Първокласник - концентрация, внимание, мотивация

  • 17 804
  • 138
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
E, да, всички тук сме все едни и същи - никой не е учил с нас, на уроци не сме ходили, направо сме полугениални! Но това не е представителна извадка. Някои неща просто се знаеха, но се шушукаха и почти никой не си признаваше. Така или иначе темата е за началното училище и специално за първи клас - просто навремето беше срамно да се каже, че някой учи с детето, а най-често това бяха рано пенсионираните баби. Като с шините на зъбите - навремето беше срамно, сега е демонстрация на материален статус и дори тийнове, че и студенти носят шини почти като аксесоари. Пенсионираните учителки и навремето бяха търсени да се занимават с първолаци, та не е някакво чудо невиждано, измислено в демокрацията. И смея да кажа, че учителите дори препоръчваха на родителите да работят с децата и да им проверяват домашните. Беше срамота да се отиде без домашно и веднага слеедваше реплика "вашите как са те пуснали без домашно!".

# 91
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Всичко опира до възпитание и мотивация в семейството Peace

# 92
  • Мнения: 24 467
E, да, всички тук сме все едни и същи - никой не е учил с нас, на уроци не сме ходили, направо сме полугениални! Но това не е представителна извадка.

Аз наистина за теб нищо не казвам. Отговарям само за себе си и тези, които лично познавам. Това, да си научиш в клас и вкъщи достатъчно за нуждите си, не го намирам ни за полу-, ни за пълна гениалност. Но беше възможно.
Ох, какви баби - пенсионерки в първи клас. Нашите най- често си бяха на работа и не по нашите къщи. Моля ви, аз почти нямах приятелки с такива чудеса из тях.

Всичко опира до възпитание и мотивация в семейството Peace
Съгласна съм, но без обобщението "всичко", т.к. освен от този фактор зависи не по- малко от късмета на кого ще попаднеш в училище- от божествени учители до пълни олигофрени /имала съм лично честта да ме обучават няколко такива/, както и от това, как е систематизиран на даден етап учебния материал, какви са учебниците и помагалата, как са обяснени правилата и какво е задължителното съдържание.
Абе като се замисля- доста фактори са всъщност, все важни.

# 93
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Съгласна съм, но без обобщението "всичко", т.к. освен от този фактор зависи не по- малко от късмета на кого ще попаднеш в училище- от божествени учители до пълни олигофрени /имала съм лично честта да ме обучават няколко такива/, както и от това, как е систематизиран на даден етап учебния материал, какви са учебниците и помагалата, как са обяснени правилата и какво е задължителното съдържание.
Абе като се замисля- доста фактори са всъщност, все важни.

Това, че ти определяш част от учителите си за олигофрени е твой проблем. Вероятно много деца са ги определяли по друг начин. И аз срещам много хора, които са ми откровено неприятни, но съм се научила да  контактувам с такива служебно, ако се налага. Нямам спомен да съм хранила такава откровена неприязън към учителите си. И слава Богу!

Скрит текст:
А дали може да допуснем, че лошите ти спомени са в основата на всички негативни класификации и железни аргументи против учителите?

# 94
  • Мнения: 13 231
E, да, всички тук сме все едни и същи - никой не е учил с нас, на уроци не сме ходили, направо сме полугениални!

Никой тук няма да ми повярва, но аз наистина не съм ходила на частни уроци нито за ЕГ, нито за кандидатстване в Университет.Това се отнася и за моите приятелки, а както по-късно се оказа- и за мъжа ми, и за зълва ми.

Виж, диапазонът от времето на кандидатстване по никакъв начин няма да си призная! Simple Smile

Но ако се върнем сериозно на темата- в нашия седми клас бяхме само 4 кандидати за ЕГ и от тях само 3/ т.е. без мен/-успоредно щяха да кандидатстват в МГ.Не сме ходили на частни уроци, наистина, но в рамките на часа или след часа учителките ни по бълг. и математика ни задаваха изпитни теми.
В час усвоявахме бързо материала и докато учителките се занимаваха със "следващите низходящи нива", на нас ни задаваха упражнения и задачи като за изпит.

