Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 732
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 510
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Похвални са тези мерки, но пък колко да са нови... Дамянова не е заместник министър от около година.

# 511
  • Мнения: X
Статията е от м.11/ 2012г
Тази е по-нова 2014г:
"Връщат отпаднали деца в училище със заплата"
http://www.monitor.bg/article?id=413310
BG051PO001-4.1.06 “Реинтеграция на отпаднали ученици в образователната система”
/ Краен срок: 16 януари 2012 г./
http://www.yotov-consult.com/page.php?n=167074

# 512
  • Мнения: X
Може ли линк към закона за средното образование? Ще ми е интересно да се запозная с него.
Както и към закона за браншовите камари.
Благодаря.

# 513
  • Мнения: X
ЗАКОН ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА
http://lex.bg/laws/ldoc/2132585473

# 514
  • Мнения: X
Този го познавам в детайли. А и на страницата на МОН е в по-четим файл.
В статията пише за закон за средното образование. За линк към него помолих.  Grinning
Вероятно вече си разбрала защо.

# 515
  • Мнения: X
ЗАКОН ЗА СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ, ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ МИНИМУМ И УЧЕБНИЯ ПЛАН ?
http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2134673411

# 516
  • Мнения: X
Няма такова нещо като " закон за средното образование". Пошегувах се за линка.  Peace
Просто ми стана смешно, че за пореден път журналисти пишат за неща, за които дори не са си направили труда да съберат актуална информация.
И " законът за браншовите камари" всъщност не се нарича така.
Все едно. Доста встрани сме от конкретиката на темата.

# 517
  • Мнения: 50 950
Задължителното училище, такова каквото е в момента в България, няма да спре нито една от горните точки. Нещата, които си изброила в тях са факт и сега.
Училището не е панацея, то евентуално /ако е добро/ е средство за подпомагане на родителите в образованието на децата им и на самите деца в това да ги кара да си задават въпроси и да търсят отговори.
Задължителното училище може и да не изкорени изброените проблеми, но пречи на тяхното разрастване и ги поддържа в някакви приемливи граници. Изброените неща може да са факт и сега, ама я си представи какво щеше да бъде, ако имаше пълна свобода?

Освен това не съм много съгласна и с ролята на училището само като помагач. Първо, много голяма част от семействата са незаинтересовани от образование и на родителите в тези семейства не им пука как се справя детето в училище. Как да се помага на тези родители? Също много голяма част от родителите нито имат качества, нито време, нито амбиция, нито визия за развитието на децата си. Какво да им се помага на тях, като те са пасивни? И най-накрая децата имат права, а не са собственост на родителите си. Един безконтролен родител може много да навреди на детето си и да разруши бъдещето му. Прочети форумите и виж колко често се срещат "Аз решавам какво е най-добро за детето ми", "Каквото аз реша", "Аз избрах детето ми да..." и т.н. Вярно, че нещата опират и до родител, ама болшинството родители не са стока. И затова ролята на държавата е да пречи на това, като дава на децата един балансиран във всички посоки минимум от знания. Т.е. дава им опцията един ден, когато се отърсят от родителската опека, все още да има възможност за избор на път в живота. А не като преди векове - поколения наред синът на бъчваря става бъчвар и синът на обущаря обущар, защото родителите са имали пълна власт да решават бъдещето на децата си. А амбициозните и креативни родители имат всички възможности да надграждат върху този минимум от знания, който дава училището.

