Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 37 090
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 105
  • Русе
  • Мнения: 12 218
  Не би селдвало да се отнемат награди и пстижения на такива деца и заради възможността в един момент, ако имат необходимост и желание да променят начина си на обучение да могат да го направят и да използват само позитивите на началното си обучение.

# 106
  • където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 790
Само на мен ли ми се стори,че тази майка не е много в ред  Rolling Eyes ? Стана ми жал за момчето,честно  Sad

# 107
  • Мнения: 3 164
Само на мен ли ми се стори,че тази майка не е много в ред  Rolling Eyes ? Стана ми жал за момчето,честно  Sad

Майката ти се стори не наред, т.е. странна * разли*на. Тя е като него, т.е. той като нея. Майката успяла да развие социалните си умения и знае най-добре как да помогне на сина си.

# 108
  • out of space
  • Мнения: 8 623
Абсолютно против съм.
Какво, ще си отглеждаме асоциални индивиди? И
Изобщо последствията ще са наистина "прекрасни"- всяка некъдърна даскалица ще се изказва за неудобно дете "ми гледайте си го вкъщи, Законът позволява, никой не ви кара насила да го водите в училище".
А в бъдеще как се отговаря на въпроса "аз това не съм го учил"?
Колко родители в БГ могат да си позволят домашно обучение?

Ай, сиктир! Половината клас и на дъщеря ми, и на сина ми тренират най-различни спортове. Повечето имат двуцифрено число медали и наистина се занимават сериозно, голяма част са в национални отбори.
Хич не искам да си представям какво се случва с дете, което е обучавано вкъщи, при евентуална тежка травма как ще наваксва, как ще се приравни към наборите си.  Whistling

Училището е задължение, извън него- който както иска и може да се развива.  Crossing Arms

# 109
  • Мнения: 7 339
Изгледах част от интервюто .Дали му е помогнала  или навредила едва ли някой знае ,дори и тя самата.Направила е това, което и е харесвало да направи и точка.
Детето проблем не е имало за да реши да си го обучава в къщи ,искала да го възпита в Християнските ценности и да уважава възрастните  ooooh! Интересно все едно  масата от нас искат нещо друго за децата си , пък и о чудо някой успяваме без да ги държим в клетка .

Общувал в една програма "скайп " е все пак не бил я измислил той ха-ха-ха ,какво ли му е внушила тази жена ?

# 110
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз съм против домашното. Не бих го причинила даже и на враговете си.


Има си хас....като гледаш от камбанарията на учителите и делегираните бюджети не може да мислиш иначе.
За мен всички деца са си деца. Поправими и чисти. не ги определям като "изродчета" и гъзарчета". Не ги деля и по вяра. Само родителите им са различни. Е, на някои им личи голямото крило на мама, но пак имат нужда и от друга среда.

И аз не съм гледала клипа. За каква награда става дума? И за каква олимпиада?

# 111
  • Мнения: 7 339
По информатика .

# 112
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Кой организира състезанието/олимпиадата?
Иначе виждам, че е по информатика.
Всъщност, по-добре да прочета.
Виждам, че организатор е МОН.

# 113
  • Мнения: 714
Това, че основната цел на майката била да предаде на детето си християнските ценности, много ми напомня на едни мои колеги от университета, новопокръстени върли протестанти, които твърдяха, че няма да допуснат децата им да ходят в училище, където се изучава теорията на Дарвин, искали да учат в християнско училище и щели да се борят за създаването на такова.

Обучението вкъщи само като процес на придобиване на знания може и да работи, но за цялостното развитие само би навредило. И ми звучи точно като живот в клетка, покрай училището се изживяват страшно много неща, особено в тинейджърските години и не мога да си представя тази част от живота си да си седя вкъщи да уча с мама. Не бих го причинил и на децата си каквито и предимства да се посочват, ако ще все нобелови лауреати да се създават.

# 114
  • Мнения: 1 263
Смятам, че трябва да се представи възможност на родителите да обучават децата си така, но всички контролни тестове, доколко е усвоило материала, които изучават неговите връстници да се прави от педагог в училището, нещо като програма индивидуално обучение.
Както не бих се доверила на самозван лекар или собствените ми познания в областта на медицината, а само на дипломиран лекар, по същият начин и с учителите на детето ми.
Много е актуален въпроса и със социалната адаптация, защото като завърши това дете къде ще работи, къде ще живее, с кого ще общува(клиенти имам предвид), ако не със същите тези деца, които са учели по училищата и няма да има изградени елементарните умения, които неговите връстници са усвоили учейки се на симбиоза, приспособяване, оцеляване във училище.
Има различни училища, различни педагози, родителят има избор къде ще избере детето му да усвои задължителните знания за получаване на диплома.
Днес домашно училище, утре домашен университет...
Струва ми се някои хора все още живеят с тази нагласа"Няма  проблем"- "Няма  проблем""Няма  проблем""Няма  проблем"....-де да беше толкова лесно....
ПП. Попаднах на тази статия:
http://е.word press.com/2014/01/05/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%B5-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%83%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D0%B0/
Пише, че детето има много приятели, деца -домашни ученици от страната, даже и снимка има, но дали общува с тях предимно виртуално или реално не ми стана ясно.
ПП2:
http://www.сая.com/ас/spa vat_it_Genia_ад_Chi_кая-220861.HTML
"Спъват IT гений, защото учи вкъщи" в-к "Стандарт
"Точките за въпросния рейтинг се трупат от шест различни състезания, в които Божидар няма право да се включи. За сметка на това семейството намерило в Интернет сайт, на който тече осланя състезание за млади програмисти, което селектора директно кандидатите за американските университети."
"Така може да станеш студент на Оксфорд, въпреки че си бил нелегитимен за образователната система в собствената си страна."
Странно - инати се за българско училище, но пък се натиска за американски университет или Оксфорд..

