Първокласник - концентрация, внимание, мотивация

  • 17 786
  • 138
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 24 467
Темата нито е за технологиите, нито за образованието.
Убу де, що държиш тогава да кажеш, колко са вредни и страшни?  Laughing Не плаши ни толкоз. Запознати сме, не е страшно.

Аз отговорих по повод пост, в който те се сочат като една от причини за кофти ситуациите при децата, а не ги намирам, определено, за такива, сами по себе си.

Цитат
Сега аз всеки ден събирам един от друг по-маркови телефони, за да ги върна след последния час, иначе звънят постоянно. Това зачетох като проблем, ако е в час.Носят се таблети. Е, та какво като се носят? Самото носене кому пречи? От учителка по език знам, че това се препоръчва- вместо да се мъкнат речници, напр., думичките се търсят там и се попълват онлайн тестове. Има десетки положителности, стига да се откъснем от миналия век. Чантите на 7г. са като произведение на изкуството, несесерите също, а химикалът е с пера, лазер, антена и каквото още се сетите. ???Половината учебници може да ги няма, Носенето на учебниците е една друго, много обширна тема. Разисква се от години как това носене, точно, всеки ден да се преустанови. но чантата е пълна с гребени И какво от това?, моливи, гланцове, парфюмчета, лексикони, съответно колички, самолети, фенери и др. мъжки атрибути.Кому е пречка това, ако те не се ползват по време на обучението в час?

Не считам, че това пречи на концентрацията и обучението /"освен ако..."/- съвсем по темата си беше.  Нима на едно съвременно дете няма да му бъде по- интересно обучението му да включва и ползването на тези технологии, които най- често са му доста по- близки от хартиено- моливните методи? Нима няма да се отрази ползотворно и на мотивацията му за работа изучаване на нещо, което му е близко като материя, като светоусещане, като речник и като носител на информация дори? 

Последна редакция: чт, 21 ное 2013, 14:52 от Judy

# 121
  • София
  • Мнения: 62 595
къде съм казала, че са вредни и страшни? Просто към момента на ограмотяването са ненужни.

За мобилните телефони - явно си пропуснала, но децата цъкат на телефоните в час - от първолаците, та до зрелостниците. Така че да, пречат. Абсолютно вярвам за това с несесерите, химикалките и пр. при малките - децата са заети повече да човъркат шарениите си, отколкото да вършат работа. На тази възраст и без това вниманието им е лесно за
Преди години една голяма компания се опита да въведе таблетите в училище и децата да пишат и учат само оттам, но нещата са се провалили. Така да го нарека, няма нужда винаги от пнавматичен чук - доста често по-добра работа върши ръчният чук.

# 122
  • Мнения: 2 906
Умението да се борави със съвременни технологии и да се извличат максималните ползи от тях още от ранна възраст е много полезно умение. 

Естествено, но не е лошо първо да се научиш да четеш и пишеш  newsm53

Цитат
Сега аз всеки ден събирам един от друг по-маркови телефони, за да ги върна след последния час, иначе звънят постоянно. Това зачетох като проблем, ако е в час.Носят се таблети. Е, та какво като се носят? Самото носене кому пречи? От учителка по език знам, че това се препоръчва- вместо да се мъкнат речници, напр., думичките се търсят там и се попълват онлайн тестове. Има десетки положителности, стига да се откъснем от миналия век. Чантите на 7г. са като произведение на изкуството, несесерите също, а химикалът е с пера, лазер, антена и каквото още се сетите. ???Половината учебници може да ги няма, Носенето на учебниците е една друго, много обширна тема. Разисква се от години как това носене, точно, всеки ден да се преустанови. но чантата е пълна с гребени И какво от това?, моливи, гланцове, парфюмчета, лексикони, съответно колички, самолети, фенери и др. мъжки атрибути.Кому е пречка това, ако те не се ползват по време на обучението в час?

Да, звънят в час. Говорим за 7- 8 годишни деца, на които междучасието едва стига за тоалетна и подготовка за следващия час. Та и тогава нямат време за разговори. За какво му е таблет на първокласника? Аз нямам разумен отговор на този въпрос.

