Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 751
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: X

На общинския кръг не се плаща, защото той е вътрешен за училището.
......

Но се класират всяко в своето си училище, а не общо. Вероятно се ползва базата.

Класират се всеки ЗА своето училище, но тестовете се провеждат от една комисия, която е обща за учениците от всички училища.

И за какъв равен старт тогава става дума?  Mr. Green
За същия като при останалите предмети. Не всяко училище има СИП Математика, примерно.

как ще се явиш на друго място по български или физика? Олимпиадата е по регионален принцип и няма как да си ученик в София и на областен кръг да се състезаваш с учениците и да си в списъка с учениците от Варна. Ако не си първи или втори (за трети не съм сигурна) на областния кръг по български как ще се явиш на национален?
Много лесно. Не ми се рови в момента, но има такива примери. Сещам се за двама шахматисти, които се явиха миналата или по-миналата година на областния по математика в друг град, понеже бяха на състезание там по време на провеждане на олимпиадата.
 Даже има и съвсем пресен пример точно от информатиката. Деца от София, Русе, Бургас са се явили на общински в Сандански.
А и както вече казах, мястото няма значение. Важни са точките. Вземи прочети някой регламент, преди да спориш.

# 496
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Лилянa, Andariel ,Това, че няма предвидени пари за проверка на задачите и рискът от гастрольори в ученическите състезания са проблеми, но те биха могла да бъдат регулирани. Не е чак толкова сложно. Говоря за евентуални промени в регламентите и никъде не твърдя, че ще се промени само едно-единствено изискване - това за "училищна уседналост", нали?

# 497
  • София
  • Мнения: 62 595
Дидева, като са се явили в друг град това означава ли, че са участвали в класирането с децата от този град? да не би да става въпрос просто за явяване на областно в друг град, защото задачите са еднакви за цялата страна, а после да са си били в списъка на областта, в която учат реално?
И не говоря само за информатиката, а изобщо за олимпиадитте. Ако не беше олипиадат по информатика, а по математика, и то в седми клас или в дванайсти клас, когато първите трима получават служебни шестици, пак ли щеше да е ок всичко? На бас, че нямаше никой да приказва колко е супер детето, нищо че не било ученик от никое училище!

# 498
  • Мнения: X
Дидева, като са се явили в друг град това означава ли, че са участвали в класирането с децата от този град? да не би да става въпрос просто за явяване на областно в друг град, защото задачите са еднакви за цялата страна, а после да са си били в списъка на областта, в която учат реално?
И не говоря само за информатиката, а изобщо за олимпиадитте. Ако не беше олипиадат по информатика, а по математика, и то в седми клас или в дванайсти клас, когато първите трима получават служебни шестици, пак ли щеше да е ок всичко?
Ох. Едните са се явили на областен кръг, другите - на общински. Написала съм го ясно.
Що се отнася до служебните шестици - отлични оценки получават първенците на национален кръг. Там няма как да се явиш на друго място.

# 499
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, точно за това говоря - явява се някой Божидар от никое училище, от никой клас, записва се на олимпиадата по български със седмокласниците (или дванайстокласниците), справя се добре, стига до първите места на областното и печели право да се яви на национално. Явява се на националното и се класира сред първите трима. Тогава ко прайм? потупваме го по рамото, че няма никакъв проблем, нищо че е от никое училище, важното е, че е преборило есето и му даваме служебна шестица да си я ползва по живо по здраво? И то при положение, че той:майка му на всиичко отгоре си го пише какъвто клас иска? А какво се случва с децата, които губят шансове заради участието на този Божидар в нарушение на условията? А ако това е твоето:вашите деца?

# 500
  • Мнения: X
Не си ме разбрала. Не защитавам явяването в нарушение на регламента. Напротив. Прочети какво съм написала.
Просто ти обясних къде грешиш.

# 501
  • Мнения: X
Ето още едно състезание по информатика, което е само спрямо възраст.
CodeIT
От сезон 2013/2014 вече с възможност за международно участие.
http://www.codeit.bg/
Има къде да се изявява, ако е талант.

# 502
  • София
  • Мнения: 62 595
Ок.  Peace

# 503
  • Мнения: 817
Уау, поразена съм. Или не Simple Smile Пия вино и 5 пари не давам за нуждите ти да се доказваш. Хубавото е, че не се опитваш да го правиш чрез децата си и за тяхна сметка. Както в случая.

Скрит текст:
Тихо и ти де, кой те пита какво и колко пиеш?  Mr. Green
Все някой неквалифициран пияч ще се появи посред нощ, значи.  ooooh!
Този разговор се води благодарение на това, че прясното мляко и държавните училища са лишени от драматизъм. За разлика от винцето и смолянската самодостатъчна майка-героиня.
Черна станция, спечели ме отвсякъде. С всяко твое мнение в тази тема.

