал - "Манастирски ливади", и отчасти "Витоша", айде два да са. Колкото и да са достроявани съществуващите, без нова инфраструктура трудно ще наблъскаш повече от 200-300 хиляди души, да не говорим колко апартаменти стоят празни - ела в центъра при нас да ти покажа.
Вярно е, че има приходящи без адресна регистрация, които работят тук, но без регистрация те не могат да кандидатстват нито за детска градина, нито за училище, нито за здравеопазване в РЗОК и т.н., да не изреждам, децата, с които се състезавате за елитните гимназии, въобще не са от посочената група.

Единственото, което е нараснало експоненциално, е броят на колите, ако човек съди по трафика, наистина може да се обърка.

# 688
  • Мнения: 5 259
Относно това, че ще избегнеш ДУ, не бъди толкова сигурна. Преди години, когато голямата ми дъщеря беше в 1-ви клас в ЧУ бях убедена, че ще се дипломира там, но от тогава смени две училища. Както се казва""Човек предполага, а Господ разполага." Simple Smile
Аз не съм толкова сигурна, че винаги ще е в ЧУ, а че няма да кандидатства в истерично-популярните гимназии. За мен това е толкова голяма загуба на ресурс, все едно да хвърляш злато на боклука, ама по-лошо, защото се касае до нематериални ценности  Laughing които са уникални и невъзвратими.

Аз съм практичен човек и хвърлянето на усилия на вятъра ми бърка в здравето.

Ако дъщеря ми беше на 14 години, вместо да я тормозя с денонощно учене за синекдохи и посещения на всевъзможни частни уроци, на които да дъвче всички детайли и подробности от училищния материал, който, сигурна съм, ще е овладяла поне на задоволително ниво и задълбочаването няма да е нужно поради някаква практическа причина, а ще е само опит да се достигнат онези 15 стотни, за да влезе еди къде си, щях да се хвана аз да и преподавам уроци по най-прост фронт-енд. Първо HTML5, CSS и ако се окаже схватлива и напредва добре, и по JS или дори още по-нататък според желанието. За същото време и дори с по-малко усилия, от които би назубрила всички детайли по синекдохите, ще стане един приличен фронт-ендър и ако й хареса, щях да й давам да ми чиракува с по-лесните поръчки, за да натрупа практика, пък после може и с по-сложните.
Вече съм преподавала тези неща на тийнейджъри, на възрастни и на още по-възрастни и съм забелязала, че малките възприемат сто пъти по-бързо и са много по-мотивирани да учат интересни неща и не се плашат, че е трудно, не си слагат сами спирачки, както го правят възрастните.
На мен би ми било приятно, а на нея би й било много по-забавно, отколкото да задълбава във вече предъвкания учебен материал в гонене на допълнителни стотни. И най-вече, ще е нещо, от което има някакъв практически смисъл, ако ще той да е да си прави игрички и после да си ги играе.

За мен като цяло една голяма част от учебния материал няма особена практическа стойност и времето, прекарано в учене на онези неща, които никой от нас не си спомня след завършване на съответния клас, е загубено време, което е можело да бъде посветено на нещо смислено. Аз не държа детето ми да учи в елитно  училище с цената на супер много загубено време и енергия за зубрене на напълно безсмислени неща. Но пък държа да знае и умее смислени такива и точно за това бих положила усилия. Но те няма да са свързани с конкуриране с други и надпреварване по стотни, а ще са градивни и полезни за самото дете, без значение другите какво могат. Човек трябва най-напред да се научи да гледа себе си.

Ако пък нещата, които аз мога, не са й интересни, бих наела някой учител, който да я учи на каквото я влече. Не на това, което вече е научила в  училище, защото не ми е важно да го знае супер, ама супер перфектно, а като ще се дават пари и ще се полагат усилия, поне да са в някаква посока, която има полза са самото дете и да са за нещо, което то само би искало да знае и може, защото тогава наученото би било най-трайно и ползотворно.

Общо-взето това е причината да смятам, че няма да имам вземане-даване с елитните гимназии.

# 689
  • Мнения: 847
Имаме приятели с дете, което завърши IB програмата на "Златарски" и само хубави неща съм чувала. Детето в момента учи в един от най-добрите университети в Англия. Като цяло възможностите, които предлага IB програмата в Златарски, на фона на таксите е много приемливо-те например предпочетоха Златарски пред АК заради IB-то,което в колежа е доста по-скъпо и с ясното съзнание, че това ще даде предимство на детето при кандидастване в университет в чужбина.

Общи условия

Активация на акаунт