"....чантата е пълна с гребени, моливи, гланцове, парфюмчета, лексикони, съответно колички, самолети, фенери и др. мъжки атрибути."
Кому е пречка това, ако те не се ползват по време на обучението в час?


Там е проблемът, че тези неща не само товарят допълнително чантата, но и ги разсейват в часовете. Представяте ли си деца, които няма да обърнат внимание на химикала, който свети докато пише, на химикала, който има лазер или на такъв с 30 см антена? Дреболии, да, но тук говорим за внимание и концентрация. Може би родителите, купувайки такива пособия не си дават сметка, че вършат мечешка услуга.

# 123
  • Мнения: 24 467
Не си писала, че таблетите са ги ползвали в час /аз за тях писах/ и не по предназначение. Или че се решат с гребените и се разсейват в часа с картинките от несесерите и раниците.
Принципно наличието на подобни вещи не виждам с какво пречи на концентрацията на децата или на мотивацията им.  Flutter

Ти кажи- с какво му пречи таблетът на първолака? Защото ти твърдиш, че той бил проблемен.
Не аз започнах, че е жизненонеобходим. Само контрирах на това, че бил пречка. Също като раницата и несесера, лексиконите и останалите играчки, които децата си носят. И до сега не разбирам каква пречка са те. Обяснете ми.

С какво ще попречи на "четенето и писането"? Особено пък на четенето. Големият основно от компютъра си учи английския, а слушането му е от филми в оригинал. Ако трябва да навърти толкова часове с преподавател, няма кой да му ги даде в естествена езикова среда. Писах за обучението и за тестове, попълвани на компютър, вкл. и по БЕЛ. А що задачи сме минали по математика там... Да съм фалирала, ако трябваше да купувам сборниците. С малкия също сме решавали задачи на компютъра директно, защото е по- бързо и е ясно изображението. Не е като разпечатката. Буквенката и Цифренката са си чудесни за обучение в ДГ и двете ми деца научиха буквите от там. Сричките бяха на компютъра в Буквенката. Много полезна и приятна игра. Ученето става бързо и с кеф. Не насила в училище със скучни изречения и архаични думи от типа на "лани", за което доста родители споделят.
Каква е разликата между електронния и хартиения тест? Освен, че на компютър обработката е много по- бърза?
За писането грам пречка не виждам. Ми ще си пишат децата. Кой ги спира? Това да не би да го правят по 16 часа на ден? Или раницата с картинка да ги плаши нещо?

Аз понаписах за какво може да се ползва таблет и дори учители двама са ми препоръчали да се ползва.

За играчките- химикали и аз не съм съгласна. Бих повдигнала въпроса на родителска среща и бих пояснила на родителите. При двете ми деца не е имало такива проблеми в І клас. Не съм чувала за родител, който да е допуснал подобна грешка- да им даде играчка за часа, вместо средство за писане. Самите учителки си казват изискванията преди учебната година- моливи НВ, обикновени химикалки, прозрачни линии и т.н.
За междучасието- нека си играят, деца са.

Последна редакция: чт, 21 ное 2013, 16:56 от Judy

# 124
  • Мнения: 2 906
Judy, темата е за първокласниците. По-големите имат какво да правят със съвременните технологии, но малките в училище - не. Как пречат играчките ли? Нареждат ги на чина, ако се скарам - под. Вместо да следят текста / урока / задачата, те се занимават с тях. Вниманието им все още е неустойчиво и не се въздържат. Напишат две думи и хайде да бутнат количката, самолета., лазера... Първолакът няма нужда от таблет. Той към този момент няма приложение в учебната работа. Да, по-интересен е, забавен, но не всичко в живота е приятно. Има и задължения.