Естествено, нашата (а и никоя друга) държава не е идеална и не изпълнява на 100% горното, но все нещо се прави. Ако не беше така щеше да настане разруха. Също така е вярно, че в много дисциплини се заорава ненужно дълбоко, ама това вече се отнася за гимназията, а не за основното образование. Като махнем излишното задълбаване в теория по български език (за сметка на упражненията и практическите умения), аз друго изхвърляне не виждам по никой предмет. И смея да кажа, че и в световен план нашите деца до 8 клас са на доста добро ниво. Е, тези които учат де. Незаинтересованите са зле, защото насила можеш да вземеш, но насила не можеш да дадеш. Но и тези незаинтересовани щяха да са хептен зле, ако държавата с остена не ги ръчкаше да учат. Изоставането на нашето образование е в гимназията, да не говорим за висшето. Но тук май 90% от родителите са на деца до 8 клас, та да си стоим там. А там държава трябва да има. По-нагоре вече в гимназиална възраст образованието май не е задължително и всеки родител нека прави каквото намери добре.

# 518
  • Мнения: 50 950
За новите мерки в държавата разказва Милена Дамянова
http://m.dnes.bg/obrazovanie/2012/11/13/kak-da-zadyrjim-decata-v … uchilishte.172900

Това ми дава повод за коментар, защото е добър пример как държавата (поне на теория) се грижи за масата.  Като цяло политиката на държавата за задържане на децата в училище, за добро средно ниво и т.н. не е по вкуса на най-интелигентните родители с най-будни деца, защото техните деца биват ограничавани от тази политика. Мога само да дам пример с неуспешния ( за сега) опит да се премахне ранният прием в МГ. Много учители подкрепяха тази идея, защото сега най-добрите им деца след 4 клас отиват в МГ и няма кой да "дърпа" останалите в кварталното училище. Но оставайки там най-будните деца пък щяха пък да бъдат дърпани надолу от по-изоставащите си другарчета. Т.е. няма пълно щастие за всички. И ролята на държавата е да намери баланс, като гледа цялото, а не изключенията, но без крайности все пак. Всичко е в баланса. 

# 519
  • София
  • Мнения: 62 595
Много правилно си го написала.

 Училището има не само образователна функция, но и социална. Ако аз бях родител, който е на кантар в мисленето си какво да прави, определено описаната диада Божидар и майка му, както и голяма част от гостите в студиото, щяха да ме откажат от идеята да откажа училището. Като фанатици са, твърде много са си повярвали. Може да съм кукувица и да ме  дразнят и дори вбесяват доста проблеми и глупости в нашенското образование, да съм майка-орлица, обаче не съм чак дотам изкукала, че да си мисля, че някакви си американски системи за домашно обучение ще направят от децата ми по-образовани хора. Или пък да плюя формалното образование, обаче да се натискам детето ми да участва в състезанията на тази презряна ужким система. (а и като се видя от хората, които се поразровиха из класиранията, конкретното момче не е някакъв самороден гений, че да се вдига толкова шум. обаче е на мама златото. тази жена си представя как отрокът ще издрапа до някой чужд университет, ама като я гледам, като нищо ще се нанесе при него в общежитието)

# 520
  • Мнения: 258
..в последствие е дисквалифицирано, защото не се обучава по стандартния начин.

http://btvnews.bg/article/bulgaria/obshtestvo/dete-koeto-ne-hodi … html#show_results

Това е линк към видеото от предаването и статия към него.

Вие на какво мнение сте? Обобщете!
Домашното училище е най-доброто за детето. Аз гледах това дете в предаването на Милен Цветков. И се вижда, че и умно, и образовано и възпитано. Освен това съм виждала и други такива деца.
Държавното училище ощетява децата, както тези, които са академично надарени, така и други, които имат други умения.

# 521
  • Мнения: 14 651
Много лесно може да се промени регламентът, така че хоумскулърите да се допускат. Записваш се за състезание, така както си записваме децата за състезания, в които тенхите училища не дават заявка. Има 1-2 пункта, където подаваш документи и внасяш такса. Ще се състезава с набора си и готово.
Това, че е допуснато до участие, не е защото майката е лъжкиня, а защото някой, който приема документи, е спал или нарочно е направил пропуск. За това обаче не може да се санкционира детето, което е изкарало нужните точки за следващия кръг. То си е решило задачите, значи продължава. Да глобяват чиновниците или учителката, която е съдействала и е добър момент да се помисли дали регламентът не е стар и е време малко да се промени. Стига целта да е децата да имат повече място за изява.

