Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 596
  • 468
  •   1
Отговори
# 225
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Децата са свикнали да зачеркват верния отговор, не грешния. И както каза една позната, задачката с рисуването е по-трудна за момчетатаи толеранс към момичетата. Нейната щерка, доста добре се справя и 6 пъти е трила и рисувала отново 5 зад.

Състезанията проверяват НЕ децата какво са свикнали да правят до припадък . Проверяват много разнообразни функции на мозъчетата им. Задълбочено четене и виждане на точната думичка ,която отличава точно тази задача от останалите подобни. Повярвай ми ,винаги ще има такава,която у дома не си му показала и накарала да реши. Wink Остави го сам да се научи да мисли и търси ,то това и е красотата на таз наука.
Аз лично приемам състезанията не за цел номер да е 1ви ,с медал и да го потупват по рамото колко е по,по най -умен . Той толкова научи от тези състезания ,само с явяването си на тях, че на друго място нямаше да успее . Peace

# 226
  • Мнения: 3 180
Е, това написах и аз, математиката я обичам, защото е точна наука и се очаква мислене, но заигравки с лексиката, както задачата с разсъмване, през ноща със змея и подобни са ми безсилие при създаването на задачи. Ясно е, че децата не могат да изрешат всичко, и да, съгласна, това е хубавото да се провери как и могат ли да мислят, но не да бъдат подвеждани. И има много добри задачи за първи клас, които не се наизустяват и не предразполагат подсказване и преписване, че и да порисуват малко може.
Давам пример:

Има вид задачи, които няма как да се наизустят и винаги си иска мислене и логика, преди време решавахме подобен тип: 9 къщички, подредени 3 по три, всъщност липсва една. Къщичките са от различни квадрати, правоъгълници, има триъгълници и кръгчета, детето трябваше да съобрази коя къщичка да нарисува. Пояснявам, че всички дадени 8 къщички са различни, не 3 по три да са еднакви, т.е. търси се логика и последователност в последната....много по-добра задача от рисуване и симерия за първи клас.......

# 227
  • Мнения: X
aniram*, синът ти е в ПУК, а ти го пращаш с една година по-големи деца. Повярвай ми, догодина ще може да прави и решава много повече неща. Аз не бих се ядосвала, ако пратя моя първокласник на състезание на 2 клас и се окаже, че задачите не са лъжица за неговата уста.
Приеми го лато положителен опит - видяхте състезанията на по-големите, опитахте се да решите задачите; догодина, когато се явите в реалната си възрастова група, 1 клас, детето ти ще е много по-подготвено от болшинството деца.
Сега недей да търсиш под вола теле, задачите бяха елементарни, но за първокласник, който е решавал. За по-малки деца - не.

# 228
  • Мнения: 851
aniram*, синът ти е в ПУК, а ти го пращаш с една година по-големи деца. Повярвай ми, догодина ще може да прави и решава много повече неща. Аз не бих се ядосвала, ако пратя моя първокласник на състезание на 2 клас и се окаже, че задачите не са лъжица за неговата уста.
Приеми го лато положителен опит - видяхте състезанията на по-големите, опитахте се да решите задачите; догодина, когато се явите в реалната си възрастова група, 1 клас, детето ти ще е много по-подготвено от болшинството деца.
Сега недей да търсиш под вола теле, задачите бяха елементарни, но за първокласник, който е решавал. За по-малки деца - не.
+1
Аз затова и попитах - каква е целта на явяването на дете в ПУК на състезания за по-горен клас? В тази възраст една година разлика в емоционалното развитие на децата се усеща съществено. Та дори в първи клас много умни деца, които извън стреса на състезателната обстановка се справят брилянтно със задачите, на самите състезания правят грешки, точно защото още са психически лабилни.

# 229
  • Мнения: 13 194
Децата са свикнали да зачеркват верния отговор, не грешния. На петия пример се предполага да се зачеркнат 2 числа.



От задачата става абсолютно ясно,че децата трябва да задраскат грешния отговор.
Децата не са свикнали да зачеркват верен отговор,аз от сина си зная- верен отговор- "тикче"/Дълго се чудех какво е това "тикче", ние някога му казвахме "чавче" hahaha/или кръгче, грешен отговор- "кръстче"- и това е още от ДГ, съвсем редова, обикновена ДГ.


В първи клас в сборника по ЗИП математика на Дена Димова почти всеки раздел завършваше с изобразяване на бордюр, не за красотичка, не за установяване на художествени умения, точно за усвояване на правилата на симетрията.
От пета задача няма по-хубава досега на Коледното състезание за първи клас, според мен.

Невероятен толеранс на първокласниците са направили с фигурата от различни геометрични фигури, когато моят син беше в първи клас прогърмя тук форумът, а и не само със злополучния жираф.Макар и със сгрешено условие/ отрицателно число Shocked/ масово децата бяха съобразили задачата.А да не говорим за вечния спор за квадратите и правоъгълниците, поне тази година това е спестено надецата.

За зад. 10 съм по-скоро склонна да се съглася,че не е много справедливо да се отнемат точки- ако едно дете е написало отговор, но не се е сетило да нарисува звездичка, очевидно, че е стигнало до верен отговор.Не ми се вижда справедливо да се намаляват точки.Но така децата ще свикнат на златното правило да обозначават, защото си е проблем често и сред най-добрите.От отговорите става ясно, че ако децата нарисуват звезда или не я нарисуват, но обозначат с дума- ще получат макс. брой точки.Предполагам,нито ще се гледа дали звездата е красива, нито ще се брои за грешка ако е изписано звИзда, например или звзда

# 230
  • Мнения: X
Обаче като видях деца със 62 точки от 60 възможни, вече не знам какво да кажа за това състезание!  ooooh!  Явно критериите за оценка варират по градове.  Laughing

Последна редакция: вт, 16 дек 2014, 18:10 от Анонимен

# 231
  • Мнения: X
Обаче като видях деца със 62 точки от 60 възможни, вече не знам какво да кажа за това състезание!  ooooh!  Явно критериите за оценка варират по градове.  Laughing
Има нещо такова. Коментирах го два пъти в темата за турнирите с извадки от критериите.

