***МИТНИЦА*** - информация, въпроси, отговори и споделяне на опит

  • 115 334
  • 735
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 185
и аз с молба и въпрос .
На 16,03 си поръчах детска кошара , от Китай aliexpress , не бях чела темата и поисках да дойде с dhl, понеже спорт директа ми идва с него . Не направих връзката с митото , както и да е грешката е моя.
Тракинг номера ми е грешен в сайта на dhl дава , че няма такъв номер. Китаеца не отговаря . Въпроса ми е след колко време да я търся на митницата , и известие не съм получила , абе направо ми се реве вече.

# 196
  • София
  • Мнения: 502
Darina777
Ти не беше ли питала в другата тема? Имам спомен, че отговорих на подобен въпрос. Но мина време. Какъв срок ти е дал търговеца за доставка? Първоначално в самият ден, когато отбелязват изпратено, дават понякога грешен номер, след няколко дни го задраскват и слагат верния. Аз скоро получих голяма пратка с ДХЛ. Първо продавачът ми даде номер на пратка, която отдавна беше доставена в Мелбърн. Притесних се и му писах няколко дни подред, че си искам моят номер. Накрая отговори, извини се, че е имал много работа и ми даде верният номер. Пратката ми пристигна за 4-5 дни и всичко е наред.

# 197
  • пак там
  • Мнения: 2 892
Освободихме стоката, но сами ходихме до митница. ...

Извинете, че може би няма да съм в тон с общата насоченост на темата, но понеже работя от 14 години с митници, съответно познавам и хората от вътрешната страна на гишето и не ми се струва правилно постоянно да ги хулим, че не си вършели работата. Те просто се съобразяват със закона. Което, както виждам, не важи за всички, нали? Или няма значение, че мамим държавата, представяйки документи с невярно съдържание (имам предвид модела и цената на слушалките)?

Интайм са Ви предложили съобразен със закона вариант, при който няма да плащате нищо (освен ДДС-то). Вие сте отказали, защото сте били с некоректни документи (доколкото разбирам, синът Ви е непълнолетен, тоест по закон не може да сключва сделки). Въпреки това е можело да направите необходимите документи (удостоверение, че действате от негово име и пълномощно към Интайм) и да си получите стоката направо на адрес. Но не сте го направили. Защо тогава се ядосвате на митничарите?

Имали сте още в началото законосъобразен вариант на замяна на тези слушалки, като ги изнесете по правилата. Повярвайте ми, в износа на стока по рекламация няма нищо сложно. Вие сте го направили, без да се консултирате с експерт, съответно сте го направили грешно. Защо да са виновни митница или куриерската служба, след като Вие не сте се поинтересували как точно стоят законово нещата? И после - оле мале, какво стана?

Да, не са ни перфектни законите, особено тези, които касаят митница. Но те са съобразени с изискванията на ЕС, тоест изцяло покриват изискванията на европейското законодателство.

И последно: условия на доставка ДДП означават, че изпращачът поема митата, не митата и ДДС-то. Не зная на какъв код са били обмитени Вашите слушалки, но останах с впечатление, че е без мито. ДДС-то трябва да си го платите. Тоест реално изпращачът не Ви е поел нищо, освен физическия акт на обмитяване, което е трябвало да свърши Интайм, но срещу изискваните от закона документи.

# 198
  • Мнения: 185
Пратката ми я няма и след много кратни питания и молби  , заплахи и кандърми да ми даде правилният номер , съм отворила диспут. Днес си мислех да я търся на митницата , но така и не получих известие , че нещо е пристигнало .
Тези дни ще се решат нещата.

# 199
  • София
  • Мнения: 502
Пратката ми я няма и след много кратни питания и молби  , заплахи и кандърми да ми даде правилният номер , съм отворила диспут. Днес си мислех да я търся на митницата , но така и не получих известие , че нещо е пристигнало .
Тези дни ще се решат нещата.

Ти не каза какъв срок за доставка ти е дал продавача. Колко време е минало от покупката? Възможно е още да не я е изпратил и затова да няма номер. А може ли линк към него, за да видим рейнига. Има ли други купували от него?

# 200
  • Мнения: 1 685
Струва ми се, че разказа ми си го прочела по диагонал.

... познавам и хората от вътрешната страна на гишето и не ми се струва правилно постоянно да ги хулим, че не си вършели работата.
В поста си по никакъв начин не съм показала отношение, още повече обидно към митничарите.

...представяйки документи с невярно съдържание (имам предвид модела и цената на слушалките)?