# 125
  • Мнения: 24 467
Judy, темата е за първокласниците. По-големите имат какво да правят със съвременните технологии, но малките в училище - не. Как пречат играчките ли? Нареждат ги на чина, ако се скарам - под. Вместо да следят текста / урока / задачата, те се занимават с тях. Вниманието им все още е неустойчиво и не се въздържат. Напишат две думи и хайде да бутнат количката, самолета., лазера... Първолакът няма нужда от таблет. Той към този момент няма приложение в учебната работа. Да, по-интересен е, забавен, но не всичко в живота е приятно. Има и задължения.


Е та за първокласниците, разбира се. Да не би във втори клас да ги вълнува Буквенка и Цифренка? А английски се учи често в първи клас, като при нас. За математиката и тестовете по БЕЛ пак писах, че става въпрос И за малкия ми син. Той е ни повече, ни по- малко първолак, все пак.  Peace По английски тестовете им в момента са на компютър.
А задълженията МОГАТ и да са приятни.  Simple Smile Създават се много полезни навиците работата да носи удоволствие. Моята ми носи и знам колко е хубаво това.

# 126
  • Мнения: 2 906

А задълженията МОГАТ и да са приятни.  Simple Smile Създават се много полезни навиците работата да носи удоволствие. Моята ми носи и знам колко е хубаво това.

Моята също  newsm10.
Има неща, които трудно се обясняват. Трябва да постоиш в час с 27 първолаци и няма да ти дойде на ум за таблети. Имам чувството, че не ме разбираш. Аз говоря за тези неща, носени в училище по собствена инициатива за развлечение от децата. Компютърните тестове, подготвени от учителя, са друго нещо.

# 127
  • София
  • Мнения: 62 595
Мисля, че дори много добре те разбира, но се е хванала за тези технологии и таблети, все едно са някакво вълшебно средство за решаване на проблеми с обучението. Ти и аз говорим за случващото се в клас, а тя си говори за допълнителна подготовка вкъщи и учене на английски.  В случая на авторката детето има сериозни проблеми - не може да свърши каквото са му казали в клас качествено, пише "гарги",и трябва вкъщи да поправя, плюс домашните да направи, има проблеми с концентрацията, явно трябва да се говори и с психолог заради плачливостта, тревожността и лошия сън, а това никоя нова технология не може да го оправи. Ама, нищо де, важното е да се пишем новатори с таблет под мишница!

# 128
  • Мнения: 24 467

А задълженията МОГАТ и да са приятни.  Simple Smile Създават се много полезни навиците работата да носи удоволствие. Моята ми носи и знам колко е хубаво това.

Моята също  newsm10.
Има неща, които трудно се обясняват. Трябва да постоиш в час с 27 първолаци и няма да ти дойде на ум за таблети. Имам чувството, че не ме разбираш. Аз говоря за тези неща, носени в училище по собствена инициатива за развлечение от децата. Компютърните тестове, подготвени от учителя, са друго нещо.

Не ми обясни за вредата от конкретните неща, които визирах изрично, затова и няма как да разбера.  Hug

Дали ще се развлича в междучасието с таблета, с лексикона, с колички, топка, рисуване на картон, честно казано за мен все едно.
Ако е въпрос за ползването им в часа- говорихме достатъчно по въпроса- може да се ползват и да е полезно, ако учителят не ще да го прави- прибират се в раницата, за да не пречат. Не разбрах изобщо къде е проблемът.

# 129
  • Мнения: 1 007
Разбирам какво се опитва да каже Джуди. Добре е съставителите на учебните програми да се огледат най-напред от какво се интересуват децата. Тъпа електронна игра? ОК. Толкова ли не може в тъпата електронна игра да се вкара математиката например? Съставителите на учебниците могат да се опитат да вложат мъничко усилие и да пригодят науката към хобито. Защо да крият електронните си игри, като просто могат да ги използват? Игрите и играчките открай време са първата стъпка към опознаване на света. Ако ги изолираме от ученето, значи се лишаваме от ценен инструмент за обучение.
Разбирам и Андариел, че калпавата система не е повод да останеш неук. Добра-лоша, трябва да се вземе максималното от нея. Ако учителите са кофти, родителят запрята ръкави и прави нужното. След години никой няма да пита детето при какви външни обстоятелства се е обучавало - ще се гледа знае ли, не знае ли; може ли да свърши работа, не може ли. За некадърната начална учителка (или която и да е друга учителка) може да му съчувстват и... да се спрат на друг кандидат.