# 522
  • Мнения: 50 950
Много лесно може да се промени регламентът, така че хоумскулърите да се допускат. Записваш се за състезание, така както си записваме децата за състезания, в които тенхите училища не дават заявка. Има 1-2 пункта, където подаваш документи и внасяш такса. Ще се състезава с набора си и готово.
Това, че е допуснато до участие, не е защото майката е лъжкиня, а защото някой, който приема документи, е спал или нарочно е направил пропуск. За това обаче не може да се санкционира детето, което е изкарало нужните точки за следващия кръг. То си е решило задачите, значи продължава. Да глобяват чиновниците или учителката, която е съдействала и е добър момент да се помисли дали регламентът не е стар и е време малко да се промени. Стига целта да е децата да имат повече място за изява.

Съгласна. Но то и последната реакция на министерството е такава - дипломата не се отнема, но детето не се допуска на другите състезания за в бъдеще. Мисля, че така е най-правилно.


Домашното училище е най-доброто за детето. Аз гледах това дете в предаването на Милен Цветков. И се вижда, че и умно, и образовано и възпитано. Освен това съм виждала и други такива деца.
Държавното училище ощетява децата, както тези, които са академично надарени, така и други, които имат други умения.

Може би при определени условия. Ти например имаш ли квалификацията и времето да преподаваш на детето си по всички предмети и не само в 1-4 клас? Освен това не каза какво имаш предвид - домашно образование по одобрена програма с приравнителни изпити, или домашно образование по собствено усмотрение.

# 523
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
...Домашното училище е най-доброто за детето. Аз гледах това дете в предаването на Милен Цветков. И се вижда, че и умно, и образовано и възпитано. Освен това съм виждала и други такива деца.
Държавното училище ощетява децата, както тези, които са академично надарени, така и други, които имат други умения.

Трудно е да се каже, че е така за всяко дете. Според мен изключително малко родители имат капацитета и времето да се справят с образованието на детето си. Доста по-малко от тези, които си мислят, че биха се справили. Разбира се, това са по-скоро мои усещания, а не твърдения въз основа на някакви статистики.

Всъщност повечето родители, които изказват по един или друг начин желание за отказ от присъствието в училище, не се оплакват толкова от съдържанието на учебните програми, колкото от проблемите с дисциплината, организацията, насилието.

Преди време се оплакваха и от материалните условия в училищата, но напоследък те се подобриха значително. И продължава да се работи в тази посока.

# 524
  • Мнения: 258
Черна станция, всеки грамотен човек може да ограмоти друг, особено собственото си дете. Не е нужно да си химик за да обучиш детето си на химия на ниво средно образование. Освен това, има много литература, специализирана за случая.

Трудно е да се каже, че е така за всяко дете. Според мен изключително малко родители имат капацитета и времето да се справят с образованието на детето си. Доста по-малко от тези, които си мислят, че биха се справили. Разбира се, това са по-скоро мои усещания, а не твърдения въз основа на някакви статистики.

Всъщност повечето родители, които изказват по един или друг начин желание за отказ от присъствието в училище, не се оплакват толкова от съдържанието на учебните програми, колкото от проблемите с дисциплината, организацията, насилието.

Преди време се оплакваха и от материалните условия в училищата, но напоследък те се подобриха значително. И продължава да се работи в тази посока.
Куркума, ти се опитваш да разсъждаваш, а аз имам преки наблюдения. Това прави съществена разликата. Peace
Относно материалните условия, забелязвам, че се говори за все повече интерактивно (електронно, на компютър или подобно) обучение в България както при малки, така и при по-големи деца. В щатите психолозите излязоза още преди 10 години със становище, че това вреди на образователния процес при децата.

Общи условия

Активация на акаунт