Такъв документ също не съм споменавала.Без да посочвам колко струват слушалките, жената която ми обработва документите каза, че често митничарите се заяждат за стойността, без да знаят истинската такава. На документа от търговеца беше упомената цена 75 долара. Дали е несъответстваща? А това че са ни изпратили доста по-скъпи слушалки ние в този момент не знаехме.

...Вие сте отказали, защото сте били с некоректни документи (доколкото разбирам, синът Ви е непълнолетен, тоест по закон не може да сключва сделки).
Мисля, че неправилно използваш думата "некоректни". Сина ми е с дебитна карта на свое име, значи има право да прави покупки от интернет от свое име. Поръчал си е стока и съответно при връщане трябва да е пак от негово име. Не съм отказала защото документите ми са "некоректни". Щях да им направя пълномощно, но при разговора със служител на Интайм те ми поясниха, че трябва той да си направи ЕОРИ. Е, щом ще трябва да ходя до летището за ЕОРИ, няма смисъл да чакам няколко дни да ми донесат стоката. Нима целта на използване техните услуги не е аз да се облекча максимално? Иначе защо да ги използвам? По-евтино няма да ми излезе доколкото разбирам.

...Имали сте още в началото законосъобразен вариант на замяна на тези слушалки, като ги изнесете по правилата. Вие сте го направили, без да се консултирате с експерт, съответно сте го направили грешно....
Да, тук единствено си права, но не бях сигурна дали търговеца ще отремонтира стоката или ще възстанови парите.

И после - оле мале, какво стана?
Олемале-то се получи след няколкочасовото стоене на митницата и съм описала защо съм разочарована от това. 2 часа преди да отида на летището бях в митницата на Веслец. Там получих също стока от щатите на същата стойност. Това ми отне не повече от 10 минути. Същата процедура в другата митница ми отне над 2 часа и непредвидени разходи. Роптая срещу ненужното изискване да плащаш за попълване на митническа декларация, разходки от гише на гише и чакането от над полин час за 1 процедура.

Да, не са ни перфектни законите, особено тези, които касаят митница. Но те са съобразени с изискванията на ЕС, тоест изцяло покриват изискванията на европейското законодателство.
Те хубаво покриват изискванията, но да го опростят малко. Защо не направят да може да се плаща през интернет? Плащаш си дължимите такси и куриер ти носи стоката вкъщи. Така могат и печаливша куриерска фирма да си направят. И защо на едната митница се действа бързо, а на другата е какафония?

И последно: условия на доставка ДДП означават, че изпращачът поема митата, не митата и ДДС-то. Не зная на какъв код са били обмитени Вашите слушалки, но останах с впечатление, че е без мито. ДДС-то трябва да си го платите. Тоест реално изпращачът не Ви е поел нищо, освен физическия акт на обмитяване, което е трябвало да свърши Интайм, но срещу изискваните от закона документи.
Благодаря за разяснението! А в този случай как Интайм са щели да свършат всичко това вместо мен, щом след това няма кой да им плати разходите?

# 201
  • София
  • Мнения: 673
на Веслец става бързо, защото няма клиенти, ама хич. Митническите служители във всеки един момент могат да проверят модела на слушалките и да видят реалната цена, след което ще си имате мече проблем. Това, че вие не сте знаели, няма да ви спести главоболията. ЕОРИ номер са били длъжни Интайм да направят, при условие, че имат пълномощно. Във вашия случай просто не им се е занимавало и са се възползвали от вашето незнание как стават нещата. На летище София наистина стават по-бавно нещата поради простата причина, че броя клиенти и документи за обработка е огромен. Затова има и номера, за да се регулират нещата и всеки клиент да бъде обслужен. С търговеца сте били длъжни предварително да обсъдите и двата варианта, за да знаете какво точно ще се случи. Вероятно, ако предвалително бяхте проучили нещата, нямаше да се стигне до вашата ситуация.
Дължимите суми можете да платите през интернет, банката, която обслужва митница си има съответните сметки.
И едно уточнение: на Веслец сте си получири стоката веднага, тъй като тя е на стойност от 75 долара (това е разрешената сума за стока без митница). На летище сте минали митница, тъй като стоката ви е замяна на повредена. В този случай и на същия този Веслец щяхте да имате същите непредвидени разходи и същото висене. Ако бяхте си изнесли стоката първоначално с митническа декларация, нямаше да имате тази хамалогия.

# 202
  • Мнения: 185
За доставката с dhl пише , че ще бъде между 7-8 дни , и аз се приготвих за митницата.
Той ми шипна поръчката, но пусна срок 21 дни за доставка и даде номер с посочен доставчик dhl.
Няма продажби , фийдбека му е нулев , след мен започнаха поръчките , показва че е регнат в сайта на 17,02 за първи път.
Отворих диспут , чакат отговора на продавача , артикулите ги изтри , той ли сайта ли представа нямам, оставиха само разни лодки

# 203
  • пак там
  • Мнения: 2 892
карамелена, сама споменавате, че слушалките са с 200 долара отгоре от упоменатата във фактурата цена. Елементарна проверка в интернет на модела на слушалките веднага би открил разликата. И тогава, както спомена glafira, щяхте да имате сериозни проблеми.