# 130
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Защо да крият електронните си игри, като просто могат да ги използват? Игрите и играчките открай време са първата стъпка към опознаване на света. Ако ги изолираме от ученето, значи се лишаваме от ценен инструмент за обучение.
Супер! От тетриса аз научих, че успехите изчезват, грешките се трупат, а да ти се падне дълга пръчка е голям късмет  Laughing

С интерес чакам новите интерактивни игри, които ще провокират истинско желание за полет на мисълта.

# 131
  • Мнения: 13 230
Защо да крият електронните си игри, като просто могат да ги използват? Игрите и играчките открай време са първата стъпка към опознаване на света. Ако ги изолираме от ученето, значи се лишаваме от ценен инструмент за обучение.
Супер! От тетриса аз научих, че успехите изчезват, грешките се трупат, а да ти се падне дълга пръчка е голям късмет  Laughing

С интерес чакам новите интерактивни игри, които ще провокират истинско желание за полет на мисълта.

Малко на шега, но като стана въпрос за игри и житейски поуки- когато правиш добри и умни ходове, често и късметът ти предоставя лесни стъпки./Има го и при тетриса, и при мините и още и още.../

# 132
  • София
  • Мнения: 62 595
Има една основна разлика - тетрисът, мините и пр. имат краен брой комбинации, има ясни правила и по-лесно предвиждане. В живота имаш поне още един аген в играта, в чиято глава няма как да надникнеш и да предвидиш мислите и действията му. Затова става като с историята - едва след сто години се казва как защото еди-кой-си направил този и този ход, станало еди-какво-си. Дали един ход е бил умен или глупав е споде зависи от възприятието за крайния резултат, а често този резултат е плод на намесата на още други фактори, които няма как да се предвидят.

# 133
  • София
  • Мнения: 663
Прочетох внимателно предните страници и особено последните коментари. Трябва да кажа, че за мен играта (регламентираната игра, водена от педагог особено) е най-продуктивният и успешен начин за обучение и съответно - учене. И това е факт, описан още от Платон.

Що се отнася до дрънкулките, картинките и телефоните, които разсейват децата, ако на едно дете не му е интересно, то ще намери как да си се разсейва. Работа на преподавателят или на родителят е да спечелят вниманието му. Аз смятам, че в този случай технологиите могат само да помогнат. Без значение дали ни харесва или не, децата ни вече мислят по друг начин. Тяхното съзнание никога няма да работи така, както е работело нашето навремето.

Аз ползвам образователни игри за компютър, които намирам в интернет, свалям образователни ап-ове на телефона... (има едни много сладурски с някакво пате), на по-големия точно преди два дена взех поредната игра - една математическа, напоследък стана популярна.

А нашата учителка в час ползва вече електронни учебници (само в някои от часовете може, защото си прехвърлят мултимедията). Даже обсъждахме с някои родители да си набавим някаква по-евтина мултимедия само за нашите деца. Мисля и за вкъщи да взема електронни учебници, за да се занимаваме заедно с децата, защото някак им привличат вниманието. Пък и всъщност нищо не струват: www.e-uchebnik.bg

Та така. Децата губят концентрация, когато им е скучно или трудно и не разбират. Трябва да говорим на техния език...и колкото и да не ни харесва, технологията е един от начините (не единственият...но един).

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен се прекалява с идеята за игрите. Няма как да се разчита само на игри, за да се учи. Детето трябва да развие волево внимание, вкл. да започне да се учи да извършва дейности, които не изглеждат забавни. Автоматизирането на писането не е забаввно, но е нужно и поне аз до момента не зная да е наравено на игра. Ученето не винаги и няма как винаги,, а и според мен не е полезно, винаги да се обръща на игра.

Общи условия

Активация на акаунт