Трудно проговаряне! - Тема 16

  • 99 872
  • 739
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 4 882
Това е и нашия проблем. Госпожите от детската градина ми казват да работим за повишаване на самочувствието и увереността на детето . А как да стане?
Моето дете започна прилично да говори пред нас и пред логопедката /e има още много работа, всеки не може да я разбере, какво казва/ , прави изречения с повече думи, знае песен на английски newsm78, но в детската казва по нещо само на госпожите. И на нас логопедката ни казва, че с нас тя се чувства сигурна и затова се отпуска и говори, там усеща че е назад в сравнение с другите деца и  се свива още повече.  Тя и на детска не иска да ходи, толкова много рев и сълзи и уговорки да не е на детска. И си оставаме в къщи

# 676
  • София
  • Мнения: 3 249
мина прегледа при невролога. правиха еег и всичко се оказа наред. рефлексите са отлични. за походката каза, че е нестабилен в предната част на стъпалото, при пръстите, защото има голям свод най - вероятно заради липса на някоя костица. изписа ноотропил. сега ще търсим детски ортопед. ако може да препоръчате някой /без алексиев/.  Praynig
Аз моите ги водя при Драганов във ВМА, но не работи по каса.
Яна,  Hug

# 677
  • София
  • Мнения: 1 309
Момичета, благодаря за подкрепата!  bouquet

Утре е на психологическо обследване. Тежко ми е някак, у дома виждам едно дете: помага ми в домакинството по малко, с желание, иска да се учи да чете и малко по малко напредва, обича много да се събира с деца, да пее, да танцува. Тъкмо се успокоя и започна да я възприемам като нормално дете и идва поредното обследване или тестове и тя тъкмо тогава "засиява" в най-добрата си светлина.
Тя не си мълчи, не изглежда притеснена, държи се като бебе, не слуша въпросите, настоява да прави каквото си е наумила. Не мога да я позная. Сигурно това е нейната реакция на ситуацията, но аз просто не я разбирам. А как ли се е държала в училище, идея нямам, оттам повече се оплакваха, а аз у дома виждам друго...

Още веднъж Благодаря!

# 678
  • Мнения: 15 744
Тъкмо се успокоя и започна да я възприемам като нормално дете и идва поредното обследване или тестове и тя тъкмо тогава "засиява" в най-добрата си светлина.
Тя не си мълчи, не изглежда притеснена, държи се като бебе, не слуша въпросите, настоява да прави каквото си е наумила. Не мога да я позная. Сигурно това е нейната реакция на ситуацията, но аз просто не я разбирам. А как ли се е държала в училище, идея нямам, оттам повече се оплакваха, а аз у дома виждам друго...


Тестовете са необходимото зло, те са изпитание за всяка една от нас, но са МНОГО много необходими защото ни връщат към реалността след лъжовното удобно за нас заблуждение че нещата са се канализирали и всичко върви на добре. А ние трябва да сме в час трябва да сме нащрек, трябва да сме като като антена която улавя преди още другите да са уловили.

целта на тестовете е една единствена и много важна за всички нас- да покаже пропуските за д аможем да имаме ясна представа къде да наваксваме. Колкото по-рано толкова по добре. Това екато оценката в училище, Тя е показател за родителя какво детето е пропуснали с кое не се е справило какво не е разбрало, къде е измързелувало. Имайки впредвид  оценката ние знаем кои педали да натиснем а представете си тънехме цяла година в блаженно неведение че всичко е ок.

и тук е така. Тестовете са ни реалната сверка.

и друго нещо немаловажно. моят син мина доста тестове тази пролет, също тръгва първи клас.
Навсякъде ми казваха че е по -по добре да не съм в помещението защото ще изкривя реалното оценяване в неволното си желаие детето ми да се справи . На въпросът ми така няма ли да се получи същи изкривяване на резулатата защото знам че понякога отговорът зависи от това КАК е поставен въпросът  ми отговориха- въпросът се поставя така за всички и той с формулировката си пак е част от теста.

# 679
  • София
  • Мнения: 1 309
_re_ge, наистина много полезно и отрезвяващо е за мен това, което пишеш. Peace

Ще работя с нея, къде ще ходя, нали е мое дете, отговорността е моя. Надявам се да получа насоки от Св. Никола за правилен подход. За присъствието ми по време на тест мисля, че ако ме няма, резултатът е по-реален, наистина въпросите и начинът на задаване също е част от проверката за зрелост. Затова напоследък ми се оформя мисълта, че трябва да и поставям задачата и да я оставям сама да се справи, без упътвания и насочване. Така ще се отдели от мен и ще се учи да разчита на себе си.

# 680
  • Мнения: 2 165
Аз пък започнах да се чудя, какво става ако съм записала детето в първи клас, но то не покрива критериите за готовност за училище? newsm78

# 681
  • София
  • Мнения: 3 249
Ами детето страда...и изостава. Първи клас не се повтаря Sad Затова е добре да се направи тест за училищна готовност по-рано. Мое мнение де.

# 682
  • Мнения: 15 744
Аз пък започнах да се чудя, какво става ако съм записала детето в първи клас, но то не покрива критериите за готовност за училище? newsm78

Ако му дадат свидетелство за завършване на предучилищна подготовка можете д атръгнете първи клас. Връпосът е дали липсата на готовност няма да повече след себе си едно акумулирано изоставане.

Доника те има правят тест и в градината.
Другото е по-желание на родителите.

# 683
  • Мнения: 2 165
А може ли да ти дадат свидетелство за завършване на предучилищна подготовка, а да няма училищна готовност? Rolling Eyes
Питах една учителка и тя ми отговори, че в крайна сметка родителя решава дали да отложи детето или не.

# 684
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Когато отложих Иван от първи клас, той не знаеше нито множества да различи ( това го караха да прави) нито познаваше цифрите. Комисията беше април месец. От"самосебеси" в края на лятото се справяше чудесно с цифрите до 10....Тоест едно отлагане може да е неоправдано, тъй като децата бързо се променят. Не съжалявам за отлагането, тъй като той и сега въпреки че е в клас със по-малки от него, той си остава все още дечко и някак незрял. Ако е възможно Яна да използвате лятото ползотворно, но...и не"натягай" много, че да не се получи обратния ефект. В един момент толкова се бях вманиачила, че дребния като ме видеше с книга в ръка и се изнизваше от стаята- Похвалите също вършат чудеса.

# 685
  • Мнения: 15 744
А може ли да ти дадат свидетелство за завършване на предучилищна подготовка, а да няма училищна готовност? Rolling Eyes
Питах една учителка и тя ми отговори, че в крайна сметка родителя решава дали да отложи детето или не.

Точно така.
Може да препоръчат ориентиране към ресурсно в първи клас но не и да спрат детето. Много от родителите пък просто си премълчават за тези проблеми и детето тръгва първи клас като цяла първа година изостава и изостава.
Аз лично смятам че това е един от най-големите пропуски в системата. Най-често децата чиито родители удобно си затварят очите за проблемите , тръгват на училище - просто  няма как да бъдат спрени. Все пак това е право на родителя и на детето без значение каква е истината.  В първи клас настава един ужас и след това  в края на първи клас има комисии които се опитват да решат какво да направят с това дете. Не го връщат да повтаря първи клас а му препоръчват ресурсно. То обаче като тръгне втори клас  не е усвоило материала за първи клас и става мъка. Ресурсното е просто една за мен неефективна брънка. Това е лично мое мнение базирано не само на опита с моето дете а и на наблюдение с деца наоколо.

Защо е ненужда брънка може да обсъдим ако искате  и на някой му е интересно.