Останалото glafira Ви го е обяснила, няма да се повтарям.


# 204
  • Мнения: 129
Скрит текст:
карамелена, сама споменавате, че слушалките са с 200 долара отгоре от упоменатата във фактурата цена. Елементарна проверка в интернет на модела на слушалките веднага би открил разликата. И тогава, както спомена glafira, щяхте да имате сериозни проблеми.

Останалото glafira Ви го е обяснила, няма да се повтарям.


Извинявам се за спама,
Скрит текст:
ама Вашето си е чисто заяждане. "Митнически служител", какво повече да кажа.

# 205
  • София
  • Мнения: 502
За доставката с dhl пише , че ще бъде между 7-8 дни , и аз се приготвих за митницата.
Той ми шипна поръчката, но пусна срок 21 дни за доставка и даде номер с посочен доставчик dhl.
Няма продажби , фийдбека му е нулев , след мен започнаха поръчките , показва че е регнат в сайта на 17,02 за първи път.
Отворих диспут , чакат отговора на продавача , артикулите ги изтри , той ли сайта ли представа нямам, оставиха само разни лодки
Притеснително е това, че е нямал продажби и рейтинг. Не знам колко ти струва кошарката, но не бих поръчала скъпа стока от такъв.
Продавача, от който аз поръчах и получих стока за 330 долара имаше продажби и 100% рейтинг и въпреки това преживях истински кошмар от притеснение, докато пристигнат нещата и да видя, че всичко е наред. Даже до последно се съмнявах и направих клип на отварянето на единия кашон с помощта на куриера от ДХЛ. Притеснявах се да не ми е пратил други неща вместо поръчаните.
Иначе той също ми даде срок 29 дни и грешен номер първоначално. Дефакто нещата дойдоха за около 2 седмици след като направих плащането.
Надявам се, че ако твоят продавач е измамник, след като си пуснала диспут навреме всичко ще се развие добре и ще си получиш парите.

# 206
  • Мнения: 185
Дано , че вече такава нерва ме гони , да ми връща парите, артикулите и на другите поръчали изчезнаха , според мен моят е измамник определено. Да видим дали ще ми върнат парите , че хич не са малко

# 207
  • пак там
  • Мнения: 2 892
Не, Задачка, не съм митнически служител, от "неправилната" страна на гишето работя. Просто работя основно на митницата на летището и всеки ден наблюдавам подобни на описаната от Карамелена сцени. И поне по веднъж на ден обяснявам на объркани клиенти какво трябва да направят и как точно да го направят. И поне половината разбират, че ако бяха поразпитали преди да си поръчат стоката, щяха да си спестят много проблеми,  време и нерви.

Искам да ви кажа, между другото, да не прекалявате с ниските стойности по фактурите. Митничарите не са пасли трева, те имат обща представа за какви стойности става въпрос и могат лесно да проверят. В повечето случаи, когато "минават" пратки с излишно ниска стойност, това е именно заради тяхната човещина и нежелание да ви създават проблеми, а не защото сте били особено добри в надлъгването.

# 208
  • Мнения: 1 685
Едва след отваряне на пратката видяхме, че слушалките са по-скъпи. Никой не е очаквал, че търговеца ще предприеме такава стъпка. Надали някой от вас когато връща стока за ремонт, очаква че ще му върнат последният си модел.
Не описах ситуацията за да се оплаквам какво съм преживяла (все едно кой знае какво се е случило!), а защото поех ангажимента да разкажа. Благодаря ви за някои разяснения, но все още не съм разбрала, как и колко щеше да ми струва ако бях оставила Интайм да се занимаят със случая? Служителя на фирмата не беше достатъчно запознат за ми обясни систематизирано и ясно какви са процедурите въпреки консултациите с митница и колеги и в крайна сметка явно пак неточно, щом ме пратиха да вадя ЕОРИ.

# 209
  • Мнения: 1
Здравейте! Поръчах дрехи от китайски сайт, пристигнаха с DHL и сега са на Митница. Изпратих нижните документи, издали са ми ЕОРИ номер и днес от DHL ме питаха дали дрехите са реплики, отговорът е да. Та- ще имам ли проблем, ако дрехите са реплики и са за лично ползване. Изпратила съм реална фактура.

Общи условия

Активация на акаунт