Същото беше и в последния гимназиален клас- наистина, на какви уроци да ходя, след като преподавателите ми бяха сред най-добрите в града?

Зная, че напълно се отклонявам от темата, но ако  материалното стимулиране е проблемът, аз съм "За" с две ръце на учителите да се изплащат ако трябва депутатски възнаграждения, но да има ясни и предвидими критерии за дължимото в училище ниво на образование , а не да се ходи на училище колкото да ти минава времето, а основно обучението да се осъществява под форма на школи и частни уроци.

# 95
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Светкавица, сама казваш, че 4 сте били кандидатките. Задавали са ви теми. А темите сте си ги писали сами. Без ангажимент от тяхна страна освен проверка и коментар на писмената работа. Най-много някой план-тезис да направите заедно в началото.

В седми клас сега на частните уроци, барабар с материала от ЗП-то се учат и да преразказват. Самоподготовката им е закуцала яко. Родителите са на работа и се изисква много голяма воля да устоиш на изкушението да си початиш с приятели, да посърфираш или да дигнеш левъла. Ако вашите са ти скрили кабела, имаш приятели и им гостуваш. Говоря за по-големите. Малките са за ожалване - цял ден в училище.

# 96
  • Мнения: X
В седми клас сега на частните уроци, барабар с материала от ЗП-то се учат и да преразказват. Самоподготовката им е закуцала яко. Родителите са на работа и се изисква много голяма воля да устоиш на изкушението да си початиш с приятели, да посърфираш или да дигнеш левъла. Ако вашите са ти скрили кабела, имаш приятели и им гостуваш.
Не са само изкушенията. Някой, достатъчно компетентен, трябва да провери преразказа. Синът ми е седмокласник. В пети и шести клас направиха общо три преразказа в училище. Тази - нито един.

# 97
  • Мнения: 13 231
Светкавица, сама казваш, че 4 сте били кандидатките. Задавали са ви теми. А темите сте си ги писали сами. Без ангажимент от тяхна страна освен проверка и коментар на писмената работа. Най-много някой план-тезис да направите заедно в началото.



Точно така беше, да.
За изкушенията съм съгласна, че сега са като че ли повече.
За най-слабите ученици от моето поколение се казваше- "Не е глупаво дете, ама книжките, книжките повече го влекат от уроците" hahaha

# 98
  • София
  • Мнения: 62 595
Във всеки случай темата не е за кандидатстването, а за това, че занимавката с децата не е от вчера. Няма смисъл да си мерим неходенето на уроци и самостоятелността. Явно сте забравили класиката баба да надзирава писането на домашните или мама да роди второ дете, когато първото тръгне на училище, за да може да е половин ден с него и да му помага. Сега е почти същото - всеки гледа да подсигури  човек да се занимава, пък дали е мама, баба, частен учител или възпитател в занималнята е все тая. Първолаците нямат изградени стратегии за организиране на  времето, също и на ученето, доста от тях са зле с концентрацията. Затова е нужен човек да им помогне и да ги научи. Аз не бих си играла точно с ограмотяването и полагането на основите на ученето точно в първи клас - ако трябва учител ще наема, аз бих се занимавала, но детето няма да остане ненаучено и с пропуски по материала.

# 99
  • Мнения: 24 467
Цитат
Това, че ти определяш част от учителите си за олигофрени е твой проблем.

Не мисля, че е само мой. И не само аз съм ги определяла така. Де да беше само мой, щеше принципно да е лесно... Sunglasses Допускането такива да седят в системата си е пагубно за цялата такава. Сега кой възрастен на какво се бил научил е едно, как и какво правят децата, при това малки- съвсем друго. Несъвместими са примерите.

Светкавице, аз ти вярвам. И аз съм била така. И край мен- една камара приятелки.