Скрит текст:
В критериите на СМБ - Плевен за шеста задача пише:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за всеки пример)   12 точки
В критериите на СМБ - Русе:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за първите четири примера и по три – за последните два)  14точки

И особено внимание заслужават критериите от СОУ " Иван Вазов" - Плевен:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за първите четири примера и по три – за последните два) 12 точки

# 232
  • Мнения: X
В критериите на СМБ - Плевен за шеста задача пише:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за всеки пример)   12 точки
В критериите на СМБ - Русе:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за първите четири примера и по три – за последните два)  14точки

И особено внимание заслужават критериите от СОУ " Иван Вазов" - Плевен:
6. <, >, =, >, =, < (По две точки за първите четири примера и по три – за последните два) 12 точки


 ooooh!

Някой трябва да пише до организаторите, това не е честно спрямо децата. Аз писах вече една жалба, ако напиша още една, не знам дали няма да я игнорират като заяждане.

# 233
  • София
  • Мнения: 13 697
aniram*,  е точно щото си с МГ (сигурно единствената тук  Wink ) би следвало изобщо да не пишеш нещата, които пишеш  Wink Хората вече поне 100 пъти написаха за какво се дават задачи като тази за симетрията. Да не говорим, че децата на 4-5-6 г. със сигурност са допълвали десетки такива картинки в граднината и в разнообразните книжки, които се предлагат. Поне моето преди 5-6 г. беше попълнило.  
Детето ти е умниче, но ти явно имаш проблем с очакванията си към него. Приятелски съвет ти давам, пък ти ако искаш го приеми. Ако искаш детето ти да изпитва удовлствие от математиката, да се явява с хъс по състезания заради самия него сведи очакванията си до реалистични стойности. В противен случай рискуваш да го пренавиеш и нищо няма да се получи.


Последна редакция: вт, 16 дек 2014, 10:16 от Vache

# 234
  • Мнения: 3 180

Данибон има всеки ден по една задача във фейса, много добри, различни, лесни за нас, но страхотни за малки деца. Това пак към идеи за нестандартни задачи към малките, не изискващи назубряне на решения, а мислене.
Хвърлям по едно око на задачите за по-големи, вместо да им дават задачи изискващи броене или изброяване има къде, къде по-готини логически задачи.

Относно 7 зад. само наличието на сериозна дискусия между чакащите родители е доказателство, че не е съвсем ясна. Питах ме, учителите по математика Laughing. Докато не се прибрах в къщи и проверих отговорите и аз не бях сигурна каква точно и е логиката и правилното решение Mr. Green
И точно, защото съм с МГ, т.е. не ми допада задача като 5, за състезание по математика на първи клас. Писах, има къде, къде по-готини, класни и читави задачи. Мислене и логика е математиката, за мен.

За симетрия и математика си има време, симетрия+ моторика за писане ок, но симетрия=математика, си е за по-късна възраст. Надявам се, че направихте разликата.

Последна редакция: ср, 17 дек 2014, 04:10 от aniram*

# 235
  • Мнения: 13 194

За симетрия и математика си има време, симетрия+ моторика за писане ок, но симетрия=математика, си е за по-късна възраст. Надявам се, че направихте разликата.

Предполагам, че ако линията е поставена на правилното място, в правилните квадратчета, но да кажем е леко кривичка или удебелена, неравна- едва ли ще се отнеме точка на децата.
Или ако на места е по-тънка, на други- по-дебела пак няма да се отнемат точки.Важното е да е определено правилното и място.

# 236
  • София
  • Мнения: 10 825
Просто не разбирам какво неясно има във въпросната 7-ма задача за 1-ви клас, та чак и спорове между родители и допитване до учителя по математика. 7+2 по-голямо ли е от 9? Не, не е по-голямо.  И точно поради тази причина грешния отговор 9 е задраскан.

# 237
  • Мнения: X
Onna-bugeisha, няма неясно - в 1 клас непрекъснато се дъвка и предъвква това по-голямо и по-малко. Първокласник не би се затруднил особено на тази задача. Виж 10-та си е предизвикателство, както и тази със симетрията.

Последна редакция: вт, 16 дек 2014, 12:25 от Анонимен

# 238
  • София
  • Мнения: 13 697
Просто не разбирам какво неясно има във въпросната 7-ма задача за 1-ви клас, та чак и спорове между родители и допитване до учителя по математика. 7+2 по-голямо ли е от 9? Не, не е по-голямо.  И точно поради тази причина грешния отговор 9 е задраскан.

Проблемът идва и винаги е идвал от там, че големите родители са забравили какво е да си дете  Wink
Задачите на КМС в 1 клас са интуитивни. Децата ги решават без проблем и изобщо не изпадат във вътрешни противоречия като големите  Wink

# 239
  • Мнения: 851
Определено задачите 1-3 клас от КМС тази година (следя само тях от години) бяха много по-интересни от миналогодишните издания на турнира, което според мен го извади от графата "лесно състезание". Във втори и трети клас описателните задачи също са много интересни и децата с максимален резултат наистина заслужават адмирации.

Общи условия

Активация на акаунт