# 504
  • Мнения: X
Черна станция, спечели ме отвсякъде. С всяко твое мнение в тази тема.
  Peace

# 505
  • Мнения: 641
- всички ислямски фанатици ще си възпитават у дома малки камикадзета посветени на джихада;
- всички християнски фанатици ще учат децата, че светът е на 6000 години и няма еволюция;
- всички цигани ще спрат децата си от училище и ще ги пратят да просят, а утре тези неуки деца пак ще висят на социални помощи, за които аз ще плащам и затова ще имам мизерна пенсия;
- бедните селяни по селата ще спрат децата си за да ги пратят да пасат овцете, а после пак като в горното тире;
- защото едно дете може да иска да бъде архитект, но вманиачени родители с болни амбиции го профилират да стане пианист виртуоз. И няма кой да защити детето;
Задължителното училище, такова каквото е в момента в България, няма да спре нито една от горните точки. Нещата, които си изброила в тях са факт и сега.
Училището не е панацея, то евентуално /ако е добро/ е средство за подпомагане на родителите в образованието на децата им и на самите деца в това да ги кара да си задават въпроси и да търсят отговори.

# 506
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Съгласен съм, че някои родители биха нанесли много по-големи щети, отколкото би го направило училището, ако и доколкото.

Не знам доколко обаче задължителността сама успява да пребори отпадането от училище на деца от по-слабите социални слоеве. Има други техники - МОН вече опита с закуските и обедите, спирането на социални помощи. Май не помогнаха особено. Другаде по света организират интернати, сключват договори със семействата (пълна издръжка с варианти за реализация в полиция, армия и други, но само ако учи добре).





# 507
  • където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 790
За мен тази майка е нанесла огромни щети върху детето.Ако беше ходило на училище,може би щеше да има шанс да бъде нормално  Sad

# 508
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 659
- всички ислямски фанатици ще си възпитават у дома малки камикадзета посветени на джихада;
- всички християнски фанатици ще учат децата, че светът е на 6000 години и няма еволюция;
- всички цигани ще спрат децата си от училище и ще ги пратят да просят, а утре тези неуки деца пак ще висят на социални помощи, за които аз ще плащам и затова ще имам мизерна пенсия;
- бедните селяни по селата ще спрат децата си за да ги пратят да пасат овцете, а после пак като в горното тире;
- защото едно дете може да иска да бъде архитект, но вманиачени родители с болни амбиции го профилират да стане пианист виртуоз. И няма кой да защити детето;
Задължителното училище, такова каквото е в момента в България, няма да спре нито една от горните точки. Нещата, които си изброила в тях са факт и сега.
Училището не е панацея, то евентуално /ако е добро/ е средство за подпомагане на родителите в образованието на децата им и на самите деца в това да ги кара да си задават въпроси и да търсят отговори.

Е, аз мислех, че се четем. Станция е писала "всички", а ти говориш за изолирани случаи, които наричаш "факти".

То може училището да не е панацея, но не трябва да се превръща и в мазен парцал, в който всеки да може да си бърше ръцете. Фактите говорят, че който не е поискал, той не го е направил. И не на последно място, системата няма как да удовлетвори всички претенции. Възможностите и ресурсите ѝ са ограничени до реалността, докато желанията и амбициите на ползвателите са безгранични, строго индивидуални и нерядко подхранени с много фантазия. Реалността може и да не ми е по вкуса и доколкото зависи да променя нещата за себе си - ще го направя, без да преча на останалите. Но някой да ми пробутва визията си за бъдещето и да ме убеждава да я приема безпрекословно, за да му помогна да намери себе си - не, благодаря.

# 509
  • Мнения: X
Не знам доколко обаче задължителността сама успява да пребори отпадането от училище на деца от по-слабите социални слоеве. Има други техники - МОН вече опита с закуските и обедите, спирането на социални помощи. Май не помогнаха особено. Другаде по света организират интернати, сключват договори със семействата (пълна издръжка с варианти за реализация в полиция, армия и други, но само ако учи добре).
"Има разлика между термините "отпаднали ученици" и "преждевременно напуснали" училище.
Отпаднали са учениците, които са в ученическа възраст и за учебната 2011/2012 година те бяха 2 693-ма от общо 732 296 ученици в страната. Този процент на отпадналите от училище е изключително малък, други европейски страни имат много по-сериозен проблем в тази област, коментира заместник-министърът. Тя каза, че от тези 2 693 ученици у нас през миналата година заради отсъствия са отпаднали от училище 1 036 ученици, заради слаб успех - 42-ма, а по социални и семейни причини - 1 615 ученици.
Терминът "преждевременно напуснали" се отнася за младите хора на възраст между 18 и 24 години, които са с основно или с по-ниско от основното образование. Процентът у нас на тези младежи за 2011 г. по данни на Евростат е 12,8 на сто, като средният - за ЕС е 13,5 на сто, съобщи заместник-образователният министър. "
За новите мерки в държавата разказва Милена Дамянова
http://m.dnes.bg/obrazovanie/2012/11/13/kak-da-zadyrjim-decata-v … uchilishte.172900

Последна редакция: сб, 11 яну 2014, 00:16 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт