Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 022
  • 468
  •   1
Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 4 100
Националният отбор не е ли от 8 клас?
Тук, на последните страница, като е ли пишем родители на деца 5-7 клас.

# 361
  • Мнения: 1 782
Традиционно, бих казал от 9-ти

# 362
  • Мнения: X
Да, но се готвят от седми. Или поне така ми се струва.

# 363
  • Мнения: 1 782
Значи... никой не се готви от 7-ми клас за 9 все пак...
Състезания си има непрекъснато, за по-малките например има МБОМ, има немалко международни състезания, на които се участва на училищен, а не национален принцип. Децата си се готвят текущо, а не за някаква напълно неясна и отдалечена цел.
Просто за най-интересните състезания трябва да си поне 9 клас според мен за да се бориш рамо до рамо с дванадесетокласници.

# 364
  • Мнения: 2 227
надявам се някой конкретно да се отзове с идеи за по-трудни задаи за 1 клас, моля.
не такива за 2ри и нагоре, а за 1ви, но по-сложни, от типа на симетрията...
не мога да намеря  Crazy

Разгледай задачите давани минали години за подготвителен и 1-ви клас на това състезание - http://www.thelittleprinceschool.com/school/news/280-math-systezanie-2014

Форматът му е малко по-особен, напр. тази година пролетта на 1-ви клас дадоха задачи, които бяха по-скоро по български, а не по математика, но това няма особено значение.
Има и задачи за симетрия, но не винаги е чертане както тази година на КМС, което е далеч по-лесно от рисуване със симетрия - 2013 г. подготвителен клас трябваше да дорисуват половината на джинджифиленото човече... но пък наградите за отличените си заслужават усилието.

Освен това сама може да рисуваш къщичка, оградка, ракета, корабче и др. подобни върху квадратчета и детето да допълва.

Това книжле е удачно за дете в 1-ви клас, даже при числовите редици някои възрастни имат затруднения.
http://www.book.store.bg/p35670/petminutki-matematika-za-1-klas- … a-kapitanova.html

В math-bg разгледай състезанията от Русе и Плевен за 1-ви клас, естествено предвид факта, че се провеждат пролетта, може да има неизучаван материал.

В Бургас провеждат едно комбинирано състезание математика+ околен свят, което също е със интересни задачки - това е от 2013, потърси в гугъл и за други години http://elinpelin-burgas.com/index.php?option=com_content&vie … -25&Itemid=70.

Последна редакция: пн, 22 дек 2014, 23:02 от mariposa de noche

# 365
  • Мнения: 433
Вчера нали обсъждахме липсата на курсове за състезателна математика, сега видях, че курсовете на Детската академия са до 7 клас и се водят, че са състезателна математика
http://www.childrens-academy-bg.com/index.php?page=Sofia

# 366
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Едва изчетох всичко. Но пък беше интересно.

За часовете - извън часовете в училище, до 7-10 часа на седмица допълнително и то само преди избрани състезания. Шести клас. Подготовката за кандидатстване не е започната. Повечето седмици са без никакви други допълнения. Няма школа. Математиката в училище е на ниво. Тухлите се добавят методично.

И аз съм в отбора дето твърди, че не натрупването на часове и теми от предишни години е най-важния фактор. Голяма част от досегашните успехи на моето дете, според мен са резултат на много ниските натоварвания в малките класове. Мисля, че това спести типизиране и стереотипно мислене. Трябва да уточня, че не говорим за градки първенец, нито за амбиции за национален отбор /което си е химера и да растеше местният шампион вкъщи/. И аз като Тинкърбел си мисля, че с малко повече усилие, теоретично, би могло  да се стигне до чести първи места, но защо? Какво ще промени това?

Значи Варна е напред в това отношение. Учителите , които водят школите на МГ ходят и в други частни школи. Има поне няколко такива!  Simple Smile
Вероятно имаш предвид до 4-ти клас /включително/. Школата и в МГ след това доколкото съм чувала не е състезателно насочена.
Мисля, че и в София преподавателите могат да бъдат намерени на няколко адреса. Или поне така ми се струва, че съм чела преди. Та не е преднина.

Моите наблюдения върху резултатите от състезания говорят за успехи базирани основно на самоподготовка след тази възраст.

Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 11:09 от ом

# 367
  • Варна
  • Мнения: 4 295
ом, да,наблюденията и инфото ми е до 4ти клас. Обикновено се вълнувам от настоящото ,занапред има време да се образовам ако се стекат така обстоятелствата,че да ни вълнува изобщо.  Simple Smile
Но в едната школа знам със сигурност,че се готвят и деца в 5-6-7 клас ,и то за състезателна математика. Peace

# 368
  • София
  • Мнения: 13 697
И аз като Тинкърбел си мисля, че с малко повече усилие, теоретично, би могло  да се стигне до чести първи места, но защо? Какво ще промени това?

Защото целта на всяко състезание е първото място  Wink Било то по математика, по лека атлетика и т.н. Всеки състезаващ се цели да е първи. И ми е много странно когато някой твърди обратното. Олимпийският принцип отдавна е далеч от древните Олимпиади  Wink

# 369
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Деска, мерси. Не бях чувала даже. Може ли да ми пишеш къде? Може лично.

Vache, хората са различни. За мен е ценно развитието. Радвам се и залагам на бъдещите ползи от гимнастиката. Някак състезанията са черешките по пътя, а самият път е най-важен. Не ми е важно да са непременно медали и задължително златни тези черешки.

По-скоро се чудя, ако се стигне до закономерни първи места при определено дете, къде се мести целта. Защото от моя гледна точка, сякаш тогава тя се губи. Ще ми е интересно да прочета мненията на хора достигнали това ниво. Моите мисли са хипотетични все пак, не е опит. Изключвам поддържането на ниво и устойчивост. За тях поне успях да се сетя. А после?

# 370
  • София
  • Мнения: 13 697
Vache, хората са различни. За мен е ценно развитието. Радвам се и залагам на бъдещите ползи от гимнастиката. Някак състезанията са черешките по пътя, а самият път е най-важен. Не ми е важно да са непременно медали и задължително златни тези черешки.

Ом, за теб може да не е. За мен също не е. Принципно така разсъждавам и аз за пътя. Обаче в цялата тази тема се изказваме само родителите, аз това, аз онова... Децата искат медали. Това е! Простичко и истинско  Sunglasses Това е тяхната цел, независимо какво виждаш ти в бъдеще. Те изобщо не виждат пътя, развитието и пр. Изключвам вече съзнателните хора в гимназия. Моята дъщеря ходи на състезания по шах от 1 клас. И всеки път още с излизането от нас се вижда с купата  Twisted Evil Никога не я е печелила, има само медали и то не на всеки турнир. Но тя неизменно тръгва с желанието за купата. И така играе. Така че стремежа към първото място обуславя до известна степен и пътя, и развитието. Когато спечелиш голямо състезание, това те мотивира да дърпаш все по-силно напред. И аз се опитвам да обяснявам, на състезания, в които по регламент се дават точки за непопълнен отговор, че видиш ли тя е решавала повече задачи и примерно е сбъркала нещо в сметките, ама знае как се решават. Да, ама някой е получил повече точки, без изобщо да може да реши задачата. Нея тия факти не я греят. Тя вижда, че някой е пред нея и толкова.
С всичко това искам да кажа, че мотивацията на деца и родители е доста различна  Wink Ама тази на децата не би трябвало да е за пренебрегване, защото все пак те се състезават. А пък и в темата за състезателна математика си е съвсем нормално да се обсъжда състезанието с всичките му аспекти.

# 371
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Vache, децата са хора, и те също са различни.
Пояснявам понеже по-горе съм писала само "хората са различни".
Вкъщи медалите не са повод за гордост. Вземат се и толкоз. Или няма медал и пак толкоз.
Има, няма, какъв цвят е - няма значение. Не те са целта.

 

Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 11:51 от ом

# 372
  • София
  • Мнения: 13 697
ОК, тогава... Права си! Wink
Дацата са такива, каквито ги формираме ние. В нашето семейство всяка награда или медал са били повод за гордост и определено имат значение, защото те показват мястото на човек спрямо останалите явили се на дадено състезание. Също така загубите не са неглижирани, защото човек трябва да се научи и да губи. С две думи, всичко има значение.. и подготовката, и резултата бил той положителен или отрицателен. И понеже за нас е така, нормално е и за децата ни да е същото.
Но, естествено, разбирам, че хората са различни и с различни ценности. Така че е нормално да има разлики във вижданията  Peace

# 373
  • Мнения: 13 192
И аз се опитвам да обяснявам, на състезания, в които по регламент се дават точки за непопълнен отговор, че видиш ли тя е решавала повече задачи и примерно е сбъркала нещо в сметките, ама знае как се решават. Да, ама някой е получил повече точки, без изобщо да може да реши задачата.

Не е съвсем така.
Възможно е някой да е пропуснал задачата, защото не е убеден в решението, а иначе идеята му е била правилна.Или просто е по-разсеян и не му е стигнало времето.А друг, който е сбъркал - най-вероятно не само в сметките, изобщо да е нямал правилната идея за решаване.

Иначе- от скромен опит- и аз не харесвам ЧХ.Не зная има ли др. подобни състезания.

# 374
  • София
  • Мнения: 17 652
Вашите деца по колко часа седмично се занимават с математика,споделете.

С мен.... 2-3 навярно. Нв броя такива неща като "ако един бонбон струва 5 стотинки колко стотинки ти трябват еа да си вземеш 5?" и др. подобни "на ходу". В училище - понятие си нямам, но пък и нямам усещането, че там изобщо включва някакво внимание, искам да кажа, неща от сорта 3+3=...и 8-5=... са по-скоро за механично написване, докато съзнанието си блее някъде на по-интересно място.

Е, но то си е малко чаве...

Общи условия

Активация на акаунт