# 686
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 930
Когато отложих Иван от първи клас, той не знаеше нито множества да различи ( това го караха да прави) нито познаваше цифрите. Комисията беше април месец. От"самосебеси" в края на лятото се справяше чудесно с цифрите до 10....Тоест едно отлагане може да е неоправдано, тъй като децата бързо се променят. Не съжалявам за отлагането, тъй като той и сега въпреки че е в клас със по-малки от него, той си остава все още дечко и някак незрял. Ако е възможно Яна да използвате лятото ползотворно, но...и не"натягай" много, че да не се получи обратния ефект. В един момент толкова се бях вманиачила, че дребния като ме видеше с книга в ръка и се изнизваше от стаята- Похвалите също вършат чудеса.

Аз не съм сигурна, че училищната готовност означава само академични умения.
Синът ми в момента, на 5.5, решава без никакви затруднения задачи за втори клас, като изключим текстовите със сложни обяснения, чете гладко и пише правилно. Може да прочете сам текст и да отговори на въпроси по него. Но това не го прави готов за първи клас. Освен ако рязко не се превърне в "голямо и сериозно момче" (както казва той) след година и три месеца, няма да се замисля да го отложа.

Училищната готовност е и емоционална зрялост, и способност да владееш реакциите си, да остава достатъчно дълго на място, да разбира смисъла на авторитета - т.е., че учителката трябва да се слуша, дори и да не е спечелила уважението ти достатъчно. И, че ако всички рисуват, а на теб ти се смята, трябва все пак да рисуваш, а не да си драскаш задачи по листа. Постигането на такава емоционална зрялост идва с, най-грубо казано, "узряването" на мозъка и трупането на опит.
В този смисъл, не съм съгласна, че ако нещо не е наваксано до 6 г, няма да бъде усвоено никога, както прочетох, че беше казал някакъв логопед
.
Освен това не разбирам и напъна да се сложат децата на чина непременно на 6 г. Не е родителски провал  Wink отлагането, по-скоро е даване на шанс на детето да натрупа още малко скорост, преди да го бухнат в дълбокото.

Последна редакция: пт, 06 юни 2014, 19:46 от Saule

# 687
  • Мнения: 12 774
.......

Защо е ненужда брънка може да обсъдим ако искате  и на някой му е интересно.

Какво по-точно прави един ресурсен учител в училище? В смисъл ясно, че трябва да помага на детето да се справя с материала, но мисълта ми е колко пъти ходи, за колко време? И детето може ли да има логопед и ресурсен или се припокриват, че въобще не ми е ясна системата.

# 688
  • София
  • Мнения: 1 309
Мен също ме вълнува въпроса с ресурсното подпомагане. Най-вече защото ни предстои да се сблъскаме с него от есента. Притеснена съм много относно решението си, не спирам да се питам кое е по-добро за детето. Дефицитите не са толкова в академичните знания, колкото в емоционалната зрелост. Започнахме работа с психолог, много разчитам на тази помощ. Към ресурсното подпомагане съм скептично настроена. Не знам ще има ли полза да я изваждат от час и какво точно ще правят с ресурсния учител. Доколко този подход дава резултати? Ще се преквалифицирам от математика към детска психология. По-добре късно, само да мога да помогна на детето.

# 689
  • София
  • Мнения: 3 249
ДА ви кажа ли - повечето ресурсни не им се работи и ходят за отбий номер. Не може учебната година да е до 15 юни, а те още от май да спрат да ходят, пишат се дежурни в РЦ и нищо не правят. Слава Боги гоговата ще ходи при него и юни. Като цяло въпбще не са ефективни. Аз съм ЗА закриване на РЦ. Там са безконтролни, правят си каквото искат, ходят на работа когато поискат, а за успеваемост - дрън дрън. Най-добрият вариант е РУ да е на щат в училището, да му се държи сметка от директора на училището. А не  - бе днес бил ли е с детето не е ли бил - един господ знае. Ей, ядосах се и ми е болна тема.
В проучването ми до сега много по-добре са се адаптирали отложените деца, отколкото тези - "дето да не изостават от набора си "

Общи условия

Активация на акаунт