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 08:42 от basis

# 115
  • на плажа
  • Мнения: 1 866
 И на мен ми стана тъжно като гледах репортажа. Видях един млад чичо и една майка орлица. Чудесно е, че детето печели награди и трупа постижения, но ми се струва, че това дете няма да може да оцелее и да се пребори в този вълчи социум. Колкото и да е тъжно - успяват борбените в глутницата, а  християнските ценности са само думи с пожелателен характер.
 Що се отнася до домашното възпитание - аз не бих се заела да обучавам детето си вкъщи. Не се чувствам подготвена за такова предизвикателство, а и нямам нужното време за това. За добро домашно образование са нужни и много средства - учители, гувернанти и т.н.  В миналото е било възможно да се обучават децата вкъщи, защото процентът на обучаваните е бил сравнително малък и учителите са били достатъчно, а сега се изучават страшно много неща и не виждам как това може да се постигне вкъщи.

# 116
  • В сърцето на моите съкровища...:)
  • Мнения: 622
  MamacitaPeace

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 11:12 от MISHANA13

# 117
  • Мнения: X
Смятам, че децата се обучават по-ефективно в група. В този смисъл, смятам домашното обучение за неприемливо.

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 11:25 от Анонимен

# 118
  • Мнения: 1 263
 "В предишните години го обучавах по други програми, защото например на него не му е необходимо да знае толкова задълбочено американска история или география" (от "Спъват IT гений, защото учи вкъщи" в-к "Стандарт)
Ето затова си има стандартна образователна програма, защото ако всеки родител избира кое е необходимо и маловажно за изучаване от детето му ще стане голяма мацаница.
  "Целта на образованието е да стигнеш до ниво, от което можеш да се самообразоваш", смята майката
Идеята на образованието е съвсем друга, а именно усвояване на основните познания.
 "Критиката към домашното образоване обикновено е, че децата не се социализират в своя среда. Откъде обаче сме сигурни, че среда от още 22-ма връстници е най-доброто за децата"
Еми като дойде време да работи, пак ли няма да го пусне да работи в колектив от 22 човека, вероятно няма да е добре за момчето, защото ще има 22 колеги. Пак ли за нея тази среда ще бъде  "инфантилна".
 "Боби общува със свои съседи, приятели, с деца, с които участва в кръжоци или спортува заедно. Както и с други домашни ученици. "

Общува със съседи... и от това може да заключим, че е социално активно. С деца на приятели на родителите. Значи родителите могат да си избират приятели, а детето е длъжно да се примири с контактуването с техните деца? Общуването с други домашни ученици по Скайп въобще няма да го споменавам.
 "Държим на тази среда, на социализацията между деца от приятелски семейства"
Това за майката е начина на социализация-общуване на приятелски семейства.
 " В страни като САЩ и Англия то има традиции - затова там ти дават възможност да вземеш диплома и като "хоумскулър....
В момента той като цяло е в седми клас, въпреки че домашното образование позволява да бъдеш в различни класове по отделните предмети. "

В България това се нарича индивидуално обучение и може да вземе два-три класа за една година, което е също много добра възможност за напреднали деца.
Отговорът на просветното министерство дошъл във вид на трима инспектори, които посетили семейството, за да видят как учи Боби. "Показах им учебниците му, в сравнение с които българските са с размер на тънки списания"
И какво трябва да заключим щом са по-дебели учебниците, значи са по съдържателни ?
Това значи ли, че колкото по дебела е книгата, учебника е по стойностна?
US историята тя заменила с българска, но вместо кратки статии в учебник, Боби четял дебели книги - например за Аспарух, за Кирил и Методий. "Така в съзнанието му се запечатва цял един свят от исторически личности", разказва Златка.Тя е на мнение, че хубавите книги трябва да се четат заедно, затова и досега намира време да прочете заедно с Божидар нещо, което могат да обсъдят двамата.
Така се учи история, не по тънките като списания учебници изпълнени с факти, а по дебелите художествени книги, над които после разсъждаваме и правим анализ на героите....

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 08:58 от basis

# 119
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Това дете, което видях от репортажа, му беше трудно да си построява изреченията, имаше беден речник.
Самочувствие не му липсваше, че да го отдам на притеснение.

А олимпиадите организирани от МОН са за ученици, посещаващи училище. Кой го е допуснал до предишните кръгове - общински и областен, че да стигне до национален. Не казаха. Най-вероятно са излъгали, че участва в отбора на някое училище. Другото възможно е, все пак да се води някъде записан, но да не ходи, което си е пак измама.

Общи условия

Активация на акаунт