Занимаваката с децата по къщите тъй масово, като днес смятам, че е наистина "от вчера" и днес.
Когато мен ме готвеха да кандидатствам в училище също са ми давали теми учителките по предметите и пак те ми проверяваха темите. Майка ми и баща ми представа не са имали какво пиша. От втори срок на първи клас почти всяка седмица се пишеше и не само преразкази /слава Богу тогава целта беше да се понаучим И да мислим, не да папагалстваме/ и всичкото написано се проверяваше от учителката. Резолираше се и се обсъждаше в час.

Последна редакция: ср, 20 ное 2013, 04:39 от Judy

# 100
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Цитат


Занимаваката с децата по къщите тъй масово, като днес смятам, че е наистина "от вчера" и днес.
Когато мен ме готвеха да кандидатствам в училище също са ми давали теми учителките по предметите и пак те ми проверяваха темите. Майка ми и баща ми представа не са имали какво пиша. От втори срок на първи клас почти всяка седмица се пишеше и не само преразкази /слава Богу тогава целта беше да се понаучим И да мислим, не да папагалстваме/ и всичкото написано се проверяваше от учителката. Резолираше се и се обсъждаше в час.

Напълно съм съгласна Peace И при нас беше така.

# 101
  • София
  • Мнения: 9 517
Занимаваката с децата по къщите тъй масово, като днес смятам, че е наистина "от вчера" и днес.
Когато мен ме готвеха да кандидатствам в училище също са ми давали теми учителките по предметите и пак те ми проверяваха темите. Майка ми и баща ми представа не са имали какво пиша. От втори срок на първи клас почти всяка седмица се пишеше и не само преразкази /слава Богу тогава целта беше да се понаучим И да мислим, не да папагалстваме/ и всичкото написано се проверяваше от учителката. Резолираше се и се обсъждаше в час.
не знам дали е от вчера и днес, обаче още помня, че майка ми пишеше темите на брат ми до края на училище... а той учеше в СМГ, така че явно и едно време си е зависeло от детето

Последна редакция: ср, 20 ное 2013, 09:21 от Дзвер

# 102
  • Мнения: 24 467
В този случай най- вече от майка му /на детето/.  Wink Няма ни една причина родител сам да пише домашното на децата си и то с такова настървение, години наред, до завършването им /не говориш за единичен случай, затова така го и разбирам- че става въпрос за системност/. До момента лично аз говорех за домашна помощ за усвояване и научаване на материал, не за изземване функциите и задълженията на учениците, което, пак според мен, е недопустимо.
Дори и аз да го сторя това, то няма да стане правилно.

# 103
  • София
  • Мнения: 9 517
В този случай най- вече от майка му /на детето/.  Wink Няма ни една причина родител сам да пише домашното на децата си и то с такова настървение, години наред, до завършването им /не говориш за единичен случай, затова така го и разбирам- че става въпрос за системност/. До момента лично аз говорех за домашна помощ за усвояване и научаване на материал, не за изземване функциите и задълженията на учениците, което, пак според мен, е недопустимо.
Дори и аз да го сторя това, то няма да стане правилно.
не знам, дали е до майката... на мен нито една тема не ми е написала  Laughing

И моите знания от училище не бяха достатъчни, както за да се явя на приемния изпит по математика за техникума, така и след това, за приемния изпит в МЕИ /сега ТУ/. Така че образованието не е било кой знае колко добро. Но е вярно, че родителите не висяха на главите на децата си масово, учителите го правеха /аз имам спомен за цели следобеди, в които нашата учителка от първи клас ни оставяше няколко деца да пишем в училище, защото пишехме грозно. Да пиша красиво аз лично така и не се научих, но й прави чест на жената, че се е занимавала с нас в свободното си време. Колко са учителите сега, които биха го направили?/

# 104
  • Мнения: 24 467
Ми те, родителите, често си позволяват разнообразен подход към децата и много често са настроени да поглезват по- малките повечко от нужното.  Grinning Че е уж по- лесно и по- бързо. Доста измамно, както вече сме наясно. Каквито и да са резултатите на едно дете, трябва да са си негови.
О, аз не твърдя, че някога образованието ни е било много добро. Но учителите определено полагаха повече труд. Имаше и редовни консултации, на които те казваха кой ще ходи и държаха на това.

Общи условия

Активация на акаунт